[PL] Manchester United - Newcastle (26.12.2019 kl 18:30)

Manchester Uniteds kamper diskuteres her.
User avatar

Topic author
RaoulDuke
Grunnlegger
Posts: 924
Joined: 28 Jul 2018, 13:29
Liker gitt: 118
Liker mottatt: 773

Manchester United - Newcastle

Torsdag 26.12.2019 kl 18:30

Premier League
Old Trafford, Manchester



Pressekonferanse:
// Kommer //


Cola

Skjermbilde 2019-12-23 kl. 14.40.50.png
Skjermbilde 2019-12-23 kl. 14.40.50.png (122.5 KiB) Viewed 3841 times
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7393
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26230
Liker mottatt: 16755

Her starter nok Paul Pogba, United’s beste fotballspiller.
Så håper vi United klarer å løse opp det statiske angrepsspillet, slutter å dele ut gratismål til motstander, og slår skjærene på boxing day.

Må ellers si jeg koser meg litt med Steve Bruce’s relative suksess i Newcastle.
Bruce tjente United trofast, bl.a derfor ønsker jeg at han lykkes.
Det var ikke få som dømte Newcastle ned før sesongen (ink meg selv).
Og proklamerte at å gå fra Benitez til Bruce var et stort steg ned.
Det er mye mulig at Benitez er en bedre manager enn Bruce men, så destruktive som Newcastle var ifjor er det lenge siden de har vært.

Ja til Bruce suksess i Newcastle men, ikke på boxing day.

Man United har tradisjonelt et godt tak på New United.
For 10-15-20 år siden endte det med kalasseire mot Newcastle rett som det var.
Denne gang tror jeg vi skal være glad bare det blir seier.
Så får evt målkalas komme som en uventet bonus.
86 Manchester United seiere
39 uavgjorte
43 Newcastle seiere
Last edited by Pink Final on 23 Dec 2019, 15:29, edited 1 time in total.
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Intet annet enn seier forventes, selv om erfaringen fra denne sesongen er at man ikke kan forvente å kunne spå noe som helst.

Ser for meg at Pogba kan bli tungen på vektskåla, håper han får til noen triks tidlig, drar med seg resten.
LUHG!
User avatar

Belfastboy
Donor
Posts: 1845
Joined: 16 Dec 2019, 17:22
Liker gitt: 12542
Liker mottatt: 4887

Jeg er egentlig litt redd denne kampen, og tror at et uavgjort resultat ikke er helt utenkelig med tanke på hvordan laget sliter med å bryte ned et lag vi normalt sett skal dominere.
Sitter med et ørlite håp om at Pogba tilbake på laget kan få oss til å fremstå et par hakk opp fra forrige kamp. Med mer bevegelse foran ballfører og ikke bare forskyving av ball fra side til side så kan vi ta seieren mot The Magpies.
Krysser fingre og tær for en etterlengtet trepoenger på Boxing Day.
User avatar

ScholesLegend
Posts: 49
Joined: 18 Dec 2019, 00:35

Blodfink wrote: 23 Dec 2019, 15:29 Intet annet enn seier forventes, selv om erfaringen fra denne sesongen er at man ikke kan forvente å kunne spå noe som helst.

Ser for meg at Pogba kan bli tungen på vektskåla, håper han får til noen triks tidlig, drar med seg resten.
. Nettopp, jeg håper selvsagt også på seier her, men det er langt ifra sikkert..Vi er skummelt ujevne og det virker som vi kan både tape og vinne mot hvem som helst. Tipper på en veldig jevn kamp, men får håpe på en knepen 2-1 seier!

Vidar Dale Fjeld

En ting er sikkert. Her blir det krig. Og jeg er usikker på om vi har krigere...vi må ha første mål. Bruce vet hvilke knapper som skal trykkes på...og det vet vel etterhvert alle lag som "lar" Manchester United ha ballen. Shelvy og Co tar ingen fanger. Nesten helt sikker på at Fred ikke spiller denne kampen. Her er det de med flest gebiss som vinner. :hah:
User avatar

Captain Marvel
Posts: 97
Joined: 16 Dec 2019, 15:42
Liker gitt: 4
Liker mottatt: 17

Vi vinner denne. Så taper vi den etterpå,også vinner vi igjen og sånn går nå dagan :hah: Neida,får vel håpe på at vi får en lang rekke med seiere nå. Også at det kommer inn noen nye fjes i Januar vinduet.
User avatar

offside
Posts: 1305
Joined: 25 Feb 2019, 20:55
Liker gitt: 581
Liker mottatt: 1250

Det må kunne forventes at man skal slå Newcastle hjemme, særlig da når en har så og si en skadefri tropp å velge fra. Det må også kunne forventes at når vi møter antatt svakere lag, så bør vi og skal vi slå de på hjemmebane. Newcastle er ikke et dårlig lag sånn sett, utrolig nok så har de like mange poeng som det vi har. Så må man ta i betraktning alt det trøbbelet som har skjedd med deres eier og klubben de siste par årene. Så ligger faktisk Newcastle a-poeng med oss, jeg vet ikke om jeg skal skryte av Newcastle eller grine over at vi faktisk ligger så dårlig an (nesten)halvspilt i årets sesong.

