[PL] Southampton - Manchester United (31.08.2019 kl 13.30)

Manchester Uniteds kamper diskuteres her.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Bare en tanke: Vi har hatt muligheten til å vinne 4 strake, hadde det hjulpet med en spiss og en offensiv midtbane inn? Jeg tror det...men Glazers og Woodpecker tror ikke det...OGS kasta under bussen han også...men han har gått inn i det med øya åpne regner jeg med...
:down: Denne posten ble automatisk redigert inn i posten for 2 minutter 28 sekunder siden
Elkey wrote: 31 Aug 2019, 15:28 Stygg keepertabbe av De Gea på 1-1. Helt ufattelig at han ikke plukker ballen. Helt ufattelig.
Nok en passiv inngripen av DDG?? Nå må det jaggu være nok!! Og fyren skal ha mer penger?? Få ham vekk!!

Jeg har ikke sett kampen, men støtter meg på deres kommentarer.
LUHG!
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7393
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26240
Liker mottatt: 16755

Jo, de Gea kunne gått ut og plukket.
Men, han er ikke en slik keeper, det vet vi.
Synes Lindelöf skal ha mesteparten av skylda her.
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Ivanisevic
Posts: 76
Joined: 30 Jun 2019, 15:43
Liker mottatt: 3

Wow. De Gea skal ha skylden? Han gjør en god inngripen. Kunne fistet ballen over mål til corner muligens, men holde den? Get a grip. Lyser agenda lang vei. Blir for dumt.
User avatar

Buchan
Donor
Posts: 2010
Joined: 08 Aug 2018, 21:54
Liker gitt: 7288
Liker mottatt: 4157

Synes det vel i overkant å gi DeGea skylden her. Hadde akkurat utført en veldig god inngripen rett før.
Mål kommer vi til å slippe inn
De andre lagene trenger få sjangser til å score mot oss. Men vi kan spille i det uendelige, i mange tilfeller. Uten å få utelling.
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8987

Mot Vestergaard i en ren hodeduell er det nok kun Maguire som kunne ha konkurrert.Vanskelig å si at Lindelöf gjorde en dårlig kamp i dag, står bra opp i dueller ellers selv om at han ikke vinner alle dueller. Det gjorde ikke Maguire heller for så vidt. Problemet i dag er dette ekstreme passive på midtbanen. Pogba mister og mister ball og sluntrer unna i sitt eget tempo. Pereira er ikke god nok, McTominay er under pari. Mata forsøker, men kommer ikke til sitt rette i andre omgangen. Rashford var vel heller ikke noe særlig bedre, virker som om både han og Pogba ikke takler motgang. De forsøker på noe drit vanskelig, klarer det ikke, og forsøker på noe enda vanskeligere. Blir ikke noe rytme, og gutta må lære seg at noen ganger så er det enkle det beste. I alle fall for å få litt rytme inn i laget og spille på seg selvtillit.

Uansett, det her er rett og slett ræva. Det laget her kommer til å trenge mange forsterkninger de neste årene. Midtbanen ser rett og slett ut som et guttelag. Rashford må vokse opp, Pogba må innse at Real Madrid, Barcelona og Juventus ikke kommer til å være interessert i middelmådighet. Solskjær må finne på noe nytt, for nå er ikke ting på stell lenger.
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Skjønner, (ang. DDG/Lindelöf) gleder meg til å se sammendrag av kampen, eller jeg gleder meg vel ikke...

Solskjær må virkelig sove dårlig, om det skurra bak der i nok en kamp, den ene der var altså nok for Soton`...De har 1 avslutning på mål...

Takk [mention]messilingard[/mention] , jeg ser for meg kampen nå...Alt er som det har vært, ser for meg Pogba og Rashford frustrerte, og ellers altfor svake spillere.

Sender en takk til eiere og styret igjen jeg... OGS under bussen han au...

James best i dag eller?
LUHG!
User avatar

Ivanisevic
Posts: 76
Joined: 30 Jun 2019, 15:43
Liker mottatt: 3

Kriminelt at United ikke gjorde noe med sentral midtbane i sommer. Jeg hadde gladelig droppet både Maguire og Wan-Bissaka om man hentet et par gode sentrale midtbanespillere. De kunne låst opp Pogba for mer offensiv posisjon, de kunne vunnet midtbanen og hindret så mange sjanser i mot og skapt flere sjanser for. Pogba er for ustabil, umotivert og flashy til å spille i en toer sentralt. Og ingen andre i klubben har gode nok kvaliteter til sentral midtbane, rett og slett.

