[PL] Manchester United - Crystal Palace (24.08.2019 kl 16:00)

Manchester Uniteds kamper diskuteres her.

Mats98
Posts: 259
Joined: 11 Sep 2018, 22:27
Liker mottatt: 2

Å slutt å kritiser spillere som faktisk gjør en god og viktig jobb. Han benker matic fordet han gjør det bedre.
Vi slipper inn lite mål som jeg sa tidligere også skal han også få kritikk sammen med mange andre spillere. Det blir for dumt
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14248
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22214
Liker mottatt: 18060

Hallo [mention]Harry Greaves[/mention] og [mention]Mats98[/mention] , dere må gjerne diskutere videre, men minner om å holde seg til riktig tråd, eller opprett en tråd...

Jeg glemmer meg bort stadig vekk selv, så har forståelse, men det blir etterhvert mye sammenblanding, og vanskelig for evt. nye brukere å orientere seg?
LUHG!
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14248
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22214
Liker mottatt: 18060

Jeg la inn en link fra taktisk analyse av Øyvind Eide, som skriver analyse av kampene for United.no, men den ligger under United.no pluss, så slettet den. Men om noen har medlemskap på United.no så anbefaler jeg analysene hans.

Han tar for seg ting rundt Pogba/McT/Matic bl.a. Der han mener Matic bør vurderes spillende bak Pogba og McT. Ikke så dumt imo.

Han skriver at vi skapte sjanser nok mot både Wolves og Palace til å vinne begge.

Og han er grundig.
LUHG!

steve.crowford
Posts: 21
Joined: 12 Aug 2019, 11:08

Mars-Rash-Greenwood trio actions against Crystal Palace
User avatar

Lingard
Moderator
Posts: 2728
Joined: 30 Jan 2019, 03:49
Liker gitt: 226
Liker mottatt: 2857

Blodfink wrote: 25 Aug 2019, 15:19 Han tar for seg ting rundt Pogba/McT/Matic bl.a. Der han mener Matic bør vurderes spillende bak Pogba og McT. Ikke så dumt imo.
Stiller meg muligens positiv til dette. Eventuelt at Fred tar den dype rollen - uansett bare få Pogba og McTominay mer opp i banen. McTominay hadde noen solide matcher som indreløper i fjor.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14248
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22214
Liker mottatt: 18060

Lingard wrote: 25 Aug 2019, 20:41 McTominay hadde noen solide matcher som indreløper i fjor.
Absolutt, han kler det bedre. Det er flere av oss som vil ha han der istedet.

Jeg tror det ville fungert bra med Fred bak der også.

Rart om OGS ikke ser at Pogba kan brukes lengre frem.

Selv om rolla hans på Frankrike er litt samme som han har hatt nå...

Jeg tror vi hadde fått mer hull på Wolves og Palace med denne formasjonen.
LUHG!

Kyndilfan1
Posts: 406
Joined: 20 Apr 2019, 13:24
Liker mottatt: 3

Jeg mener at Uniteds bedste opstilling ville være en 4-3-3.

De Gea i mål. Der kan der ikke være tvivl om.

AWB skal nærmest bare kunne gå for at gå ind på højre back og så er Shaw sikker på venstre back og Maguire er også sikker i midterforsvaret. Lindeløf er nok også, desværre, sikker i midterforsvaret. Det ved i.

På midtbanen er der så flere muligheder. Men det er desværre kun pga. manglende kvalitet. Men jeg ville spille med McT som den defensive og så Gomes og Pogba på en CM med mest tanke på det offensive spil. Ikke direkte 10'ere, men lidt mere offensive.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14248
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22214
Liker mottatt: 18060

Ja, kunne kanskje vært noe det, 4-3-3.

En tanke jeg har hatt er Drillo 4-5-1., vi klarer ikke spille ut noen. Legge oss bakpå og kjøre kontringer :D

Med farten MUFC har i laget kunne det blitt Drillos på speed...Og Roy Hodgson hadde blitt skikkelig forvirret bak mursteins-veggen på Old T.

