[PL] Southampton - Manchester United (31.08.2019 kl 13.30)

Manchester Uniteds kamper diskuteres her.
User avatar

Lingard
Moderator
Posts: 2728
Joined: 30 Jan 2019, 03:49
Liker gitt: 226
Liker mottatt: 2857

Vidar Dale Fjeld wrote: 01 Sep 2019, 09:38 De beste klubbene har intelligente(fotballintelligens) fotballspillere som leser spillet og hverandres løpsmønster i blinde. Litt handler selvfølgelig om terping på samhandling og treninger, men de beste trenger ikke dette. De har det i blodet.
Handler litt om terping på samhandling? Ganske mye, vil jeg påstå. Se bare på 2-0 scoringen til Liverpool i går. Firmino snappet opp en pasning på midtbanen og satte fart slik at trioen til Liverpool ble 3 mot 2. Dette er mål sikkert 9 av 10 ganger når Salah, Firmino og Mané er i aksjon. Disse spillerne passer dessuten perfekt inn i fotballen til Klopp (og det gjør forresten resten av laget også) og det er utrolig hvor viktig Firmino er for angrepsspillet.
Vidar Dale Fjeld wrote: 01 Sep 2019, 09:38 En som kunne passet inn er faktisk Maddison som jeg anser som fotballintelligent og som ville løftet klubbens problem.
Maddison er utvilsomt en spiller vi burde strekke oss LANGT etter neste sommer. Det skal forresten bli spennende å se Sander Berge mot Liverpool i Champions League. Det var visst litt interesse fra England i sommer.

Jeg fikk kun sett førsteomgangen av gårsdagens match og kun små deler av andreomgangen. Jeg synes Mata var god før pause og han bør nok starte de neste kampene også, selv om man ikke får til det høye presset som Solskjær gjerne er ute etter. Jeg synes forresten også at det så ut som McTominay leverte til godkjent (av det jeg så).

Når det gjelder baklengsmålet, så er det selvfølgelig kjedelig at det nok en gang er Lindelöf som taper den avgjørende duellen, men han er selvfølgelig sjanseløs når det kommer et slik innlegg på bakerste mot en spiller som er over 10 cm høyere. Akkurat disse scoringene har vi sett både Lukaku og Zlatan skåre flere av. Utrolig vanskelig å forsvare seg mot.

David de Gea kunne utvilsomt gjort en bedre jobb her. Han kunne gått et par meter ut før innlegget slås og dermed ha gode muligheter for å plukke den høye ballen som endte opp like utenfor fem-meteren på bakerste stolpe. David de Gea har ekstremt mye å gå på når det kommer til dette. Varsellampene burde blinke hos alle, spesielt keeper, når det kommer et høyt innlegg og Lindelöf må i duell.

Når det er sagt så vant vel Lindelöf flest dueller på banen i går. (kanskje snakk om hodedueller), mens danske Vestergaard kun vant 40 % av duellene sine. Derfor blir det for enkelt å se at Lindelöf taper hodeduellen som fører til baklengsmålet og påstå at fyren ikke er god nok for laget, spesielt etter den sesongen han leverte i fjor. OG NEI, Smalling var ikke bedre i fjor. Det er en grunn til at Smalling er lånt ut mens Lindelöf fortsatt spiller fast. Men nei, Lindelöf har ikke hatt den beste åpningen så langt, men satser på at det kommer seg.

Jeg synes både Wan-Bissaka og Lindelöf rotet litt i starten av kampen, i samspillet mellom hverandre.

Neste match hjemme mot Leicester blir knalltøff! Krysser fingrene for at Martial er tilbake fra skade og at Mata, James, Martial og Rashford starter av de offensive. Rashford er også en av spillerne som må gjøre ting enklere fremover..
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Øyvind Eide med analyse av baklengsen: Begge stopperne våre peker mot Vestergaard og overlater markeringen til andre. Rashford lar Vestergaard gå, og han kommer i fart, mens Lindelöf står stille og blir slått i duellen. Eide gir skyld til Rashford.
:down: Denne posten ble automatisk redigert inn i posten for 11 minutter 17 sekunder siden
Pereira og Rashford blir slakta av engelske fans. Lingard og Matic også. Greenwood får skryt for sitt korte innhopp.

OGS får bl.a. slakt for å sette inn Lingard før Greenwood...Fansen vil han skal spille Greenwood og Gomes.

Han får i grunn kritikk for byttene og at han ikke spiller mer med de yngre.
LUHG!
User avatar

Lingard
Moderator
Posts: 2728
Joined: 30 Jan 2019, 03:49
Liker gitt: 226
Liker mottatt: 2857

Blodfink wrote: 01 Sep 2019, 18:17 Øyvind Eide med analyse av baklengsen: Begge stopperne våre peker mot Vestergaard og overlater markeringen til andre. Rashford lar Vestergaard gå, og han kommer i fart, mens Lindelöf står stille og blir slått i duellen. Eide gir skyld til Rashford.
Vet ikke når denne Eide publiserte dette eller om han bare hørte på Rio Ferdinand i går.

https://www.youtube.com/watch?v=K6hPvC1ILWY

Uansett om Ferdinand sa.. en av spillerne, kanskje helst Lindelöf i denne situasjonen, burde ha gått i kroppen til Vestergaard tidlig da innlegget ble slått. For når duellen ble sånn som den ble, så hopper Vestergaard høyere enn Lindelöf, liten tvil der..

Vi har holdt nullen i 1 av de siste 19 kampene... :oops:

steve.crowford
Posts: 21
Joined: 12 Aug 2019, 11:08

Not a bad match by McTominay
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Ja, så analysen fra Rio også [mention]Lingard[/mention] , mulig Eide snappet det fra ham, men analysene til Eide er virkelig omfattende greier, og han virker faglig sterk.

Jepp godt poeng det med å gå i kroppen, det skal så lite til for å få motstander ut av balanse...Det er jo litt trist at begge våre stoppere peker på Vestergaard, de vil jo at Rashford eller noen andre skal ta seg av ham...Rashford blir jo bare stående. For meg er det helt vilt...ingen tør å markere ham???

Rio trakk jo frem Neville som en som var ekspert på å gå i kroppen på motstandere som var gode i lufta.
LUHG!
Post Reply