[PL] Norwich - Manchester United (27.10.2019 kl 17.30)

Manchester Uniteds kamper diskuteres her.

Kyndilfan1
Posts: 406
Joined: 20 Apr 2019, 13:24
Liker mottatt: 3

Elkey wrote: 26 Oct 2019, 12:41
Kyndilfan1 wrote: 26 Oct 2019, 12:18 Og så et sidste spørgsmål. Det er umådelig tit, at Uniteds talenter bliver hypede op som den næste store ballon d'or vinder. Men de er aldrig klare til at spille PL. Men så har andre PL-hold en fin spiller, der ikke er hyped op som slår til med det samme. Newcastle har to gange Longstaff, West Ham har Rice, Southampton (ja, lige nu et dårligt eksempel) har Valery, Everton har Calvert Lewin og Tom Davies osv. Hvordan kan det være, at Uniteds overhypede ungdomstalenter ALDRIG er klare til PL, mens de mindre kendte talenter hos andre klubber i PL er klare med det samme?
Litt usikker hvem du sammenligner disse med. Men spillerne du nevner må sammenlignes med McTominay, Rashford, Dalot, Tuanzebe, Henderson og Fosu-Mensah (og kanskje også A. Pereira, men er blitt litt for gammel...).

3GC og Williams er yngre enn de du nevner, så disse kommer i tillegg. Så for hvert 1-2 talenter en annen klubb produserer til førstelaget sitt, så har United 12... Ikke alle vil slå gjennom i United, men tipper at alle 12 vil spille på høyeste nivå i Europa. United har et godt akademi.
Det var det samme med Rossi, Campbell, Macheda og flere andre. Matt Longstaff, Rice, Davies, Valery, DCL var alle 18 år da de debuterede for deres klubber. Og de slog til med det samme. Hvornår har nogen anden spiller end Williams fra Uniteds akademi sidst imponeret med det samme? Vi må nok helt tilbage til Wes Brown omkring 1999 eller 2000.

Ja, United har et fint akademi, men det er ikke imponerende. Drinkwater, Simpson og de Laet blev mestre med Leicester, men hvordan har de ellers gjort det i deres karriere? Ikke så imponerende. Og det er nok de mest succesfulde.
User avatar

Elkey
Posts: 1259
Joined: 08 Aug 2018, 21:19
Liker gitt: 301
Liker mottatt: 299

Kyndilfan1 wrote: 26 Oct 2019, 12:45 Matt Longstaff, Rice, Davies, Valery, DCL var alle 18 år da de debuterede for deres klubber. Og de slog til med det samme.
Men har ikke dette noe med at disse lagene er dårligere?, og alltid selger unna sine beste spillere? Dette gir mye større rom, og flere åpninger for å debutere tidligere. Hos United, som er øverst på næringskjeden, og som ikke trenger å selge noe, og som har mye bedre spillere, er det vanskeligere å slå gjennom. Ja - nå-situasjonen er ikke god, men det vil løse seg.

Kyndilfan1
Posts: 406
Joined: 20 Apr 2019, 13:24
Liker mottatt: 3

Elkey wrote: 26 Oct 2019, 12:59
Kyndilfan1 wrote: 26 Oct 2019, 12:45 Matt Longstaff, Rice, Davies, Valery, DCL var alle 18 år da de debuterede for deres klubber. Og de slog til med det samme.
Men har ikke dette noe med at disse lagene er dårligere?, og alltid selger unna sine beste spillere? Dette gir mye større rom, og flere åpninger for å debutere tidligere. Hos United, som er øverst på næringskjeden, og som ikke trenger å selge noe, og som har mye bedre spillere, er det vanskeligere å slå gjennom. Ja - nå-situasjonen er ikke god, men det vil løse seg.
Det har nok noget med det at gøre. Men lige her og nu har United altså ikke spillere, der er bedre end disse. Specielt en som Rice ville have forstærket Uniteds hold markant. Selvfølgelig har disse spillere kun fået chancen pga. skader og/eller alvorlige formnedture. Men det kan man også meget godt argumentere for, at Gomes, Chong, Greenwood og Garner skal bruges istedet for Matic, Fred, Mata, Lingard og Andreas.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14490
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22899
Liker mottatt: 18838

Akademi-tråd finnes gutta, bare minner om det.

Driver med dårlig tråd-hygiene selv til tider, så er ikke noe bedre jeg.
LUHG!

