[PL] Southampton - Manchester United (31.08.2019 kl 13.30)

Manchester Uniteds kamper diskuteres her.
User avatar

offside
Posts: 1305
Joined: 25 Feb 2019, 20:55
Liker gitt: 581
Liker mottatt: 1250

Kanskje vi bare skal si fuck it, play with the kids. Satse på å vinne Europa Leauge og komme oss til CL ;)
User avatar

Topic author
RaoulDuke
Grunnlegger
Posts: 924
Joined: 28 Jul 2018, 13:29
Liker gitt: 118
Liker mottatt: 773

Pressekonferanse

Kyndilfan1
Posts: 406
Joined: 20 Apr 2019, 13:24
Liker mottatt: 3

Shaw og Martial er skadede og Lingard burde blive vraget. Det burde betyde en startplads til Young, Greenwood og Chong eller Gomes. Men jeg tror faktisk, at Lingard beholder sin plads og det bliver Mata, der får Martials plads og så bliver James rykket til venstre.

Og det jeg er bange for er, at det bliver Fred og Jones, der får de to bænkpladser, der er åbne, men jeg håber virkeligt jeg bliver overrasket.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14248
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22210
Liker mottatt: 18060

Pressekonferansen til OGS:

Håper Zlatan er seriøs jeg faktisk...

Ja, [mention]Kyndilfan1[/mention] , kan bli Mata-Lingard-James, eller Lingard-Mata-James...om det blir suksess skal jeg ta av meg hatten for å si det sånn...
LUHG!

Kyndilfan1
Posts: 406
Joined: 20 Apr 2019, 13:24
Liker mottatt: 3

Blodfink wrote: 30 Aug 2019, 19:45 Pressekonferansen til OGS:

Håper Zlatan er seriøs jeg faktisk...

Ja, [mention]Kyndilfan1[/mention] , kan bli Mata-Lingard-James, eller Lingard-Mata-James...om det blir suksess skal jeg ta av meg hatten for å si det sånn...
Hvor de tre kommer til at spille skal jeg ikke kunne sige. Tror også de kommer til at skifte lidt. Men jeg er bange for, at det bliver de tre. Men jeg håber det bliver Greenwood eller Gomes fra start. Og så Chong og Greenwood eller Gomes på bænken.
User avatar

Elkey
Posts: 1259
Joined: 08 Aug 2018, 21:19
Liker gitt: 301
Liker mottatt: 299

Kyndilfan1 wrote: 30 Aug 2019, 23:21 Gomes fra start.
Gomes spilte U23-kamp i kveld, og ble byttet av med skade i 2. omgang, så er nok uaktuell for Southampton-kampen.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14248
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22210
Liker mottatt: 18060

Elkey wrote: 30 Aug 2019, 23:35 Gomes spilte U23-kamp i kveld,
Spilte meget godt inntil skaden...Fatter ikke at han ikke har fått sjansen i PL...

Williams bør inn i troppen han og...

OGS snakket om at vi må bli sterkere i forsvar, at vi gir bort 2 mål mot Palace...Det er korrekt OGS, håper da vi ser forandringer i forsvaret, uten at det må skader til.

Tenker Solskjær er ganske bekymret over prestasjonene til forsvaret sist kamp, (selv om Shaw faktisk var ok frem til skaden imo), de to nye og svensken var svake, Maguire hadde en god innsats mot Chelsea, men pila peker ned i de to siste kampene. Det blir interessant å se hvordan de fremstår i dag.

Vil de fortsatt spille nervøst?

Får ikke sett kamp i dag, men regner med det kommer gode analyser her inne i etterkant.
LUHG!
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7392
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26221
Liker mottatt: 16749

Blodfink wrote: 31 Aug 2019, 07:46 Det er korrekt OGS, håper da vi ser forandringer i forsvaret, uten at det må skader til.
Enig i at det har vært tabber i forsvar, helt på linje med deg der.
Den mot Crystal Palace må Lindelöf og Maguire dele på, og Wan-Bissaka burde vært mer våken.

Men, forandre på forsvaret?
Er det ikke på tide å få satt et midtforsvar nå?
Spillere som Vidic gjorde store tabber i starten.
Ferguson ga ham heldigvis tillit.
Ferdinand også, han var ukonsentrert i flere år.
Men, han fikk tillit.
Gary Pallister?
Det gikk så langt at den norske supporterklubben til Man City hadde en forside på True Blue med Gary Pallister - mine aller vakreste selvmål.
BARNSLIG forside, men jeg måtte le litt den gangen i 1990ish.

Lindelöf og Maguire har gjort noen tabber, det er riktig.
Men, de har begge den profilen Solskjær vil ha.
Ballsikre og moderne stoppere.

Gi dem tid og tillit sier jeg.
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8987

Helt enig [mention]Pink Final[/mention]! Som jeg ser det er det viktig med stabilitet, spesielt i midtforsvaret. Tar tid å utvikle relasjoner og forhold. Maguire gikk glipp av pre-season, men føler han har kommet bra inn i gruppa. At det kan ta tid å la han og Lindelöf bli trygge på hverandre er noe vi bare må akseptere.

