[PL] Sheffield United - Manchester United (24.11.19 kl 17:30)

Manchester Uniteds kamper diskuteres her.
User avatar

pixma
Donor
Posts: 1921
Joined: 08 Aug 2018, 22:35
Liker gitt: 803
Liker mottatt: 2494

Det var vel spikeren i kista, dårlig det her men nesten som forventet.
:down: Dette ble automatisk redigert inn i posten for å unngå dobbel post.
Se der et lite håp nu.
:down: Dette ble automatisk redigert inn i posten for å unngå dobbel post.
Woow fy fan nu er det kamp igjen.
User avatar

Torquemada
Posts: 1343
Joined: 23 Dec 2018, 13:24
Liker gitt: 345
Liker mottatt: 1577

Nå går det for seg. Kampen snudd helt. Rått....
User avatar

pixma
Donor
Posts: 1921
Joined: 08 Aug 2018, 22:35
Liker gitt: 803
Liker mottatt: 2494

Fy fan nu er jeg i taket.
User avatar

Torquemada
Posts: 1343
Joined: 23 Dec 2018, 13:24
Liker gitt: 345
Liker mottatt: 1577

Du søte milde Satan....
Dette var virkelig saker. Fantastisk.

2-3 på noen minutter....
User avatar

pixma
Donor
Posts: 1921
Joined: 08 Aug 2018, 22:35
Liker gitt: 803
Liker mottatt: 2494

Nu er nervene utpå kroppen.
:down: Dette ble automatisk redigert inn i posten for å unngå dobbel post.
Fan fan uff var det ikke hens.
:down: Dette ble automatisk redigert inn i posten for å unngå dobbel post.
Er faktisk mere skuffet nu en da MU låg under med 2 mål, da var alt så dårlig at et tap var greit, men å klare å rote det bort på overtid er tragisk, det her var tungt å se på.
User avatar

Torquemada
Posts: 1343
Joined: 23 Dec 2018, 13:24
Liker gitt: 345
Liker mottatt: 1577

Det var feil å sette inn Tuanzebe for å sikre seier. Skulle ha fortsatt for å få mål nummer 4. Angrep er det beste forsvar.

Pereira er ikke god nok for United. Greit at han kan glimte til noen få ganger, men i sum er det ikke godt nok. Han er svak i kroppen, gjør alt for mange feil og er for dårlig til å ta ball fra motstander.
User avatar

Harry Greaves
Posts: 371
Joined: 30 Jul 2018, 09:49
Liker gitt: 21
Liker mottatt: 472

Morsomt med Greenwood og Williams!

Ellers, Andreas Pereira må være en av de dårligste spillerne jeg har sett i en United-drakt (da ekskludert Bebe, Manucho og perifere unggutter, som bare fikk et par ligacupkamper). Nesten skremmende hvordan absolutt alt han foretar seg er ræva. Sist kamp scoret han jo et mål ved bare å gjøre ting feil. Har ingenting å si på innsats og forsøk, men alt i alt så er han rett og slett bare en Championship-spiller. Ikke tilfeldig at alt snudde med en gang han forsvant ut.

For å runde av så var dette en ny dårlig kamp, viktig å ikke la seg lure av at United hadde syv syke minutter når de øvrige 83+ var grufulle. Dette er et lag som er like svakt som det Mourinho etterlot seg for et år siden, om ikke enda verre (men med flere talenter på banen så jeg liker dette laget automatisk bedre).
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18066

Torquemada wrote: 24 Nov 2019, 17:51 Soleklart frispark til Jones før målet i mot. Hvis ikke slikt er frispark, så er det bare å skaffe seg spillere på +100 kg, og starte med rugbytaktikk og gå i kroppen.
Her sier jeg meg mer enig med kamp-referenten til United.no som mener Jones taper en duell...Jones kunne ha gått til på samme måte, istedet hjelper han til med fallet når han blir skuldertakla og håper på frispark...United får ingenting gratis av dommerne denne sesongen, det er bare å spille på til fløyta går.

Så et 10-minutters sammendrag nå, bittert med 3-3 på slutten...


Men det meste jeg har lest dreier seg om en svak kamp, bortsett fra de 3 målene selvfølgelig. 3 mål burde bety seier...Men de to siste målene til Sheffield, kunne De Gea tatt de? Ser det er en liten retnings-forandring på 3-3 målet. Så forøvrig at De Gea hadde noen flotte redninger i 1.omg. Kunne vel lett stått 3-0 til pause...
:down: Dette ble automatisk redigert inn i posten for å unngå dobbel post.
Totalslakt på børsen til United.no ser jeg, Maguire og Rashford bl.a. Kun De Gea som var på jobb hele kampen mener de der.
:down: Dette ble automatisk redigert inn i posten for å unngå dobbel post.
Blir ikke mer VAR-fan av denne kampen...VAR bør bort, har falt ned på det. Bare frustrerende jo, dommerne i England er like elendige med eller uten VAR, da kan de like godt gi f... i hele VAR...
LUHG!
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8987

Berg og dalbane kamp. Etter min mening, burde det være frispark til Jones på første målet. Kommer inn i ryggen med stor kraft, men er ikke overrasket over Marriner som jo vel er en av de absolutte mest ubrukelige menneskene på denne planeten ikke evner å se slike ting.

