[PL] Manchester United - Liverpool (20.10.2019 kl 17:30)

Manchester Uniteds kamper diskuteres her.

Vidar Dale Fjeld

Akkurat nå passer det for Manchester United å møte Liverpool. Ingen forventer noenting og spillerne har lavere skuldrer og desto høyere tenningsnivå. Blir ikke overrasket om vi vinner denne kampen for så å svikte i neste. Det ligger nesten i kortene dette.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14247
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22207
Liker mottatt: 18048

Ja, det kan skje, at det blir en gledens søndag.

Vi har 10 skader...DDG ut med skade i Sverige...Trøsten er at 6 av disse kan være klare på søndag...Pogba, Martial, Greenwood, Jones, AWB og Lingard.

DDG også kanskje, aner ikke hvilken skade han pådro seg mot svenskene i kveld.
LUHG!
User avatar

Lingard
Moderator
Posts: 2728
Joined: 30 Jan 2019, 03:49
Liker gitt: 226
Liker mottatt: 2857

Har ikke sett situasjonen, men ryktes en strekkskade? Så da venter det vel noen uker på sidelinja for spanjolen. :|
Jeg er ingen spåmann, men blir overrasket om AWB og Pogba ikke er involvert mot Liverpool. I tillegg bør det begynne å nærme seg et comeback for Martial..
kanskje vi får se han på benken?
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14247
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22207
Liker mottatt: 18048

Lyskestrekk på De Gea ja.

Edit: Pogba og De Gea ute...Og de som kommer tilbake fra skade er rustne?...

Ikke veldig positiv her nå...
LUHG!

Kyndilfan1
Posts: 406
Joined: 20 Apr 2019, 13:24
Liker mottatt: 3

Jeg ser, at alle er så negative. Og det er forståeligt for hvad skal United gøre med Liverpool når flere af Andreas, Mata, Matic, Fred sandsynligvis starter?

Jeg har aldrig siden jeg kunne se fodbold regelmæssigt for første gang i fjernsynet været så sikker på, at jeg ikke VIL se denne kamp. Jeg er glad for, at jeg er optaget på kamptidspunktet.

MEN. Og det er et kæmpemen. Disse kampe lever deres eget liv. Det kan godt være, at nu inden kampen er der en større mulighed for 0-4 end 1-0, men disse kampe er meget sjældent afgjort på forhånd. Den eneste kamp jeg kan huske, som egentlig var afgjort på forhånd var da Moyes var på Anfield. Alle andre gange United har været på Anfield har jeg troet på sejr, men aldrig været sikker. Selv under Mourinho troede jeg på sejr kunne lade sig gøre.

Og netop derfor KAN United have en lille chance. Alle, der bare har en smule forstand på fodbold eller kender en United-fan, ved, at INGEN reelt forventer andet end en stensikker Liverpool-sejr og, at det formentlig bliver 3/4-0... Det kan gøre, at Uniteds spillere ikke er så låste. Og taktikken er sandsynligvis soleklar, og det bliver nok en kamp hvor det kommer til at ligge godt til United så længe det står 0-0.

Spørgsmålet er kun om de spillere jeg nævnte kan løfte sit niveau betragtelig bare en gang.
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7391
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26218
Liker mottatt: 16743

Liverpool har sjeldent vært større favoritt mot United i PL.
Som [mention]Blodfink[/mention] skriver er det vel kun Anfield matchen i desember som er sammenlignbar.
Men, ingen kamper er avgjort på forhånd.

Selv vil jeg la matchen bli spilt før jeg gir min dom.

Selvsagt er det mulig for United å vinne.
Det fordrer en helt annen innsats enn i de siste kampene.
United må opp på det nivået som ble vist mot Chelsea og i 1 omgang mot Wolves.
Det må presses kollektivt, slik at det blir vanskelig for Liverpool å finne pasningsalternativer framover i banen.
Salah og Mané må ikke få lov å bli spilt opp rettvendt.
Firmino er deres viktigste angrepsspiller.
De to andre er også gode, men er ikke like uselviske som Firmino.
Han spiller de to andre gode, han er spilleren som bør passes best på imo.
United’s forsvarspill må fungere perfekt fra 11 mann.

Å ha defensivt fokus hjemme mot Liverpool er ganske flaut.
Men, det er eneste mulighet slik situasjonen har utviklet seg i klubbene.

