[EL] Manchester United - Astana (19.09.2019 kl 21:00)

Manchester Uniteds kamper diskuteres her.
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8987

Vi vinner og Greenwood puttet. Det er vel det eneste som er positivt i dag. Savner et offensivt spillemønster fortsatt og vi sliter fortsatt mot etablert forsvar. Er for så vidt greit å få i gang flere spillere også.

Fred kan vi for min del gi bort! Han bruker så ekstremt lang med ball, mister ball, klarer ikke orientere seg, tar for mye risiko på egen halvdel. Det er så mange dårlige avgjørelser som tas av han at jeg nesten mistenker han for å ha mental sykdom som påvirker intelligensen.
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Elkey
Posts: 1259
Joined: 08 Aug 2018, 21:19
Liker gitt: 301
Liker mottatt: 299

Skuffende kamp resultatmessig, men jeg syntes det var en god kamp, og det var flere som imponerte.

Royo var en skikkelig friskus i dag, for å trekke fram en spiller. Sier ikke at han var best, men meget positivt innslag. Skal ikke se vekk i fra at vi kommer til å se mer til Royo framover. Young, som kom inn for Royo, klarte ikke å fylle skoene til Royo i denne kampen; han sleit big time. Stor kontrast til forrige kamp mot Leicester der Young var ekstremt god.

Rashford hadde en dårlig kamp. Han fikk alle sjansers mor - gjentatte ganger - men evnet rett og slett ikke å score. Det gjorde dessverre kampen unødvendig spennende.

Gomes og Chong spilte godt, men etter 60 minutt så var de helt kjørt, så forstår at de ble byttet ut, og ikke Rashford som absolutt fortjente å bli byttet ut.

Det hadde vært herlig å se Fred sin kanon av et skudd - i det 3. minuttet - gå inn. Virkelig synd. Fred var for øvrig god i dag syntes jeg. Fordelte ballen godt, og fikk assist på målet.
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7393
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26230
Liker mottatt: 16755

Er reelt bekymret for mangel på offensiv samhandling.
Mot en såpass svak motstander skulle det være mulig å spille dem ut i perioder.

Liker veldig godt at så mange unge får sjansen.
Men, det er et stort steg opp fra u23 til førstelaget.
Verken Gomes eller Greenwood er klare enda.
Men, det har masse potensiale begge to.
Redd det samme gjelder Gardner, han dominerer på u23 men er trolig ikke klar for A laget.

Fred begynte bra, men dessverre enig med deg [mention]messilingard[/mention].
Utenom Pogba og McTominay har faktisk ikke United sentrale midtbanespillere som holder nivået.

Matic funket ganske bra i dag, mot laber motstand.
Sagt det før, og gjentar - jeg vil ha Jones som anker mot gode lag.
Han er rå defensivt, og jeg påstår fremdeles at han er god med ballen.

Dalot har et bra rykk, men er elendig på innlegg.
Tuanzebe hadde ikke så mye å gjøre, men er vel den av de yngste utenom Rashford som er nærmest å starte.

Rashford sangen gikk ofte i kveld.
Fansen støtter ham, og han trengte oppmuntringen etter å ha misset flere store sjanser.
Rojo var frisk i kveld.
Glad det ble seier.

United ha inn en sentral midtbanespiller i januar.
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Tja, hva skal man si? Seier, som burde vært større, men stort sett ganske skuffende og vi lærte vel egentlig veldig lite av dette. Fortsatt veldig mye å jobbe med.

Kjapp spillerbørs:

Romero 6 - Trygg

Dalot 6 - ganske aktiv, men savner sluttprodukt og x-faktor fra ham
Tuanzebe 6 - et par stygge peilpasninger før pause, men også en del fint. For lite å gjøre til å bli skikkelig testet
Jones 6 - skapte to Astana-sjanser på egenhånd før pause med elendig duellspill, men spilte seg opp.
Rojo 7 - uventet aktiv framover, og skaper faktisk ganske mye.

