[PL] Manchester United - Everton Søndag 15.12.19 kl. 15.00

Manchester Uniteds kamper diskuteres her.
User avatar

Torquemada
Posts: 1343
Joined: 23 Dec 2018, 13:24
Liker gitt: 345
Liker mottatt: 1577

Fy fan for noen taklinger AWB har hatt innenfor 16 - enorm i forsvar den gutten.

(Men innlegg kan helt klart bli bedre)
User avatar

Lingard
Moderator
Posts: 2743
Joined: 30 Jan 2019, 03:49
Liker gitt: 226
Liker mottatt: 2911

Dritt. :|
User avatar

pixma
Donor
Posts: 1942
Joined: 08 Aug 2018, 22:35
Liker gitt: 816
Liker mottatt: 2563

Sånn er det å være MU fans for tida noen oppturer og store nedturer, men ser frem til neste kamp.
User avatar

Elkey
Posts: 1259
Joined: 08 Aug 2018, 21:19
Liker gitt: 301
Liker mottatt: 299

Jeg ser stadig mindre og mindre kamper. Og det er ikke pga. OGS, men pga VAR. Det ødelegger fotballen totalt, spesielt alle opplagte feil de gjør.

Man skal ikke se bort i fra at VAR-dommerne er korrupte heller. De er jo billigere og lettere å bestikke... skal ikke påstå at VAR er korrupt i England, men fotballen kan ha gitt seg selv en kjempebarriere for å motkjempe korrupsjon.

Mulig dette ble litt usaklig, men er kjempeskuffet over dette resultatet.
User avatar

Torquemada
Posts: 1343
Joined: 23 Dec 2018, 13:24
Liker gitt: 345
Liker mottatt: 1577

Forbannet altså......

United dominerer kampen, men greier ikke å få fullstendig kontroll på den.
Everton skaper ikke noe som helst, men får et heldig mål som egentlig skulle ha vært annulert for angrep på DeGea.
Midbanen vår fungerte ikke, og særlig ikke i første omgang. Håper Pogba er tilbake fra neste kamp, da kan det hende at det skjer noe mer.
McT, Pogba og Fred/Lingard på midten, det kan komme til å svinge noe mer. Mata som en god innhopper. Mener at han kom inn for seint i dag.

Martial hadde ikke noen topp kamp, men det var lite å jobbe med. Det gjelder egentlig alle de der framme.

Shaw hadde flere grove feil, den ene førte til corneren som bnle til 0-1

AWB hadde noen syke taklinger innenfor 16m. For en forsvarssiller vi har fått her.

Sitter egentlig med en følelse av at dette er en kamp vi burde ha vunnet, og som vi kontrollerte. Uflaks.

Flere av skuddene som Fred, James, Rashford sendte mot mål, kunne kanskje heller ha vært sendt som innlegg, men ikke greit å vite.
:down: Dette ble automatisk redigert inn i posten for å unngå dobbel post.
Elkey wrote: 15 Dec 2019, 16:58 skal ikke påstå at VAR er korrupt i England, men fotballen kan ha gitt seg selv en kjempebarriere for å motkjempe korrupsjon.
I forhold til korrupsjon..... hvorfor finnes det brukere som har flere poeng enn meg, men som aldri har skrevet et eneste innelgg på forumet? Her er det noe muffens ;)

Cola

Pink Final wrote: 15 Dec 2019, 16:27 Jeg mener det gjøres tre feil på målet til Everton.
De Gea er generelt sett svak i feltarbeidet.

1) De Gea roper ‘keeper’ - da må han også gå tøffere til som du skriver.

2) To Everton spillere får lov å løpe inn mot de Gea.
Hvor var forsvarere/spillere til å hindre disse?

3) Målet burde vært avblåst for.angrep på keeper - de Gea dyttes ureglementert.
Veldig enig i det du skriver.
1. Ting jeg har lurt på, hvorfor kvittet MUFC med keeper treneren som var personlig venn med DDG i sommer.
2. Har OGS sett det samme som jeg har gjort, vanskelig å være kamerat og si at i de og de posisjonene er du dårlig i.
3. Har DDG opplevd, eller fått beskjed av tidligere trenere, at det beste for han er å holde seg på streken, og dermed kan han ha noe som ligger i bakhodet på han. Ingen er jo bedre en han på reaksjons redninger, men en keeper/målvakt bør/må også gå ut fra streken og ta like stort ansvar der.
User avatar

Ryder
Posts: 4632
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2552
Liker mottatt: 10425

Skortet ikke på innsatsen i dag, i alle fall. Men litt for lite kvalitet på siste tredel, både Rashford og Martial hadde en svak dag.
Synes stort sett midtbanen var bra, jeg. Ikke der problemet lå i dag. Men utrolig frustrerende å ikke vinne slike kamper.
User avatar

Elkey
Posts: 1259
Joined: 08 Aug 2018, 21:19
Liker gitt: 301
Liker mottatt: 299

Cola wrote: 15 Dec 2019, 17:09 1. Ting jeg har lurt på, hvorfor kvittet MUFC med keeper treneren som var personlig venn med DDG i sommer.
De Gea var forferdelig helt til ny keepertrener kom på plass.

