[PL] Watford - Manchester United (22.12.2019 kl 15:00)

Manchester Uniteds kamper diskuteres her.
User avatar

Torquemada
Posts: 1343
Joined: 23 Dec 2018, 13:24
Liker gitt: 345
Liker mottatt: 1577

Den spurten som er satt inn mot slutten her, den må settes inn fra første sekund. Kan ikke vente til vi ligger under. Blir så oppgitt.....
User avatar

Lingard
Moderator
Posts: 2728
Joined: 30 Jan 2019, 03:49
Liker gitt: 226
Liker mottatt: 2857

Stor sjanse til Rashford. Jaja, det ble noen store sjanser til slutt.. men totalt sett har dette vært alt for dårlig.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14248
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22210
Liker mottatt: 18059

Nei, det vil seg ikke...Rashford med mulighet på fint pass fra Martial.

368 dager med OGS har ikke gjort underverker foreløbig, jeg sitter i grunn med samme feeling som etter Mourinhos siste kamp...Mtp spill, entusiasme og trøkk fra benken...Dette har vært drøyt dårlig !
LUHG!

Chrwint
Posts: 6
Joined: 22 Dec 2019, 15:31

Dette har vært nitrist, stiller spørsmålstegn til om Ole Gunnar er rett mann til jobben. Det virker helt planløst og spillerne vet ikke hva de skal gjøre. Dette holder ikke.
User avatar

ElRocket7
Posts: 2
Joined: 22 Dec 2019, 16:44

Hehe null håp for det laget her. God jul! :zzz:

Poiklo
Posts: 3
Joined: 01 Sep 2019, 12:44

På en måte så mistet jeg troen på 'prosjekt Solskjær'..... For tregt, for dårlig innsats, for dårlige spillere.... Og de 4 som skal lede fra benken ser ut som idioter der de sitter.

Vidar Dale Fjeld

Kampen illustrerer bare det som har vært åpenbart siden Ole overtok. Det finnes ikke en plan i angrep foruten å håpe på enkeltmannsprestasjoner. Tafatt over hele linja og da tar jeg med trenerbenken og alle involverte. På stedet hvil i nesten 1 år nå. Vi får håpe vi snart møter ballbesittende lag som vi kan kontre på...
User avatar

offside
Posts: 1305
Joined: 25 Feb 2019, 20:55
Liker gitt: 581
Liker mottatt: 1250

Vi viser igjen at vi ikke klarer å slå lag som ligger kompakt. Vi slår de gode lagene fordi de angriper oss og da kan vi kontre med raske spillere. Så fort et lag ligger dypt får vi problemer. Trist men sant. Her må Ole ta dette på sin kappe, han klarer ikke å løse taktisk med lag som ligger dypt. Du kan lissom ikke løpe med Rashford ut av banen...

Poch må gni seg i hendene, føler vi stadig nærmer oss Poch....
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14248
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22210
Liker mottatt: 18059

Vi har 17 skudd mot Watfords 11, 8 på mål, 6 utenfor og 3 blokkerte skudd. Watford har 3 på mål og scorer på 2 av 3... Vi burde jo vunnet på en ellers dårlig dag, muligheter til flere scoringer, men sløser som vi har gjort i hele sesongen.
LUHG!

Screwd
Posts: 18
Joined: 08 Aug 2018, 21:00
Liker mottatt: 1

Man kan bruke stats til å vri det til at vi hadde fortjent mer og at det var uflaks etc, men dette har nå skjedd i så mange kamper denne sesongen at det er rett og slett på tide å stikke fingeren i jorda og innse at Solskjær er den desidert dårligste manageren vi har hatt på mange mange tiår.

