[PL] Manchester United - Arsenal (30.09.2019 kl 21:00)

Manchester Uniteds kamper diskuteres her.
User avatar

Topic author
RaoulDuke
Grunnlegger
Posts: 924
Joined: 28 Jul 2018, 13:29
Liker gitt: 118
Liker mottatt: 773

Elkey wrote: 30 Sep 2019, 22:56 Tuanzebe som begynte så godt i dag, for så å spolere festen for alle :-(
Ikke bare hans feil. Som Carragher og Roy Keane diskuterer i Sky studioet så er alle forsvarsspillere ute av posisjon på det målet. Men han skulle nok bare hatt rullet den tilbake til Maguire.
User avatar

Elkey
Posts: 1259
Joined: 08 Aug 2018, 21:19
Liker gitt: 301
Liker mottatt: 299

Rashford var elendig i dag. Hvorfor han får fullføre kampen er meg en stor gåte. Ja - han fikk assist i dag, men det var en vilkårlig pasning bak, og han siktet garantert på Pogba.

Og det irriterer meg enda mer at dette er enda en kamp der Rashford kommer alene mot mål og tråkker på ballen... Er det for lett? Er det derfor han somler vekk ballen? Fordi det er for lett. Det må liksom være vanskelig. Alle mål må være spektakulære?

Og når han spiller så dårlig. Hvorfor må han ta frispark?... De Gea ville gjort en bedre jobb...

Han burde vært byttet ut til pause. Så dårlig var han.
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7391
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26218
Liker mottatt: 16734

Ganske enig i den børsen [mention]Ryder[/mention].
Bortsett fra stopperne som jeg mener var ganske jevne.

Er det bare meg, eller overlater Maguire ofte til Lindelöf å slå ballen fram i banen?
Synes han slår veldig mye på tvers til Lindelöf, selv når Victor er i dårlig posisjon.
Hadde sett for meg Maguire som en som tok mere ansvar i pasningsspillet.
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Elkey
Posts: 1259
Joined: 08 Aug 2018, 21:19
Liker gitt: 301
Liker mottatt: 299

RaoulDuke wrote: 30 Sep 2019, 23:12 Ikke bare hans feil
Jeg er ikke uenig i at det eksisterer et kollektiv ansvar; det gjør det alltid til en hvis grad. Men han bærer hovedansvaret i denne situasjonen, som dessverre ble avgjørende for resultatet i kampen.
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Pink Final wrote: 30 Sep 2019, 23:15 Ganske enig i den børsen [mention]Ryder[/mention].
Bortsett fra stopperne som jeg mener var ganske jevne.

Er det bare meg, eller overlater Maguire ofte til Lindelöf å slå ballen fram i banen?
Synes han slår veldig mye på tvers til Lindelöf, selv når Victor er i dårlig posisjon.
Hadde sett for meg Maguire som en som tok mere ansvar i pasningsspillet.
I starten av kampen satt jeg og tenkte det samme, men synes Maguire tok mye og bra offensivt ansvar etter hvert. Men savner generelt flere offensive bidrag fra ham, vi vet jo at han kan.

Børsen er kanskje farget av den hinsides elendige feilpasningen fra Lindelöf ut over sidelinja på overtid da vi jaget seiersmålet....
User avatar

Elkey
Posts: 1259
Joined: 08 Aug 2018, 21:19
Liker gitt: 301
Liker mottatt: 299

Ryder wrote: 30 Sep 2019, 23:10Pogba - 6
Synes du var streng med Pogba :-) Jeg synes Pogba spilte meget bra i dag. Han hadde flere gode pasninger, og var ikke langt unna assist (men Rashford somla vekk ballen som vanlig).
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Elkey wrote: 30 Sep 2019, 23:25
Ryder wrote: 30 Sep 2019, 23:10Pogba - 6
Synes du var streng med Pogba :-) Jeg synes Pogba spilte meget bra i dag. Han hadde flere gode pasninger, og var ikke langt unna assist (men Rashford somla vekk ballen som vanlig).
Nja.

Det var litt som mot Rochdale - han har ikke en av disse virkelig dårlige kampene, han har få svake involveringer. Men han MÅ bare gjøre mer, han er nødt til å ta tak i kampene og bli mer involvert.
Kanskje til nød 6,5. Men nekter å gå høyere. Jeg liker Pogba, og mener han er utrolig viktig for oss. Men han virker ikke match-fit.

Med litt mer ro på meg ser jeg likevel at det var feil å gi Pereira bedre karakter. AP var sentral i et par gode angrep, men stort sett igjen altfor lite involvert. 13 fullførte pasninger holder ikke.

