[PL] Bournemouth - Manchester United (2.11.2019 kl 13:30)

Manchester Uniteds kamper diskuteres her.

Seier/Uavgjort/Tap

Seier
6
100%
Uavgjort
0
No votes
Tap
0
No votes
 
Total votes: 6
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8987

Kampen i dag viser selvfølgelig hvor vi er hen, dette laget trenger å ta flere steg før vi er i nærheten av noe topp 4 for å ikke snakke om titler. Alt for ustabilt av hva vi leverer, men en ting er i alle fall sikkert vi er for svake offensivt. Mye må Solskjær ta på sin kappe, men samtidig må vi se på troppen og innse at det må handles.

Vi er alt for svake offensivt og troppen skriker etter min mening en 10-er. Pereira virker for min del alt for svak taktisk til å kunne være noe framtid for United. Løper mye, egentlig ganske god teknisk, men det taktiske er så svakt at jeg tror han mangler den grunnleggende rolleforståelsen for en 10-er. Føler han er på god vei til å bli en ny Lingard, en som kan spille en god kamp en gang i blant, men stort sett ikke er god nok.

Martial og Rashford trenger også hjelp offensivt. Både fra midtbanen og en solid spiss til i klubben for å avlaste de to. Ser rett og slett slitne ut etter min mening, noe som er veldig oppsiktsvekkende mtp hvor lenge det er igjen av sesongen.

Målet i mot er flere sin feil. Går på konsentrasjon virker det som, en kollektiv blackout.
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Bra oppsummert [mention]messilingard[/mention] , støttes.
LUHG!

Kyndilfan1
Posts: 406
Joined: 20 Apr 2019, 13:24
Liker mottatt: 3

Pink Final wrote: 02 Nov 2019, 16:11
Blodfink wrote: 02 Nov 2019, 16:04 Ingen legger dette på Lindelöf alene. Om det er meg dere sikter til
Kan bare svare for meg selv.
Ja, jeg siktet til deg.
Virket som du ga skylden til Lindelöf.
Ser at du fordeler skyld, noe jeg er enig i.
Og noen ganger må man også anerkjenne at motstander gjør en god prestasjon.

Agenda?
Helt ærlig - JA.
Det virker som om noen spillere, feks Lindelöf’s svakheter ofte trekkes fram, også fra deg.
Dette er et forum hvor vi utveksler meninger.
Ikke noe personlig mot deg selvsagt.
Men, jeg synes Lindelöf blir kritisert for hardt.
Det kan godt være han ikke er god nok, og at du og [mention]Kyndilfan1[/mention] får rett, time will show.

Lindelöf vant da flere dueller i dag [mention]Kyndilfan1[/mention].
Se kampen på nytt.
Lindeløf har gang i en dårlig sæson. Det er bare at kigge på hans mange fejl. Og så kan man modveje det med gode aktioner, hvilket har været meget få i denne sæson.

Jeg vil gerne se tal på hvor mange dueller Lindeløf vandt, for det tror jeg helt enkelt ikke på. Hvor kan man finde stats fra kampen på spillerne?

Jeg har ikke nogen agende mod Lindeløf, men jeg kan da godt indrømme, at det irriterer mig voldsomt, at der blev satset på Lindeløf istedet for Smalling. Det er for min del ikke overraskende, at Smalling har gang i en fremragende sæson i Italien og Lindeløf gør det dårligt for United. Ville det så have ændret meget hvis rollerne var byttet? Ja, det tror jeg faktisk. For som start så havde Smalling ikke tabt den duel, der gav Palace et mål. Jeg tror så også, at udfaldet fra den kampe ikke havde været et nederlag hvilket så havde ændret lidt i kampene fremover.

Og så er det skuffende (og det kan man så godt kalde en agenda), at der er United-fans, der stadigvæk er glade for, at det blev Lindeløf i United og Smalling til Italien. For det har i de seneste 2-3 sæsoner været en sport at gå efter Smalling. Et godt eksempel på det er, at der er United-fans, der mener, at Smalling havde skyld i alle fire Barcas mål i CL-kvartfinalen. Da ved man, at Smalling ikke kan gøre noget rigtigt hos nogle "fans".