Cola

Kyndilfan1 wrote: 26 Oct 2019, 12:18 En ting jeg elsker ved fodbolden er, at man kan være uenig.
Likte det sitatet ditt.
For å bli bedre så må man til tider være uenig for å bli bedre
Er man enige hele tiden så kan man fort bli stående stille uten å utvikle seg

Vidar Dale Fjeld

En kamp Manchester United vinne. Vi ligger per nå på 15-plass på tabellen...tygg på den! Men det virker som om "ingen" synes det er en katastrofe...det kan liksom bare gå en vei, oppover og trygt innenfor topp 6. Er det virkelig det? Er det så enkelt. Hva er det som tilsier det? Lyver bare tabellen når det gjelder Manchester United. PL er blitt tøffere, de nest-beste er blitt bedre og ingen er bekymret...vi er jo Manchester United. Hvem ser lysninger, foruten en bedre forsvarsrekke? Hvilken toppklubb ville hentet noen av våre spillere på bekostning av de de har som førstevalg i sine klubber. Wan-B og Maguire kanskje? Men alle liksom bare venter på det forløsende...som hittil har vært totalt fraværende i sesongen. Er det bare "vi" som har noe å gå på, eller har andre klubber det også? Uten 3 poeng i morgen tror jeg Ole sitter utrygt...det handler om totalen, spillernes tillit til han og hans tanker(prosjekt) For kjøper ikke spillerne det er enhver manager ferdig. Manchester United, klubben som "alltid" har vært kjent for offensiv og sprudlende angrepsfotball sliter med alt av relasjoner fremover...og det er du vinner pokaler og supporternes tillit. Ole må ha 3 poeng, klubben må ikke...
User avatar

Topic author
RaoulDuke
Grunnlegger
Posts: 930
Joined: 28 Jul 2018, 13:29
Liker gitt: 119
Liker mottatt: 808

Henger meg litt på deg [mention]Vidar Dale Fjeld[/mention], jeg forstår ikke helt hvordan alle klarer å være positive. Vi er 2 poeng unna nedrykk, og det er egentlig ingenting som tyder på at Norwich kampen i morra skal bli en walkover. Ja, expected goals tilsier kanskje at vi skulle vunnet et par kamper til denne sesongen, og vi har hatt skader. Men statistikk får være statistikk, realiteten er noen helt annen. Leicester slår altså Southampton 0-9, mens vi må kjempe inn til 1-1 mot samme lag. Nå slo vi riktig nok Leicester da. Fotballen er rar.

Tap eller uavgjort i morra vil etter min mening være krise, men tror Solskjær sitter trygt. Og jeg håper virkelig at han klarer å snu den dårlig formen.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14490
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22899
Liker mottatt: 18838

Vi må slå dem i morgen ja...Det MÅ fungere fremover på banen...Men jeg frykter en U...
LUHG!
User avatar

Elkey
Posts: 1259
Joined: 08 Aug 2018, 21:19
Liker gitt: 301
Liker mottatt: 299

Hvordan får dere sett kampen?
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7514
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26823
Liker mottatt: 17319

«Alle bare forventer på noe forløsende» [mention]Vidar Dale Fjeld[/mention].
«Alle klarer å være positive» [mention]RaoulDuke[/mention].

Hvem er disse alle?

Kan bare svare for meg selv.
Synes fotballen United spiller mot etablert forsvar er elendig.
Ballen flyttes rundt som på en håndballbane.
Oppbevaring av ball, minner veldig om van Gaal fotball.

Jeg er en av de positive ifht Solskjær.
Er nok allikevel like kritisk som mange andre over mangel på spillemønster i angrep.

Har ingen illusjon om at United plutselig skal bli et topplag over natta.
Om man søker i postene mine skrev jeg mange ganger FØR sesongen at det ville bli ustabilt med varierende resultater.

Jeg trodde på 5 plass, og tippet et poengsnitt på 1,7.
Så bra ser det ikke ut til å gå.

Det jeg ville se, og som jeg skrev FØR sesongen var et grunnspill som ble innøvd.
Det har vi ikke fått, så langt.

Flere gode grunner til å være negativ eller kritisk som er et penere ord.

Allikevel, jeg orker ikke det fokuset for egen del.
Og, det er ikke slik at jeg tar strutsemetoden og begraver hodet i sanden.
Innbiller meg at jeg ser virkeligheten.

Da velger jeg å være positiv fordi:

Solskjær helt tydelig har lagt en langsiktig plan mtp spillerstallen.
Tøft gjort å ofre det kortsiktige for et lengre perspektiv.
Kanskje hadde United vært noen plasser høyere med Lukaku i stallen?
Glad Solskjær tør å ta modige valg.
Lukaku passet ikke inn på lang sikt mener Solskjær.
Han har fått inn tre gode forsterkninger.
Stoler på Solskjær når det gjelder å bygge stall.

Solskjær har forbedret forsvaret.
United slipper ikke til like mange sjanser lenger.

Solskjær vil ha en mer moderne fotball, bl.a med høyere og mer intensivt press.
Dette har bare fungert tidvis, helst mot lag som ønsker å angripe United.

Solskjær har også stått støtt i media.
Svarer godt for seg, bevarer enheten i gruppa utad.
Regner med at han kan si i fra på kammerset, selv om han nok ikke er den tøffeste typen.

Noen vil si at punktene mine ikke er mye å henge den positive hatten på.

Men, da vil jeg spørre:
Hva er alternativet pr 26 oktober 2019?

