[EL] AZ Alkmaar - Manchester United (3.10.2019 kl 18:55)

Manchester Uniteds kamper diskuteres her.

Kyndilfan1
Posts: 406
Joined: 20 Apr 2019, 13:24
Liker mottatt: 3

At Lingard er blevet skadet er selvfølgelig synd for ham, men det er på ingen måde dårligt for United. Heller ikke selvom United har en smal trup.

Fred har heller intet som helst at gøre i en trup, der har ambitioner om mesterskabet. Og så er det Greenwood. Igen må jeg sætte et kæmpe spørgsmålstegn ved hans talent. Jeg kan på ingen måder se det store talent i ham. Det Rashford viste for efterhånden tre et halvt år siden (på samme alder som Greenwood er nu) var så utrolig langt bedre og langt større talent.

Og hvis vi tager de helt unge af dem vi har set (da tænker jeg på Greenwood, Gomes, Chong og Williams), så er der kun Gomes og Williams, som jeg kan se har muligheder for at blive etablerede United-spillere. Synes ikke, at Chong har været så dårlig som mange gør det til (han har trods alt ikke været værre end Lingard, Greenwood og Fred), men hvad det er, der gør, at at alle ser et så stort talent i Greenwood kan jeg altså slet ikke forstå. 12 kampe 2 mål for et så hyped angrebstalent er imo halvdårligt. Mbappe scorede mål for sjov i den alder.
User avatar

Elkey
Posts: 1259
Joined: 08 Aug 2018, 21:19
Liker gitt: 301
Liker mottatt: 299

Fornøyd med kampen. Var jo sikker på at det skulle bli tap, så uavgjort var jo kjempe bra. Man kan heller ikke forvente så mye mer fra et lag som nesten kun bestod av enten spillere som spiller lite, eller veldig unge spillere. Tøft av OGS å starte Williams, selv om det ante meg ettersom han verken startet eller var på benken for U23 mot Lincoln City på tirsdag.

Skulle ønske Matic var yngre. Han forstår spillet godt og vet hva han må gjøre. Men han er blitt for gammel. Det blir treigt og upresist.

De Gea var god syntes jeg. Måtte det fortsette.

Cola

Og vi spilte med nye drakter, 4de drakter?
3de draktene har hvite bokstaver og tall.

Forøvrig så tror jeg dobbelt gjengeren til Bruce Willis var treneren til AZ Alkmaar :|
User avatar

Torquemada
Posts: 1343
Joined: 23 Dec 2018, 13:24
Liker gitt: 345
Liker mottatt: 1577

Blodfink wrote: 03 Oct 2019, 20:55United har ansatt en ekspert på forebygging av skader, han bør være god...
Hent inn hun dama som Mou sparket i Chelsea - hun kunne visstnok dette faget meget godt.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14539
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22976
Liker mottatt: 18964

Torquemada wrote: 03 Oct 2019, 21:02 Hent inn hun dama som Mou sparket i Chelsea
Ganske fin au, spillerne kan reagere på sånt, vil tøffe seg litt og trå til litt ekstra :hah:
:down: Dette ble automatisk redigert inn i posten for å unngå dobbel post.
Kyndilfan1 wrote: 03 Oct 2019, 20:57 Og hvis vi tager de helt unge af dem vi har set (da tænker jeg på Greenwood, Gomes, Chong og Williams), så er der kun Gomes og Williams, som jeg kan se har muligheder for at blive etablerede United-spillere. Synes ikke, at Chong har været så dårlig som mange gør det til (han har trods alt ikke været værre end Lingard, Greenwood og Fred)
Er ikke helt uenig i dette, men angående Greenwood: Jeg har skrevet det flere ganger før: Er ikke han en fyr som bør spille som nr. 9, han kan finne på litt inne i 16-meteren, og dukker litt opp av intet? Var jo på rett plass i dag, men scora ikke...Noen Mbappe blir han nok ikke, men litt sånn usynlig med litt målteft?
:down: Dette ble automatisk redigert inn i posten for å unngå dobbel post.
Elkey wrote: 03 Oct 2019, 21:01 Skulle ønske Matic var yngre. Han forstår spillet godt og vet hva han må gjøre. Men han er blitt for gammel. Det blir treigt og upresist.
Enig, han var for gammel når han kom til oss synes jeg. Vi skulle henta han fra Portugal, ikke Chelsea...
:down: Dette ble automatisk redigert inn i posten for å unngå dobbel post.
Ikke AZ-relatert: Kanskje vi møter Sporting om begge lag går videre, Fernandes putta på til 2-1 i kveld.
LUHG!
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4387
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2786
Liker mottatt: 9234