Men hvorom alting er så er Lindeløf hverken det eneste eller det største problem på holdet. Det er et langt større problem, at Andreas, Fred og Lingard spiller hver kamp enten som starter eller som indskifter. De konkurrerer virkelig hårdt om at være banens dårligste stortset hver kamp. Hvordan pokker Lingard kan være kommet på 180 kampe for United er fuldstændig uforståeligt. Man kunne lige så godt have Mats Møller Dæhli på 10'eren 180 gange og det ville ikke være værre. Giv Gomes 175 kampe på positionen og jeg er ret sikker på, at det vil blive 45 gange bedre.
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8987

At det kan virke som om det er en agenda her inne mot spesielt Lingard, Lindelöf, Fred og Young bør vel ikke være en veldig stor overraskelse. Legger vel spesielt merke til [mention]Kyndilfan1[/mention], hvor det bastant virker som om en spiller er ræva uavhengig av prestasjon. Det samme kan sies om [mention]Blodfink[/mention], skal ikke kaste for store steiner i glasshuset mitt så skal være helt ærlig på at jeg kan være slik også.

Nå mener jeg likevel at det forsåvidt er greit med at man ønsker folk ut av klubben. Personlig håper jeg at Young er ferdig etter denne sesongen, er det en agenda? Tja, muligens. Så lenge han presterer som han gjør så har jeg ingen problem med å mene at han ikke er god nok. Scorer han et hattrick mot City så får jeg heller svelge en kamel. Angående Lindelöf diskusjonen så er det greit nok at man ønsker noen andre, eneste jeg reagerer på den forgudingen av Smalling hvor man får han til å virke som Van Djik på steroider. Siste poenget er tatt fra andre tråder.
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7393
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26230
Liker mottatt: 16755

Blodfink wrote: 02 Nov 2019, 16:27 Ja, det hadde han, og jeg leser alle postene grundig, så jeg fikk med meg hva du skreiv...men han hadde også flere dårlige involveringer, men det er jo agenda...
Nå må du ikke ta dette altfor tungt da [mention]Blodfink[/mention].
Jeg synes Lindelöf får mye pepper.
Du skriver mange poster, det meste er veldig bra, og jeg gir deg ofte likes (som du gjør med meg).
Vi er uenige angående Lindelöf og jeg synes altså du er litt urettferdig med ham.
Har lagt merke til at du mener komm feltet på United.no er et ekkokammer.
Her inne vil vi ha ulike meninger, men et sakelig nivå og en høflig tone.

Muligens var ordet agenda for sterkt, beklager isåfall ordvalget.
Synes både du og [mention]Kyndilfan1[/mention] er for kritiske til Lindelöf.
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000

Kyndilfan1
Posts: 406
Joined: 20 Apr 2019, 13:24
Liker mottatt: 3

messilingard wrote: 02 Nov 2019, 16:39 At det kan virke som om det er en agenda her inne mot spesielt Lingard, Lindelöf, Fred og Young bør vel ikke være en veldig stor overraskelse. Legger vel spesielt merke til [mention]Kyndilfan1[/mention], hvor det bastant virker som om en spiller er ræva uavhengig av prestasjon. Det samme kan sies om [mention]Blodfink[/mention], skal ikke kaste for store steiner i glasshuset mitt så skal være helt ærlig på at jeg kan være slik også.

Nå mener jeg likevel at det forsåvidt er greit med at man ønsker folk ut av klubben. Personlig håper jeg at Young er ferdig etter denne sesongen, er det en agenda? Tja, muligens. Så lenge han presterer som han gjør så har jeg ingen problem med å mene at han ikke er god nok. Scorer han et hattrick mot City så får jeg heller svelge en kamel. Angående Lindelöf diskusjonen så er det greit nok at man ønsker noen andre, eneste jeg reagerer på den forgudingen av Smalling hvor man får han til å virke som Van Djik på steroider. Siste poenget er tatt fra andre tråder.
Så du mener, at det er en agenda for når man kritiserer dem? Jeg spørger fordi jeg simpelthen forstår dit indlæg sådan.