Fred 6.5 - Klart best på midten i starten, skrudde opp tempo og tok (positive) sjanser i pasningsspillet. Etter hvert ble det veldig safe og 90% tversoverpasninger. Men positiv første kamp fra start.
Matic 6 - gjør lite feil, men blir for seift og det går for sakte.
Gomes 6.5 - Gjør mye bra, men brukes for lite i mellomrom. Tror fortsatt han være verdt å prøve som 10-er i en større kamp. Lider under at laget tydelig ikke er vant til å spille med en kompetent 10-er.
Greenwood 7 - altfor lite involvert, men scorer seiersmålet på selvfølgelig vis. Vil gjerne se ham som spiss, han kommer ikke til å trenge mange sjanser.
Rashford 5 - Burde fått hvile i dag. Brenner sjanser og skaper for lite selv også.
Chong 5.5 - Glimt av kvalitet, men altfor mange feilvalg. Av unggutta utpå der i dag, er jeg ganske sikker på at Chong er lengst unna en karriere som spiller på absolutt toppnivå.

Kyndilfan1
Posts: 406
Joined: 20 Apr 2019, 13:24
Liker mottatt: 3

Jeg var utilfreds med spillet i 2. halvleg, men i første halvleg var det faktisk godt spil. Det burde være 2-0 eller måske endda 3-0 i pausen og så havde det været en anden kamp. Chong var dårlig, men jeg synes det er for tidligt at afskrive ham. Specielt når man tænker på, at Lingard nærmer sig 200 kampe for klubben.

Mine karakterer (1-10):

Romero 7. Jeg tror ikke han havde nogle redninger, men gjorde alt som han skulle gøre.
Dalot 7. Rigtig god i første halvleg, men sammen med flere andre faldt han i niveau i anden halvleg.
Tuanzebe 9. En fremragende midterforsvarer. Tror (baseret på denne kamp), at han i løbet overhaler Lindeløf.
Jones 5. En af Uniteds dårligste. I dag kan man kun grine af ham.
Rojo 8. Synes faktisk han gjorde en god figur. Jeg var positivt overrasket for det var første gang han spillede VB uden at være elendig.
Fred 7. Fremragende i første halvleg, men lidt for langsom. I anden halvleg faldt han meget i niveau.
Matic 7. En meget gennemsnitlig kamp på alle måder for kaptajnen.
Chong 4. En meget meget dårlig kamp. Og egentlig lidt bekymrende. Men jeg vil ikke dømme ham færdig før jeg har set ham lidt mere.
Gomes 8. Han må have spillet sig tættere på startopstillingen. Var klart den bedste offensivt.
Rashford 6. Tydeligvis mangler han selvtillid. Byrde have scoret to mål og kunne også have fået et hattrick med lidt held.
Greenwood 5. Målet var virkelig fremragende, men resten af kampen var en elendig omgang fodbold fra stortalentet. Kan vitterligt ikke se det store i ham.
User avatar

Buchan
Donor
Posts: 2010
Joined: 08 Aug 2018, 21:54
Liker gitt: 7288
Liker mottatt: 4157

Er på jobb i Nordsjøen så jeg fikk ikke sett kampen.
Håper det løsner for Rashford snart.
Det er også verdt å tenke på før man går helt i kjelleren. At Rashford vel var den eneste faste spilleren fra start i dag. Enkelte hadde vel nesten sin første kamp.
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7393
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26230
Liker mottatt: 16755

Ti bytter som [mention]Buchan[/mention] skriver.
Det er formildende.

Prøver meg på min subjektive børs

Romero 6 Rolige og fine utkast. Kunne tatt med seg solstolen i 1 omgang.

Dalot 6 - Villig med fram, og rykker fint forbi i feltet flere ganger.
Flere svake avleveringer

Tuanzebe 7 Ikke så synlig, men det han gjør er bra.

Jones 6 To stygge feil trekker ned en ellers god match. Rydder fint opp da Astana kommer igjennom i første omgang. Likte avdriblinga hans.

Rojo 8 United’s beste. Har ofte vært klart svakere på venstre back enn som stopper, men ikke i kveld. Burde hatt flere målgivende.

