[PL] Norwich - Manchester United (27.10.2019 kl 17.30)

Manchester Uniteds kamper diskuteres her.
User avatar

Topic author
RaoulDuke
Grunnlegger
Posts: 924
Joined: 28 Jul 2018, 13:29
Liker gitt: 118
Liker mottatt: 773

Manchester United
Søndag 27.10.2019 kl 17:30

Premier League
Carrow Road, Norwich


Head to Head:

Kamper spilt: 16
Man Utd seire: 12
Uavgjort: 1
United Tap: 3


Forrige møte:



Form:
Norwich: Seier, Tap, Tap, Tap, Uavgjort
Man Utd: Uavgjort, Uavgjort, Tap, Uavgjort, Seier
screenshot.521.png
screenshot.521.png (9.03 KiB) Viewed 4027 times
Pressekonferanse:
// Kommer //
User avatar

Elkey
Posts: 1259
Joined: 08 Aug 2018, 21:19
Liker gitt: 301
Liker mottatt: 299

Pessimisten i meg sier "Bortekamp"... 2 borteseiere på rad? neppe... Pukki fikser 2-0 til Norwich.

Realisten i meg sier 1-0 til Norwich.

Optimisten i meg sier at Rashford scorer hattrick :-)
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Denne kampen sendes ikke live på norsk tv, men i opptak kl. 19.30.

I verste fall gjør jeg det, men tar gjerne imot tips til "alternative" kanaler (gjerne på DM dersom retningslinjene ikke tillater offentlig posting av slik info) :angel:
User avatar

Topic author
RaoulDuke
Grunnlegger
Posts: 924
Joined: 28 Jul 2018, 13:29
Liker gitt: 118
Liker mottatt: 773

Jepp. Denne kampen vises dessverre ikke direkte på norsk TV. Minner om at det ikke bør postes linker til streams på forumet. Da kan vi fort få skumle folk på nakken og forumet kan dø ut mye fortere enn vi ønsker.

Det er veldig lett å finne frem til saker og ting på Google.
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7393
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26240
Liker mottatt: 16755

Norwich på 19 plass, United på 14 plass.
Relegation battle :O :| .
Jevnt oppover tabellen, håper United klatrer.

Så Norwich - Man City, der imponerte the canaries.
City hadde riktignok ballen mye på de gul/grønnes halvdel.
Norwich kontret og angrep med mange mann.
Daniel Farke har gjort en god jobb med dem.

Håper på en positiv opplevelse med United.
Vært mye døll fotball, bortsett fra første kamp mot Chelsea, 1 omgang mot Wolves og delvis Liverpool kampen.
Vil se kollektiv innsats, høyt press og gjerne noen mål.

Beste minne mot Norwich?

5 april 1993.
United, Aston Villa og Norwich slåss om gullet.
Kampen ble bl.a vist på Stedet, Torggata i Oslo.
For en kamp.
United spilte rask fotball i lengderetningen og vant 3-1.
3 raske mål avgjorde alt.
Dermed ble Norwich hektet av, og det ble et twohorse race mellom Villa og United.
Det gikk veien :champion:

3-1 på Carrow Road, vist i kjeller’n på STEDET, og ute i Oslo’s gater strålte vårsola om kapp med United fansen 8-)

Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8987

Å finne kampen på nett er virkelig ikke et problem. I det store og det hele gjør det vel at man vurderer hvor vidt det er vits å sponse TV2s mildt sagt ræva opplegg når man finner bedre kvalitet gratis.

Tipper selv at det her enten ender 1-1 eller 0-0. Har ikke en optimistisk versjon av meg selv lenger med tanke på United. 3-backslinje og spill på kryss og tvers er min store spådom for denne kampen.
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Det er kanskje flaut å skrive, men om Norwich og deres offensivt anlagte tyske manager, Daniel Farke
gjør som de pleier, bør vi ligge lavt å kontre...Vi klarer antageligvis ikke å spille ut Kettering Town, langt mindre Norwich.

Med dagens United må man være pragmatiker, taktiker, tryllekunstner osv...
LUHG!

Kyndilfan1
Posts: 406
Joined: 20 Apr 2019, 13:24
Liker mottatt: 3

Det som er mest bekymrende er hvordan mange hold bliver flæsket af modstandere, mens United i bedste fald lige akkurat formår at vinde.

Newcastle tabte 0-5 mod Leicester og vandt 1-0 over United.
Astana tabte 0-6 mod AZ og tabte lige akkurat 0-1 mod United.
Southampton er bagud 0-7 hjemme mod Leicester og United formåede heldigt at få uafgjort.