United kan selvsagt ikke kun ligge bakpå å ta i mot, da blir det tap.
Må våge å presse høyt, ihvertfall i perioder.
United har dessuten kontringstyrke som jeg regner med blir United’s beste angrepsvåpen.
Har på følelsen at James blir en nøkkelspiller på søndag.
Er som [mention]Kyndilfan1[/mention] bekymret over utvalget av spillere.
Håper ikke Mata starter.
Heller Pereira eller Lingard.
Mata kommer til å bli løpt rett over i denne.
En i utgangspunktet svak midtbane og i tillegg uten Pogba.
Det ser ikke bra ut, må innrømmes det.
Fred og Matic har vært svake begge to, men Fred har i det minste vist glimt av talent.
Fred, McTominay og Pereira på midten?
Med James og to av Lingard/Rashford og Martial i angrep.
Håper Martial rekker denne.
I det minste som et alternativ på benken.
Ut med Mata og helst Matic.

Liverpool vinner 8 av 10 per oktober 2019.
Det er realistisk tankegang mener jeg.
Som United supporter håper jeg selvsagt at United’s 10 - 20 % sjanse for å vinne slår til.
Har det på følelsen, MANCHESTER UNITED slår Liverpool.

Viktig at Solskjær har forberedt laget godt.
Viktig at spillerne gir alt.
Viktig at Old Trafford lar høre fra seg, og gir laget støtte.

Liverpool har elendig statistikk på Old Trafford.
Tradisjonelt frykter de å komme til drømmenes teater.

Manchester slår oftere Liverpool enn motsatt.
Både i fotball og ellers.
Slik har det vært helt siden Daniel Adamson’s utrettelige innsats for å bygge ‘folkets kanal’ - Manchester Ship Canal.
Den gang slo arbeiderklassen fra Manchester og Salford skipsredere og adelsmenn fra Liverpool ned i støvlene.

Klart :heart: Manchester United :heart: kan slå de skittenrøde i fotball :bump: :fire: : :football:
Mye mer sannsynlig det, enn at Manchesters bomullsarbeidere skulle få overtaket på fiffen fra Liverpool for 125 år siden.

Selvsagt er det mulig å vinne mot Liverpool, tross deres 17 strake seiere og ‘stang inn’ i hver kamp om dagen.
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14247
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22207
Liker mottatt: 18048

Vi har altså 11 skadede spillere...Chelsea har 7 faktisk, resten av lagene har 2, 3, 4 eller 5 skader.

Av de 11 er det bare 3-4 jeg virkelig vil savne i morgen...

Pogba er litt ferdig i United nå tenker jeg, hele opplegget rundt ham er en parodi.

Flaut rett og slett...

Martial er rusten, og usikker til kampen...Han vil bli savnet litt om han ikke bidrar.

Greenwood, har jo målteft, men vondt i ryggen, usikker...

Wan-B sliter med vond hals...vil bli savnet defensivt om han ikke spiller...

De Gea, kanskje han står, men Romero er en grei erstatning.

Lingard og Jones muligens fit til kamp. men ikke spillere jeg tenker kan gjøre noen stor forskjell.

Jones får ikke spille uansett, Lingard treffer jo formen en gang i blant, om han starter så får vi håpe det er en slik dag for ham...

Shaw er klar til EL-kampen i følge Physioroom.

Det er grått vær på østlandet...
LUHG!

Vidar Dale Fjeld

Vi må ha det første målet, om ikke kan det bli stygt. Et Unitedlag som må jage mål mot Liverpool er ikke hva en ønsker seg i skrivende stund. Men jeg vil se fremgang uansett hvilke spillere som starter. Vi kan ikke lenger gjemme oss bak skader osv. Vi har da for pokker en tropp på +20. Ole må vise at han har noe å bidra med...hittil har han bare nytt godt av at spillerne ble sluppet fri fra negativiteten rundt de siste månedene med Jose. Etter at det la seg har vi hatt en negativ utvikling...det må faktisk Ole ta på sin kappe.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14247
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22207
Liker mottatt: 18048