Alle så dette, alle pratet om det før sommeren, alle pratet om det i sommer og man ser hvordan det går. Midtbanen vår er godt nedpå nedre halvdel av tabellen.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Ivanisevic wrote: 31 Aug 2019, 15:53 Alle så dette, alle pratet om det før sommeren, alle pratet om det i sommer og man ser hvordan det går. Midtbanen vår er godt nedpå nedre halvdel av tabellen
Skriver under på den! Jeg må bare be folk om å sjekke historien til Tampa Bay Buccaneers...Den finnes på forumet her...MUFC går samme vei. The Glazer Way...

Men i neste runde tropper fansen opp igjen...Håper på forvandling og blendende spill, og drysser mere dollars i lommene på iglene...Håper på et folketomt Old T. neste hjemmekamp. Og riots i gatene utenfor Glazers residenser i Tampa, kontoret til Woodhead i London...
LUHG!
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7393
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26240
Liker mottatt: 16755

Ny høyreback var helt påkrevd.
Selv mente jeg ny stopper IKKE var førstepri.
(Ref hva jeg har skrevet i Smalling/Jones trådene).
Mange mente stopper var VIKTIGST.
Fint å få ny stopper.
Det som trengtes MEST, var høyreback, høyrekant og anker.
Kun 1 av 3 på plass.
Den sentrale midtbanen kommer til å bli et kjempeproblem, og kan koste Solskjær jobben.

Woodward er og blir klubbens største hemsko.
Den løken der :angry: :angry: :angry:
:down: Denne posten ble automatisk redigert inn i posten for 8 minutter 52 sekunder siden
Blodfink wrote: 31 Aug 2019, 15:32 Nok en passiv inngripen av DDG?? Nå må det jaggu være nok!! Og fyren skal ha mer penger?? Få ham vekk!!

Jeg har ikke sett kampen, men støtter meg på deres kommentarer.
Du så ikke kampen skriver du.

Det som skjedde var et hardt skudd fra Soton, som de Gea bokser ut.
Bra redning.
Så kommer den høye ballen inn, der kunne muligens de Gea gått ut.
Men, på ingen måte noen tabbe av han.
Dessuten vet alle at de Gea blir stående.
Lindelöf timet opphoppet feil, og er den som bør lastes.
Det sagt, Vestergaard er stor i lufta, minner om at han rett og slett knuste van Dijk i forrige match på St.Mary’s.

Synes forøvrig [mention]messilingard[/mention] gir et godt resymé av matchen :perf:
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Spiss og to midtbanespillere mener jeg var viktigst, bortsett fra høyreback.

Helst en venstreback også. Og en høyreving. Men James kan fylle den rolla, han er jo god.

Jeg husker jeg tenkte at vi trengte minst 6 nye inn...helst 7 faktisk...

Andre klubber som har spilt rævva i 6 år gjør noe...men det er bare det at svært få klubber vi skal sammenligne oss med spiller rævva i 6 år...

Jeg sammenligna oss med Leicester, Wolves og Everton før sesongen...Må kanskje nedjustere oss enda mer...Var optimistisk...
:down: Denne posten ble automatisk redigert inn i posten for 2 minutter 3 sekunder siden
Pink Final wrote: 31 Aug 2019, 16:13 Det som skjedde var et hardt skudd fra Soton, som de Gea bokser ut.
Bra redning.
Så kommer den høye ballen inn, der kunne muligens de Gea gått ut.
Men, på ingen måte noen tabbe av han.
Jepp, jeg har forstått det. Jeg skreiv at jeg lente meg på deres meninger. Og de har jeg fått.

Som vanlig spriker meningene en del, hehehe.
:down: Denne posten ble automatisk redigert inn i posten for 1 minutt 10 sekunder siden
Absolutt, jeg takket [mention]messilingard[/mention] for oppsummeringen over her.
LUHG!
User avatar

Harry Greaves
Posts: 371
Joined: 30 Jul 2018, 09:49
Liker gitt: 21
Liker mottatt: 472

Er vel ingen overraskelse at skoen trykker på midtbanen defensivt. Den er så svak at hele laget ødelegges av det, ettersom Pogba må ned i en defensiv toer og man ender opp med en Mata/Lingard/Pereira som er for dårlig, rett og slett.

Hver gang Southampton skapte noe, så var det gjennom Uniteds midtbane, og hverken Pogba eller McTominay har de kvalitetene som kreves for å forhindre disse rommene i å oppstå.

Kyndilfan1
Posts: 406
Joined: 20 Apr 2019, 13:24
Liker mottatt: 3

Endnu engang fik vi set, at hverken Andreas, Lindeløf eller Lingard er gode nok. Også endnu en kamp hvor udlejningen af Smalling viser sig at være en fejl. Samt, at United ikke har købt mindst en midtbanespiller.