Hvis vi tager Lingard som eksempel. Han har et mål og et assist i 30 kampe. Og det er alt som offensiv spiller. Værst af alt er, at han imo ikke spiller så meget dårligere end han har gjort i de andre 150 kampe for klubben. Jovist har han haft et par gode kampe, men det kan vel tælles på en hånd. Og når man kommer op på 180 kampe er det ikke godt nok. Desuden synes jeg ikke man kan se, at han kæmper og tit virker det også som om han tænker mere på sine følgere på SoMe end på at vinde for United.

Det er vist nok ikke nogen hemmelighed, at jeg er kæmpefan af Smalling. Og det kan måske blive set som om, at jeg mener, at han er blandt de allerbedste midterforsvarere i verden. Det gør det fordi, at det er simpelthen en agenda imod ham. Han leverer meget bedre end han får kredit for, og tit får han skylden får mål imod selvom han ikke kunne gøre noget ved målene. Jeg kan så godt indrømme også, at jeg synes, at Smalling er bl.a. de ti bedste stoppere i PL, måske endda top 5. Hvilket Lindeløf i min optik ikke er i nærheden af. Det, som mest af alt kan få mit pis i kog i denne debat, er, at uanset hvor godt Smalling gør det og uanset hvor dårligt Lindeløf gør det så vil folk hellere have Lindeløf fordi han er bedre med bolden. De fleste mener således ikke, at præstationer har noget som helst at sige, men at klare at jonglere 10 med bolden er åbenbart blevet det vigtigste for en midterforsvarer.

Lad det være klart med det samme, at Fred, Lingard, Lindeløf og Andreas har i min optik aldrig været gode nok til United. Det har jeg ment siden første kamp jeg så med dem. Og de har aldrig givet mig årsag til at ændre mening. Lingard havde for tre år siden et par måneder hvor han scorede flere mål, men selv ikke der synes jeg, at præstationerne var så vilde.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Jeg tar det ikke så veldig tungt [mention]Pink Final[/mention] , men jeg nevner igjen: Det å trekke ut fragmenter av poster og slå fast agendaer osv, blir tullete mener jeg.

Jeg liker ikke ekkokammere det er korrekt. Men jeg liker heller ikke meninger basert på det jeg nevner over her.

Det ene utelukker ikke det andre for å si det sånn.
messilingard wrote: 02 Nov 2019, 16:39 Det samme kan sies om Blodfink, skal ikke kaste for store steiner i glasshuset mitt så skal være helt ærlig på at jeg kan være slik også.[mention]Blodfink[/mention]

Det kan selvfølgelig sies, men jeg trenger jo ikke å være enig i dette. Jeg selv mener jeg ikke har noen agenda, akkurat som jeg heller ikke mener at andre har noen agenda, selv om jeg ikke er enig i deres mening om en spiller. Men fint du nevner det med glasshus, det er god selvinnsikt, sånt liker jeg.
Pink Final wrote: 02 Nov 2019, 16:43 Synes både du og Kyndilfan1 er for kritiske til Lindelöf.
Ja, og det er helt greit at du mener det. Jeg synes jo du er for positiv til Lindelöf og Jones, men det er din mening, og den får ikke jeg endret på. Jeg kunne jo da skrevet at du har en agenda, men det ville ikke blitt helt korrekt sånn jeg tenker...Uenigheter om spillere blant fans er ikke akkurat noe som begrenser seg til dette forumet, det er helt vanlig, over hele verden. Og det er vel det temaet som "splitter" fans mest, det og valg av manager...Helt uproblematisk, debatt er bra det.
:down: Dette ble automatisk redigert inn i posten for å unngå dobbel post.
Kyndilfan1 wrote: 02 Nov 2019, 17:06 Så du mener, at det er en agenda for når man kritiserer dem? Jeg spørger fordi jeg simpelthen forstår dit indlæg sådan
Ja, slik ser jeg det litt selv, når man kritiserer så er det agenda, om man hyller noen er det greit...Da er det ikke agenda. Merkelig logikk.

Debatten dreier seg egentlig om at man har spillere som splitter fans, noen liker den og den spilleren, andre ikke. Hva er problemet liksom??