Fred 6 Begynner bra, bl.a med et godt frispark i tverra, men avslutter svakt. Treg og omstendelig utover i 2 omgang.

Matic 7 Faktisk ganske bra når han får tid og rom. Redd det er tilbake til gamle synder mot kvalifisert motstand.

Greenwood 6 Får det ikke helt til. Prøver å bøye et par skudd bort i lengste kryss, men de går en liten meter utenfor.
Flott scoring.

Gomes 7 Best av de unge, viser i glimt hvor god han er med ballen.
Blir dessverre for lett.

Chong 5 Kveldens svakeste prestasjon. Er livlig ute på venstre i starten. Men, det beste han lykkes med er å få hjørnespark.

Rashford 5 Stakkars gutt, bomma på to STORE sjanser i første omgang. Etterhvert begynte Rashford sangen å gå nesten kontinuerlig. Fansen vil gi Rash selvtillit.
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000

Kyndilfan1
Posts: 406
Joined: 20 Apr 2019, 13:24
Liker mottatt: 3

Pink Final: Freds skud på overliggeren var ikke på frispark :)
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Kyndilfan1 wrote: 19 Sep 2019, 23:09 Greenwood 5. Målet var virkelig fremragende, men resten af kampen var en elendig omgang fodbold fra stortalentet. Kan vitterligt ikke se det store i ham.
Klipper ut denne og tar vare på den... :D

Cola

Tror nok det er denne type spill vi må forvente videre i denne gruppa.
Tror nok at resterende lag i gruppa vil legge seg bakpå når de skal møte MUFC

Må få noen som kan sjokkere litt inne i boksen.
Men hvem?
User avatar

Lingard
Moderator
Posts: 2728
Joined: 30 Jan 2019, 03:49
Liker gitt: 226
Liker mottatt: 2857

Pink Final wrote: 19 Sep 2019, 23:35 Etterhvert begynte Rashford sangen å gå nesten kontinuerlig. Fansen vil gi Rash selvtillit.
Og hvordan går denne chanten? Helt enorm stemning på stadion i dag. Det er lenge siden jeg har hørt hjemmefansen synge i 90 minutter i strekk. (Ja, de gjør sikkert dette hver match, men ikke alltid det høres like godt). I dag dukket det opp flere herlige chanter underveis. Jeg kan ikke huske å ha fått med meg at Romero har fått sin egen chant, men den runget flere ganger over tribunen i dag. Gøy!

Over til kampen. Litt morsomt at det er så mange delte meninger her etter kampene. Hvem om spilte bra og hvem som spilte dårlig osv. Vi alle ser jo samme match, så derfor litt morsomt. :hah:

1-0 hjemme mot Astana imponerer ingen, men vi burde selvfølgelig skåret mange flere. Rashford er nødt til å bli mer klinisk..

Sergio Romero leverer som regel varene når han får sjansen og i dag var intet unntak. Jeg liker at vi har en så god reservekeeper.

Forsvaret klarte seg også bra, selv om de (med Jones i spissen) klønet det til ved et par anledninger. Dalot var frisk offensiv, men de gode innleggene (som jeg mener å ha vært vitne til tidligere), var det få av i dag. Ble ikke satt på de store prøvene defensivt, men mener å huske at han klarte seg greit defensivt også. Tuanzebe hadde en rimelig stygg feilpasning ganske tidlig i matchen, men bortsett fra det så var han veldig solid. Jeg vil ikke si at Lindelöf har spilt seg ut av førstelaget, men det hadde vært spennende og sett Tuanzebe sammen med Maguire i en kamp eller to. Fysikken til Tuanzebe er helt vill. Nevnte Jones gjorde en grei figur hvis man ser kampen i ett men han kunne faktisk kostet oss et baklengsmål eller to.. men reddet vel opp begge gangene selv. Et av dagens høydepunkt var utvilsomt Rojo. Det er absolutt en spiller jeg vil se mer av, men så klart er det bedre motspillere i Premier League. Solid defensivt og mange gode involveringer offensivt. Knallbra skuddfot.. og en av få på laget som tenker på å skyte hvis han får litt tid fra 25m og inn.