Lindeløf har i sæsonens første fire kampe kostet to mål og tre points. Jeg ved godt, at flere nok har lyst til at give Smalling skylden for målene for ligesom at fortsætte med trenden fra sidste sæson, men man kan ikke blive ved med, at forsvare Lindeløf. Smalling var bedre end svenskeren sidste sæson og i denne sæson er han igen ligeså dårlig som han var i sin første sæson.

Andreas har efterhånden fået såpas mange chancer uden at tage af. Han må også ud af holdet. Og tiden er kommet til, at Chong, Greenwood eller Gomes får chancen. Jeg er selv i tvivl om de er gode nok (også på lang sigt), men de vil ikke kunne gøre det meget værre end Andreas.

Værst er dog Lingard. Den spiller tilbyder akkurat ingenting til holdet og der sker absolut intet når han er på banen. Hans skud var totalt ufarlige og han skaber heller ingen chancer. Jeg vil gå så langt, at det burde give en fyreseddel hvis Lingard starter næste PL-kamp.

Karakterer (1-10):

DDG: 7. Burde nok have smidt sig efter bolden ved målet, men blev fanget på et forkert ben. Ellers en god kamp.
AWB: 8. Vandt de fleste dueller, men kunne have været bedre i afleveringerne. Var Uniteds mest chanceskabende.
Lindeløf: 4. Koster endnu engang points og mål. Har fået en elendig start og burde sidde udenfor næste kamp.
Maguire: 8. Spillede en fin kamp uden at brillere.
Young: 6. Defensivt god og stod i vejen for meget, men offensivt var han dårlig.
McTominay: 7. Forsøgte meget, men havde det svært med en elendig Pogba ved siden af sig.
Pogba: 3. Elendig kamp. Vil ikke være så negativ og sige, at han ikke gad, men han tabte altså bolden alt for ofte i dag.
Andreas: 4. Hvad tilbyder han holdet? Forkert placeret, dårlige afleveringer og dårlige tilbageløb.
Mata: 6. Skaber chancen for, at James kan score målet. Bevæger sig meget og fornuftigt, men han er blevet for langsom.
James: 9. Uniteds bedste og farligste i dag. Hidtil været den eneste positive overraskelse i sæsonen.
Rashford: 4. Elendig kamp og virker ramt på selvtilliden.
Lingard: 3. Endnu en dårlig kamp af ham.
Matic: 6. Gjorde det ok da han kom ind, men havde svært ved at åbne forsvaret.
Greenwood: UB. Svært at bedømme hans præstation, men kan ikke se det store talent i ham som alle taler om.

Solskjær: 5. United skulle ikke have startet med Mata OG Andreas og Matic og Lingard skulle ikke have været på banen.
User avatar

offside
Posts: 1305
Joined: 25 Feb 2019, 20:55
Liker gitt: 581
Liker mottatt: 1250

Tja, hva skal jeg si.Var vel egentlig som forventet at vi skulle gå på en blemme borte mot Southmapton. Syntes ikke vi leverer en veldig god kamp, men en helt OK kamp, og det passer oss jo for vi et er helt OK lag. Vi mangler vinnerkskaller, og matchvinnere. Vi har ikke matchvinnere og mangler offensiv kraft. James var strålende i dag og han gjør en kanonjobb. Kanskje vår beste spiller. Men hvor er de avgjørende spillerne som skal stå frem? Det mangler vi helt. Siste tredjedel klarer vi ikke. Vi har mye ball men vi skaper ikke mye. Som jeg har nevnt det før så er denne troppen syltynn. Tror faktisk det er den svakeste troppen vi har hat så lenge jeg kan huske. Før kampen kikket jeg på benken og tenkte inni meg hvem skal vi kaste inn hvis vi trenger mål?

Blir jo veldig spennende å se når det blir skader, karantene og slitasje på denne troppen her. Men, alt i alt et greit resultat vi fortjener ikke mer og vi skaper ikke så veldig mye heller. Hadde vi hat mer kvalitet i laget så hadde vi selvsagt avgjort denne kampen for Southampton var ikke skremmende, og vi spilte med en mann mer mot de. Hadde vi hat kvalitet i laget hadde vi fått inn den avgjørende scoringen.

Det positive jeg tar med er jo James og Van Bissaka....

Men jeg sitter forsatt og undrer over hvordan man har latt den stallen bli så tynn, spillere forsvinner på rekke og rad og man henter ikke inn erstattere. Hva skal man da forvente? Dette er syltynt, og tenk når vi skal møte topplagene. Liverpool, City, Tottenham. De kommer jo til å høvle over oss.........
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7393
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26240
Liker mottatt: 16755

Man kan finne syndebukker over hele fjøla.
Halve førstelaget og Solskjær kan vi dundre løs på, og fordele skyld alt vi orker.

Vi må bare innse at klubben er i elendig stand.
Det er ikke Solskjær’s skyld, ikke Lindelöf eller Pogba eller Lingard.

