[PL] Manchester City - Manchester United (07.12.2019 kl 18:30)

Manchester Uniteds kamper diskuteres her.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Elkey wrote: 07 Dec 2019, 22:19 Vil han egentlig bli savnet ved et eventuelt salg?
Ikke av meg, avskrev han for 1 år siden, synd, men kan ikke se at han er rød...Juve eller RM, be dem bla opp dobbelt av markedspris...den er på 90 mill. pund.
LUHG!
User avatar

Elkey
Posts: 1259
Joined: 08 Aug 2018, 21:19
Liker gitt: 301
Liker mottatt: 299

Blodfink wrote: 07 Dec 2019, 22:35 dobbelt av markedspris
Sikkert den samme verdien han setter på seg selv....
User avatar

Lingard
Moderator
Posts: 2728
Joined: 30 Jan 2019, 03:49
Liker gitt: 226
Liker mottatt: 2857

FOR EN KAMP! :D

Rashford er brennhet om dagen. Fyren kunne gått i garderoben til pause med et hattrick. Sikker som banken fra 11-meteren. Håper det fortsetter. Forresten en soleklar straffe, så det var bra at VAR grep inn.

Alle spillerne skal ha skryt etter dagens match. Akkurat som mot Spurs sist. Det var rett og slett moro å se på oss i dag, men unødvendig cornermål imot. Nå har vi slått Spurs og City, men nå kommer de vanskelige kampene på rekke og rad.. nemlig Everton, Watford, Newcastle og Burnley. Her bør vi ta 12 poeng (eller 10 i det minste) og vise at vi virkelig er en kandidat til topp 4.

Wan-Bissaka var god på backen og hadde god kontroll på Sterling - akkurat som han hadde på Son sist helg. I tillegg er det helt fantastisk å ha Shaw tilbake på andre siden. La merke til at Alsaker påpekte mye de første minuttene at han hele tiden rygget da Bernardo Silva hadde ballen i beina og greit nok at han sikkert rygget litt for mye i et par av de første situasjonene, men heller litt rygging enn Young som stuper rett i kantspilleren hvor det blir litt 50/50 hvem som kommer seirende ut av duellen.

Fred og McTominay. Oh my god. FOR en spiller vi har i McTominay og ikke minst Fred. Hva i all verden har skjedd med brasilianeren. Selvtillit er alfa omega. Han var stor i dag. Hvor skal Pogba spille når han er tilbake? Om vi legger om til 4-3-3 så tar han naturligvis en av indreløperne, men om vi skal spille 4-2-3-1, hvor skal han spille?
Jeg vet at Lingard er utsatt i 10'er rollen og at vi trenger forsterkninger her, men usikker på hvor mye bedre jobb Pogba kan gjøre i akkurat den rollen. Han kan sikkert fungere som 10'er, men i systemet til Solskjær? Veldig usikker. Men det skal sies at om vi får Pogba til å fungere bak spissen - og Fred og McTominay leverer så bra som de gjør i de to sittende rollene, så kan dette være starten på noe veldig bra.

Vi trenger utvilsomt forsterkninger og forhåpentligvis kommer det et par nye ansikt allerede i januar, selv om jeg har mine tvil. Rashford og James er helt fantastiske ute på kantene og Martial gjør en god jobb på topp.

Huff og huff. Høyt oppe nå, merker jeg.. men kommer vel ned på jorda igjen når Everton kommer på besøk.

Cola

Elkey wrote: 07 Dec 2019, 22:46 Sikkert den samme verdien han setter på seg selv....
Og x den med 10
:down: Dette ble automatisk redigert inn i posten for å unngå dobbel post.
Lingard wrote: 08 Dec 2019, 01:58 Hvor skal Pogba spille når han er tilbake?
Spania eller Italia. :| :| :|
User avatar

offside
Posts: 1305
Joined: 25 Feb 2019, 20:55
Liker gitt: 581
Liker mottatt: 1250

Viktig seier, og viktig seier for Soslkjær. Jeg trodde faktisk Solskjær skulle få fyken i morgen, for jeg så ikke for meg at han skulle ta både Tottenham og City, noe han gjorde. Jeg hopper ikke taket av den grunn.

Men tilbake til kampen, en god første omgang av United. Det var det jeg etterlyste før kampen om vi skulle ha noe sjanse mot City måtte vi satse på våre lynhurtige angripere. Det gjorde vi og det lykkes vi med.

Andre omgang, ble vi trykket mye tilbake, vi står godt i mot city er et mye bedre lag på papiret mtp hvor mye penger de har øst ut på spillerkjøp. WBS var fantastisk den kampen, det samme må jeg si om Lindeløf, syntes dette var en av de beste kampene jeg har sett svensken.

Fred og Mctominay gjør en god figur og Fred syntes jeg har blitt bedre og bedre. James, Matrial, Rashford og Lingard skapte problemer med sin hurtighet.

Det hjelper veldig når du har mye hurtighet i angrepet, og det har Soslkjær skjønt, og man skal ikke se bortifra at det kommer et bud på Haalnd i Januar...
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Rå kameravinkel. Opptak fra bortesvingen ! Bør ses. Med sang.


LUHG!
User avatar

Torquemada
Posts: 1343
Joined: 23 Dec 2018, 13:24
Liker gitt: 345
Liker mottatt: 1577

Se hvordan AWB ordener opp ved 6 min 04 sek i videoen. Slike har han flere av. For en forsvarsspiller.
Jeg er ikke helt med på påstandene til de som hevder at det eneste han kan er forsvar, han har da masse OK innlegg, enkelte er 45-gradere ut fra dørlinje.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Ja, AWB var helt sjef, synes også han har tatt noen steg opp offensivt. Mangler litt troen på seg selv innimellom kan det se ut til. Han bør jo bare kjøre på og våge mer, bruke fysikken og hamre seg forbi motstander.
LUHG!
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Tror også han har mer inne, og at det handler mye om å våge. Det er jo ikke det at han mislykkes så mye offensivt, mer at han liksom ikke prøver og heller velger de sikre løsningene. Jeg ønsker meg for eksempel at han kommer mer helhjertet på overlap. Men det det kan selvfølgelig være at han har fått instruks om å ikke kjøre max offensivt.
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8987

AWB offensivt blir noe offer for at Daniel James først og fremst benyttes i kontringsfasen, men også at vi forsøker å sette James opp 1v1 mot motstanderens venstreback. Når vi i tillegg angriper i større grad mot venstre, pga Rashford, blir AWB sin oppgave i stor grad å passe på de offensive markeringene og holde balanse i laget. For min del har jeg ingen problem med dette da vi benytter styrkene hans i større grad defensivt enn offensivt.

Likevel burde han benytte fysikken i større grad når mulighetene byr seg. Rett og slett bare satse offensivt og heller gå for en corner eller et innlegg bare for å skape noe trykk offensivt.
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Gode poenger over her, stemmer i på det [mention]messilingard[/mention], ser akkurat sånn ut i kampene :thumb_up:
LUHG!
Post Reply