Managere er jo likedan: Ole sender spillerne Mourinho kjøpte på dør. Noen liker mora, noen liker dattera...
LUHG!
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8987

[mention]Kyndilfan1[/mention]

Tror de fleste er enige i at det er mange i troppen som åpenbart ikke er gode nok. Å mene det er for så vidt helt fair game, er ikke sånn at jeg mener Lindelöf er en toppspiller eller at han er noe mer enn enn en god backup for min del. Men du burde jo se ironien i at du mener alle andre kritiserer Smalling så mye, så derfor skal du forsvare han for død og liv når du ikke evner å vurdere Lindelöf etter prestasjon. Og ja, jeg mener Smalling er en høyst middelmådig spiller, fra PSG kampen i fjor så spilte han nesten alle kampene når laget presterte langt under pari. Grei duellspiller, men det er også det.
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

messilingard wrote: 02 Nov 2019, 16:39 Nå mener jeg likevel at det forsåvidt er greit med at man ønsker folk ut av klubben. Personlig håper jeg at Young er ferdig etter denne sesongen, er det en agenda? Tja, muligens. Så lenge han presterer som han gjør så har jeg ingen problem med å mene at han ikke er god nok. Scorer han et hattrick mot City så får jeg heller svelge en kamel.
Ja, nettopp, men i mitt hode er det ikke tja eller muligens agenda, det handler om spillere man liker eller misliker. Som jeg også skreiv underveis i dag: Når jeg kritiserer så pleier den jeg kritiserer å gjøre noe bra, i dag gjaldt det Lingard, men det ble dessverre ikke noen kamel å svelge i dag...Det er jo en spiller jeg ikke liker, men han må selvfølgelig gjerne score mål eller få assist uavhengig av hva JEG, en norsk fan mener...
LUHG!

Kyndilfan1
Posts: 406
Joined: 20 Apr 2019, 13:24
Liker mottatt: 3

Blodfink wrote: 02 Nov 2019, 17:30
messilingard wrote: 02 Nov 2019, 16:39 Nå mener jeg likevel at det forsåvidt er greit med at man ønsker folk ut av klubben. Personlig håper jeg at Young er ferdig etter denne sesongen, er det en agenda? Tja, muligens. Så lenge han presterer som han gjør så har jeg ingen problem med å mene at han ikke er god nok. Scorer han et hattrick mot City så får jeg heller svelge en kamel.
Ja, nettopp, men i mitt hode er det ikke tja eller muligens agenda, det handler om spillere man liker eller misliker. Som jeg også skreiv underveis i dag: Når jeg kritiserer så pleier den jeg kritiserer å gjøre noe bra, i dag gjaldt det Lingard, men det ble dessverre ikke noen kamel å svelge i dag...Det er jo en spiller jeg ikke liker, men han må selvfølgelig gjerne score mål eller få assist uavhengig av hva JEG, en norsk fan mener...
Helt enig. Jeg roser Lindeløf hvis jeg mener, at han spiller en god kamp. Men helt seriøst så mener jeg ikke, at han har spillet en eneste godkendt kamp i denne sæson. Jeg mener så heller ikke, at Smalling er et vidunder, men han er imo klart bedre end alle de andre CBs i klubben undtagen Tuanzebe og Maguire. Og jeg ville ikke have noget imod, at Tuanzebe og Maguire startede med Smalling på bænken.

Jeg bliver glad for alle mål, som United får. Også hvis det bliver scoret af Lingard, Andreas, Fred, Lindeløf, Young, Matic og Pogba. Iøvrigt er Pogba den spiller i truppen jeg mindst kan lide, men jeg synes stadigvæk, at han er måske den mest talentfulde i truppen.
User avatar

Torquemada
Posts: 1343
Joined: 23 Dec 2018, 13:24
Liker gitt: 345
Liker mottatt: 1577

Som jeg skrev mens kampen pågikk, jeg anser ikke det som AWB sin feil at King greid å lage mål. For det første så var AWB nødt inn her for å ta over Lindelöf sin plass, for det andre var King dyktig/heldig når han greide å skjerme ballen slik at AWB ikke greide å få tak i den.

James var Uniteds beste spiller iten tvil. Jeg river meg i håret hver gang han er på vei framover uten at det blir med nok folk. De to første innlegg fra kant var fantastiske.
- Når det ikke blir med nok folk framover så må James bli flinkere til å gå på mål selv. Frustrerende å se når han snur for å vente på at resten av laget skal bli med opp.

Fred var bra, men jeg blir rasende hver gang han snur og sender ball bakover i stedet for å fortsette.

