[PL] Norwich - Manchester United (27.10.2019 kl 17.30)

Manchester Uniteds kamper diskuteres her.
User avatar

Elkey
Posts: 1259
Joined: 08 Aug 2018, 21:19
Liker gitt: 301
Liker mottatt: 299

Krul er jo kjent for å være god på straffer. Så ikke overraskende at han redder.

Bra med seier
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14529
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22962
Liker mottatt: 18936

Krul jukser, burde vært tatt om igjen begge straffene, men om Rashford og Martial hadde hatt litt ro kunne de trilla ballen i motsatt. Krul går tidlig...

Så det var elendige straffer helt klart.
:down: Dette ble automatisk redigert inn i posten for å unngå dobbel post.
Fred ga bort ball 1-2 ganger, ellers god synes jeg, McT med blunder, ellers god.

Wan-B god. Pereira bra nok også.

Martial, Rashford, James gode.

Young fortsetter å være svak synes jeg. Williams bør få spille i stedet?

Stopperne var på det jevne, men helt vekk på baklengsen, finta bort...
LUHG!
User avatar

Ivanisevic
Posts: 76
Joined: 30 Jun 2019, 15:43
Liker mottatt: 3

Rest In Peace, fotball.

Hvis barna mine spør skal jeg fortelle dem hvor nydelig fotball var i alle år, fram til den store stygge VAR(ulven) kom og ødela hele idretten. Håper de heller blir interessert i tennis, snooker, cricket eller noe annet.

Fin borteseier, da.

Kyndilfan1
Posts: 406
Joined: 20 Apr 2019, 13:24
Liker mottatt: 3

Hver gang jeg er meget utilfreds med startopstillingen spiller United en fremragende kamp så det tror jeg, at jeg skal holde mig til. ;P

Og hvor var det enormt dejligt, at United spillede en rigtig god kamp. Forhåbentlig var dette vendepunktet. Og vi kommer til at se mange fremragende kampe og dejlige sejre med mange mål.

Dog var der et par bekymrende indsatser. Young er blevet nævnt, men Andreas og Fred imponerede hvertfald ikke mig. Og så laver Lindeløf endnu en kæmpefejl. Selvom han spillede en generelt god kamp så er det altså bekymrende, at når der bliver spillet mod Lindeløf så laver han en fejl.

Og så blev jeg glad over Garners indsats. Hans løbemønstre og hans afleveringer var gode. Ikke kun, at han ramte Uniteds spillere, men det var ikke kun sidelæns og bagud, men det var fremover i forsøget på at skabe flere chancer. Men for mig er McTominay MOM selvom han koster et mål til sidst. Dog skal det aldrig kunne blive farligt når han taber bolden der med tre-fire spillere bag bolden mod en Norwich-spiller og der skal specielt Maguire gøre det bedre.
User avatar

pixma
Donor
Posts: 1942
Joined: 08 Aug 2018, 22:35
Liker gitt: 816
Liker mottatt: 2563

Nu var 1 omgang ferdig og banens gigant er Fred absolutt hans beste omgang for MU, helt utrolig å bomme på 2 straffer men begge skulle vært tatt på ny for Krul er jo langt fra streken, men artig å se god fotball av MU igjen.
User avatar

Buchan
Donor
Posts: 2035
Joined: 08 Aug 2018, 21:54
Liker gitt: 7520
Liker mottatt: 4292

Jeg fikk ikke sett kampen i dag, men happy med seier. Ikke bra å bomme på to straffer, men det fikk heldigvis ingen betydning for utfallet. Nå er det vel Chelsea borte på onsdag. Den blir adskillig tøffere.
User avatar

pixma
Donor
Posts: 1942
Joined: 08 Aug 2018, 22:35
Liker gitt: 816
Liker mottatt: 2563

For et herlig 3 mål, helt konge mål av begge gutta på topp.
User avatar

Ryder
Posts: 4629
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2549
Liker mottatt: 10420

Fikk bare sett 1. omgang, da streamen min streika etter pause. Men deilig å se oss spille med litt "swagger" igjen. Så utrolig viktig å ha Martial tilbake, det får det beste ut av Rashford også. James bedre enn fryktet på høyre, gode kombinasjoner med AWB også, så det kan fungere tilfredsstillende med de tre framme.

Spiller Fred og McTominay såpass framover, ser det ikke helt forferdelig ut der heller. Så vil jeg gjerne se Pogba i Pereiras posisjon når han kommer tilbake, selv om det neppe kommer til å skje...
User avatar

pixma
Donor
Posts: 1942
Joined: 08 Aug 2018, 22:35
Liker gitt: 816
Liker mottatt: 2563

Ferdig kamp og for meg var Fred dagen MU mann, ser at noen sier han var dårlig dem kan ikke ha sett kampen, burde jo vært minst 3 mål til men 3 poeng er herlig, og så får man jo litt trua tilbake for MU var solid i dag.
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4387
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2784
Liker mottatt: 9228

Var en god kamp av egentlig de fleste i dag, utenom Young selvfølgelig som åpenbart mangler steget og blir regelrett lekt med av Aarons til tider.

