[PL] Manchester United - Tottenham (4.12.2019 kl 20:30)

Manchester Uniteds kamper diskuteres her.
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Nydelig, nydelig!

Vi kan jo når vi vil, og som jeg prøvde å si før kampen, Tottenham holder ikke noe særlig høyere nivå enn oss. Klarte aldri å skjønne hvorfor de liksom skulle være tydelige favoritter her.

Første halvtimen var gnistrende, både offensivt og defensivt. McTominay er blitt utrolig viktig, spesielt i denne typen kamper der det gjelder å sette fram kassa litt. Så er det litt forutsigbart at vi slipper inn en ufortjent utligning i stedet for å øke til 2-0 og 3-0. Heldigvis løfter vi oss igjen det første kvarteret etter pause.

Den siste halvtimen var vel, rent kvalitetsmessig, oppsiktsvekkende svak fra begge lag. Vi ledet og var sånn sett "unnskyldt", men Tottenham var nesten sjokkerende dårlige. Føltes som om vi kunne ha bedt dem løpe gjennom forsvaret vårt og score, uten at de hadde skjønt hva de skulle gjøre. Synes byttene våre er litt rare, og overlater altfor mye initiativ til dem. Heldigvis var de for dårlige til å utnytte det.

Men overskygger ikke at dette var en god og ikke minst utrolig viktig seier.
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7391
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26218
Liker mottatt: 16734

‘We all agree, Man United are magic’ var en 70 talls slager.
United var magiske å se på i går.
Rashford m.o.m.
Han er eksepsjonell på å utnytte bakrom.
Og for en skuddfot!
Lingard viser sin nytte for laget.
Bevegelig hvilket skaper rom og muligheter.
Lindelöf spilte også bra, synes han er bedre enn Maguire omtrent i hver kamp.

Og for en stemning og volum på Old Trafford.
Beste stemninga siden Liverpool matchen i februar.
Old Trafford kan fremdeles.
Spillerne kan fremdeles, selv hakkekyllinger som Lingard og Lindelöf.
Og Solskjær er ikke så værst han heller.
Tre gode karameller å suge på for oss United fans. :P
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

God kamp av Lingard, ja. Synes jeg så tegn både mot Astana og da han kom inn mot Villa, at han er i bedre form enn på lenge. Desember er jo dessuten Lingard-måneden :D
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14245
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22203
Liker mottatt: 18044

Lindeløf gjorde det bra i går. Helt klart.

Lingard imponerte ikke meg, men han spilte opp mot sitt beste. Gjorde det bra for laget. Men misser enkle mottak og div. Han var ikke alene om det.

Rashford og de to på midten imponerte mest synes jeg. Men hele laget ville noe i går, det var mest tilfredsstillende.

Balltap og dumme valg er fortsatt tilstede i for stort monn imo.

Men det var en skikkelig opptur.

Tror det kan bli skikkelig fight på Etihad nå.

Fred må takkes, blokkerte skuddet jeg så i mål...Fred har positiv kurve, en del feil men mye bra, samme med Lingard.

Håper bare momentumet varer noen kamper, avslutte 2019 med en seiersrekke ville vært fantastisk.
LUHG!
User avatar

offside
Posts: 1305
Joined: 25 Feb 2019, 20:55
Liker gitt: 581
Liker mottatt: 1250

Viktig seier sånn sett, og vi leverer en god kamp. Mye bra å ta med seg inn mot City kampen. Syntes det her var en av våre bedre kamper i år. Minuset må jo være det defensive, litt surt at vi alltid slipper inn mål. Selv da vi igrunn har full kontroll og styrer kampen. Det syntes jeg er litt kjedelig, tilsynelatende full kontroll bang så sitter den for Tottenham. Flott scoring av Delle, det skal han dog ha!Fikk flashback av kampen mot Villa og Sheffield United når han utlignet. Der må vi bli mye bedre. Litt mer kynisme så kan vi fort klatre på tabellen. Må unngå baklengs i en større grad. For score kan vi.