Han fikk jobben ved en tilfeldighet og nå tviholder klubben på ett elendig valg, siden det å sparke han vil reflektere dårlig på ledelsen.
User avatar

offside
Posts: 1305
Joined: 25 Feb 2019, 20:55
Liker gitt: 581
Liker mottatt: 1250

Screwd wrote: 22 Dec 2019, 18:48 Man kan bruke stats til å vri det til at vi hadde fortjent mer og at det var uflaks etc,
Du har et veldig godt poeng. Vi er faktisk ikke gode nok lenger, og det blir den ene skuffelsen etter den andre. Det har blitt mange skuffelser siden Ole ble ansatt for ganske så nøyaktig et år siden. Man kan ikke kontre seg til en topp 4 plassering, for det er en del lag som legger seg bakpå. Da må United frem og den kreativiteten har vi ikke.

Treneryrket er et yrke som er meget resultatorientert yrke og per dags dato har vi ikke resultater. Så enkelt er det.....

Screwd
Posts: 18
Joined: 08 Aug 2018, 21:00
Liker mottatt: 1

Helt enig.
Det funker ikke å kontre seg til en topp 4 plassering.
Er skremmende at vi kun har vunnet 1 av 17 kamper der vi har hatt mer ballbesittelse enn motstander.
Solskjær har oss til å spille akkurat på samme måten som han brukte i Cardiff, han gjør forøvrig også de samme feilene.
Jeg er også usikker på om det er smart å ha ett så uerfarent trener team.
Er helt for at Kieran og Michael skal være i trener teamet for å lære, men tror ikke de er gode nok enda til å være en så viktig del av det.
User avatar

Lingard
Moderator
Posts: 2728
Joined: 30 Jan 2019, 03:49
Liker gitt: 226
Liker mottatt: 2857

Screwd wrote: 22 Dec 2019, 18:48 Han fikk jobben ved en tilfeldighet og nå tviholder klubben på ett elendig valg
Hva mener du med at han fikk jobben ved en tilfeldighet?
Det gjør meg ikke noe om Solskjær får fortsette litt til. Han gjorde gode kjøp sist overgangsvindu (selv om Wan-Bissaka ikke er den backtypen en klubb som United trenger) og jeg er spent på å se hva han kan få til med et par nye spillere inn. Alle er nok frustrerte over alle disse kampene vi har hatt mot dårlig motstand og som vi ikke klarer å bryte ned. Samtidig må det sies at vi taper kampen i dag pga to grusomme personlige feil. Først DDG, deretter Wan-Bissaka. En helt elendig kamp, men med 0-0 til pause tror jeg fort vi hadde vunnet denne kampen. Og ikke minst bommen til Jesse Lingard.. det første målet er alltid viktig, men svakt at vi ikke klarte å skåre på Watford gjennom 90 minutter.

Men Watford er bedre enn tabellen tilsier. De lagde problemer for Liverpool (suverene Liverpool) sist helg.. og de skapte problemer for oss i dag.

Nå har vi fortsatt et par "enkle" kamper før dette kalenderåret er over, så må vi bare håpe at vi står igjen med 6 poeng etter disse to kampene.
User avatar

offside
Posts: 1305
Joined: 25 Feb 2019, 20:55
Liker gitt: 581
Liker mottatt: 1250

Det er ikke for å virke negativ, men for min del begynner tålmodigheten min å bli tynnslitt. Vi ligger etter nesten halvspilt sesong på 8 plass. 25 poeng på 18 kamper. Det er et poengsnitt på 1.3 poeng. Vi har seks seire, dvs at vi kun har vunnet en tredjedel av kampene våre(i ligaen vel å merke). Utrolig nok så har fire av våre seire kommet mot Chelsea, Leicester, Tottenham og City.

Men faktumet er at vi faktisk ligger bak Sheffield United etter halvspilt sesong. Vår lengste winning-streak i ligasammenheng er 2 seire det kom mot Tottenham og City. Vi har altså i ligasammenheng kun klarte å vinne en kamp etter at vi vant den forgående kampen. Det er SVAKT, kan si hva man vil men etter halvspilt sesong så klarer ikke vi å evne å vinne flere kamper på rad bortsett fra en gang hvor vi har 2 seire på rad. Man ser et tydelig mønster. Det kommer en seier, men smellen kommer ganske raskt etterpå. Det er meget, meget svakt for en klubb som Manchester United.