Skal enda en ny manager inn, med nye idéer.
Overta en ubalansert stall, jobbe med en «fotballdirektør» som egentlig er finansrådgiver.
Jobbe med eiere som ikke ser bakfram på en fotball.
Få en stadig mer utålmodig fangruppe på sosiale medier «på nakken» etter 10-12 kamper.

Om feks Pochettino kom inn nå, ville også han trengt tid med dette laget.

For å relatere til matchen i morgen.
Jeg tror ikke den vil avgjøre noe angående Solskjærs framtid.
Sannsynligvis står Norwich godt til United.

Om United skulle lykkes i å gjøre Norwich dårlige, og kontre dem i senk så løser ikke det noe mtp den offensive samhandlingen.
Uansett om United vinner 5-0 på kontringer kommer jeg ikke til å friskmelde laget.
Akkurat som at jeg trolig ikke vil totalslakte Solskjær ved et 0-3 tap.

Om United vinner 1-0 etter dårlig spill, vil jeg juble her inne og hjemme fordi laget mitt vant.
Vil allikevel se at de som kritiserer det svake angrepsspillet har rett.

Jeg synes det er ting å henge den positive hatten på, og gir ikke opp dette prosjektet enda.
Solskjær har bare fått ett vindu og rundt £ 70 m netto å handle for.
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000

Deleted User 108

Enig med deg Pink. Vi skulle sparket Ferguson i 89/90 også. Da startet vi like dårlig etter tidens sommerhandel. Det er enkelt å se seg blind på ting som endte godt til slutt.
Vi har den manageren vi har som har startet en opprydding. Hvis fansen i en slik opprenskning i stallen forventer gull og grønne skoger lever de i en eventyrverden.
Er det så ille å støtte klubben i motgang og at noen av oss forstår og godtar at et prosjekt tar tid før vi bare leve med et fordummende stempel.
User avatar

pixma
Donor
Posts: 1942
Joined: 08 Aug 2018, 22:35
Liker gitt: 816
Liker mottatt: 2563

Vist det blir tap i morra så er nedrykkelse spøklse der i høy grad, og da trur jeg nok Glazer gutta begynner å tenke økonomi og ned rykk vil vel være katasrofe for pengeflommen til MU, så frykter at med med tap så er det vel slutt på OGS sin tid i MU. Så håper på 3 poeng men trur ikke at MU vinner.
User avatar

Lingard
Moderator
Posts: 2743
Joined: 30 Jan 2019, 03:49
Liker gitt: 226
Liker mottatt: 2911

Morgendagens kamp er svært viktig, som dere er inne på. Jeg tror alle tenker at det er litt krise i klubben, men at det har gått opp for alle nå at topp 4 bare er å glemme denne sesongen.. så da er det nesten det samme om det blir 5. plass eller 7. plass.

Alle kampene i ligaen er vanskelig, men jeg tror vi møter Norwich på et ålreit tidspunkt. Hele laget har sloknet litt, men selvfølgelig kommer Pukki til å våkne mot oss. :sad: Men mot Norwich er bare 6 poeng godt nok denne sesongen. Tap i morgen er helt forferdelig og det samme er faktisk uavgjort også. Jeg tror ikke hjemmelaget går målløs av banen i morgen, så da trenger vi to mål for å vinne.. og det bekymrer meg litt.
User avatar

Topic author
RaoulDuke
Grunnlegger
Posts: 930
Joined: 28 Jul 2018, 13:29
Liker gitt: 119
Liker mottatt: 808

Pink Final wrote: 26 Oct 2019, 21:11er
Alle er nok å ta i ganske kraftig. Tenker vel mest på personer som jobber i presse.

Jeg støtter Solskjær, selvfølgelig ønsker jeg han alt vell. Og United alt vel. Jeg vil ikke bytte han ut. Hvertfall ikke enda. Men jeg synes det blir litt feil å sammenligne med 89 sesongen og Sir Alex. Fotballen har endret seg. Selv om dette er et langsiktig prosjekt så må man kunne forvente resultater og utvikling i nåtiden også. Utviklingen de siste månedene har vel ikke akkuratt gått fremover. Kan selvfølgelig skylde på skader. Jeg tror det vil begynne å brenne ganske kraftig under føttene til Solskjær hvis vi fortsatt ligger rundt 15 plass når vi nærmer oss midten av desember.

Cola

RaoulDuke wrote: 26 Oct 2019, 23:47 Alle er nok å ta i ganske kraftig. Tenker vel mest på personer som jobber i presse.
Alle som jobber i presse, uansett land/avis/TV vil ha mest mulig folk til å lese/se/høre hva disse mener,
dette på grunn av at de lever av"click bits".

Tror nok lommeboka blir åpnet kraftig hvis vi skulle ligge like dårlig plassert når Januar vinduet åpner.

"Dagen idag har ikke vært så bra, men det er en ny dag i morgen med nye muligheter. Bedre å være positiv enn negativ i enkelte tilfeller"
Post Reply