Matic og Fred var solid på midtbanen. Jeg ser det er flere som skriver at de er skuffet over prestasjonen til Fred, men det kan jeg ikke si meg enig i. Jeg håper brasilianeren involveres mer i kampene fremover.

Greenwood - Gomes - Chong

Hva skal man si? Av disse var det klart Chong som imponerte minst. Han er rask og løper mye, men det ble liksom ikke så mye mer. Fant seg ikke helt tilrette ute på venstrekanten i dagens match. Per dags dato er det Chong jeg har minst tro på av disse tre. Greenwood hadde noen gode involveringer, men kampen sett under ett så var han veldig anonym. Kanskje burde han spilt på topp og Rashford ute på kant? Det tok seg litt opp etter at Mata og Lingard kom inn.. og scoringen er et kunststykke. Hadde bare Rashford vært like klinisk foran mål..

Gomes imponerte meg. Jeg fikk ikke sett så mye av årets pre-season og har derfor ikke helt forstått klagingen på at denne unggutten bør få sjanser i ligaen.. men nå skjønner jeg mer hvorfor noen her inne klager. Etter min mening blir det selvfølgelig helt feil å si at Gomes nå har spilt seg inn på førstelaget, men både Lingard og Mata må prestere bedre fremover.. for Gomes er garantert lysten på regelmessig førstelagsfotball.

Rashford. Jobber bra gjennom hele matchen. Kunne gått av banen med hattrick, burde gått av banen med scoring, men gikk av banen uten scoring.

Vidar Dale Fjeld

Jeg er i villede over laget. Og jeg klarer ikke å se at vi har en naturlig målscorer i laget overhodet. Jeg påstår at Lukaku hadde scoret 2 eller 3 mål i gårsdagens kamp. Jeg ser "ingen" plan i angrepsspillet, ei heller i det oppbyggende...de blir for det meste å flytte ball. Men, vi er ikke dårlige, ei heller er det spillere som er svake, men det er noe som mangler. Og hele troppen skriker etter en sjef, og jeg har enda ikke sett han. Jeg finner det rett og slett vanskelig å bedømme lagets prestasjon for tiden...men jeg liker Fred, han har noe annerledes over seg og Greenwood kommer til å bli god, han vil bli mye bedre enn Rashford. Rashford har alle likhetstrekk med Welbeck, dessverre. For de andre så er det nesten over hele linja...det er noe uforløst over laget/troppen...eller er det det at de rett og slett ikke er gode nok? Så skal jeg gi de litt å gå på...men jeg er litt forvirret! Er det for sent å klone en Keane, eller en Cantona? Vi har ingen med tilstedeværelse...vi har ingen med auraen. Men jeg tror vi går videre fra puljen, og forhåpentlig vil Ole få skikk på troppen etter noen vinduer...men veien blir tornefull.
User avatar

offside
Posts: 1305
Joined: 25 Feb 2019, 20:55
Liker gitt: 581
Liker mottatt: 1250

Kampen i går summerer vel egentlig problemet til United de siste 5-6 årene, Uniteds manglende evne til å bryte ned lag som ligger dypt og forsvarer seg. Vi mangler kreativitet, og det har vi gjort lenge nå. Greit nok vi sendte utpå en del unggutter, men kampen i går summerer opp mange av kampene våre vi har spilt de siste 5-6 årene. Mye ball, manglende evne til å være kreative og heller ikke effektive foran mål. Fotballen har utviklet seg, lag har blitt flinkere til å forsvare seg ergo trenger man kreativitet for å bryte gjennom isen.

Viktig å vinne, komme på en god start få 3 poeng og samtidig gi de unge sjansen. Jeg er dog bekymret for når det blir slitasje på troppen at vi blir nødt til å sende utpå Chong, Gomes, Greenwood osv. Kan funke mot Astna men det kommer ikke til å funke borte mot West-Ham for eksempel.