Vidar Dale Fjeld wrote: 19 Oct 2019, 15:07 Vi må ha det første målet, om ikke kan det bli stygt. Et Unitedlag som må jage mål mot Liverpool er ikke hva en ønsker seg i skrivende stund
Det er jeg veldig enig i, katastrofalt om de tar ledelsen...
Vidar Dale Fjeld wrote: 19 Oct 2019, 15:07 Men jeg vil se fremgang uansett hvilke spillere som starter. Vi kan ikke lenger gjemme oss bak skader osv. Vi har da for pokker en tropp på +20. Ole må vise at han har noe å bidra med...hittil har han bare nytt godt av at spillerne ble sluppet fri fra negativiteten rundt de siste månedene med Jose. Etter at det la seg har vi hatt en negativ utvikling...det må faktisk Ole ta på sin kappe.
Enig her også. Av den informasjonen jeg har sett om treningene til United, så er McKenna den som er sjefen på feltet, Solskjær er manager, og mer på kontoret enn på feltet har jeg forstått.

Jeg registerer at Solskjær gang på gang slår fast at teamet hans er eksepsjonelt bra...Det ser ikke slik ut foreløpig...Det er jo marginer i mot og slikt, som Woodward unnskylder seg med. Men det har da gått nedover spillemessig?

Forventer et gnistrende og opplagt United i morgen, det bør være mulig å motivere seg til en kamp som denne...Og det er ikke utenkelig at det kommer en god prestasjon, nettopp p.g.a motstanderen.

Jeg har en ekkel følelse, men håper på at det snur som OGS snakker om, at dette er vendepunktet som skal til.

En positiv fotball-søndag er håpet.
LUHG!

Kyndilfan1
Posts: 406
Joined: 20 Apr 2019, 13:24
Liker mottatt: 3

Hver gang United spiller tror jeg på en sejr, men er bange for et flovt resultat.

Og det er oftere et flovt resultat end et sejr i de senere år. Det betyder så, at det flove resultat betyder mindst 4-0 til Liverpool.

Spørgsmålet er så kvaliteten på Uniteds spillere. Men dette er en af de kampe hvor jeg virkelig tror på en sejr til United. Nemlig pga. spillestilen. OGS kan tydeligvis allerbedst at lide at spille mod hold som Liverpool. Sidst Klopp var på Old Trafford var han ret pragmatisk. Spørgsmålet er om han er ligeså pragmatisk denne gang eller om han angriber som normalt. Hvis han vælger den pragmatiske stil så er jeg sikker på, at Liverpool vinder. Men et eller andet fortæller mig, at selvtillidet på Anfield er så stort, at han går all-out-attack i morgen. Derfor tror jeg faktisk på en sejr på 1-0 eller 2-1. Og Martial scorer.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14247
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22207
Liker mottatt: 18048

Måtte du få rett [mention]Kyndilfan1[/mention] !
LUHG!
User avatar

pixma
Donor
Posts: 1921
Joined: 08 Aug 2018, 22:35
Liker gitt: 803
Liker mottatt: 2494

Verken glede meg eller gruer meg til kampen, er vel 1 gang at jeg har 0 trua på seier siden jeg blei MU fan, men benker meg foran tv å håper på et stort under. Blir ikke skuffet på noen måter om pool vinner med 3 eller flere mål såfremt gutta viser innsats under kampen. I min tid som fan av MU har det aldri vært i nærheten av sånn fotball messig forskjell på de 2 lagen. Så god kamp til alle og ikke bli for sur om det blir tap i dag.
User avatar

Buchan
Donor
Posts: 2010
Joined: 08 Aug 2018, 21:54
Liker gitt: 7285
Liker mottatt: 4157

Da presterte Tuanzebe å skade seg på oppvarmingen 🙈Rojo inn start elleveren i stedet.
User avatar

pixma
Donor
Posts: 1921
Joined: 08 Aug 2018, 22:35
Liker gitt: 803
Liker mottatt: 2494

Fy fan er det rart at man hater alt som har med pool å gjøre, for en tåpelig klubb og for noen dritt spillere, tåler ikke å få mål mot. Fantastisk flott mål.
:down: Dette ble automatisk redigert inn i posten for å unngå dobbel post.
Herlig ikke noe annet å si, kloppppp elooop.
User avatar

Buchan
Donor
Posts: 2010
Joined: 08 Aug 2018, 21:54
Liker gitt: 7285
Liker mottatt: 4157

Jeg har slitt med å forstå VAR. Men i dag har den fungert utmerket til nå 😀
Post Reply