[PL] Manchester United - Tottenham (4.12.2019 kl 20:30)

Manchester Uniteds kamper diskuteres her.
User avatar

Topic author
RaoulDuke
Grunnlegger
Posts: 924
Joined: 28 Jul 2018, 13:29
Liker gitt: 118
Liker mottatt: 773

Manchester United - Tottenham

Onsdag 4.12.2019 kl 20:30

Premier League
Old Trafford, Manchester



Head to Head:

Kamper spilt: 54
Man Utd seire: 34
Uavgjort: 11
United Tap: 9


Forrige møte:




Pressekonferanse:
// Kommer //

Lads, it’s Tottenham
Spørs om det sitatet fra Sir Alex Ferguson er like relevant lenger. Mourinho kommer tilbake til Old Trafford, nesten et år etter at han ble sparket. Hvem har best forutsetninger før denne kampen? Jeg tror dette blir tøft og veldig veldig vanskelig, men United har vært gode mot de beste lagene. Tottenham har hatt en liten oppsving etter at Jose kom inn, men de slipper inn mye mål mot slutten av kampene.

Cola

Skjermbilde 2019-12-02 kl. 09.09.46.png
Skjermbilde 2019-12-02 kl. 09.09.46.png (66.16 KiB) Viewed 3553 times
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

For guds skyld, vinn denne kampen, driter om vi taper for City bare vi vinner denne. Tror ikke jeg klarer å se det selvtilfredse trynet til Mourinho dersom de slår oss.
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8987

Sitter på en følelse av at Mourinho får sin revansje her. Eneste som kan stoppe det, er nok at både Pogba og McTominay er klare igjen. Tror likevel at her får vi juling.
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Spurs har sluppet inn to mål i alle matchene etter at han tok over, de har ikke vært sååå jævlig gode. Det blir jevnt.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Blir mye nerver her...MYE på spill!

Få satt inn noen solide taklinger på Dele Alli, få han sur! Han er meget god for tiden!
LUHG!
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8987

Ryder wrote: 02 Dec 2019, 10:56 Spurs har sluppet inn to mål i alle matchene etter at han tok over, de har ikke vært sååå jævlig gode. Det blir jevnt.
Det som jeg frykter er denne flyten man gjerne opplever når en ny manager tar over. Man setter sjansene sine, får litt marginer med seg. Jeg frykter også disse helt håpløse startene vi har, virker som om ingen gidder å skru på før man har 0-1 i sekken, får vi det mot Tottenham parkerer fort Mou bussen og vi mangler de offensive kvalitetene til å snu det mot de.
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

To lag som holder på med litt det samme den siste perioden, scorer en del, og slipper inn en del.

Statistisk i PL denne sesongen så scorer vi 1,5 mål pr. match, Spurs slipper inn 1,5 mål pr. match.

Vi slipper inn 1,2 mål pr match, Spurs scorer 1,7 mål pr match.

Trøsten for oss, er at vi har begynt å klare å hente inn når vi blir liggende under...Det var et problem tidligere, kom vi under så tapte vi. Det nye er at vi ikke klarer å holde inn når vi leder...

Tipper 2-2 i denne...tippa 3-2 mot Villa, så da håper jeg at jeg bommer på tipset igjen.

Regner med at det blir kjørt hardt på trening mtp. smarte bevegelser i boksen...Der er vi helt grusomme, merkelig når man tenker på hvem som er manager for MUFC...

Spurs ER ganske smarte der...Om ikke vi klarer å ha folk på rett plass når innleggene kommer, eller at den som crosser klarer å slå en smart ball, ja da kan dette bli stygt. Dele Alli, Kane og Son vet å bevege seg...
LUHG!
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7393
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26230
Liker mottatt: 16755

José Mourinho er topp motivert for denne.
Håper bare United også er motivert.
Spillerne ser jo avskrudd ut fra start.
Svitsj fra OFF til ON her takk.

Mourinho mot United.
Det slo meg; Hvordan gjorde United det i første kamp mot ex manager’n i min supportertid?

Tommy Doc: Litt for glad i kona til Laurie Brown og fikk sparken på det grunnlaget i juli 1977.
Ble manager i Derby County og vendte tilbake til Old Trafford i september.
United, nå med Dave Sexton ved roret vant 4-0.
Martin Buchan scoret sitt første mål på 6 år!
1-0 til United over ex’n
Jeg husker ikke den matchen, men husker matchen ett år senere.
Tippekamp høsten 1978 på Baseball Ground.
Docherty var manager og ex Reds Gary Daly og Gordon Hill spilte for Derby.
Daly ga dem ledelsen men, United vant 3-1 :heart:

Dave Sexton: Sparket 30 april 1981 pga svake resultater og kjedelig fotball.
Ble manager i Coventry.
United hadde Ron Atkinson som ny manager.
Ligaåpninga 1981/82 var Coventry - United.
Sexton fikk sin revansje da de lyseblå vant 2-1.
Lou Macari, en av Sexton’s ‘forsvarsadvokater’ i United’s spillerstall scoret United’s mål.
1-1 mellom United og ex’n.

Ron Atkinson:

Big Ron fikk fyken 5 november 1986 pga svake resultater.
Det tok tid før Atkinson møtte United.
Gjensynet ble glamorøst, for Atkinson.
Atkinson likte glamour.
Hans klubb Sheffield Wednesday møtte United i ligacupfinalen på Wembley, og onsdagsklubben vant sitt første trofé siden 1935 :champion:
1-0 til Wednesday.
Til alt overmål scoret John Sheridan vinnermålet.
Sheridan var United fan og sto på Stretford End i oppveksten.
Senket av en Stretford Ender.
United - ex’n 1-2.