Det er bare tre eksempler på hold, der fik en rigtig omgang tæsk og alligevel i værste fald lige akkurat tabte mod United. Og det var i alle tre tilfælde indenfor en måned.

Solskjær har gjort det enormt dårligt som manager/træner i United. Faktisk meget værre end jeg forventede var muligt. Og det er selvom hans indkøb har været ret gode.

Jeg har aldrig været en OleIn-fan for jeg så allerede i anden kamp en regression, der bare har fortsat, og det er blevet værre og værre hele tiden. Jeg er ikke en OleOut hellere for jeg ved ikke hvor meget bedre det vil blive med en anden, da problemet er Glazers og Woodward. Det er ikke et nyt problem, men det har været et kæmpeproblem i lang tid, der kun var dækket over af verdens bedste motivator og leder. Men når det er sagt så kan OGS ikke fortsætte meget længere hvis han ikke vender resultaterne meget snart.
User avatar

Elkey
Posts: 1259
Joined: 08 Aug 2018, 21:19
Liker gitt: 301
Liker mottatt: 299

Blodfink wrote: 25 Oct 2019, 18:21 Med dagens United må man være pragmatiker, taktiker, tryllekunstner osv..
Så Mourinho med andre ord :-)

Kyndilfan1
Posts: 406
Joined: 20 Apr 2019, 13:24
Liker mottatt: 3

Mange siger, at man kan ikke bare sætte de unge spillere ind på holdet når det fungerer så dårligt.

Men jeg vil hellere vende det om og sige, at bruge Gomes og Chong ikke vil gøre det være end Lingard, Andreas og/eller Mata. Garner vil ikke gøre det værre end Matic og/eller Fred og Williams vil ikke gøre det værre end Young.

De unge har trods alt en fremtid. Om de så er gode nok til United kan vi kun få at vide hvis de får chancen. Og så skal United bare angrib med fuld knald. Det kan umuligt bliver værre end det er nu.
User avatar

Lingard
Moderator
Posts: 2728
Joined: 30 Jan 2019, 03:49
Liker gitt: 226
Liker mottatt: 2857

Kyndilfan1 wrote: 25 Oct 2019, 23:54 Mange siger, at man kan ikke bare sætte de unge spillere ind på holdet når det fungerer så dårligt.

Men jeg vil hellere vende det om og sige, at bruge Gomes og Chong ikke vil gøre det være end Lingard, Andreas og/eller Mata. Garner vil ikke gøre det værre end Matic og/eller Fred og Williams vil ikke gøre det værre end Young.

De unge har trods alt en fremtid. Om de så er gode nok til United kan vi kun få at vide hvis de får chancen. Og så skal United bare angrib med fuld knald. Det kan umuligt bliver værre end det er nu.
Her må jeg si meg uenig. Ole har vært flink til å gi ungguttene spilletid denne sesongen, men vi kommer selvsagt ikke styrket ut av å sette inn Gomes, Chong, Garner og Greenwood rett inn på laget.. så jo, da kan det faktisk bli verre enn sånn som det er nå. Garner var rett og slett ikke bra mot Partizan sist. Hvordan mener du han skal takle PL nå? Chong har fått flere sjanser denne sesongen og har vel ikke spilt en eneste bra kamp? Gomes virker spennende, men har vært fullstendig anonym i matchene hvor han har fått sjansen fra start i EL. Og disse vil du kaste rett inn på førstelaget?

Jeg synes Solskjær bruker guttene rett, selv om jeg gjerne skulle sett spesielt Greenwood og Gomes få sjansen i et bedre United-lag. Det var ikke noe problem for f. eks Ferguson å gi Fletcher, Ronaldo, Richardson, Rossi, Bellion, Eagles osv spilletid for da var

Det var litt enklere for Fletcher, Ronaldo, Richardson, Rossi, Bellion, Eagles osv og komme inn å prøve seg på førstelaget siden det da ikke ble forventet så mye av dem. Nå er vi avhengige av at Greenwood og Gomes leverer opp mot deres beste hver gang de får sjanse - hvis ikke så scorer vi ikke. Det samme gjelder Rashford.. som fortsatt er ung.

Det kan ellers virke som Solskjær virker å gå for en trio i midtforsvaret i morgen også. Det skal da bli spennende å se hvem av Rojo og Jones som får tillit. (jeg regner med Tuanzebe fortsatt er skadet) Tre midtstoppere er forresten ikke dumt, for da får vi brukt Tuanzebe regelmessig også.
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7393
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26240
Liker mottatt: 16755

Blodfink wrote: 25 Oct 2019, 18:21 Det er kanskje flaut å skrive, men om Norwich og deres offensivt anlagte tyske manager, Daniel Farke
gjør som de pleier, bør vi ligge lavt å kontre...Vi klarer antageligvis ikke å spille ut Kettering Town, langt mindre Norwich.
Norwich står høyt, presser høyt, er veldig fremoverrettet.

