[PL] Brighton - Manchester United / Søndag 19.08.2018

Manchester Uniteds kamper diskuteres her.

Seier/Uavgjort/Tap?

Seier
16
94%
Uavgjort
0
No votes
Tap
1
6%
 
Total votes: 17
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7393
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26230
Liker mottatt: 16755

Det positive er intervjuene før og etter kamp.
Ingen som legger skylden på hverandre.

Gleder meg faktisk til Spurs kampen.
Mourinho virker best når han kan nøytralisere gode motstandere.

Eget angrepsspill synes jeg gradvis har blitt svakere etter en brukbar åpning i hjemmekampene høsten 2016.
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

aregran
Posts: 209
Joined: 09 Aug 2018, 08:51
Liker gitt: 43
Liker mottatt: 78

Med fare for å gjenta meg selv alt for mye: Tenk om Bailly kunne spilt ved siden av en erfaren stopper som kunne skapt trygghet og hjulpet ham med tips om posisjonering osv underveis i kampen...
User avatar

Ketil Cantona
Posts: 292
Joined: 31 Jul 2018, 11:55
Liker gitt: 3
Liker mottatt: 18

Har ikke ord for hvor skuffet jeg er etter dagens kamp. Orker ikke prate for mye om Mourinho. Han er vår manager, får ikke rokket ved det så lenge styret lar han sitte. Mer redd for hvilke skade det gjør på troppen.

Dagens kamp er total bekkmørk. Ingenting fungerte. Pogba med 27 ballmiss. Hvordan kan en så stor spiller gå fra briljant til nærmest søppel på 9 dager? Etter forrige match skrøyt jeg av han, mente han var riktig kaptein med mer. I dag hang han med hodet fra første spark på ballen. Bailly i samme form. Fra det strålende til helt nervevrak.

Skal jeg finne 1 pluss tegn så er det at vår mest utskjelte spiller (kanskje på nivå med Shaw) kommer inn og tar tak i ting. Fellaini ble Uniteds beste på 20 minutter.

Mata - ferdig?
Bailly må bli stabil.
Pogba - han MÅ skjerpe seg kraftig.
Martial - trenger fortsatt kamper og tillit. Gjennomført svak match igjen.
Lindeløf - på det jevne, fortsatt mye usikkert.
Lindgard - kommer inn med mye vilje. Får ikke til stort men løper konstant.

Nei, må svelge kampen litt mer før jeg skriver.

Mourinho - jeg er svært usikker. I dag må selvsagt også spillerne ta sin del av kaka for dårlig kamp, men det taktiske. Vi angriper for pokker ikke. Når man først får en i sekken, ikke ødelegg kampen totalt det neste minuttet. Så begynner DDG å sparke ut i midten hvor Fred mister ballen. Så blir det baluba og vips 2-0. Er så inderlig skuffet....

God natt!
User avatar

Harry Greaves
Posts: 371
Joined: 30 Jul 2018, 09:49
Liker gitt: 21
Liker mottatt: 472

aregran wrote: 19 Aug 2018, 21:27 Med fare for å gjenta meg selv alt for mye: Tenk om Bailly kunne spilt ved siden av en erfaren stopper som kunne skapt trygghet og hjulpet ham med tips om posisjonering osv underveis i kampen...
Det er ingen spillere som får erfaring uten å faktisk spille fotball. Lindeløf viste i VM at han er glimrende når han spiller i et lag som fungerer. Det samme gjelder alle de andre på banen, egentlig. Til og med Messi så dårlig ut for Argentina, men de slet med det samme som United gjør: et lag totalt blottet for samhandling og en felles fotballforståelse. Med Mourinho går alt fra dag-til-dag, og dette synliggjøres i kampene, når man ser hvor lite plan United faktisk har over spillet sitt.