Likevel, svak kamp av stort sett hele United laget, sett bort i fra De Gea som jeg mener ikke kan lastes for noen av målene i mot. Ballen kommer lynraskt på mål på 3-3 og er via Maguire. James tar seg kraftig opp i en periode og Greenwood spilte bra. Williams putter et nydelig mål, men var ellers svak. Vi kan likevel ta med oss at både Williams og Greenwood putter sitt første PL mål.

Irriterer meg egentlig mer hvorfor vi ikke bare fortsetter å presse Sheffield høyere i banen på 2-3, men i stedet inviter de frem. Svak kamp av OGS også, spesielt med tanke på hvor elendig vi var med en 3-backslinje.

Kampens dårligste må gå til Pereira, gjorde han i det hele tatt noe riktig i dag? Hvis man skal laste 2-0 målet på noen så må det være han. Krysser fingrene for at vi får inn en sentral midtbanespiller i januar, hvis vi i det hele tatt skal klare å redde noe ut av denne sesongen.
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Denne kampen ble akkurat som forventet, klarer derfor ikke å være FOR skuffa over prestasjonen. Skjønte at Sheffield United kom til å gå ut med maks "mannfolkfotball", noe vårt lag ikke er helt rustet til å takle per nå. Når ikke McTominay spilte, var det ingen til å stå opp mot dem.
Når vi endelig fikk kobla på de tre angrepsspillerne våre i andre omgang ble det bedre, de har kvalitet til å skape trøbbel.

Så kommer det mye kritikk mot byttet Martial-Tuanzebe. Greit nok, når vi sitter med fasiten - men på 2-3 før byttet hadde vi altså fem RENE angripere uten defensive fibre på banen. Så akkurat det byttet skjønner jeg godt, selv etter byttet hadde vi Rashford, James, Greenwood og Lingard utpå der. Kritikken hadde vært enda mer massiv hadde vi sluppet inn 3-3 uten at det byttet hadde kommet.

Og nå bør det jaggu være lenge til vi får se Phil Jones eller Andreas Pereira i en startoppstilling igjen.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18066

Det er slakt av Ole og alle spillere stort sett blant fans og medier i dag...80 min rævva, 10 minutter bra...Hvorfor? En forklaring er jo at troppen er svak, ser at Pereira og Jones får 0 og 1 på diverse børser, men hele forsvaret var jo elendig, ikke at de fikk topp på børsen noen av dem. Men jeg må si at Maguire ikke har overbevist meg om at han er verdt penga så langt...Det samme med makkeren hans...Tuanzebe blir faset inn håper jeg.

De Gea får ingen hjelp whatsoever...

Jeg liker ryktene om nye stoppere inn...
LUHG!
User avatar

Torquemada
Posts: 1343
Joined: 23 Dec 2018, 13:24
Liker gitt: 345
Liker mottatt: 1577

Nye stoppere? Vi trenger desperat flere gode spillere som kan brukes på midten. Pogba og McTominay ute, så er det ikke noe hjelp å få fra midtbanen. Kampen i går viste med all tydelighet at det var full krise der. Pereira var helt hjelpeløs, og Fred fikk ikke til mye.

Jeg leser også mye møkk på united.no og andre steder. Ole Gunnar gjorde gode grep i går, og det fungerte. At det ble 3-3 var bare sykt ergerlig. I 10 min var jeg i den syvende himmel. Det er kanskje lett å si i etterkant at United skulle ha fortsatt angrep, og ikke gjort et defensivt bytte. Hadde det gått galt, så hadde OGS fått tyn for at han ikke sikret seier.

Jones er ikke patent. Pereira er ikke god nok for United, og det er trolig ikke Lingard heller.
Men vi har flere unge spillere som er meget spennende. Gi OGS tid til å hent de spillerne han trenger, slik at han får bygget laget som han selv ønsker, så kan det hende at det vil skje noe. Braut kommer i januar ;)
User avatar

Ketil Cantona
Posts: 292
Joined: 31 Jul 2018, 11:55
Liker gitt: 3
Liker mottatt: 18

En kamp der jeg satt totalt tom etter kampslutt. Fra illsint, til super happy til en ny nedtur.

