[PL] Norwich - Manchester United (27.10.2019 kl 17.30)

Manchester Uniteds kamper diskuteres her.
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8987

Elkey wrote: 28 Oct 2019, 07:50 Young syntes jeg spilte godt. Fikk et gult kort for en takling der jeg mener Norwich-spilleren overdramatiserer.
Det gule kortet var vel fortjent. Kommer inn for sent, var fryktelig redd for at han skulle pådra seg et nytt gult kort. Til å være en av de eldste spilleren på laget så spiller Young fryktelig urutinert. For sen inn i taklinger, forsøker på vanskelige pasninger når det er bedre alternativer enklere tilgjengelig. Virker rett og slett ferdig på dette nivået her. Før hadde han i det minste noe hurtighet i kroppen til å kompensere defensivt, men nå er han rett og slett ikke i nærheten.
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Elkey
Posts: 1259
Joined: 08 Aug 2018, 21:19
Liker gitt: 301
Liker mottatt: 299

messilingard wrote: 28 Oct 2019, 12:39 For sen inn i taklinger, forsøker på vanskelige pasninger når det er bedre alternativer enklere tilgjengelig.
Jeg får ikke det helt til å stemme, og når man ser i statistikken hos whoscored.com, så hadde Young flest pasninger og høyest pasningssikkerhet i den kampen. Han hadde 1 nøkkelpasning (1 mer enn både Fred og McTominay til sammen), og ingen balltap. Han var ikke spektakulær, men gjorde en god kamp.

Taklingen var kanskje gult, men jeg mener fremdeles at Norwich-spilleren overdramatiserer ved å rulle rundt og holde seg til leggen som om det var en alvorlig skade (Young traff tåen). Burde nesten vært gult til Norwich også der.
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8987

Young er egentlig litt på den heldige siden, stor fart, strakk legg og treffer med knottene. Tror ikke VAR hadde snudd om på avgjørelsen hvis det hadde blitt vist et rødt kort. Uansett så burde han være såpass rutinert at han ikke trenger å gå inn i slike dueller i førsteomgang.

Har egentlig hengt meg litt opp i et par situasjoner hvor Young forsøker å treffe i bakrom Martial hvor Rashford er et bedre alternativ på vei inn i mellomrommet.

Har alltid vært en stor fan av regelen "er du god nok er du gammel nok". Det var blant andre tingene som jeg forsvarte Scholes, Giggs med. Faktum er at Young ikke er god nok hverken offensivt eller defensivt, når han i tillegg er 34 år så er avgjørelsen virkelig lett for min del.

Hvis man sammenligner med Wan Bissaka på motsatt side så har Young taklet 6 ganger og vunnet 3. AWB har 44 og vunnet 29. AWB har 14 pasningsbrudd mot Young sine 7. Hvis AWB er standaren for hva man ønsker defensivt fra en back så ligger Young bak på nesten alle stats. Offensivt så er Young bedre, men han har fortsatt tilgode å produsere noen målpoeng i år.
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Elkey wrote: 28 Oct 2019, 16:59og ingen balltap.
Nå vet jeg ikke hva whoscored legger i balltap, men Young slo da ballen rett til motspillere minst 3 ggr.
:down: Dette ble automatisk redigert inn i posten for å unngå dobbel post.
Kyndilfan1 wrote: 27 Oct 2019, 20:19 Og så blev jeg glad over Garners indsats. Hans løbemønstre og hans afleveringer var gode. Ikke kun, at han ramte Uniteds spillere, men det var ikke kun sidelæns og bagud, men det var fremover i forsøget på at skabe flere chancer. Men for mig er McTominay MOM selvom han koster et mål til sidst. Dog skal det aldrig kunne blive farligt når han taber bolden der med tre-fire spillere bag bolden mod en Norwich-spiller og der skal specielt Maguire gøre det bedre.
Støttes.
LUHG!
User avatar

Elkey
Posts: 1259
Joined: 08 Aug 2018, 21:19
Liker gitt: 301
Liker mottatt: 299

Blodfink wrote: 28 Oct 2019, 18:49 Nå vet jeg ikke hva whoscored legger i balltap, men Young slo da ballen rett til motspillere minst 3 ggr
Det går inn under feilpasning. Mulig det var et dårlig begrep fra meg, men jeg mener når en spiller blir fratatt ballen, slik som på Norwich-scoringen, da McTominay ble fratatt ballen.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Elkey wrote: 28 Oct 2019, 22:47 Det går inn under feilpasning. Mulig det var et dårlig begrep fra meg, men jeg mener når en spiller blir fratatt ballen, slik som på Norwich-scoringen, da McTominay ble fratatt ballen.
Takker :thumb_up:
LUHG!
User avatar

Torquemada
Posts: 1343
Joined: 23 Dec 2018, 13:24
Liker gitt: 345
Liker mottatt: 1577

pixma wrote: 27 Oct 2019, 20:23 Nu var 1 omgang ferdig og banens gigant er Fred absolutt hans beste omgang for MU, helt utrolig å bomme på 2 straffer men begge skulle vært tatt på ny for Krul er jo langt fra streken, men artig å se god fotball av MU igjen.
Enig i at begge straffe skulle ha vært tatt på nytt. Krul går ut på begge, og særlig den første. Domme er framme og peker på streken til Krul før straffen, men unnlater å gjøre noe med det i etterkant. Jeg synes ikke den første straffen er rett dømt, men ser at noen kan mene noe annet.


AWB, McT, Rashford, Martial og James var kampens beste spillere. Young var svak, selv om han traff på det aller meste av pasninger. Young kan nok bare se langt etter plassen på høyre side så lenge AWB spiller.
User avatar

Lingard
Moderator
Posts: 2728
Joined: 30 Jan 2019, 03:49
Liker gitt: 226
Liker mottatt: 2857

Elkey wrote: 28 Oct 2019, 16:59 Jeg får ikke det helt til å stemme, og når man ser i statistikken hos whoscored.com, så hadde Young flest pasninger og høyest pasningssikkerhet i den kampen. Han hadde 1 nøkkelpasning (1 mer enn både Fred og McTominay til sammen), og ingen balltap. Han var ikke spektakulær, men gjorde en god kamp.
Dette med høyest pasningssikkerhet tror jeg ikke man skal legge så mye i da mesteparten fort kan være støttepasninger, men det er mulig jeg var litt for hard mot Young i vurderingen min. Men han lagde tre frispark på rad, med kort tid i mellom og ble fullt fortjent belønnet med gult kort. Han var svært ivrig på å bryte foran vingen sin ved flere anledninger, men dette er jo i utgangspunktet ikke noe man skal klage på. Det var bare det at han bommet på flere av forsøkene sine og derfor var det bra at han ikke fikk gult kort første gang det skjedde.

Hvis man ser på det fantastiske målet til Martial så hadde ikke dette målet kommet om det ikke hadde vært for at nevnte Young stormet frem og vant ballen foran en Norwich-spiller. :D
Post Reply