Solbakken er forresten on fire i studio her nå. Vanskelig å være uenig i noe han sier.
Last edited by Ryder on 30 Sep 2019, 23:36, edited 1 time in total.
User avatar

Elkey
Posts: 1259
Joined: 08 Aug 2018, 21:19
Liker gitt: 301
Liker mottatt: 299

Dommeren var dårlig i dag, og typisk nok så gikk det utover United - som vanlig. På 1-0-scoring til McTominay, så rusher United framover med mange spillere. Lingard - som var på vei i god posisjon - blir hektet av Sokratis. Skulle vært gult kort, men dommeren lar Sokratis slippe unna. Ja - United scoret på kontringen til slutt, men dommeren var gjennom kampen konsekvent streng med United, mens Arsenal alltid slapp billig unna. Taklingen Xhaka hadde på Greenwood var jo i det oransje spekteret spør du meg, men også han slapp unna.

Må være synlighets- og HMS-vennlige-draktene til Arsenal, som spilte dommeren et puss.
User avatar

Lingard
Moderator
Posts: 2728
Joined: 30 Jan 2019, 03:49
Liker gitt: 226
Liker mottatt: 2857

Dessverre ikke så mye positivt man kan ta med seg fra dagens match. Arsenal stilte med et dårlig lag og her burde vi tatt alle poengene. Totalt sett er vi det beste laget, men det hjelper oss lite når vi ikke vinner.

Positivt:
Morsomt med Solbakken i studio. En fyr som utvilsomt har veldig god peiling på fotball. Og som Solbakken sa, fra 70 minutter og inn mot full tid så var vi fysisk overlegne. Det er veldig greit å ta med seg, for i tidligere kamper har vi sett helt sluttkjørte ut etter 70 minutter. Kvaliteten på noen av spillerne er dessverre for dårlig. Neste helg venter Newcastle på bortebane, der selvsagt ingenting annet enn tre poeng er godt nok. I mellomtiden må AZ beseires.

McTominay var god i dag og kronet det hele med en scoring.
Tuanzebe var også god i dag, men feilpasningen på baklengsmålet trekker selvfølgelig ned.. men som andre her inne allerede har nevnt, det var en dårlig pasning, men spillere kunne reagert annerledes. F. eks kapteinen vår..
Uansett positivt å se at Tuanzebe løste jobben som back så bra som han gjorde, for jeg tror han spilte litt back i Villa uten å imponere nevneverdig. Kanskje heller det motsatte.
Han får seg etter all sannsynlighet en 90 minutter mot AZ på torsdag, men håper han får prøve seg med Maguire også i noen kamper.

Negativt:
Mye av det offensive?

Ikke helt bra at en angrepsspiller som spilte i Championship i fjor skal være vårt farligste angrepsvåpen. Innsatsen til angriperne våre skal det ikke stå på, men kvaliteten er ikke der den skal være. Ellers leit at Pereira var byttet ut da vi fikk frispark på 17-18 meter på slutten der.. men kunne ikke Greenwood fått sjansen? Nå var det ikke et dårlig frispark av Rashford, men scoringsstatistikken hans på frispark må være utrolig lav. 1 eller 2 mål?

Jeg håper vi klarer å finne en offensiv spiller i januar som kan skyve både Lingard, Pereira og Mata ut av laget. Jeg liker spillerne (skeptisk til Pereira) og har null problemer med at de er en del av troppen.. men vi trenger mer kvalitet på topp.

Vi trenger en rekke med gode kamper fra Lingard snart. Det er alt, alt for lenge siden sist. :(
:down: Dette ble automatisk redigert inn i posten for å unngå dobbel post.
Elkey wrote: 30 Sep 2019, 23:34 På 1-0-scoring til McTominay, så rusher United framover med mange spillere. Lingard - som var på vei i god posisjon - blir hektet av Sokratis. Skulle vært gult kort, men dommeren lar Sokratis slippe unna. Ja - United scoret på kontringen til slutt, men dommeren var gjennom kampen konsekvent streng med United, mens Arsenal alltid slapp billig unna. Taklingen Xhaka hadde på Greenwood var jo i det oransje spekteret spør du meg, men også han slapp unna.
Tror faktisk det var Xhaka som hindret Lingard, så hadde han fått gult i den situasjonen.. så hadde han muligens blitt utvist i løpet av matchen. Og.. vi kunne også fått straffe - på handsen. Xhaka eller Sokratis det også..
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14245
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22203
Liker mottatt: 18044

RaoulDuke wrote: 30 Sep 2019, 23:12 Ikke bare hans feil. Som Carragher og Roy Keane diskuterer i Sky studioet så er alle forsvarsspillere ute av posisjon på det målet. Men han skulle nok bare hatt rullet den tilbake til Maguire.
Ja, fint med Carra, Keane og Solbakken som ser alle detaljer, mye rart i den i situasjonen.

Solbakken med mye bra på hjertet ja [mention]Ryder[/mention] , dro også frem Lukaku og Sanchez ut, ingen inn...

Befriende å høre fagkunnskap uten politisk korrekthet.

Solbakken inn som assistent hehe, hardcore og finner seg ikke i noe bullshit

Pereira skal få skryt i dag, han VIL noe.

Rashford stakkars...

James livlig igjen.

Lingard: No comment...

Pogba, ikke i form, men viktig nok. Uten ham er det i hvert fall grått...

McTominay, bra kamp!

