[LC] Manchester United - Colchester (18.12.2019 kl 21:00)

Manchester Uniteds kamper diskuteres her.
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7525
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26858
Liker mottatt: 17366

ScholesLegend wrote: 18 Dec 2019, 21:46 Vi presser litt på nå i slutten av 1.omgang
Ja, det har jo vært gjennomgangsmelodien mot flere av lagene som legger seg dypt i år.

Hvilke taktiske grep mener du Solskjær kan gjøre for å åpne opp Colchester?
Balltempo må opp, og bevegelsene er ikke der.
Kan det hjelpe å endre formasjon?
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Torquemada
Posts: 1343
Joined: 23 Dec 2018, 13:24
Liker gitt: 345
Liker mottatt: 1577

Dette var slett ikke det jeg håpet på. Matic er ubrukbar, j.fr utsagn fra kommentatorer. Greenwood og Martial har vært alt for stasjonære. Jeg er ikke helt ening i vurdering av at Rashford har vært usynlig, han er den eneste som har hatt litt bevegelse. Men du verden hvor mange feil han har hatt. Bommet på et par store muligheter.

Her må temp opp, så må det fyres av et og annet langskudd slik at motstander er nødt til å gå fram for å blokkere. Da blir det mer mulighet for åpninger og spill gjennom.

Ut med Matic og inn med Lingard. Da blir det litt mer fart.
User avatar

ScholesLegend
Posts: 49
Joined: 18 Dec 2019, 00:35

Pink Final wrote: 18 Dec 2019, 21:52 Ja, det har jo vært gjennomgangsmelodien mot flere av lagene som legger seg dypt i år.

Hvilke taktiske grep mener du Solskjær kan gjøre for å åpne opp Colchester?
Balltempo må opp, og bevegelsene er ikke der.
Kan det hjelpe å endre formasjon?
Sant det. Som [mention]Torquemada[/mention] nevner ville jeg ha tatt ut Matic og lagt inn Lingard sentralt sammen med Pereira. Usikker på om Chong kan bidra med noe særlig annen enn fart for å være ærlig.
:down: Dette ble automatisk redigert inn i posten for å unngå dobbel post.
Der satt den gitt! Rashfooord!
User avatar

Elkey
Posts: 1259
Joined: 08 Aug 2018, 21:19
Liker gitt: 301
Liker mottatt: 299

Kampen minner meg litt om kampen mot AZ
User avatar

ScholesLegend
Posts: 49
Joined: 18 Dec 2019, 00:35

Elkey wrote: 18 Dec 2019, 22:20 Kampen minner meg litt om kampen mot AZ
Utsøkt pasning fra Mata :love:
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7525
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26858
Liker mottatt: 17366

3-0, United har fått til å skape åpninger i The U’s forsvar.

[mention]ScholesLegend[/mention]
Blir jo kontrahistorie nå men, Lingard inn for Matic hm, ja spennende.
Hvordan skulle man satt opp laget da?
Lingard er undervurdert og en viktig spiller men, neppe en som kunne gått inn på plassen til Matic.
Og Mata var jo i 10’r rollen.

Måtte blitt
Pereira
Greenwood - Mata - Lingard
Martial - Rashford.

4-1-3-2
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Captain Marvel
Posts: 97
Joined: 16 Dec 2019, 15:42
Liker gitt: 4
Liker mottatt: 17

Synes det er greit at vi får hvilt en del spillere og at noen av de som spilte i dag kunne gå av litt tidligere og hvile beina. Kamp igjen til Søndag. Vet ikke hvor mange dager de trenger på å komme seg jeg. Tett kamp program nå fram mot jula og romjula.
:down: Dette ble automatisk redigert inn i posten for å unngå dobbel post.
Møter vi City i semifinalen da eller ? Skulle ha møtt de i finalen vist vi kom så langt :)
User avatar

ScholesLegend
Posts: 49
Joined: 18 Dec 2019, 00:35

Mener vi fint kunne ha erstatta Matic med Lingard for å skape mer press og kreativitet fremover i banen. Vi spiller tross alt mot et ganske så svakt lag + Lingard har arbeidskapasiteten til å spille sentralt i en kamp som denne. Matic - Pereira blir altfor statisk. Vi fikk heldigvis hull på byllen til slutt uansett - godt å se at det løsna!
User avatar

Torquemada
Posts: 1343
Joined: 23 Dec 2018, 13:24
Liker gitt: 345
Liker mottatt: 1577

Jeg har tidligere vært forholdsvis kritisk til Pereira, men i denne kampen var han en av våre beste spillere. Jobbet mye, og var en av dem som skapte bevegelse. Pereira, Rashford og Martial våre tre beste. Maguire var også trygg og god.
- Martial var en helt ny spiller i andre omgang, så han har tydeligvis fått noen meldinger fra OGS i pausen.
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7525
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26858
Liker mottatt: 17366

Da ble det 3-0 som jeg «drømte» om :D .
Sesongens største nederlag for Colchester.

