[PL] Manchester United - Arsenal (30.09.2019 kl 21:00)

Manchester Uniteds kamper diskuteres her.
User avatar

Topic author
RaoulDuke
Grunnlegger
Posts: 931
Joined: 28 Jul 2018, 13:29
Liker gitt: 121
Liker mottatt: 814

Manchester United - Arsenal

Mandag 30.09.2019 kl 21:00


Turnering: Premier League
Sted: Old Trafford, Manchester


Head to Head:

Kamper spilt: 54
Man Utd seire: 24
Uavgjort: 16
United Tap: 14



Forrige møte:



Pressekonferanse:
// Kommer //

Etter 6 kamper ligger United på en ganske skuffende 8. plass med 8 poeng (2, 2, 2). Arsenal ligger på en delt 4. plass med 11 poeng (3, 2, 1). Må vel sies at begge lag har skuffet endel i starten av sesongen, Arsenal ser svake ut bakover. Mens United sliter voldsomt forover. Det er lov til å håpe at Pogba og Martial er tilbake fra start, mens Rashford og Shaw fortsatt er usikre. Foreløpig ligger United som en liten favoritt hos betting-selskapene med 2.38 i odds. Mot 3.15 for borteseier.

Cola

Skjermbilde 2019-09-26 kl. 10.29.13.png
Skjermbilde 2019-09-26 kl. 10.29.13.png (117.58 KiB) Viewed 3911 times
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7530
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26877
Liker mottatt: 17384

En klassiker dette.
Er vel ingen andre klubber United har hatt så mange avgjørende dueller mot.
Kunne limt inn videoer fra 20 kamper fra og med 1979 FA cupfinalen.

Feks FA cupfinalen 79, ligacup semifinalene 83, ligakampen 87 da United endte Arsenals ubeseirede rekke, FA cup tapet på Highbury 1988 med Winterburn/McClair episoden der McClair missa straffe - satte den opp på North Bank, ligaåpningen 1990 med 4-1 på Old Trafford og Michael Knighton som flørter med Stretford End, ligacup seieren 6-2 på Highbury 1990 og Sharpe hattricket, 6-1 seieren på Old Trafford i 2001 og Yorke hattricket, the battle of Old Trafford i 2003 der Vieira fikk rødt og van Nistelrooy missa straffe, FA cupsemifinalen 2004, FA cupfinalen 2005, champions League semifinalene 2009.

Velger meg ut:

Whitesides vinnermål i FA cup semien 1983,



Masseslagsmålet på Old Trafford 1990.



Giggs super goal i semifinale omkampen 1999.



United stopper Arsenals 49 ligakamper uten tap.



8-2 på Old Trafford.

][/hr]
:down: Dette ble automatisk redigert inn i posten for å unngå dobbel post.
Dessverre kan ikke de to siste videoene over her vises på dette forumet.

Prøver meg med enda en.
United - Arsenal 29.12.79.
Den siste matchen på 70 tallet.
United og Arsenal kjempet med Liverpool i toppen.
United skulle bli nummer 2, og Arsenal nummer 3.
Arsenal tapte dessuten to finaler, FA cupen mot West Ham og Cupvinnercupen mot Valencia, begge vist på nrk.

Det ble United - Arsenal også.
United ble vist 3 lørdager på rad, sjelden kost den gang.
Old Trafford er dekket av snø, og nå til dags ville denne blitt utsatt.
Jeg husker enda hvordan jeg stormet jublende inn på kjøkkenet for å fortelle mutter at McQueen hadde nikket inn 1-0.
Akkurat som om hun ikke hadde hørt jubelen fra stua :D.

Om du gidder å se hele.
Legg merke til:

Hvor viktig det er å følge på for evt returer, Joe Jordan gjør det og setter 2-0.

Hør på den stemninga.

Få Arsenal fans på Scoreboard End, ikke mer enn ca 1000 stk.

Se når Arsenals David O’Leary må ut på båre.
United’s assistent manager Tommy Cavanagh er ute på gresset å hjelper til, andre tider.

Lou Macari var god.

God fornøyelse

Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14539
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22976
Liker mottatt: 18974

Huff...Var vel denne kampen i mars som startet nedturen resultatmessig. Snu skuta på mandag!

Vi kan nok skade dem litt, om vi får til kontringer. Tviler på at vi spiller dem ut...Men Emery kjører vel nesten samme som Wenger ? Mye offensiv kraft, dårlige bakover.

Men en seier her er vi med i topp 4 - bataljen.

Med et dårlig resultat vaker vi på midten av tabellen.

I morgen må det jobbes steinhardt...Og så må sjansene omsettes i scoringer.

Kanskje Shaw, Pogba og Rashford blir klare, hadde ikke gjort noe.

Ser tynt ut fremover om Pogba, Martial og Rashford forblir på skadestua...

Ikke for trygg på at det blir seier nr 9 på 13 siste:



Apropos scoringer:...



Henta denne fra Luckhurst`s twitter:

LUHG!
User avatar

Ryder
Posts: 4632
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2552
Liker mottatt: 10430

Lærer aldri, og er derfor optimist før kveldens kamp.

Arsenal er jo et av lagene som kan finne på å røre enda verre enn oss. Nå har de hatt noen seire, og det er alltid et godt tidspunkt å møte Arsenal på. De klarer "aldri" å sy sammen en skikkelig winning streak - motsatt slår de alltid tilbake hver gang noen snakker om krise.

Håper Solskjær klarer å vekke "såret dyr"-følelsen hos spillerne.