Syntes Lingard, James, Rashford og Greenwood gjør en veldig god kamp. Rashford i en egen liga, også må jeg skryte av Greenwood klarer seg meget bra på dette nivået. Det er jo mye ungt i dette laget, og de klarer seg veldig bra de gutta.

Sterk seier egentlig, når man tenker på at vi mangler et par av våre beste spillere. Du ser benken, og de eneste angrepsspillerne vi kan hive innpå er Pereira og Mata.....

Må si at Young var fryktelig i dag, han kan vel ikke starte mot City? Da er vi kjørt.

Tenker det blir noe av det samme laget mot City også. Minus Young. Han kan ikke spille mot topp, topp motstand lenger.
User avatar

Elkey
Posts: 1259
Joined: 08 Aug 2018, 21:19
Liker gitt: 301
Liker mottatt: 299

offside wrote: 05 Dec 2019, 23:56 Må si at Young var fryktelig i dag
Jeg syntes Young leverte en ganske god kamp. Og det uavhengig av det faktum at han er 34 år og backup for Shaw. Denne kampen krevde rutine, og det får man med Young. Williams er spennende han, men han kunne fort blitt spist til frokost i denne kampen. Det var vanskelig arbeidsvilkår med tanke på hvor offensive Aurier og Moura var. Og Young hadde lite hjelp i Rashford.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14245
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22203
Liker mottatt: 18044

Greenwood fortjener skryt ja, glemte han i farten. Jobbet og sleit, og nærme scoring. En god beinparade av keeper.
LUHG!
User avatar

Harry Greaves
Posts: 371
Joined: 30 Jul 2018, 09:49
Liker gitt: 21
Liker mottatt: 472

Litt OT: Hva har han svensken gjort for å få dagboka si publisert på forsiden etter hver kamp? Både han og redaktøren sine "tanker" er jo like interessante som papp.

Vidar Dale Fjeld

Svensken tror jeg er et alibi i den forstand at han er mer kritisk til det som forgår ute på banen og derfor skal "tilfredsstille" de kritiske røster på forumet. Dags tanker er romantikk, ispedd de lange linjer...og de er blitt veldig lange etter at Ole kom inn i stolen. Dette er "mine tanker"
User avatar

offside
Posts: 1305
Joined: 25 Feb 2019, 20:55
Liker gitt: 581
Liker mottatt: 1250

Elkey wrote: 06 Dec 2019, 00:26 Jeg syntes Young leverte en ganske god kamp. Og det uavhengig av det faktum at han er 34 år og backup for Shaw. Denne kampen krevde rutine, og det får man med Young. Williams er spennende han, men han kunne fort blitt spist til frokost i denne kampen. Det var vanskelig arbeidsvilkår med tanke på hvor offensive Aurier og Moura var. Og Young hadde lite hjelp i Rashford.
Jeg syntes nå Young hadde en god del feilpassninger, jeg fikk hjerte i halsen ved flere anledninger hvor tilsynelatende lett han gir fra seg ballen. Heldigvis for vår del var Spurs fryktelig svake.
Må hvertfall ikke finne på å starte med Young i dag, for er det en ting City er gode på hjemme så er det lyn-hurtige vinger og backer som angriper.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14245
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22203
Liker mottatt: 18044

offside wrote: 07 Dec 2019, 12:55 Jeg syntes nå Young hadde en god del feilpassninger, jeg fikk hjerte i halsen ved flere anledninger hvor tilsynelatende lett han gir fra seg ballen.
Aldri en kamp uten at Young gjør farlige ting, helt enig...Han dribler og mister ball mot Spurs, det ser man ikke så ofte blant forsvarere lenger. Problemet til Young er at han tror han er kjappere enn han er.
LUHG!
User avatar

pixma
Donor
Posts: 1921
Joined: 08 Aug 2018, 22:35
Liker gitt: 803
Liker mottatt: 2494

oi oi oi, det var nok rett ikke noe straffe.
Post Reply