United fikk/utnyttet rom ved 1-0.
[mention]ScholesLegend[/mention]
Utfordringen generelt sett er mangel på balltempo.
United har jo mange raske spillere men ballen går ofte for tregt.
Matic senket balltempo som [mention]Torquemada[/mention] er inne på.
Det sagt, han slo pasningen til 1-0.

Skulle likt å vite hva Solskjær tenker er nøkkelen for å åpne opp tette forsvar.
Hvordan få opp balltempo?

Det må jobbes med bevegelse uten ball, og innøvde relasjoner.
Slik City er så gode på.

Nå blir det semifinale.
Hadde vært moro med aristokrat Aston Villa der, og finale mot Manchester City. :fire:
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Elkey
Posts: 1259
Joined: 08 Aug 2018, 21:19
Liker gitt: 301
Liker mottatt: 299

Pink Final wrote: 18 Dec 2019, 23:02 Da ble det 3-0 som jeg «drømte» om .
Trodde det var 4-0 du drømt om?... Var ikke de første 3 kampene: 1-0, 2-0 og 3-0?
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7525
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26858
Liker mottatt: 17366

Elkey wrote: 18 Dec 2019, 23:08 Trodde det var 4-0 du drømt om?... Var ikke de første 3 kampene: 1-0, 2-0 og 3-0?
Hehe nei, har kun møtt Colchester to ganger tidligere.
1-0 i 1979 og 2-0 i 1983.
Så ble det 3-0 i kveld.
Semifinaler
City - United og United City i januar.

Cottonopolis oppgjør i semiene blir moro.
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Ryder
Posts: 4630
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2550
Liker mottatt: 10421

Oppskriftsmessig seier uten å imponere.

Sjekket Twitter i pausen, mens jeg hørte på Langlie og co i studio. Dommedagsbeskrivelser herfra til evigheten. Tenkte allerede da at folk må lære seg at en fotballkamp varer i 90 minutter, ikke 45 - akkurat som en sesong varer i 38 kamper, ikke 7.

Lag som Colchester er brukbare fotballspillere, og de kan klare å forsvare seg ypperlig med 11 mann i egen boks så lenge konsentrasjonen og beina holder. Men til slutt vil det åpne seg opp, og det var selvsagt det som skjedde (nå hører det også med til historien at vi hadde ledet 2-0 til pause om ikke Rashford hadde hatt stein i skoa).

Typisk cup, med andre ord. United rullet ikke over slike lag med 7-0 før i tida heller. Vi har sett det hundrevis av ganger før og vil se det hundrevis av ganger i framtida. Underdogs som kommer fullt påskrudd og konsentrerte, med stor offervilje. Så handler det om å kverne på, ikke gi dem sjansen til å hvile med ballen i laget, men mørne dem mer og mer. Til slutt vil det glippe for dem. Og i motsetning til i kampen mot Rochdale, ga vi dem aldri noe håp om at de kunne få til noe framover.

Det ble komfortable 3-0, det burde vært et par til. Vi får hvilt halve første-elleveren.

Job well done.

Vidar Dale Fjeld

Tydelig at Ole så på denne kampen som et potensielt bananskall og at han derfor sendte et tilnærmet "toppet" lag på banen. Et tap ville selvfølgelig også gjort noe med totalen innad i troppen. Så får vi se hvor lurt dette er med tanke på kampprogrammet og belastningen på de beste i tiden som kommer. Vi har en "god" førsteelver, ellers er det ganske så tynt. Tror på en ok spiller inn i januar(bør være midtbanespiller) Nå vil vi få en liten test på Oles kvaliteter som taktiker den kommende tiden, passe rulleringer på laget uten at det svekkes altfor mye. Vi har mye å tape på å ikke nå topp 6.
Post Reply