De som trekker fram Lindelöfs svakheter kan også se på noen styrker, feks det faktum at han er flink til å dra med seg ballen framover i stedet for å slå ut til Young eller AWB. Han hadde flere slike som var bra i dag.

Cornere - helt krise. Er det virkelig ingen på laget som kan svinge inn en corner på et skikkelig vis? Den første halvparten av cornerne ble klarert med beina! før de kom fram til mål. Dette er sykt svakt.
- Hvorfor forsøker man ikke med en og annen corner som gir mulighet for et hardt langskudd fra utsiden av 16? Headinge er det tydeligvis ingen på laget som får til.

Nok en kamp hvor ingen av spissene fungerer. Greenwood var nærmere enn Martial og Rashford etter et kort innhopp.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Torquemada wrote: 02 Nov 2019, 17:47 De som trekker fram Lindelöfs svakheter kan også se på noen styrker, feks det faktum at han er flink til å dra med seg ballen framover i stedet for å slå ut til Young eller AWB. Han hadde flere slike som var bra i dag.

Cornere - helt krise. Er det virkelig ingen på laget som kan svinge inn en corner på et skikkelig vis? Den første halvparten av cornerne ble klarert med beina! før de kom fram til mål. Dette er sykt svakt.
- Hvorfor forsøker man ikke med en og annen corner som gir mulighet for et hardt langskudd fra utsiden av 16? Headinge er det tydeligvis ingen på laget som får til.
Enig, jeg skreiv at Lindelöf spilte seg opp etter en svak start. Helt riktig at han avanserte fremover og hadde noen pasninger gjennom ledd.

Cornere er krise ja.
:down: Dette ble automatisk redigert inn i posten for å unngå dobbel post.
Torquemada wrote: 02 Nov 2019, 17:47 - Når det ikke blir med nok folk framover så må James bli flinkere til å gå på mål selv. Frustrerende å se når han snur for å vente på at resten av laget skal bli med opp.
Godt bemerket
LUHG!

Deleted User 108

Ser ikke ut som om Lindeløf passer sammen med Maguire. For like, ingen med høy fart. Tror Maguire blir bedre og tryggere med raske Bailly eller Tuanzebe ved sin side. Lindeløf ser usikker ut, sliter kanskje litt med selvtilliten for øyeblikket.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Kyndilfan1 wrote: 02 Nov 2019, 17:41 Helt enig. Jeg roser Lindeløf hvis jeg mener, at han spiller en god kamp. Men helt seriøst så mener jeg ikke, at han har spillet en eneste godkendt kamp i denne sæson. Jeg mener så heller ikke, at Smalling er et vidunder, men han er imo klart bedre end alle de andre CBs i klubben undtagen Tuanzebe og Maguire. Og jeg ville ikke have noget imod, at Tuanzebe og Maguire startede med Smalling på bænken.

Jeg bliver glad for alle mål, som United får. Også hvis det bliver scoret af Lingard, Andreas, Fred, Lindeløf, Young, Matic og Pogba. Iøvrigt er Pogba den spiller i truppen jeg mindst kan lide, men jeg synes stadigvæk, at han er måske den mest talentfulde i truppen.
Ja, det ene utelukker ikke det andre rett og slett.

Enig i det du skriver om stopperne også.
:down: Dette ble automatisk redigert inn i posten for å unngå dobbel post.
Mcilroy wrote: 02 Nov 2019, 20:54 Ser ikke ut som om Lindeløf passer sammen med Maguire.
Enig der også, disse to begynte litt rustent sammen, men så kom det seg litt synes jeg.

Men så har samarbeidet gått dårligere igjen mener nå jeg.
LUHG!
User avatar

Elkey
Posts: 1259
Joined: 08 Aug 2018, 21:19
Liker gitt: 301
Liker mottatt: 299

Interessant taktisk analyse fra kampen på united.no. Så Pereira, og senere Lingard, var veldig flinke til å få ballen i mellomrommet, men hadde ingen å spille til, fordi ingen truet bakrommet. Dette var Martial, James og Rashford sitt ansvar.

Den taktiske analysen påpekte også at dette var 4. bortekamp på rad, og at dette kan ha vært avgjørende. Lett å glemme.
Post Reply