Hadde United klart et uavgjort, eller kanskje lirket inn et seiersmål, så hadde denne kampen beskrevet Mourinho-æraen veldig bra: Elendig fotball, der man belager seg på tilfeldigheter og lange baller opp, men med resultater som er helt ok for en topp 4-klubb.

Jeg tror Mourinho kommer til å få sparken før nyttår, og jeg håper Mourinho får sparken før nyttår.
User avatar

aregran
Posts: 209
Joined: 09 Aug 2018, 08:51
Liker gitt: 43
Liker mottatt: 78

Harry Greaves wrote: 20 Aug 2018, 08:06
aregran wrote: 19 Aug 2018, 21:27 Med fare for å gjenta meg selv alt for mye: Tenk om Bailly kunne spilt ved siden av en erfaren stopper som kunne skapt trygghet og hjulpet ham med tips om posisjonering osv underveis i kampen...
Det er ingen spillere som får erfaring uten å faktisk spille fotball. Lindeløf viste i VM at han er glimrende når han spiller i et lag som fungerer. Det samme gjelder alle de andre på banen, egentlig. Til og med Messi så dårlig ut for Argentina, men de slet med det samme som United gjør: et lag totalt blottet for samhandling og en felles fotballforståelse. Med Mourinho går alt fra dag-til-dag, og dette synliggjøres i kampene, når man ser hvor lite plan United faktisk har over spillet sitt.

Hadde United klart et uavgjort, eller kanskje lirket inn et seiersmål, så hadde denne kampen beskrevet Mourinho-æraen veldig bra: Elendig fotball, der man belager seg på tilfeldigheter og lange baller opp, men med resultater som er helt ok for en topp 4-klubb.

Jeg tror Mourinho kommer til å få sparken før nyttår, og jeg håper Mourinho får sparken før nyttår.
Det jeg mener er at ikke alle trenger å bygge opp erfaring samtidig.

Med et forholdsvis urutinert stopperpar som nesten ikke har spilt sammen, en urutinert venstreback og en omskolert venstreving som høyreback er det ikke rart at den defensive organiseringen blir litt merkelig av og til. En erfaren stopper med pondus nok til å ta kontroll og styre de andre forsvarerne under kampen ville nok hevet de andre. Samtidig tror jeg det hadde hjulpet stort på utviklingen til den av Bailly/Lindeløf som hadde spilt ved siden av ham å få input underveis i kamper.

Ellers begynner jeg også å miste troa på Mourinho. At det fremdeles er en fullstendig mangel på offensiv samhandling med så mange kvalitetsspillere er nesten skremmende. Men samtidig er jeg redd for at det er noe annet som er galt i klubben. Hvis tre managere på rad mislykkes kan det tyde på at det er noe alvorlig galt et annet sted enn på managerkontoret...
User avatar

Ketil Cantona
Posts: 292
Joined: 31 Jul 2018, 11:55
Liker gitt: 3
Liker mottatt: 18

samtidig.

aregran wrote: Ellers begynner jeg også å miste troa på Mourinho. At det fremdeles er en fullstendig mangel på offensiv samhandling med så mange kvalitetsspillere er nesten skremmende. Men samtidig er jeg redd for at det er noe annet som er galt i klubben. Hvis tre managere på rad mislykkes kan det tyde på at det er noe alvorlig galt et annet sted enn på managerkontoret...
Essensielt;
En sportslig leder er nødvendig etter mitt syn. Vil det likevel være Mourinho som må gå dersom han blir "motarbeidet" av ledelsen med Woodward i front? Jeg er fryktelig delt i mitt syn.