Young: No comment

Lindelöf, vet fortsatt ikke helt...han kunne ha takla den ballen fra Tuanzebe imo...Men ellers på det jevne, bortsett fra den feilpasningen...

Maguire var vel helt ok. Men angående han og Lindelöfs offensive bidrag så har begge mye å gå på imo...

Tuanzebe, beviser at han blir en god spiller for MUFC, synd med den feilpasningen, men flere kunne bidratt til å rydde opp, ikke virre rundt med henda i været...Så nesten ut som DDG ikke satsa nok der au...Hvis ikke det bare var klasseavslutningen til en spiss med selvtillit...7 på 7 kamper nå for "Auba"...
LUHG!
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Nå fikk Lingard sjansen (kanskje) fordi han bruker å være god mot Arsenal. I dag var han like svak som alltid, og nå må det være siste gang på en god stund vi ser ham fra start. Samme med Pereira, han skal ha for voldsom innsats, ingen kan si at han ikke prøver, men kvaliteten gjennom 90 minutter er dessverre ikke høy nok.

Ole Gunnar må ha baller til å bruke Pogba lenger fram i banen, enten som 10-er eller som indreløper i 4-3-3. Kast inn Fred som DM, la ham få ansvaret over 2-3 kamper. Ingen ting å tape mener jeg, fungerer det er det uansett en løsning for framtida i motsetning til å feige ut med korttidsløsningen Matic. Kampen i dag viser også at McTominay vil være bortkastet som DM. Han er box-to-box, og kan skape mye kaos framover.
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7391
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26218
Liker mottatt: 16734

Elkey wrote: 30 Sep 2019, 23:25 Synes du var streng med Pogba :-) Jeg synes Pogba spilte meget bra i dag. Han hadde flere gode pasninger, og var ikke langt unna assist (men Rashford somla vekk ballen som vanlig).
Pogba hadde flere gode pasninger i kveld.
Skrev det på United.no også, og fikk til svar at det kun var én god pasning. ??

Pogba er ganske ambisiøs i pasningene sine, og ikke alle når fram.
Men, i kveld traff han med flere, bra at flere har sett det samme.

Det sagt så mister Pogba ballen en del.
Satt å så med sønnen min, og jeg var kritisk til ballmistene.
Men, som han sier - Pogba slår ikke støtte som mange av de andre.

[mention]Ryder[/mention] , ja Lindelöf hadde en fryktelig ut til innkast på slutten der.
Men, den alene setter ham ikke 1,5 karakterpoeng under Maguire i min bok.

Synes det var fremgang for laget som helhet ikveld.
Hadde fortjent seieren.

Dommer hadde en svak match, mildest talt.
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000

Kyndilfan1
Posts: 406
Joined: 20 Apr 2019, 13:24
Liker mottatt: 3

En elendig dommer, der i værste fald for Arsenal, var meget Friend-ly overfor udeholdet.

Men jeg har spurgt før og må spørge igen: Hvordan i hede hule h. kan Lingard blive ved med at få spilletid? Og endda en startplads? Han må da have nøgenbilleder af Ole Gunnar eller noget i den retning. Mage til dårligere spiller skal man lede længe efter. Mest intetsigende spiller og muligvis også den dårligste spiller i hele PL.

Andreas, Young, Pogba og Lindeløf skal også til at løfte sit niveau hvis de skal beholde deres plads fortjent.
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Angående den handsen på Sokratis: Hadde den gått ut til corner hadde den vel garantert blitt sjekket av VAR, men når spillet går videre i mange trekk finnes det vel ikke noe naturlig tidspunkt for VAR å gripe inn (kjenner ikke retningslinjene her)?
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14245
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22203
Liker mottatt: 18044

Ryder wrote: 30 Sep 2019, 23:51 Angående den handsen på Sokratis:
Kolasinac var det tror jeg, ikke at det er kjempenøye.

Men med nok en drit dårlig dommer, og kompiser i VAR-bua så er det nok lite å hente.

Dommer må blåse, så sjekker VAR om det var rett, det etterspurte OGS i intervjuet.

Men VAR kan vel be om at dommer sjekker bilder av en hendelse, men tipper at PL har unndratt seg fra den regelen...?
:down: Dette ble automatisk redigert inn i posten for å unngå dobbel post.
Pink Final wrote: 30 Sep 2019, 23:45 Pogba hadde flere gode pasninger i kveld.
Skrev det på United.no også, og fikk til svar at det kun var én god pasning. ??

Pogba er ganske ambisiøs i pasningene sine, og ikke alle når fram.
Men, i kveld traff han med flere, bra at flere har sett det samme.

Det sagt så mister Pogba ballen en del.
Satt å så med sønnen min, og jeg var kritisk til ballmistene.
Men, som han sier - Pogba slår ikke støtte som mange av de andre.
Støtter dette.

Ellers støtter jeg Solbakken masse i at det trengs spillere i januar, spillere som kan støtte ungdommene i troppen, og samtidig bidra med godt spill.
LUHG!
Post Reply