[PL] Manchester United - Arsenal (30.09.2019 kl 21:00)

Manchester Uniteds kamper diskuteres her.
User avatar

Elkey
Posts: 1259
Joined: 08 Aug 2018, 21:19
Liker gitt: 301
Liker mottatt: 299

Kyndilfan1 wrote: 30 Sep 2019, 23:48 Hvordan i hede hule h. kan Lingard blive ved med at få spilletid?
Gåten Lingard :-) Vanskelig å si helt nøyaktig. Det er noe uforløst med fyren. Gjør mye bra. Ekstremt flink i press. Linker opp fint i oppbygningen av et angrep. Men klarer liksom ikke å skape de viktige avleveringene. Han lider mest trolig av Welbeck-syndromet. Spørsmålet er om det er en kronisk sykdom?...
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Ja, han er flink til noe Jesse L, men i tier-rollen i MUFC...Igjen, Solbakken oppsummerte det greit.

Pepe og Lingard hadde ikke startet for FCK...Pepe skal få litt tålamod, virker litt preget av PL-sjokk.

Jeg må kritisere James også: Treffer ikke godt på en del pasninger og innlegg...Men det kan utvikles.

Men holder jo intensiteten oppe ellers.
LUHG!
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

James legger flere av innleggene innenfor/bak forsvaret - der skal vi ha folk, men det skjer nesten aldri.

Når det gjelder Lingard, har han strengt tatt aldri hatt klassen som skal til (bortsett fra et par perioder der han har hatt gode enkeltkamper). Han er god til to ting, press og det å drive med ball i fart. Men avleveringer og valg har stort sett alltid vært svake.
Last edited by Ryder on 01 Oct 2019, 08:40, edited 1 time in total.

Vidar Dale Fjeld

En kamp på det jevne og ingenting annet. Kunne vunnet, men det kunne Arsenal også. Slike straffesituasjoner finnes det dusinvis av som det ikke blåses for. Skal de(dommere/VAR ta alt som er i nærheten får de også ta, holding/livtak osv. Ellers er United.no full av sutring på dommeren, litt likt som Liverpool-fansen når ting gikk imot klubben tidligere. Mange skiver en god kamp...men er en spennende kamp på slutten det samme som er god kamp? Niks!! Det er skremmende at det er en nykommer fra Swansea som går foran med innsats og gåpå-vilje, tett fulgt av McT. Klubben har et stort problem i etablert spill. Det er som sirup...og Pogba trekker intensiteten ned i den fasen. Han er mye bedre når han kan starte kontringer. Ellers befriende med Solbakken i studio, han går langt utenpå Solskjær. Jeg liker typer som sier det som det er...
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7393
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26230
Liker mottatt: 16755

Vidar Dale Fjeld wrote: 01 Oct 2019, 08:00 Ellers befriende med Solbakken i studio, han går langt utenpå Solskjær. Jeg liker typer som sier det som det er...
Det er noe helt annet å kunne sitte i et studio å kritisere andres jobb, enn å utføre jobben selv.
Solbakken i Wolves???
Lett å være tydelig på andres vegne.

Tar Solskjær foran Solbakken 7 dager i uka.
Solskjær står ganske bra i medie stormen synes jeg.
Eksempelvis hvordan han kommenterte straffe situasjonen.
«Det jevner seg ut ila sesongen».
Vet om ganske mange trenere som ikke ville vært så objektive.

Ellers ganske enig i det du skriver.
Det skorter på kvalitet og innøvde angrepsmønstre.
Bra innsats og vilje.
Det hørtes også på fansen som virkelig sto bak laget og den innsatsen som ble lagt ned i 2 omgang.

Mye å kritisere om dagen.
Jeg mener man må ta omstendighetene i betraktning.
Et ungt lag i utvikling.
En svært ubalansert stall hvor mesteparten av skylda for det skal legges på helt andre personer enn Solskjær.
Hvilke forventninger kan vi egentlig ha denne sesongen?
Kampen i går er trolig i øvre sjikt av hva dette laget kan få til.
Dette var et steg i riktig retning etter 3 labre kamper.
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Harry Greaves
Posts: 371
Joined: 30 Jul 2018, 09:49
Liker gitt: 21
Liker mottatt: 472

At Lingard starter igjen og igjen er jo et helt krise signal å sende til de andre spillerne - det skal ikke være mulig å få 150 kamper for United som angriper, og levere så ufattelig slett gang etter gang. Han er 27 år, men betraktes fortsatt som et talent av en eller annen grunn. Jeg forstår det bare ikke.

Det er i kaotiske kamper som i går at spillere som McTominay står frem, han er en kriger og trives nok kanskje aller best når det skal duelleres og kjempes, fremfor når det skal spilles god fotball. Sammen med Maguire var han vår bestemann i går.

Og siden Lingard får refs så får jeg vel nevne vår boy wonder også, han har hatt en helt skrekkelig sesong og Martial kan ikke returnere kjapt nok. Jeg vil påstå at både Rashford og Lingard har vært blant de aller dårligste spillerne i hele Premier League i år.
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Skjønner ikke hvorfor vi ikke prøver å gå tilbake til 4-3-3, eller til og med 3-5-2.