6 år uten en sportslig rød tråd gir selvsagt konsekvenser.
Men, det er ingen quick fix.
Det må bygges opp igjen, møysommelig.
Ingen vet om det vil lykkes, ingen vet om Solskjær vil lykkes.
Men, han virker i det minste å ha en langsiktig plan.

Dette jeg skriver er ikke myntet på noen av dere her inne.
Skal ikke ‘ta’ noen.

Vil bare få fram at slik ting er, så må det tålmodighet til.

Jeg har lett for å tenke historie.
Har noe lignende hendt før?
Å sammenligne med flere tiår gamle situasjoner er ikke alltid relevant.
Og den leksa med at Ferguson trengte 6,5 år på å vinne ligaen kjenner alle.
Boring å fortelle på nytt og på nytt.

Allikevel.
Da Fergie ble manager hadde jeg noen brevvenner fra Manchester og de hadde sesongkort på Old Trafford..
Fikk dem via leserspalten i Pink Final.
De var oppe i 40 åra, jeg en norsk United punsj i slutten av tenåra.
Skjønner ikke at dem gadd å skrive med meg, en jypling som trodde jeg hadde peiling, men som bare var utålmodig.

Husker han ene brukte et helt brev, og skrev om at det ville ta minst fem år å vinne ligaen.
FEM ÅR?!!
Du tuller?
Er det ikke Ferguson fra Aberdeen?
Mannen som stoppet hegemoniet til Celtic og Rangers.
Dessuten var United helt i toppen under Atkinson.
FEM ÅR, nei så lang tid kan det aldri gå.
Det tok som kjent seks år.
Han brevvennen hadde peiling.
Så at hele klubben måtte bygges opp, det var skakkjørt.

Jeg sier ikke at Solskjær er noen ny Ferguson.
Jeg er ikke i den båten.
Men, klubben er mye mer skakkjørt nå enn høsten 1986.

Hadde jeg skulle skrevet brev til en ung fan nå, ville jeg skrevet det samme.
Dette vil ta tid.

Dagens match mot Soton er ingen overraskelse.
United er ikke bedre, enkelt og greit.

Jeg ønsker imidlertid å se én ting utover høsten.
Et tydeligere mønster i hvordan angripe lag som legger seg dypt.
Å øve inn spillemønster kan man gjøre selv om troppen består av småstein, gråstein og stein i skoen.

Hva er gameplanen?
United kommer til flere innlegg, mest fra venstre ved James, en eller to fra høyre ved Wan-Bissaka.
De slår gode innlegg på tvers av feltet rett foran målet, men det er ingen der, ingen.
Skjedde flere ganger.
James var god og han må få venstrevingen.
Han er mye bedre der enn på høyre.

Liker stilen med å presse høyere, og presse kollektivt, men United klarer ikke å skape nok sjanser, bortsett fra innlegg fra siden.
Hva er gameplanen for å åpne opp forsvar?
Laget presser kollektivt, men sjansene skapes på individuelle ferdigheter.
Sliter på å se et kollektivt spillemønster som kan bryte ned motstander,
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000

Vidar Dale Fjeld

Med god grunn ligger jeg litt lavt på forumet for tiden. Både her og der. Årsak? Frustrasjon og forbannelse over ledere/managere/spillere som drar klubben dypt ned i gjørma. De beste klubbene har intelligente(fotballintelligens) fotballspillere som leser spillet og hverandres løpsmønster i blinde. Litt handler selvfølgelig om terping på samhandling og treninger, men de beste trenger ikke dette. De har det i blodet. Og per dags dato har vi to spillere i troppen som har dette(etter min mening) Pogba og Mata, og Maguire har det i de bakre rekker. James viser tendenser til dette og er uredd og direkte. Blir stor for klubben...eller en annen klubb som henter han til større arenaer. Resten virrer rundt som hodeløse kyllinger og spiller sitt eget spill med enkle kombinasjoner, som andre har på guttelag verden over. Tenk på hva en type spiller som David Silva kunne utrettet på dette Unitedlaget....i stedet linkes vi med spiller som Longstaff, Rice osv...jeg vrir meg i sengen og stolen av den totale inkompetansen som råder i klubben. En som kunne passet inn er faktisk Maddison som jeg anser som fotballintelligent og som ville løftet klubbens problem. Vi må han naturlige fotballspillere, ikke bare treningsprodukter som bare elsker fotball...selvfølgelig satt litt på spissen. Men vi MÅ ha inn fotballintelligens i troppen...og i ledelsen. Og per nå har klubben sviktet, inkludert OGS. Han overlever ikke om dette fortsett ute på banen, langsiktig tenkning eller ei. Fotball er ferskvare for 95% av fotballfans. Lik det eller ei!
Post Reply