Vel som jeg ser det så har definitivt Greenwood et talent, problemet er mer det at han ikke er klar for seniorfotball. Han trenger å utvikle seg både fysisk og mentalt. Det samme kan sies om mange av unggutta som er på vei opp om dagen. Personlig så syntes jeg vi låner ut alt for få av de som åpenbart er klar for et nytt steg fra U23, tror mange av dagens unggutter i United ville fått utviklet seg enda mer med et år i Championship.

Helt annet tema, dagens kamp viser hvor tynn og dårlig troppen vår er.
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Harry Greaves
Posts: 375
Joined: 30 Jul 2018, 09:49
Liker gitt: 21
Liker mottatt: 486

Positivt:
- Jeg likte draktene. Har egentlig alltid likt de sorte bortedraktene våre. Dette smykket av en drakt er min favoritt:
Image

Ellers lurer jeg på om McTominay (igjen - som indreløper og ingenting annet) faktisk er i ferd med å bli en nøkkelspiller for oss. Det sier jo en god del om United anno 2019, men også det at han ser ut til å modnes i rollen. En litt "late bloomer" (han blir 23 i desember), men en som i det minste har fokus og i dag kom han inn og så mye bedre ut enn Fredrik Midtsjø, i motsetning til hva Fred og Matic gjorde. Burde fått assist også.
User avatar

Elkey
Posts: 1259
Joined: 08 Aug 2018, 21:19
Liker gitt: 301
Liker mottatt: 299

Harry Greaves wrote: 03 Oct 2019, 23:35 late bloome
McTominay var en skikkelig late bloomer. Han var veldig liten av vekst i forhold til sine jevnaldrende hele barndommen og tenårene. Mye derfor han gikk under radaren. Spilte originalt spiss, men da han plutselig vokste til, ble han flyttet til midtbanen, da dette passet fysikken og egenskapene hans bedre.
User avatar

Lingard
Moderator
Posts: 2743
Joined: 30 Jan 2019, 03:49
Liker gitt: 226
Liker mottatt: 2911

Cola wrote: 03 Oct 2019, 21:02 Og vi spilte med nye drakter, 4de drakter?
3de draktene har hvite bokstaver og tall.
Er vel samme drakt - bare med annen farge på tall og nummer. Sikkert bare noe vi benytter oss av i Europa League. Jeg synes det ser best ut med hvite tall og nummer. :D
User avatar

Ketil Cantona
Posts: 292
Joined: 31 Jul 2018, 11:55
Liker gitt: 3
Liker mottatt: 18

Må ærlig innrømme at dette var en av få ganger på 30 år jeg har duppet av under kamp.

Når vi spiller mot etablert forsvar så kan du like god se på en dørgende kjedelig episode av eldretrimmen på Nrk fra tidlig 90 tallet.

Det er mer balltap enn på 12 års laget til guttungen. 2 trekk og ballen er gitt til motstander. Dette viser vel at unggutta ikke er helt klare for slike store oppgaver.
User avatar

Ryder
Posts: 4631
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2552
Liker mottatt: 10425

Resultatet er helt ok, mot et lag som nok er bedre enn mange United-fans trodde på forhånd. Vi har hatt mange sånne sløve bortekamper i Europa, også under Fergie.

Likevel var det mye som bekymret meg og gjorde meg deprimert, mye mer enn tidligere i sesongen. Utdyper dette i Solskjær-tråden etter hvert.
Post Reply