[PL] Manchester United - Everton Søndag 15.12.19 kl. 15.00

Manchester Uniteds kamper diskuteres her.

Cola

Blodfink wrote: 15 Dec 2019, 20:06 en jeg gikk i fella igjen jeg, før kampen trodde jeg på seier...Tippa på oddsen til og med...Man skal aldri tippe på eget lag...har tapt noen kr på United nå, hahaha.
Håper at du har lært av meg på hockey oddsen som jeg selv ikke spiller på.
Forøvrig så gikk jeg til dagens kamp med at enten taper vi, eller så får vi uavgjort......
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4387
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2784
Liker mottatt: 9228

Elkey wrote: 15 Dec 2019, 19:56 Lå ikke Lingard og lusket i mellomrommet hele tiden da. Ikke hans feil at han ikke får pasningen. For meg er spørsmålet om det var litt feil å bruke en 10er i denne kampen, spesielt når alle spillere bak ikke klarer/evner å sende den gjennom til Lingard. Det er vel slike kamper at McTominay blir for dårlig, og hvor opplagt vi savner en spiller som Pogba kanskje.

Fred var forøvrig god. Veldig flink til å finne åpninger på flankene. Man skulle ha forventet at det ble slått bedre innlegg.
Vel, joa Lingard ligger i mellomrommet og selv om McTominay, Fred, Lindelöf og Maguire ikke tar nok risiko i pasningene når de åpenbart ikke prøver å treffe mellomrommet kan ikke Lingard noe for det. Men det skal sies at Lingard gjør ikke en veldig god jobb i å gjøre seg tilgjengelig heller. Mye av dette handler posisjonering i forhold til hvilken vinkel man får på pasningen mot mellomrommet, se på for eksempel Ødegaard som er en ekspert i å finne rom og posisjonere seg riktig. Men for min del så går det aller mest på manglende tekniske ferdigheter til å håndtere posisjonen for Lingard sin del. Dårlige mottak på harde, men gode pasninger. Mister ball, klarer ikke skape noe. Produserer ikke. Grei squadspiller, men må nesten vise noe mer enn i dag.

Pogba er for min del ikke en United spiller. I alle fall ikke for øyeblikket, får se om han kommer tilbake fra skade eller ikke. Og hvordan han presterer. McTominay har ikke en veldig god kamp, men han har i alle fall vist noe betraktelig bedre enn Lingard (og Pereira forøvrig) denne sesongen. Vi så hvor dårlige vi var uten han også en periode. Ellers enig at Fred har en grei kamp, syntes han bruker for lang tid med ballen til tider og velger de sikre løsningene, men det problemet virker mer som mangel på samhandling.
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14529
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22962
Liker mottatt: 18936

Cola wrote: 15 Dec 2019, 20:45 Håper at du har lært av meg på hockey oddsen som jeg selv ikke spiller på.
Lærer aldri...tipper med hjertet, noe mer amatørmessig skal en lete lenge etter...
Cola wrote: 15 Dec 2019, 20:45 Forøvrig så gikk jeg til dagens kamp med at enten taper vi, eller så får vi uavgjort
Ja, det gjorde i grunn jeg og, samtidig så trodde jeg på seier, snakk om ubestemtsomhet... |P
:down: Dette ble automatisk redigert inn i posten for å unngå dobbel post.
messilingard wrote: 15 Dec 2019, 21:06 Men for min del så går det aller mest på manglende tekniske ferdigheter til å håndtere posisjonen for Lingard sin del. Dårlige mottak på harde, men gode pasninger. Mister ball, klarer ikke skape noe. Produserer ikke. Grei squadspiller, men må nesten vise noe mer enn i dag.
Enig. Det holder ikke, en ny nr 10 inn i januar takk.
messilingard wrote: 15 Dec 2019, 21:06 Pogba er for min del ikke en United spiller. I alle fall ikke for øyeblikket, får se om han kommer tilbake fra skade eller ikke. Og hvordan han presterer. McTominay har ikke en veldig god kamp, men han har i alle fall vist noe betraktelig bedre enn Lingard (og Pereira forøvrig) denne sesongen. Vi så hvor dårlige vi var uten han også en periode. Ellers enig at Fred har en grei kamp, syntes han bruker for lang tid med ballen til tider og velger de sikre løsningene, men det problemet virker mer som mangel på samhandling.
Godt oppsummert her også etter mitt syn. Det var en svak lag-prestasjon (nok en gang) i dag, mye dårlig...Feil valg, tidsbruk/nøling, samhandling, dårlige mottak, feilpasninger. Dystert å se på imo.