Vi vet at Jones og Rojo ikke er gode nok for det ambisjonsnivået vi har. Vi vet at Bailly er den nye Phil Jones med antall skader og en spillestil med for stor risiko i forhold til nettopp skader. Vi har kvittet oss med Smalling, forhåpentligvis for godt. Maguire føler jeg meg sikker på at er en knall signering. Lindelöf har til tider bevisst at han holder nivået og Tuanzebe virker spennende. Gi gutta tillit over en lengre periode, leverer ikke Lindelöf over en lengre periode så får vi heller se Tuanzebe. Fungerer ikke han så må vi ut å handle.

Målene vi har sluppet inn hittill har vært av den billige typen, som Solskjær sa hva skal man gjøre med skuddet til Neves? Målene mot CP var en glipp av Lindelöf som taper duellen, Maguire som ikke tar ut rom eller setter motspilleren i offside og andre målet er ballmiss på midtbanen og et skudd som De Gea hadde reddet for to år siden.

Kan godta mer rulering på backplassen, gitt at vi spiller offensivt med de og belastningen her er større. Men ser lite grunn til å rullere pga en dårlig kamp eller en glipp i en ellers god kamp. Er en spiller dårlig i lengre periode blir det annen diskusjon, men føler nok at burde la de spille i alle fall 4-5 kamper til i ligaen.
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14248
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22210
Liker mottatt: 18060

Jeg støtter å spille inn et stabilt forsvar, som dere skriver om over her. Og helt korrekt at mange stoppere i historien har slitt i starten og i perioder.

Jeg er bare veldig usikker på om Maguire/Lindelöf blir et solid, trygt par bak der.

Jeg er negativ til svensken...Men han har ikke så mange kamper i PL, 45 stk (1 mål, 1 assist btw), så han kan jo ta steg. 25 år, så skal inn i sin prime fra nå av.

Men han er for veik til tider synes jeg. Innimellom knuser han til, men sjeldent. Håper han motbeviser meg denne sesongen, men foreløpig ser han ut som i fjor, helt average imo.
LUHG!
User avatar

Lingard
Moderator
Posts: 2728
Joined: 30 Jan 2019, 03:49
Liker gitt: 226
Liker mottatt: 2857

Det skal bli spennende å se lagoppstillingen vår i dag, om det kommer noen overraskelser eller om Solskjær kjører safe. Chong, Garner og Greenwood er hvertfall med til Southampton.
:down: Denne posten ble automatisk redigert inn i posten for 1 time 18 minutter 50 sekunder siden
Vår elskede Lingard er vraket. :O :P

De Gea, Young, Lindelof, Maguire, Wan-Bissaka, Mata, Pogba, McTominay, Pereira, James, Rashford

Marcos Rojo på benken. Chong også
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8987

Grei lineup, skjønner godt at Greenwood ikke starter. Hadde være tynt offensivt blant innbytterne hvis man skulle startet med han sammen med Rashford.
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Ivanisevic
Posts: 76
Joined: 30 Jun 2019, 15:43
Liker mottatt: 3

Slår meg hver gang United leverer en lagoppstilling, uansett. For en sinnsykt svak stall United egentlig har, når man skal være en av de 6 beste lagene i ligaen. Det er til enhver tid 2-5 spillere i 11-eren som ikke burde vært der. Og resultatene kommer til å gjenspeile akkurat det.

Syns heller ikke Lindelöf er god nok til det nivået vi streber etter å være på, MEN syns han tross alt er vår nest beste midtstopper til måten vi skal spille på under OGS. Når vi ikke fikk gjort noe med hverken sentral midtbane, høyreving (regner James som en potensiell framtidig god spiller, ikke som en ferdig fix for høyrevingen) eller 10-er posisjonen, ei heller spissplassen, så er det forståelig at midtstopperplassen ikke ble prioritert dette vinduet. Vi fikk tross alt inn Maguire og Tuanzebe tilbake fra lån. Hele forsvaret er bra forsterket fra i fjor, selv om man fortsatt har en del å gå på før man er på Rafael-Vidic-Rio-Evra nivå.

Forsvaret er det som bekymrer meg soleklart minst på dagens Unitedlag, etter keeperplassen. Spissplassen er usikkert kort, ingen proven goalscorer i stallen. Vingene er altfor svake, og de fleste av dem er ikke vinger engang, men spisser eller 10-ere som blir satt dit. 10-er har vi ikke noen gode alternativer i hele stallen. Pogba muligens, men det er lite aktuelt ettersom det leder oss til sentral midtbane der vi har ETT godt alternativ. Nemlig Pogba.

Mye å jobbe med de neste vinduene for Woodward, OGS og United. I mellomtiden har jeg ikke særlig troen på det innerst inne, men jeg håper på finspill i dag, godt forsvarsspill, hurtige overganger og kontringer, presisjon i angrepsspillet og at vi skaper sjanser og scorer mål.

Lov å håpe. :)
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8987

Er det Daniel James som blir årets kjøp!?
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

pixma
Donor
Posts: 1921
Joined: 08 Aug 2018, 22:35
Liker gitt: 803
Liker mottatt: 2494

Nydelig mål, etter en traurig start.
Post Reply