Solskjær viser til verre resultater enn sine forgjengere, kanskje bør en gi han tid? Men for min del, du leder en av verdens største klubber. Du må kunne evne å sanke mer 3 poengere. Resultatene er grusomme. Men så er det en del av meg som tenker hvis han da får henta inn 3-4 spillere som kan heve laget. Vil det løse ting? Kan fort gjøre det, men ingenting tyder på det slik jeg ser det. Han rådde over en god tropp i våres, og evnet ikke å skape resultater i det lange løp.

Fortsetter vi sånn kommer vi til å slite mot Newcastle. Steve Bruce er ikke dum, han kommer til å ligge lavt. Han vet at United mangler kreativitet.

Jeg vet ikke hva som skjer, men det er noe som virkelig skurrer i Manchester United.

Screwd
Posts: 18
Joined: 08 Aug 2018, 21:00
Liker mottatt: 1

Lingard wrote: 23 Dec 2019, 00:44
Screwd wrote: 22 Dec 2019, 18:48 Han fikk jobben ved en tilfeldighet og nå tviholder klubben på ett elendig valg
Hva mener du med at han fikk jobben ved en tilfeldighet?
Det gjør meg ikke noe om Solskjær får fortsette litt til. Han gjorde gode kjøp sist overgangsvindu (selv om Wan-Bissaka ikke er den backtypen en klubb som United trenger) og jeg er spent på å se hva han kan få til med et par nye spillere inn. Alle er nok frustrerte over alle disse kampene vi har hatt mot dårlig motstand og som vi ikke klarer å bryte ned. Samtidig må det sies at vi taper kampen i dag pga to grusomme personlige feil. Først DDG, deretter Wan-Bissaka. En helt elendig kamp, men med 0-0 til pause tror jeg fort vi hadde vunnet denne kampen. Og ikke minst bommen til Jesse Lingard.. det første målet er alltid viktig, men svakt at vi ikke klarte å skåre på Watford gjennom 90 minutter.

Men Watford er bedre enn tabellen tilsier. De lagde problemer for Liverpool (suverene Liverpool) sist helg.. og de skapte problemer for oss i dag.

Nå har vi fortsatt et par "enkle" kamper før dette kalenderåret er over, så må vi bare håpe at vi står igjen med 6 poeng etter disse to kampene.
Han fikk jobben ene og alene fordi han var her som spiller.
Finnes ikke en eneste klubb i det engelske ligasystemet som var i nærheten til å vurdere Solskjær engang.
Ser at det alltid argumenteres med at kjøpene han har gjort er bra, men hvis det faktisk stemmer så er jo det som skjer på treningsfeltet enda mer bekymringsverdig.
For når kjøpene er bra og man har brukt 130 mill pund på ett forsvar som fremdeles lekker mål som ei sil, da har man gjord noe alvorlig galt.

Jeg er ikke spent på hva han får til engang lenger, for alt han har å vise til så langt er nedrykk med Cardiff.
Han spiller samme typen fotball og gjør nøyaktig de samme feilen nå som da. Sett bort i fra at han ikke har hentet Eikrem og Dæhlie enda da, men får vel aldri si aldri.

Vi taper på 2 personlige feil, men 1 seier mot motstand utenfor topp 6 er ikke tilfeldig eller personlige feil, det er udyktighet.
30% winrate så langt denne sesongen.
Han er faktisk den dårligste manageren vi har hatt post Fergie.

Hvordan kan du si enkle kamper? Det er jo ikke mot antatt dårligere motstand lenger, kampen mot Newcastle er kampen om 8 plassen, der vi fortjener å ligge og den spilles mot ett jevngodt lag.
Post Reply