De som har prestert godt etterhvert i sesongen var under pari. De som generelt leverer svakt, bare fortsatte i samme spor.
LUHG!

Cola

messilingard wrote: 15 Dec 2019, 21:06 Pogba er for min del ikke en United spiller. I alle fall ikke for øyeblikket, får se om han kommer tilbake fra skade eller ikke. Og hvordan han presterer. McTominay har ikke en veldig god kamp, men han har i alle fall vist noe betraktelig bedre enn Lingard (og Pereira forøvrig) denne sesongen. Vi så hvor dårlige vi var uten han også en periode. Ellers enig at Fred har en grei kamp, syntes han bruker for lang tid med ballen til tider og velger de sikre løsningene, men det problemet virker mer som mangel på samhandling.
Som du sikkert vet er jeg mere en hockey person.
Men analysene dere, og du kommer med her, gjør at jeg ser mere og mere frem til neste MUFC kamp, enn en hockey kamp, men nå snakker vi ikke sluttspillet i hockey :D
Dere som er aktive her inne får meg, (hockey idioten), til å se frem til neste kamp og den analysen/diskusjonene som kommer her.
Vil bare si TUSEN TAKK
User avatar

offside
Posts: 1306
Joined: 25 Feb 2019, 20:55
Liker gitt: 581
Liker mottatt: 1250

Skuffet over 1 - 1 hjemme mot Everton. Et lag som har slitt i motbakke. Vi burde ha vunnet. Men samtidig viser det at vi fremdeles er langt unna de beste lagene. Selv-om vi vant mot City og Tottenham så mangler vi den råskapen til å kunne levere 3 poengere mer oftere. En lei tendens som vi ser i United siden SAF gav seg, en kan vinne kamper mot gode lag, komme inn på 2-3 seiere og alle tror nå er United friskmeldt, så sier det bang. Vi går på de her unødige minene altfor ofte spør du meg. I år skyldes det et ungt mannskap, mangel på bredde og kvalitet. Skal vi ha håp om henge helt med i toppen så trenger vi flere strenger å spille på. Mer bredde, mer kvalitet.

Vi har mye å gå på enda, Watford borte neste helg, kan fort gå på en ny blemme der.

Der må vi bli bedre, for det holder ikke å vinne et par kamper også går man på en formdupp. Savner en seiersrekke fra United, på 5-6-7 kamper. Den dagen vi får det, så kan vi være med de store gutta. Per dags dato er vi et godt middelslag. Vi mangler forsatt en del til toppen. Men vi er på bedringens vei, og jeg tror at dette laget kommer til å bli bedre med tiden. Samt at vi MÅ ha forsterkninger.

Du kriger ikke om ligagull med Fred, Pereira og Lingard. Sorry, de kan shine i enkeltkamper. Men de er ingen vinnere. Vi trenger vinnere, og folk som presterer hver uke...
User avatar

Lingard
Moderator
Posts: 2743
Joined: 30 Jan 2019, 03:49
Liker gitt: 226
Liker mottatt: 2911

Jeg synes faktisk Martial var en av våre mest positive i dag (uten at det sier spesielt mye), men det er viktig å gi han litt skryt også, føler jeg. For Martial har ofte vært den første til å melde seg ut av kampene når det butter litt imot, men i dag gjorde han jobben sin spillemessig. Han var et bra oppspillspunkt og fikk sendt ballen videre til medspillere. Selvsagt skal en spiss skåre mål, men i dag var han bedre enn Rashford, Lingard og James.