Alex Ferguson og Louis van Gaal fulgte deretter.
Ferguson har selvsagt og heldigvis aldri møtt United som manager for en annen klubb.
Det har van Gaal men, ikke som ex United manager.

David Moyes:
Fikk sparken i april 2014 pga svake resultater.
Returnerte med Sunderland i romjula 2016.
United vant enkelt 3-1, etter at Borini fikk sette et litt unødvendig trøstemål på overtid.
United - ex’n 2-2

José Mourinho
Fikk som kjent sparken 18 desember i fjor, etter svake resultater og trøstesløs fotball i hele 2018.
Nylig ansatt i Spurs, og returnerer onsdag kveld.
Hvordan ender det?
United - ex’n står 2-2 i min tid som fan.

United har vunnet de to gangene ex’n har besøkt Old Trafford :blush:
Tapene har kommet på Highfield Road og Wembley.
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Artig post [mention]Pink Final[/mention] , Doc tok for seg ja,, hehehe, tipper det er en del historier av det slaget opp i gjennom i mange klubber. Mye snusk :O

Jeg føler meg sikker på en ny U for OGS...Har ikke troen på seier, eneste er forsvaret til Spurs, som er på nivå med vårt...Det er mulig å score på dem. Mourinho kjenner godt til svakhetene våre da...Jeg holder Spurs som små favoritter i grunn.

Tror Solskjær gruer seg mer enn Jose til denne...

Taper Ole denne så blir han ikke sparket, det blir for teit, selv for Ed W...Sparke sin andre manager på under 1 år, når disse to møtes. :hah:

Men med et evt. nytt tap på Etihad så bør Ole få gå muligens...Men: Det er typisk om vi vinner mot Spurs, og kanskje mot City?? De ligner heller ikke på seg selv for tiden...Dårlig bakover de også...Da får vi en ny runde med friskmelding av Solskjærs prosjekt, for så å ikke vinne resten av julemåneden...Om samme mønster skjer...Da ligger vi midt på tabellen når 2020 starter...Det er et veldig aktuelt scenario...

Og vi vil ligge et stykke under midten med tap onsdag og på Etihad...
LUHG!
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Blodfink wrote: 02 Dec 2019, 17:18
Regner med at det blir kjørt hardt på trening mtp. smarte bevegelser i boksen...Der er vi helt grusomme, merkelig når man tenker på hvem som er manager for MUFC...
Martial bør ha fått en grundig overhaling etter Villa. Lat, ubevegelig og sløv, som han gjerne er på sitt verste.

Trøsten er at vi stort sett alltid virker skjerpa og godt forberedt til storkampene. Tror det kommer til å bli veldig intenst.
User avatar

Elkey
Posts: 1259
Joined: 08 Aug 2018, 21:19
Liker gitt: 301
Liker mottatt: 299

Denne vinner Mourinho glatt er jeg redd. Det er bare å parkere bussen og kontre inn til en 2-0 seier. United er ikke skikket mot etablert forsvar, og Mourinho kan jo sies å være en av de beste på dette området. Man må også ta i betraktning at Tottenham har et veldig godt forsvar - spiller for spiller, selv om siste år resultat har vært begredelig. Men ny manager har gitt resultater.

Forhåpentligvis vil United motbevise seg.
User avatar

Topic author
RaoulDuke
Grunnlegger
Posts: 924
Joined: 28 Jul 2018, 13:29
Liker gitt: 118
Liker mottatt: 773




Vidar Dale Fjeld

Det ligger i kortene at Manchester United vinner mot Tottenham og taper for Manchester City...dermed halter klubben videre mot en usikker fremtid mange år fremover i tid. Jeg vil ha Solskjær ut og Poch inn jo før jo heller om målet er i komme raskt tilbake til toppen i PL. Men klubben er per dags dato handlingslammet og er i en kaotisk stillstand der avgjørelser ikke blir tatt. Derfor tror jeg Ole blir sittende minst ut neste sesong og klubben havner i Liverpools situasjon for snart 30 år siden de neste tiår. Noen få oppturer, men mest skuffelser, spesielt i PL.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Elkey wrote: 03 Dec 2019, 13:22 Denne vinner Mourinho glatt er jeg redd.
Er ikke så sikker på det, men jeg er ganske sikker på uavgjort...kan i grunn like godt tape...1 poeng er ikke godt nok...
Vidar Dale Fjeld wrote: 03 Dec 2019, 20:25 Det ligger i kortene at Manchester United vinner mot Tottenham og taper for Manchester City...dermed halter klubben videre mot en usikker fremtid mange år fremover i tid.
Ikke umulig dette går inn. Støtter kritikken av klubben, den virker handlingslammet på en måte...Samtidig mener de at dette tar tid å bygge, noe mange fans er enige i, tålamod og nøysomhet osv...men vi er jo MUFC, ikke Yeovil som Roy Keane sa...

Real, Barca, Juve, Bayern, City osv, osv. har ikke langsiktige planer...Vi har eiere som driter i fansen og historien. Så enkelt er det mener jeg. Jeg fatter ikke at de får lov å holde på sånn, og at en fyr som Woodward skal være sjef? Utrolig og surrealistisk, jeg stoler i hvert fall ikke på eiere og ledelse. Ole passer inn i dette, en fyr som "alle" liker, skaper ro i rekkene osv...Vel, vinden har snudd blant mange...

Sorry, total avsporing fra matchen dette...Tror ikke vi taper i morgen, det pleier å bli intenst mot antatt god motstand. Jeg er usikker på kampbildet, men begge lag scorer og slipper inn mye for tiden. Håper det blir moro og mål, ikke 0-0...Begge managere er livredde for å tape, det er helt sikkert.
LUHG!
Post Reply