2-0! ;P :celebrate:
User avatar

Topic author
RaoulDuke
Grunnlegger
Posts: 931
Joined: 28 Jul 2018, 13:29
Liker gitt: 121
Liker mottatt: 814

Det er jo kamper som dette som er perfekt for å snu en dårlig trend. Man stiller på en måte litt med blanke ark. Skal ikke se bort ifra at feks Lingard eller Greenwood scorer to i kveld. Føler United er nokså stabile bakover så er ikke så bekymret for at det plutselig skal komme 3 mål imot.

Har egentlig trua på seier, tross all negativiteten i det siste. Men jeg tør heller ikke sette penger på det.

Cola

Jeg ønsker at vi scorer 2-3 dritt mål.
Det er det lenge siden vi har gjort, de teller like mye som ett som sitter klistret i krysset.
User avatar

Elkey
Posts: 1259
Joined: 08 Aug 2018, 21:19
Liker gitt: 301
Liker mottatt: 299

Dette blir nok en skuffende dag. Jeg har dessverre ingen tro. Men jeg er riktignok optimistisk på Solskjær sitt prosjekt; det vil bare ikke materialisere seg i denne kampen er jeg redd.

Kyndilfan1
Posts: 406
Joined: 20 Apr 2019, 13:24
Liker mottatt: 3

Et eller andet fortæller mig, at vit får en god aften i aften.

Ja, Arsenal er fremragende offensivt. Men derimod er defensiven en af de allerdårligste i PL. Og hos United er det stik modsat. Derfor tror jeg faktisk på en sejr. Også fordi United har en kynisk afslutter til at score mål i angrebet i aften.

Skulle man være lidt farvet og United havde lidt mere kyniske og mere heldige med f.eks. dommerafgørelser så havde United ligget lige under Liverpool. Spillet har muligvis ikke altid fortjent det, men trods knap så godt spil så får United mange store muligheder. De bliver bare ikke omsat til mål. Og kigger vi alene på de helt store målchancer så havde det ikke været ufortjent hvis United kun havde tabt to points på udebane mod West Ham.

Og jeg tror, at i aften kommer en spiller som Greenwood til at gøre ondt på Luiz og Mustafi.
User avatar

Lingard
Moderator
Posts: 2743
Joined: 30 Jan 2019, 03:49
Liker gitt: 226
Liker mottatt: 2911

Jeg har liten tro på seier i dag. :| I beste fall klarer vi uavgjort. Jeg er redd Aubameyang scorer 2-3 mål.. og at Pepe leker seg med den backen Solskjær velger å starte med på venstresiden.

Vidar Dale Fjeld

Uten seier i dag så begynner det i en spillergruppe alltid å snike seg inn negative tanker, spesielt i en "ung" gruppe...seier derimot kan gi en helt nødvendig boost og fornyet energi. Plusser og minuser med en ung stall, men vi må ha første målet! Og alle ser på en tabell...til og med Ole gjør det.
User avatar

Lingard
Moderator
Posts: 2743
Joined: 30 Jan 2019, 03:49
Liker gitt: 226
Liker mottatt: 2911

RASHFORD TILBAKE!
AWB ute.

DDG
Tuanzebe-Lindelöf-Maguire-Young
McTominay-Pogba
Pereira-Lingard-James
Rashford


:down: Dette ble automatisk redigert inn i posten for å unngå dobbel post.
Det ser veldig ut som en firebackslinje med Tuanzebe på høyreback, men kanskje får vi se en 3-5-2-formasjon?
Ellers VELDIG overraskende at Rashford starter, synes jeg. Han holdte seg i lysken (?), mener jeg å huske, for bare 1 uke siden?

Jeg liker at Lingard starter pga at han er god når vi presser høyt, noe det ser ut til at vi skal gjøre. Litt mer skeptisk til Pereira.. føler det hadde vært nok med 1 av disse to.
User avatar

Ryder
Posts: 4632
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2552
Liker mottatt: 10430

Både Rashford og Pogba spiller. Bra dersom de er 100 prosent skadefrie - dersom de IKKE er det, er jeg redd det kan straffe seg dobbelt - både i dag og senere.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14539
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22976
Liker mottatt: 18974

Dette er jo en kamp vi vinner 2 av 3 ganger. Selv uten Ferguson.

Håper virkelig dere flotte optimister får rett, jeg har ingen følelse, helt lotto.

Hadde håpet Greenwood startet.

Håper det blir 3-5-2, forandring fryder.

Vi starter sikkert ok, men når klokka passerer 25 min. må vi fortsette å spille.

Frykter skader...

Det første målet blir viktig...og det andre...Vi ser ut til å trenge et par å gå på.
:down: Dette ble automatisk redigert inn i posten for å unngå dobbel post.
Lingard wrote: 30 Sep 2019, 18:53 Jeg har liten tro på seier i dag. I beste fall klarer vi uavgjort. Jeg er redd Aubameyang scorer 2-3 mål.. og at Pepe leker seg med den backen Solskjær velger å starte med på venstresiden.
Huff, det er et mareritt om det skjer...To spillere jeg gjerne skulle sett i United.
LUHG!
User avatar

Ryder
Posts: 4632
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2552
Liker mottatt: 10430

Frykter Aubameyang, han er vel PLs mest effektive spiss (passer dårlig med vår tendens til å slippe inn mål på få sjanser mot).

Bortsett fra ham er jeg ikke så veldig bekymra, håper bare vi har nok skyts framover til å true det svake forsvaret deres.
Post Reply