For Solskjærs del så MÅ han ha 3 poeng her. Blir det lett? Neppe, jeg har en følelse at vi ikke skal få det så lett mot Bruces mannskap. Newcastle har slått oss tidligere, de har tatt poeng fra City, slått Sheffield United. De er selvfølgelig mye bedre på hjemmebane enn borte. Vi skal få en tøff kamp vi, men vi bør vinne.
User avatar

pixma
Donor
Posts: 1921
Joined: 08 Aug 2018, 22:35
Liker gitt: 803
Liker mottatt: 2494

Skulle virkelig ønske at De Gea ikke fikk spille denne kampen, trur han trenger noen kamper på benken nu for å forstå at han ikke har klippe kort, men det skjer ikke.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

pixma wrote: 24 Dec 2019, 08:10 Skulle virkelig ønske at De Gea ikke fikk spille denne kampen
Enig, jeg er skuffet over "verdens beste keeper", han har levert dårlig/ujevnt i snart 2 år...

Jeg håpet faktisk han skulle dra til PSG eller Real M. under lønnsforhandlingene med United. Men han fikk det han ba om. Ikke misforstå, fortsatt en god keeper, men langt i fra verdens beste...

Og jeg sitter konstant og venter på neste tabbe, vet at den kommer liksom...Sånn bør det ikke være...
:down: Dette ble automatisk redigert inn i posten for å unngå dobbel post.
Solskjær er enig med oss fans, United er lenger bak enn både han og vi håpet. Han nevner det med å bryte ned lag også. Han frykter Newcastle akkurat som vi gjør det, snakker om at vi hadde 70 % ball i bortekampen mot dem, og at det blir det samme på torsdag...Jeg gruer meg...

Samtidig minner han om at det tok tid i Liverpool. Det er jo sant, men de var i to finaler i Klopp`s første sesong, tapte begge riktignok. Ble nr 8 i ligaen, men lå vel på 10.plass når Klopp kom inn i oktober 2015.

I de to neste sesongene (16/17, 17/18) klarte de to 4.plasser, og kom til CL-finalen i 17/18.

Og vant da CL og tapte PL på målstreken i 18/19.

Skal United ta en Klopp, er det bare å smøre seg med tålmodighet...Men vi bør da komme oss til en finale denne sesongen.

Det skal sies at Suarez gikk til Barca i 2014, etter at Liverpool og Gerrard sklei seg fra ligagull under Rodgers våren 2014. Suarez var Liverpool`s svar på Ronaldo... Men Klopp har vært flink til å bygge lag, finne riktige typer, det er vel det OGS ønsker også...

Får håpe det fungerer mot Newcastle, og at vi ikke slipper inn mål på kontring denne gangen...Et problem OGS også nevner.

Håper Greenwood får starte kampen, men tror ikke det.
LUHG!
User avatar

ScholesLegend
Posts: 49
Joined: 18 Dec 2019, 00:35

pixma wrote: 24 Dec 2019, 08:10 Skulle virkelig ønske at De Gea ikke fikk spille denne kampen, trur han trenger noen kamper på benken nu for å forstå at han ikke har klippe kort, men det skjer ikke.
. Leste nettopp en veldig interessant artikkel om De Gea, anbefaler alle å lese den hvis de ikke har gjort det allerede: https://www.united.no/nyhetsarkiv/hva-e ... edd-david/. De Gea trenger muligens en 'wakeup call" og innse at han ikke har klippekort. Han kommer nok helt sikkert til å starte denne kampen, men jeg ville nok gitt Romero sjansen for å være ærlig. Han har virket solid de gangene han har spilt denne sesongen.

Screwd
Posts: 18
Joined: 08 Aug 2018, 21:00
Liker mottatt: 1

Blodfink wrote: 24 Dec 2019, 12:42 Samtidig minner han om at det tok tid i Liverpool. Det er jo sant, men de var i to finaler i Klopp`s første sesong, tapte begge riktignok. Ble nr 8 i ligaen, men lå vel på 10.plass når Klopp kom inn i oktober 2015.
Akkurat den biten der irriterer virkelig livet av meg at både han og fans bruker om det såkalte "prosjekt Solskjær".
Ja, det tok tid for Klopp også, ingen tvil om det.
Men den store forskjellen er at der så man hva han prøvde på og han hadde en stødig men noe treg progresjon.
Dette har det jo så langt vært totalt manko på hos oss så langt, på 12 måneder har vi faktisk gått ett par steg bakover. Og det er skremmende.
Spesielt at forsvaret virker enda mer shaky nå enn under Mourinho, og det med 130 mill pund som er investert i det forsvaret siden den gang.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

[quote=Screwd post_id=9452 time=1577230488 user_id=92]
Spesielt at forsvaret virker enda mer shaky nå enn under Mourinho, og det med 130 mill pund som er investert i det forsvaret siden den gang.
[/quote

Ja, er forsåvidt enig i at vi ikke har fått noen trygg kjempe bak der i Maguire, Wan-Bissaka er god hjemover, men bidrar ikke fremover i særlig grad.

Her kan jo Solskjær gå på nok en smell, han har hentet 3 spillere, jeg er usikker på alle 3...Håper de er skikkelig på i morgen. En her inne, lurer på om det var @Lingard, skreiv at AWB er feil back-type for United, skjønner hva han mente.
LUHG!

Screwd
Posts: 18
Joined: 08 Aug 2018, 21:00
Liker mottatt: 1

Er helt enig i det utsagnet, men samtidig så har jeg stor tro på at AWB kommer til å lykkes.
Det å lære en spiller offensive egenskaper er mye lettere enn å lære dem defensive.
Spesielt med tanke på plasseringsevne og det å "lukte" fare, og der er AWB allerede på god vei. Løp og innlegg/valg kan terpes på trening. :)
Post Reply