Martial imponerte meg i dag, holder han seg skadefri og med dagens standard så blir ikke Lukaku nevnt mye fremover.

For min del var McTominay fryktelig god i dag, en ballmiss som fører til mål, men samtidig burde de klare å løse situasjonen bak der. Fred var god han, men for min del så er han ikke i nærheten av å forsvare prislappen enda. Håper selvfølgelig at han vokser på en god kamp, men han har var nok bak både AWB, James, Rashford, McTominay og Martial i dag.
LoveUnitedHateGlazers

Kyndilfan1
Posts: 406
Joined: 20 Apr 2019, 13:24
Liker mottatt: 3

Nogle spillere kan åbenbart ikke gøre noget rigtigt (Jones, Rojo, Smalling, Young). Så er der andre spillere, der åbenbart altid spiller godt (Fred, Andreas, Lindeløf, Bailly).

En ting er, at man ikke er enig med mig i, at Fred spillede halvdårligt, men at have ham som MOM er rent faktiskt latterligt.
User avatar

Ryder
Posts: 4629
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2549
Liker mottatt: 10420

Mulig du har andre kilder enn meg, men ser sjelden noe annet enn slakt både av Pereira og Fred...
User avatar

Lingard
Moderator
Posts: 2743
Joined: 30 Jan 2019, 03:49
Liker gitt: 226
Liker mottatt: 2911

messilingard wrote: 27 Oct 2019, 21:37 Var en god kamp av egentlig de fleste i dag, utenom Young selvfølgelig som åpenbart mangler steget og blir regelrett lekt med av Aarons til tider.
Enig i dette. Fin seier som kunne og burde blitt større. Gutta på midtbanen vår gjør en solid jobb. Pereira var kanskje noe anonym, men både Fred og McTominay var solide, spesielt sistnevnte, banens beste etter min mening. Men hva skjer med Ashley Young? Virket nesten litt nervøs på venstrebacken og var ute etter å bryte foran (som endte med frispark) svært ofte.. det roet seg litt etter at han fikk det gule kortet, men han hadde ikke sin beste dag på jobben. Bare å håpe at Shaw er tilbake snart.. og at kanskje Williams får prøve seg litt fremover.

I tillegg må man rose gutta på topp. Daniel James hadde noen ekstremt gode pasninger og burde jo stått med minst tre målgivende etter dagens match. Martial og spesielt Rashford lagde mye trøbbel for Norwich-forsvaret, men straffer... det må de hjem og øve på. Rett og slett grusomt. Jeg trodde vi var ferdige med straffebommene for denne sesongen, men langt der i fra, tydeligvis. Selv om vi ikke har imponert spillemessig denne sesongen, så kunne tabellplasseringen vår vært mye bedre om vi hadde scoret på straffene våre.

Hvem får tillit neste gang? Rashford eller Martial? Skal vi la James prøve seg? McTominay?
User avatar

Elkey
Posts: 1259
Joined: 08 Aug 2018, 21:19
Liker gitt: 301
Liker mottatt: 299

God kamp og enda en ny borteseier. 2 på rad nå.

Litt unødvendig med scoringen imot, men greit. Seier uansett.

McTominay var best syntes jeg, tross balltapet som førte til scoring imot. Høyt tenningsnivå, og no bullshit attitude.

Fred var bedre enn har vært tidligere, men hadde mye dårlige pasninger. Har fremdeles lang vei å gå.

Wan Bissaka virket litt avskrudd. Ingen gode taklinger, som vi er så kjent med.

Young syntes jeg spilte godt. Fikk et gult kort for en takling der jeg mener Norwich-spilleren overdramatiserer.

Og for noen flotte mål som ble scoret. Krul reddet 2 straffer, men blir jo totalt ydmyket med scoring mellom beina til Rashford og chippen til Martial. McTominay sin scoring var bare klinisk. Vi trenger mer av den type scoringer.
User avatar

Ketil Cantona
Posts: 292
Joined: 31 Jul 2018, 11:55
Liker gitt: 3
Liker mottatt: 18

Deilig å være på vinnersporet igjen (enn så lenge).
United med og uten Martial er som dag og natt. Martial er farlig og han gjør også Rashford bedre.
James med herlig assist. Hadde den langpasningen til Rashford vært slått av en mer profilert spiller hadde han blitt hyllet stort.
Post Reply