Kan faktisk være et lag som står godt til United.

Idéelt sett skal det selvsagt ikke være slik, at United lar Norwich ha initiativet og selv satse på kontra.
Jeg gir imidlertid lisens til slik fotball denne sesongen,
Stallen er så skakkjørt og ubalansert etter år uten en overordnet plan.
Fritar ikke Solskjær for manglende framgang i etablert angrep.
Men gir grønt lys til slik fotball mot de gul/grønne på søndag.
Ok, litt gul/grønt lys fra meg, liker jo ikke å framstå slik mot Norwich men, det er trolig det mest effektive p.t.

Noe helt annet relatert til de gul/grønne.
Deres supportere har trolig verdens eldste chant.
On the ball, City er fra 1890.
Mange år før Norwich City ble stiftet.
Den ble laget til en annen klubb i området, og adoptert av Norwich.

United’s eldste chant?
Man United calypso ble laget i 1954.
Er trolig eldste United sang.

Tar gjerne gamle tradisjonsrike sanger og et ungdommelig og nytenkende spill på søndag.

«United, United rah,rah,rah //
City, City ha,ha,ha //
Leeds, Leeds bah,bah,bah //
Scousers, scousers robbed my car //
Norwich, Norwich far,far,far »
;)
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Elkey wrote: 25 Oct 2019, 22:51 Så Mourinho med andre ord
hehehe, ja, egentlig :hah:
LUHG!

Kyndilfan1
Posts: 406
Joined: 20 Apr 2019, 13:24
Liker mottatt: 3

Lingard wrote: 26 Oct 2019, 00:32
Kyndilfan1 wrote: 25 Oct 2019, 23:54 Mange siger, at man kan ikke bare sætte de unge spillere ind på holdet når det fungerer så dårligt.

Men jeg vil hellere vende det om og sige, at bruge Gomes og Chong ikke vil gøre det være end Lingard, Andreas og/eller Mata. Garner vil ikke gøre det værre end Matic og/eller Fred og Williams vil ikke gøre det værre end Young.

De unge har trods alt en fremtid. Om de så er gode nok til United kan vi kun få at vide hvis de får chancen. Og så skal United bare angrib med fuld knald. Det kan umuligt bliver værre end det er nu.
Her må jeg si meg uenig. Ole har vært flink til å gi ungguttene spilletid denne sesongen, men vi kommer selvsagt ikke styrket ut av å sette inn Gomes, Chong, Garner og Greenwood rett inn på laget.. så jo, da kan det faktisk bli verre enn sånn som det er nå. Garner var rett og slett ikke bra mot Partizan sist. Hvordan mener du han skal takle PL nå? Chong har fått flere sjanser denne sesongen og har vel ikke spilt en eneste bra kamp? Gomes virker spennende, men har vært fullstendig anonym i matchene hvor han har fått sjansen fra start i EL. Og disse vil du kaste rett inn på førstelaget?

Jeg synes Solskjær bruker guttene rett, selv om jeg gjerne skulle sett spesielt Greenwood og Gomes få sjansen i et bedre United-lag. Det var ikke noe problem for f. eks Ferguson å gi Fletcher, Ronaldo, Richardson, Rossi, Bellion, Eagles osv spilletid for da var

Det var litt enklere for Fletcher, Ronaldo, Richardson, Rossi, Bellion, Eagles osv og komme inn å prøve seg på førstelaget siden det da ikke ble forventet så mye av dem. Nå er vi avhengige av at Greenwood og Gomes leverer opp mot deres beste hver gang de får sjanse - hvis ikke så scorer vi ikke. Det samme gjelder Rashford.. som fortsatt er ung.

Det kan ellers virke som Solskjær virker å gå for en trio i midtforsvaret i morgen også. Det skal da bli spennende å se hvem av Rojo og Jones som får tillit. (jeg regner med Tuanzebe fortsatt er skadet) Tre midtstoppere er forresten ikke dumt, for da får vi brukt Tuanzebe regelmessig også.
En ting jeg elsker ved fodbolden er, at man kan være uenig.

