[PL] Bournemouth - Manchester United (2.11.2019 kl 13:30)

Manchester Uniteds kamper diskuteres her.

Seier/Uavgjort/Tap

Seier
6
100%
Uavgjort
0
No votes
Tap
0
No votes
 
Total votes: 6
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14251
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22227
Liker mottatt: 18075

Elkey wrote: 02 Nov 2019, 22:37 Så Pereira, og senere Lingard, var veldig flinke til å få ballen i mellomrommet, men hadde ingen å spille til, fordi ingen truet bakrommet. Dette var Martial, James og Rashford sitt ansvar.
Det stemmer, men Øyvind Eide som skriver analysen, stiller da også vitterlig spørsmålstegn med om United har gode nok spillere i tier-rollen, han skriver også at Pereira tar dårlige valg og sliter med presisjonen.

Noe jeg er enig i, men også da enig i at Rashford og Martial hadde en svak kamp. Det var store rom i starten av begge omganger, det klarte vi ikke å utnytte whatsoever...Mange som kan dele skyld i dag. Men at vi trenger en ny nr 10 mener jeg er soleklart...
LUHG!
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7393
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26242
Liker mottatt: 16756

Interessant med analysene til Eide.
Beste ‘nysigneringen’ på United.no denne sesongen.
Når han ‘forklarer’ kampbildet ser man hva Solskjær har tenkt.
Men, United klarer ikke å utnytte rommene de fikk i starten av hver omgang.

Afc Bomo kampen ble ganske lik mange av de andre kampene der United har ballen mest.
United sliter med å bryte ned motstanders forsvar.

Afc Bomo kan ligge med sin forsvarsfirer pluss to sentrale midtbanespillere og tvinge United til å spille ‘håndballangrep’.
Ballen går fra mann til mann, fra side til side.

De beste lagene er i stand til å vende spillet kjapt.
Slik United også kunne gjøre i sin tid med Scholes som ballsentral og med raske og bevegelige spillere rundt seg.

Dagens United har flere raske og bevegelige spillere.
James, Rashford, Martial, Lingard...men disse utnyttes ikke bra nok.
Ballen flyttes for sakte og det gjøres for få samtidige løp.
Spillerne på midten er muligens for svake taktisk?
Til å se muligheter?
Hele laget er sannsynligvis ikke bra nok drillet i å angripe mot etablert?
Spillerne foran tar ikke nok initiativ?
Og sjeldent samtidige initiativ.

United har tradisjonelt angrepet mye langs kantene.
Helt fra Matt Busby’s tid.
Det gjør man også i aller høyeste grad under Solskjær.

United angriper omtrent like mye på hver side.
41% på venstre hjemme, 37% på høyre og 22% i midten.
40% på venstre borte, 39% på høyre og 21% i midten.
(Kilde Whoscored)

Langs kantene er det lettere å utnytte farta til de raske angrepsspillerne.

Hva skjer med å spille seg igjennom i midten?
Er det noe håp om bedring i spill mot etablert?
United ligger høyt oppe på langskudd stats.
Er vel typisk å fyre av fra håpløst langt hold når man ikke klarer å spille seg igjennom.
Det sagt, spesielt Pereira men også Fred må heve blikket å se medspillere som er i bedre posisjon.

Og hvorfor gjør forsvaret minst en avgjørende feil som blir kostbar i nesten hver kamp?
Det kollektive forsvarsarbeidet er forbedret, men allikevel oppstår feil.
Er det svak kommunikasjon spillerne i mellom?
Hva er det som ikke stemmer?

Skulle for egen del gjerne fått Eide på United.no til å analysere hvert sekund i matchen.
Det er først og fremst i angrep det svikter.
Når motstander ikke går i strupen på United, og kontringer ikke er våpenet så sliter laget og manageren.
De første minuttene av hver omgang, da Afc Bomo ga bort plass, da fikk United det til.
Men, å skape seg plass, se det er bare sorgen.

Formildende omstendighet i går er hardkjør på troppen.
Mange kamper, og noen spillere har mange km i beina med kamp søndag kveld, onsdag kveld og lørdag ettermiddag.
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Lingard
Moderator
Posts: 2728
Joined: 30 Jan 2019, 03:49
Liker gitt: 226
Liker mottatt: 2857

1 ting er å ikke skåre mål - det skjer alle klubber en gang iblant.. men mot Bournemouth skapte vi nesten ikke sjanser en gang og det er ikke første gang. Liverpool slet lenge mot Villa og hadde generelt sett ingen god kamp, men de skapte likevel flere sjanser og kunne (med litt marginer) vunnet mye mer.

At vi trenger en ny spiller i 10'er rollen er det ingen tvil om. Pereira har fått en del sjanser i det siste og de synes jeg ikke han har tatt vare på, derfor håper jeg vi får se litt mer av Lingard fra start fremover.. og det har jeg egentlig troen på at skjer også.
Så er det bare å krysse fingrene for at Jesse fikser seg et par målpoeng også i tiden fremover.

Cola

Jeg er OVERTROISK, siden vi begynte å tape, sluttet jeg å henge ut MUFC flagget på terassen.
Dermed snudde det, Fotball Gudene hadde hørt meg
Før siste match hadde [mention]RaoulDuke[/mention] fikset på forumet, hvor vi kunne stemme, det gikk IKKE bra for meg, så heretter står jeg over sette.
Overtro er ikke bare OVERTRO :-)
Fotball og hockey gudene følger deg alltid !!!
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Har for en gangs skyld ikke særlig mye å melde etter denne kampen. Blir mest bare sliten av å følge dette laget akkurat nå...
Post Reply