Er det ledelsen som ikke gir Mourinho den frihet og mulighet til å bygge sin stall?
Er det Mourinho som driter seg ut gjentatte ganger?
Er det spillerne som er lei Mourinho?
User avatar

Harry Greaves
Posts: 371
Joined: 30 Jul 2018, 09:49
Liker gitt: 21
Liker mottatt: 472

Ketil Cantona wrote: 20 Aug 2018, 09:22 Essensielt;
En sportslig leder er nødvendig etter mitt syn. Vil det likevel være Mourinho som må gå dersom han blir "motarbeidet" av ledelsen med Woodward i front? Jeg er fryktelig delt i mitt syn.
Hvordan skal en sportslig leder komme inn etter manageren? Jeg tror ikke det er heldig. Det beste hadde vært om den sportslige lederen tok hånd om ansettelsesprosessen vedr. manageren - det er en modell som mange lag har brukt, med stor suksess.

Må si jeg har sansen for folk som Sarri, som både som Napoli- og Chelsea-sjef sa at han ikke bryr seg særlig om overgangsmarkedet:
http://www.espn.com/soccer/soccer-trans ... fer-market
https://www.calciomercato.com/en/news/n ... ket-626150

... dette gjør at manageren kan fungere som en trener, som skal gjøre spillerne sine bedre og gi laget en klarere filosofi. Overgangene overlates til en sportslig leder, som i samarbeid med manageren kan identifisere behovene i laget.
Er det ledelsen som ikke gir Mourinho den frihet og mulighet til å bygge sin stall?
Er det Mourinho som driter seg ut gjentatte ganger?
Er det spillerne som er lei Mourinho?
Mourinho har fått midler. Han har hentet to stoppere, en back, tre midtbanespillere, to vinger og to spisser. Det har vel kostet oss nærmere fire milliarder også. Men Mourinho har så langt ikke vist at han kan forvalte disse pengene godt nok, og laget har gått over til å spille defensivt, med en planløs angrepsfotball. Det er nesten utrolig hvor trist United er å se på i forhold til alle de andre topplagene.
User avatar

Ketil Cantona
Posts: 292
Joined: 31 Jul 2018, 11:55
Liker gitt: 3
Liker mottatt: 18

At United har brukt mye penger siden Sir Alex stemmer jo. At Mourinho har brukt mye penger stemmer også.
Så kan man sammenligne med City og Pep. Deres manager kom inn, observerte og blåste av MYE penger umiddelbart. Mye også sammenlignet med United.
Stones, Otamendi, Walker, Laporte og Mendy. Dette for å styrke det defensive først som sist.
Der har United til sammenligning hentet Lindeløf, og Bailly. Darmian ble vel hentet av LVG?
De hentet Silva, Kevin De Bruyne, Sterling, Mahrez med fler.
Der hentet United Sanchez, Pogba, Matic...

Der jeg mener Mourinho ikke har fått sine menn, er fordi han fortsatt har over halve laget til Moyes/LVG.
At Mourinho ikke har klart å utvikle laget stemmer, helt enig. Likevel mener jeg det ikke er veldig enkelt da Jones, Smalling, Herrera med fler allerede er på sitt maks nivå. I en alder av 26-30 så er den alderen for kjempe utvikling over.


Det Mourinho må ta på sin kappe er som du sier den triste fotballen United spiller. Likevel, er vi sikre på at mannskapet er godt nok? Jeg er usikker!

Hvor mange av dagens United gutter hadde spilt seg inn på et City eller Chelsea lag?
User avatar

Harry Greaves
Posts: 371
Joined: 30 Jul 2018, 09:49
Liker gitt: 21
Liker mottatt: 472

Ketil Cantona wrote: 20 Aug 2018, 10:34 Hvor mange av dagens United gutter hadde spilt seg inn på et City eller Chelsea lag?
Jeg ville heller spurt: Hvor mye bedre hadde dagens United-gutter sett ut i City eller Chelsea?

Litt av poenget er jo at United egentlig har et godt lag, men de ser dårlige ut fordi de har en manager som ikke får ut potensialet deres. Minner om at vi har snappet to spillere (Alexis og Fred) foran nesa på City de siste åtte månedene.