Gomes har spillet to kampe fra start. Begge kampe med Matic og Fred bag sig. Det er en årsag til, at han er så anonym. Det er to spillere, der hører til blandt de seks dårligste i United-truppen (iøvrigt sammen med Mata, Lingard, Andreas og Jones). Chong har været dårlig ja og ikke helt virket klar til dette niveau, men han har stadigvæk ikke gjort det værre end Lingard har gjort det i mindst 170 kampe for United og Mata har i sine sidste 50 og Andreas har gjort det i alle sine United-kampe. Jeg så ikke det store af kampen mod Partizan, men der var flere, der syntes, at Garner gjorde det fint uden dog at imponere. Det jeg så var en meget løbevillig spiller, hvilket er en ekstrem mangelvare på Uniteds midtbane.

Desuden er det ikke fordi jeg synes, at United så helt sikkert kommer i top 4 med disse unge på holdet. Men det er mere fordi United helt sikkert IKKE kommer i top 4 med Mata, Andreas, Lingard, Matic og Fred blandt de 20 bedste i truppen. Og det siger faktiskt mere om hvor dårlige de mere rutinerede er end hvor gode de unge er, at jeg vil have de unge med. Og så er der også den der med, at forhåbentlig er to-tre af de gamle nævnte ikke med United når første ligakamp spiller i 20/21, mens der trods alt er en mulig fremtid i de unge spillere. Jeg ved godt Lingard er et ungt talent og har tiden foran sig, men synes ikke han er god nok. Faktisk er han imo blandt de allerværste jeg har set spille for United i konkurrence med Memphis (der dog havde enkelte gode kampe), Alexis og Prunier.

Og kigger vi på holdsammensætningerne så synes jeg, at dette hold:

DDG
AWB, Tuanzebe, Maguire, Williams
McT, Pogba
Chong, Gomes, Martial
Rashford

Evt. Greenwood for Chong. Men så Greenwood/Chong og Garner som afløsere i form af karantæne og/eller skader og ellers regelmæssige indskiftere er meget bedre end dette hold:

DDG
AWB, Lindeløf, Maguire, Young
Fred/Matic, Pogba
Andreas/Mata, Lingard/Mata, Martial
Rashford

Og så med de to, der ikke starter af Andreas, Mata, Lingard, Fred, Martial som afløsere i form af karantæner og/eller skader og som regelmæssige indskiftere.

Og så et sidste spørgsmål. Det er umådelig tit, at Uniteds talenter bliver hypede op som den næste store ballon d'or vinder. Men de er aldrig klare til at spille PL. Men så har andre PL-hold en fin spiller, der ikke er hyped op som slår til med det samme. Newcastle har to gange Longstaff, West Ham har Rice, Southampton (ja, lige nu et dårligt eksempel) har Valery, Everton har Calvert Lewin og Tom Davies osv. Hvordan kan det være, at Uniteds overhypede ungdomstalenter ALDRIG er klare til PL, mens de mindre kendte talenter hos andre klubber i PL er klare med det samme?

Mit bud er, at det er ligesom når man bliver far/mor for første gang. Man er aldrig klar, men man er bare nødt til være klar når det så sker. Det kunne så tyde på, at der er en dårlig mentalitet i klubbens ungdomsafdeling.
User avatar

Elkey
Posts: 1259
Joined: 08 Aug 2018, 21:19
Liker gitt: 301
Liker mottatt: 299

Kyndilfan1 wrote: 26 Oct 2019, 12:18 Og så et sidste spørgsmål. Det er umådelig tit, at Uniteds talenter bliver hypede op som den næste store ballon d'or vinder. Men de er aldrig klare til at spille PL. Men så har andre PL-hold en fin spiller, der ikke er hyped op som slår til med det samme. Newcastle har to gange Longstaff, West Ham har Rice, Southampton (ja, lige nu et dårligt eksempel) har Valery, Everton har Calvert Lewin og Tom Davies osv. Hvordan kan det være, at Uniteds overhypede ungdomstalenter ALDRIG er klare til PL, mens de mindre kendte talenter hos andre klubber i PL er klare med det samme?
Litt usikker hvem du sammenligner disse med. Men spillerne du nevner må sammenlignes med McTominay, Rashford, Dalot, Tuanzebe, Henderson og Fosu-Mensah (og kanskje også A. Pereira, men er blitt litt for gammel...). Og da ser det ikke så verst ut. Det ser faktisk ganske så lekkert ut.

3GC og Williams er yngre enn de du nevner, så disse kommer i tillegg. Så for hvert 1-2 talenter en annen klubb produserer til førstelaget sitt, så har United 12... Ikke alle vil slå gjennom i United, men tipper at alle 12 vil spille på høyeste nivå i Europa. United har et godt akademi.
Post Reply