Rashford ble passet veldig godt på gjennom hele kampen og fikk derfor svært lite til, men kom seg likevel til et par gode muligheter. James var frisk innledningsvis, men forsvant ut av kampen i perioder. Han kunne nok fått mer ut av sjansen i åpningsminuttene da han ble spilt gjennom av McTominay. Ja, vinkelen var skrå, men gode spillere får den ballen på mål i det minste. Knallhardt mellom beina på keeperen eller opp i nærmeste hjørne?

Vi trenger utvilsomt en ny 10'er, men vi må klare oss med Lingard enn så lenge. Som flere har vært inne på, så er Jesse litt bedre når han får litt mer tid og rom. Motta ballen i mellomrommet, vende opp og sette fart mot forsvaret til det andre laget. Han kan fungere i kamper som i dag også, men det skjer mer sjeldent.. Vi skaper nok til å vinne i dag, men en seier hadde nok vært mye enklere om vi hadde hatt en bedre spiller bak Martial. Og selv om det var trangt mellom linjene til Everton, så synes jeg faktisk spillerne våre fant Lingard flere ganger i mellomrommet, men sistnevnte klarte ikke å utnytte dette. Det ble noen dårlige mottak eller en støttepasning, som regel. Kanskje hadde det vært enklere om f. eks McTominay hadde vært litt mer offensiv og kommet på løp fra dypet? Det gjelder for alle de offensive - at de kanskje ble litt for alene. Vi har Wan-Bissaka på høyresiden som er soleklart best defensivt - også har vi Shaw på andre siden som gjerne tar turen fremover i banen, men som sjeldent blir brukt fordi Rashford går innover med ballen for å avslutte.

Men som sagt, i dag skapte vi faktisk nok sjanser til å vinne, spesielt siden målet til Everton var av den fæle sorten. Helt ubegripelig at VAR ikke går inn og tar den.
Lingard fikk en stor sjanse før minuttet var spilt. En bedre spiller hadde nok fått den avslutningen på mål - det samme gjelder sjansen til James. Dette er to spillere jeg liker veldig godt på dette United-laget, men hadde vi hatt bedre spillere i disse posisjonene så hadde vi mest sannsynlig vunnet i dag.

Det ble et lengre innlegg enn hva jeg hadde tenkt, for jeg hadde egentlig bare tenkt til å si at Martial ikke var så ille som noen av dere skal ha det til. :D

Og til slutt. Mason Greenwood. For et megatalent vi har her. Jeg ser gjerne at unggutten får flere sjanser fra start fremover, noe jeg også tror han kommer til å gjøre.

Greenwood - Rashford - James

- - - - - - - - - - Martial - - - - - - - - -

vs

James - Lingard - Rashford

- - - - - - - Martial - - - - - - - -



Jeg tenker at det kan være lurt å spille med Greenwood fra start i kamper hvor vi er favoritter og kommer til å ha mye ball, dette på bekostning av Lingard først og fremst, men kanskje også James etter hvert. Men det fungerer nok også veldig bra sånn som i dag, hvor Greenwood får seg 30 minutter når motspillerne muligens begynner å bli litt slitne. Med Greenwood fra start får vi også muligheten til å flytte James over på venstresiden og Rashford inn i midten.
User avatar

Elkey
Posts: 1259
Joined: 08 Aug 2018, 21:19
Liker gitt: 301
Liker mottatt: 299

Liker Greenwood, men litt uenig i hvem som primært bør gå ut [mention]Lingard[/mention].

For meg er det James som må vike plass for Greenwood. Slik at det blir
Greenwood - Lingard - Rashford
Martial
James er likanes han, men virker ikke som han blir bedre. Og derfor mener jeg han må ut til fordel for Greenwood.
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14529
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22962
Liker mottatt: 18936

Elkey wrote: 15 Dec 2019, 19:56 Lå ikke Lingard og lusket i mellomrommet hele tiden da. Ikke hans feil at han ikke får pasningen.
Han fikk jo pasninger, men klarer ikke å dempe ballen, eller få den videre til medspiller...Til motspiller derimot, det får han til...Med det sagt så var han ikke alene om å prestere rævva, ikke i det hele tatt.
LUHG!
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14529
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22962
Liker mottatt: 18936

For meg så det ut som de spilte dårlig med vilje til tider...De gjorde selvsagt ikke det, det bare gikk ikke bra rett og slett, det gikk rett og slett meget dårlig.