Cola

Elkey wrote: 15 Dec 2019, 17:15 De Gea var forferdelig helt til ny keepertrener kom på plass.
Helt enig, har selv vært på samme plass både som trener og trener som var venn av meg.
Ikke mange som takler å være trener av de du kjenner personlig, heldigvis har jeg hatt 2-3 stk som ikke var redd for å si ifra.
Og det tok jeg med meg til de jeg har trent i ettertid. (ingen ting av dette hadde med fotball å gjøre)
User avatar

Elkey
Posts: 1259
Joined: 08 Aug 2018, 21:19
Liker gitt: 301
Liker mottatt: 299

Lindeløf var god i dag syntes jeg. Synd med selvmålet.
User avatar

Buchan
Donor
Posts: 2035
Joined: 08 Aug 2018, 21:54
Liker gitt: 7522
Liker mottatt: 4292

Fikk ikke sett kampen pga jobb, men det var et skuffende resultat. Det blir for mye uavgjort for tiden. Men håper etter hvert at dette United laget kan bli litt mer stabilt, og ikke svinge så veldig i prestasjonene.

Cola

Buchan wrote: 15 Dec 2019, 18:10 Fikk ikke sett kampen pga jobb, men det var et skuffende resultat. Det blir for mye uavgjort for tiden. Men håper etter hvert at dette United laget kan bli litt mer stabilt, og ikke svinge så veldig i prestasjonene.
Sluttet å bli overrasket så lenge de lagene vi møter er dårligere enn oss på papiret.....
At vi fikk 1-1 akkurat når jeg sa til bikkja mi at: Ja, ja ble tap igjen. Og før jeg fikk ferdisagt ordet, scoret vi 1-1.
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4387
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2786
Liker mottatt: 9235

Kampen i dag viser jo det vi har slitt med i hele år. Å spille ut motstandere som legger bakpå. For min del er det to ting som virkelig skiller seg ut. For det første, Lingard. Han er rett og slett ikke god nok teknisk og taktisk til å spille som 10-er når vi må spille ut en motstander. Han sliter med å finne rom og når han først finner de så er han for dårlig teknisk til å utnytte det. Han er stort sett alltid god mot motstandere som gir bort mye rom, men han mangler ferdighetene til å kunne fungere effektivt når rommet blir mindre. Når han spiller i den posisjonen som limer sammen angrepet og midtbanen må man levere bedre. Det andre, tempoet. Vi spiller med så ekstremt mange touch pr spiller før vi klarer å få sendt den ballen videre. Vi er rett og slett helt avhengig av å drive opp tempoet i disse kampene. Pasningene må komme på første- eller andretouch, bevegelsene må være motsatte og samtidige, og vi må få mer trykk fra midtbanen i boks.

Utover det så burde Greenwood egentlig få sjansen fra start. Så får vi heller legge om til 4-4-2.
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Elkey
Posts: 1259
Joined: 08 Aug 2018, 21:19
Liker gitt: 301
Liker mottatt: 299

Lå ikke Lingard og lusket i mellomrommet hele tiden da. Ikke hans feil at han ikke får pasningen. For meg er spørsmålet om det var litt feil å bruke en 10er i denne kampen, spesielt når alle spillere bak ikke klarer/evner å sende den gjennom til Lingard. Det er vel slike kamper at McTominay blir for dårlig, og hvor opplagt vi savner en spiller som Pogba kanskje.

Fred var forøvrig god. Veldig flink til å finne åpninger på flankene. Man skulle ha forventet at det ble slått bedre innlegg.
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14539
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22976
Liker mottatt: 18966

Så kampen i opptak nå. United har blitt fryktelig forutsigbare, rævva mot rævva lag, gode mot gode lag...

Jeg synes kampen i dag var grusom...All ære til dere som klarer å se noe positivt med dagens opptreden. Greenwood da selvfølgelig, klinisk type. Men det var det...

For meg var dette tilbake til start...

Skal ikke gå inn på enkeltspillere. Men flere på terningkast 1 i dag.

Er ikke overrasket, som nevnt så er United forutsigbare. Før Spurs-kampen så var man innom tanken om at vi ville prestere bra mot dem og City, og så kom den grå hverdagen tilbake...Men jeg gikk i fella igjen jeg, før kampen trodde jeg på seier...Tippa på oddsen til og med...Man skal aldri tippe på eget lag...har tapt noen kr på United nå, hahaha.


Denne klubben trenger friskt blod i januar.
LUHG!
Post Reply