DdG, Bailly, Shaw, Pogba, Fred, Rashford, Martial og Alexis. Der har du åtte spillere jeg er overbevist om at hadde blomstret under andre omgivelser.
User avatar

Ketil Cantona
Posts: 292
Joined: 31 Jul 2018, 11:55
Liker gitt: 3
Liker mottatt: 18

Blomstret muligens. Likevel, Bailly, Shaw, Rashford og Martial hadde fått maks 5 kamper for City slik det ser ut pr d.d.
Jeg står fortsatt på at det er altfor mange spillere i dagens stall som burde spilt i Southampton i stedet for United.
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8987

Liten tvil om at det er få av United spillere som har fått muligheten i City for å bruke de som eksempel. Likevel, dersom ryktene stemmer om at Woodward/Glazers satte ned foten for at Mourinho skulle svi av 100 mill på Maguire så kan jeg fint se det. "No value in the marked", Boateng for rundt 70. (?). Er ikke verdt det etter min mening. Selv om det defensive var katastrofe i går er det egentlig ikke min største bekymring.

Defensiv organisering er noe av det letteste og utvikle rent fotballfaglig, det som derimot bekymrer meg er at det er null offensiv samhandling. Eneste spilleren i går så som så ut til å ville ta noe form for initiativ var Jesse Lingard. Martial for eksempel står jo mer stille i mellomrommet. Til og med Gary Neville i dagens form ville klart å markere ut en spiller som loffer rundt og ikke viser interesse for en femøring.

Ble litt utblåsing der, men for min del så ser det ut som om vi ikke trener noe på offensiv samhandling, er jo bare å se på hvor få kombinasjoner, hvor få løp som blir tatt og hvor få alternativer det er for ballfører fremover i banen. Ting ender for ofte med ballmiss, støttepasning, lemping mot Lukaku eller at Pogba/Alexis forsøker noe helt spektakulært og mister ballen. I tillegg så ser man på avstandene i laget blir alt for store offensivt og Lukaku blir ofte stående for alene når den lange kommer. Har savnet en plan offensivt siden Mourinho tok over og jeg tviler på at jeg noen gang får se det. Krysser egentlig mest fingrene for at Mourinho kommer i en stor konflikt med Woodward, får fyken og Zidane reiser skuta.
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

aregran
Posts: 209
Joined: 09 Aug 2018, 08:51
Liker gitt: 43
Liker mottatt: 78

Ketil Cantona wrote: 20 Aug 2018, 09:22 Essensielt;
En sportslig leder er nødvendig etter mitt syn. Vil det likevel være Mourinho som må gå dersom han blir "motarbeidet" av ledelsen med Woodward i front? Jeg er fryktelig delt i mitt syn.

Er det ledelsen som ikke gir Mourinho den frihet og mulighet til å bygge sin stall?
Er det Mourinho som driter seg ut gjentatte ganger?

Er det spillerne som er lei Mourinho?
Om det er en maktkamp mellom Mourinho og Woodward vil førstnevnte tape den.

Ellers vet jeg ikke hva som er svaret. Mourinho overtok en tropp med mye stallfyll og ingen toppspillere bortsett fra de Gea. Så jeg forstår godt at han er misfornøyd med dette overgangsvinduet.

Men samtidig burde han virkelig klare å få mer ut av spillerne han har i klubben, så dårlig offensivt spill med så gode spillere tilgjengelig er skuffende.

Er spillerne lei av Mourinho? Godt mulig. Han er belastende for omgivelsene. Litt av grunnen til at han vil ha inn "sine" spillere er nok at de har mentaliteten til å takle kravene han stiller.

Det er umulig for oss utenforstående å se hvor skoen trykker. En dyktig sportslig leder, director of football e.l. hadde kanskje klart å se det og se hvilke grep som må tas.

Har Woodward den fotballfaglige kompetansen til å se om det er riktig å ha tillit til Mourinho videre? Det tviler jeg på.
Post Reply