Jones skal ikke ha frispark mener jeg, han blir tatt i kroppen. Ett fett, en mer rutinert spiller hadde kommet seg på riktig side og feiet kula til innkast.

Unggutta - er så innmari stolt av at vi satser på de yngre. De får lov til å utvikle seg. Herlig at dem tar sjansen med begge armer.

Hands, bytte eller hav som skjer... Kun spillerne selv som kan ta skylden. Denne kampen burde vært kontrollert på helt annen måte. Brukt ball, tid, kynisme. Er ikke angrep det beste forsvar?
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Ketil Cantona wrote: 26 Nov 2019, 10:15 Jones skal ikke ha frispark mener jeg, han blir tatt i kroppen. Ett fett, en mer rutinert spiller hadde kommet seg på riktig side og feiet kula til innkast.
Enig. Han skal komme seg mellom ball og motstander tvert. Får han dytten da, er det i ryggen og klart frispark. Nå snur han seg til sida, åpner seg opp, dermed blir det skulder mot skulder. Helt fair og elendig forsvarsspill.

At forsvaret virker usikkert, har helt klart sammenheng med at Fred og Pereira blir filleristet på midten. Nå du gang på gang mister ball i oppbygningen, blir du tatt i ubalanse. Alt er vanskeligere da. En eller flere nye forsvarsspillere bør fortsatt være et godt stykke ned på lista:

1. Offensiv midtbanespiller
2. Defensiv midtbanespiller
3. Spiss
4. Høyre kant
5. Venstre back
6. Midtstopper

(de to siste prioriteringene kan bytte plass dersom Williams tar steget. Altfor tidlig å si ennå)
User avatar

Lingard
Moderator
Posts: 2728
Joined: 30 Jan 2019, 03:49
Liker gitt: 226
Liker mottatt: 2857

Møkkakamp, rett og slett.

Før kamp var jeg litt skeptisk til lagoppstillingen. Tre midtstoppere istedenfor 4-2-3-1, men greit nok at Solskjær kjørte samme formasjon som hjemmelaget fra start. Men Williams på back? Den forstod jeg lite av. Her møter vi Sheffield United og må krige om hver eneste ball også velger Solskjær Williams foran Young på backen? Overraskende, selv om det faktisk lønte seg og gikk bra til slutt. Men altså.. Williams hadde problemer på siden sin og var ikke spesielt god, men så kom scoringen og alt ble bedre.

Jeg er egentlig positiv til at Williams får sjansen på backen istedenfor Young når Shaw er skadet, men på bortebane mot Sheffield United.. så tror jeg faktisk Young hadde vært å foretrekke. Der har vi en spiller som har vært ute i krigen noen ganger før. Og ikke minst siden vi ikke hadde en midtbane som kunne krige heller...

3-3. Helt utrolig at det faktisk ble scoret 6 mål i denne matchen. Jeg hadde sett for meg 2-1 til et av lagene. Maks.

Jones er litt av en tegneseriefigur og må faktisk ta på seg hele skylden for det første baklengsmålet. Ikke bare lå han flere meter bak linja som resten av forsvaret sto på, men han dreit seg fullstendig ut i duellen med Mousset etterpå. Frispark? Ja, kanskje. Spesielt i disse VAR-tider. Når det er sagt, så synes jeg faktisk at det var greit å la den gå. Det var ikke skulder mot skulder, men det var heller ikke skylder mot rygg.

Jones gikk for å få frispark og det er det verste. Jeg håper og tror at det er lenge til vi får se en lignende tabbe fra Jones igjen, men fyren gjør noe rart i hver eneste match han spiller, selv om det ikke alltid blir baklengsmål ut av det. Wa-Bissaka klarte seg bra defensivt, som vanlig. Totalt fraværende offensivt, mener jeg å huske. Maguire løser oppgavene sine greit, mens Williams hadde problemer på backen sin. Lundstram har hatt litt av en sesong til nå..

Midtbanen var det verste. Andreas Pereira har hatt noen kamper i den offensive midtbanerollen, hvor han til tider har klart seg greit, men han slet voldsomt på søndag i en av de mer dype rollene. Tapte dueller, mistet ballen og slo feilpasninger. Fred kunne sikkert tatt ut løpet til Mousset litt bedre enn det han gjorde, men det første baklengsmålet hadde Pereira stor skyld i.

De offensive spillerne våre før pause var helt fraværende og de burde nok alle gjort en mye bedre jobb, men det er ikke lett å være god offensivt når spillerne bak i banen presterer så dårlig som det de gjør.

Helt rått at vi faktisk klarte å nu kampen i løpet 7-8 minutter. Fine mål! Og det viser jo at det bor litt i dette laget, men vi trenger forsterkninger.. og forhåpentligvis kan det komme noe allerede i januar.
Post Reply