Og det er jeg sikker på OGS tenkte underveis også, var jo helt grå i trynet stakkars. Vi fikk litt farge med Greenwood`s glimrende avslutning, ellers helgrått...

Men igjen: Vi trenger nye friske bein inn i dette laget, det mangler kvalitet, om de laga over oss er målestokken trenger vi 4 - 5 rett inn på laget. 4-5 som presterer på høyt nivå hver eneste kamp, slike spillere finnes. Og slike spillere ville hevet resten av laget og deres prestasjoner også.
LUHG!

Cola

Blodfink wrote: 16 Dec 2019, 00:27 Men igjen: Vi trenger nye friske bein inn i dette laget, det mangler kvalitet, om de laga over oss er målestokken trenger vi 4 - 5 rett inn på laget. 4-5 som presterer på høyt nivå hver eneste kamp, slike spillere finnes. Og slike spillere ville hevet resten av laget og deres prestasjoner også.
Kan til tider være enig med deg om dette, men hvem vil slippe/selge spillere i Januar, og jeg tror nok MUFC har lagt seg på den veien OGS har sagt at han vil kjøre. Og dermed skal vi heller ikke overbetalt.

Får vi inn 2 stk i Januar vil jeg være kjempefornøyd, skulle vi få inn flere, så vare jo jula hele veien til påske :D
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14529
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22962
Liker mottatt: 18936

Cola wrote: 16 Dec 2019, 02:46 men hvem vil slippe/selge spillere i Januar
Dette har vi debattert til det kjedsommelige i flere tråder :hah:

Jeg driver mye med ønsketenkning. Og så mener jeg vi trenger noen artister inn i troppen, United må ha kultfigurer, nå har vi 1 imo...og han spiller aldri... (Romero)

Skal jeg være realistisk og se slik klubben har operert tidligere så tror jeg 0 inn i januar, (kanskje 1), og maks 3 til sommeren.
LUHG!
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4387
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2784
Liker mottatt: 9228

Angående dette med spillerkjøp og spillersalg så mener jeg at klubben burde ha et relativt edruelig forhold til det. Ikke nødvendig med tanke på økonomi, men først og fremst at vi ikke henter for mange spillere i løpet av et vindu. Noe mer enn 3-4 spillere inn så blir plutselig spillergruppen endret for mye. Trenger ikke nødvendig hvis være noe negativt det, men historien er flust av eksempler hvor nivået har falt etter for store utskiftninger over for kort tid.

Angående januarvinduet så er det som Solskjær selv har sagt vanskelig. Prisene er ofte høyere, man får en vanskeligere innkjøring i troppen for d(e)n ny(e) spilleren(e). Vidic og Evra er vel eneste som jeg kommer på som suksessfulle signeringer i januar. Sánchez skrekkeksempelet selvfølgelig.
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Elkey
Posts: 1259
Joined: 08 Aug 2018, 21:19
Liker gitt: 301
Liker mottatt: 299

Ikke uenig i det [mention]messilingard[/mention]. Og strengt tatt er det kun en kvalitets 10er som er det mest kritiske her - på kort sikt.

Vidar Dale Fjeld

Det mest kritiske er at vi får inn spillere som "tenker" likt i situasjoner i "alle" spillets faser, basert på hvilken type fotball vi skal spille. Navn er nesten uvesentlig da det finnes hundrevis av gode spillere der ute. Men de må spille den samme fotballen og inneha den samme fotballintelligensen som kreves for dette. En må ha et lag som samhandler og som det ikke trengs mange år på å sette sammen. I dag har vi hummer og kanari.
Post Reply