Men det gode da var at Tuanzebe fikk spille og han syntes jeg var meget god, var også gledelig og se Rojo spille igjen. Gjorde ingen dårlig kamp han heller.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

offside wrote: 20 Sep 2019, 16:04Gomes, Greenwood
Tror de kan funke, hiv de utpå for en skikkelig test. Med et sterkt forsvar, så kan kanskje OGS tillate seg å ta noen sjanser fremover på banen.
LUHG!
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7393
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26230
Liker mottatt: 16755

Lingard wrote: 20 Sep 2019, 01:37 Og hvordan går denne chanten? Helt enorm stemning på stadion i dag. Det er lenge siden jeg har hørt hjemmefansen synge i 90 minutter i strekk. (Ja, de gjør sikkert dette hver match, men ikke alltid det høres like godt). I dag dukket det opp flere herlige chanter underveis. Jeg kan ikke huske å ha fått med meg at Romero har fått sin egen chant, men den runget flere ganger over tribunen i dag. Gøy!

Over til kampen. Litt morsomt at det er så mange delte meninger her etter kampene. Hvem om spilte bra og hvem som spilte dårlig osv. Vi alle ser jo samme match, så derfor litt morsomt.
Den sangen som gikk veldig ofte mot siste halvdel av 2 omgang.
Vet det ikke er den opprinnelige Rashford sangen men, for meg hørtes det ut som de tre siste ordene var «Rashford, Rashford, Rashford»
Mulig jeg tar feil.

Herlig stemning.
Synge seksjonen var vel på J/K stand?
Det er en mye mer gunstig plassering i forhold til å bli hørt både på TV og på Old Trafford.

Mesteparten av sangen kommer vanligvis fra Stretford End tier 2.
Der henger som kjent taket ned, og sperrer lyden inne.
Har vært forsket på det.
Old Trafford har dårlig akustikk.
(Paradoksalt da Old Trafford fram til United Road ble bygget ut nærmest var designet for lyd. Lyden rullet rundt under de fire takene med samme høyde hele veien rundt).
Nedre del er best, og bortefansen står på nedre del.
De har i tillegg rettvinklet tak rett over seg, hvilket er en fordel lydmessig.
Mot Astana var vel syngeseksjonen på nedre del. (J/K stand).

Har vært på Stretford End tier 2, og det var god stemning.
Så får man høre at kompiser som har sett matchene på TV sier det var stille.
Skulle ønske at de som skapte mest liv kunne flyttes til Stretford tier 1.
Men, der er Family stand.

Ellers enormt reportoar av sanger.
Noen ukjente sanger for meg, og noen gamle jeg ikke har hørt på lenge.
«Man United, Man United// we’ll support you ever more// we’ll support you ever more».
Minner fra 80 tallet da United tapte nok en avgjørende kamp, og fansen viste sin støtte.
(Et glimrende eksempel er FA cup finalen 1979. Ligger på you tube. Anbefaler å se/høre siste 20 min. Arsenal leder 2-0 men, det er United fansen som høres. Noe kommentator påpeker).

He, he - ja man kan se en kamp ganske ulikt.
Noen av oss har kanskje litt forutinntatte meninger også?
Om hvem som er god og ikke.
For egen del liker jeg Phil Jones, så mulig jeg er snill med ham over her.
Han gjorde to fæle feil.
Synes ellers han var god.
Slår trygge og gode pasninger.
97% treff på pasningene var best for kvelden (jada, det er mange enkle på tvers der ;). La merke til at han slo noen gjennombruddspasninger også),
Kjenner jeg blir oppgitt når Jones undervurderes.
Spesielt som BALL spiller.
Å sidestille ham med Smalling på pasningsfoten - jeg skjønner det ikke når man har sett begge spille i 10 år.

Som sagt, underbevisstheten har sine sympatier og antipatier.
Kjenner jeg er i ferd med å bli «advokaten» til Lindelöf også :hah:

Fred var kanskje spilleren det var mest delte meninger om.
Han varierte fra det geniale til å bruke for lang tid.

Herlig å se unggutta spille, og modig av Solskjær å starte med så mange av dem.

Til [mention]Kyndilfan1[/mention].
Selvsagt, du har helt rett.
Skuddet i tverrligger fra Fred kom i åpent spill.
My bad.
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
Post Reply