Aller mest fordi vi da slipper hodepinen med 10-rollen, der vi ikke har noen som er i nærheten (med mulig unntak av Gomes når han blir frisk). Vi slipper å spille med Lingard, Pereira eller Mata.
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7393
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26230
Liker mottatt: 16755

https://www.united.no/nyhetsarkiv/keane ... er-klasse/

Helt på linje med Roy Keane.
Solskjær viser klasse, måten han står fram på i media er imponerende.

‘Mange skulle helst hatt suksess i går’ sier Keane.
Det vil ta tid å bygge et nytt lag.
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Pink Final wrote: 01 Oct 2019, 09:03 Det er noe helt annet å kunne sitte i et studio å kritisere andres jobb, enn å utføre jobben selv.
Solbakken i Wolves???
Lett å være tydelig på andres vegne.
Det er ikke helt fair å sammenligne OGS med Solbakken, da bør du i tilfelle ta med Solskjærs Cardiff-periode.
Solbakken fikk jo ikke tid, og tok over et Wolves som ikke var i like god shape som i dag.

OGS tok over som klubblegende og en av de mest populære spillerne på Old T...Stor forskjell imo.

Solbakken kritiserte ikke OGS spesielt, jeg synes han ga et godt bilde av situasjonen. Han ga OGS støtte mer enn kritikk synes jeg.

Han etterlyste et spillesystem, det er akkurat det samme som vi gjør. Og han mente at vi burde ha erstattet Lukaku og Sanchez, det er vel noe som også er lett å være enig i.

Solbakken er en fagmann, ikke en pundit.

Edit: Kikka på RedCafe`s børs etter kampen, gjennomsnittskarakteren for hele laget ble 5.1

McT fikk best med 7.1, Lingard endte på 2.9 i den andre enden.

James, DDG, Tuanzebe og Maguire fikk også godkjent.
LUHG!
User avatar

Torquemada
Posts: 1343
Joined: 23 Dec 2018, 13:24
Liker gitt: 345
Liker mottatt: 1577

Elkey wrote: 30 Sep 2019, 23:25
Ryder wrote: 30 Sep 2019, 23:10Pogba - 6
Synes du var streng med Pogba :-) Jeg synes Pogba spilte meget bra i dag. Han hadde flere gode pasninger, og var ikke langt unna assist (men Rashford somla vekk ballen som vanlig).
Jeg er ikke helt på linje her. Pogba var i perioder for usikker med ball, og vandret i sirkler før han sendte den videre. Flere ganger er det Pogba som stopper opp overganger. I tillegg hadde han en del feilpasninger, tildels grove bom som gikk ut over sidelinjen.

Pogba er langt unna toppformen sin.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Ryder wrote: 01 Oct 2019, 07:14 James legger flere av innleggene innenfor/bak forsvaret - der skal vi ha folk, men det skjer nesten aldri.

Når det gjelder Lingard, har han strengt tatt aldri hatt klassen som skal til (bortsett fra et par perioder der han har hatt gode enkeltkamper). Han er god til to ting, press og det å drive med ball i fart. Men avleveringer og valg har stort sett alltid vært svake.
Ja, enig i at det er slik med noen av James` innlegg, men han slår de ofte rett i motstander og...Ingen av våre spillere klarer å slå bra innlegg over en hel kamp er min påstand.

Kan de ikke bare se en video av De Bruyne??

Enig ang. Lingard btw.
:down: Dette ble automatisk redigert inn i posten for å unngå dobbel post.
Kyndilfan1 wrote: 30 Sep 2019, 23:48 Han må da have nøgenbilleder af Ole Gunnar eller noget i den retning.
:hah:

Håper ikke det rett og slett!
LUHG!
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Torquemada wrote: 01 Oct 2019, 20:20
Elkey wrote: 30 Sep 2019, 23:25 Synes du var streng med Pogba :-) Jeg synes Pogba spilte meget bra i dag. Han hadde flere gode pasninger, og var ikke langt unna assist (men Rashford somla vekk ballen som vanlig).
Jeg er ikke helt på linje her. Pogba var i perioder for usikker med ball, og vandret i sirkler før han sendte den videre. Flere ganger er det Pogba som stopper opp overganger. I tillegg hadde han en del feilpasninger, tildels grove bom som gikk ut over sidelinjen.

Pogba er langt unna toppformen sin.
Han bruker generelt for lang tid med ball når han spiller dypt, synes jeg, ikke bare i denne kampen. Et problem som også rammer f.eks Matic. Alltid minst to-tre-fire touch, når stilen vår skriker etter noen som kan flytte ballen fort og direkte. Fred, sine feil til tross, er ganske bra der, han prøver som regel å slå hurtig fram i banen.

steve.crowford
Posts: 21
Joined: 12 Aug 2019, 11:08

Solskjaer reactions in match against Arsenal||HD||2019||


Scott McTominay vs Arsenal||Man of the match||2019||HD||
Post Reply