DDG

AWB-Tuanzebe-Maguire-Shaw

James-McTominay-Pogba-Gomes-Rashford

Martial
LUHG!
User avatar

Elkey
Posts: 1259
Joined: 08 Aug 2018, 21:19
Liker gitt: 301
Liker mottatt: 299

Fikk dere med dere OPTA-statistikken på hvor langt United-spillerne løp i denne kampen?

Hittil i PL har ingen lag løpt mindre enn 97 km. United løp 89,71 km. Det er over 7 km mindre.

Flaut for en manager som har proklamert at United ikke skal fraløpes...
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7392
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26224
Liker mottatt: 16749

Blodfink wrote: 25 Aug 2019, 21:47 En tanke jeg har hatt er Drillo 4-5-1., vi klarer ikke spille ut noen. Legge oss bakpå og kjøre kontringer
Nei, nei, nei.
Nå har United lagt seg bakpå siden 2014, minst. |P
Jeg vil se en modig manager og et lag som tør å angripe motstander.
Håper Solskjær fokuserer på det framover.

Heller prøve å etablere et lag som klarer å spille ut motstander enn nok et safety first prosjekt.

Lut lei van Gaal’s baktunge og omstendelige pasningsbonanza 45 meter unna motstanders mål.
Ubestridt Nederlandsk mester i balltrilling.
Like luta lei Mourinho’s ultrafeige bussparkering med kælking av ball opp mot 3 feilvendte angripere som står og henger 80 meter foran bussen.

Ikke noe legge seg bakpå |P

Er faktisk redd det er den oppskriften Ole Gunnar behersker best.
Som jeg skrev på side 1 i Ole Gunnar Solskjær tråden.
Min største bekymring rundt Solskjær er den taktiske biten.

Ellers tror jeg han har det meste som trengs for å beherske jobben.
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7392
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26224
Liker mottatt: 16749

Elkey wrote: 26 Aug 2019, 09:25 Fikk dere med dere OPTA-statistikken på hvor langt United-spillerne løp i denne kampen?

Hittil i PL har ingen lag løpt mindre enn 97 km. United løp 89,71 km. Det er over 7 km mindre.

Flaut for en manager som har proklamert at United ikke skal fraløpes..
Ja så den.
Det er ekstremt lite.
Kan alle avbrudd i spillet ha noe å si?
Hvor lang var effektiv spilletid?
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8987

[mention]Pink Final[/mention] Tror mye av grunnen ligger i ballbesittelsen. Vi trillet og trillet, også trillet vi litt ekstra. Angrepsspillet var ekstremt statisk, og balltempoet var alt for lavt. Når man spiller ballen på tvers langs midtstreken i store deler av kampen med fire angrepsspillere som står stille er det naturlig at man løper lite.
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Harry Greaves
Posts: 371
Joined: 30 Jul 2018, 09:49
Liker gitt: 21
Liker mottatt: 472

Taktikken var jo grusom spesielt før pause, og det vitner kanskje om at man mangler et grunnspill. Med 4-3-3 fremfor 4-2-3-1 så er det enklere å etablere et godt grunnspill, da rollene er veldig mye klarere.

United fikk straffespark på det at McTominay kom på et dypt løp inn i feltet, noe som brakte Palace-forsvaret ut av balanse. Det dype løpet hans så vi ikke før pause, og det er også en av grunnene til at laget ble stående og trille ball.

Jeg kan rett og slett ikke forstå hvorfor United velger å spille med en 10er som ikke kan spille 10er, et anker som ikke kan spille anker og en Pogba som marginaliseres som DM. JEG tror 4-3-3 er løsningen.
User avatar

Elkey
Posts: 1259
Joined: 08 Aug 2018, 21:19
Liker gitt: 301
Liker mottatt: 299

Pink Final wrote: 26 Aug 2019, 13:23 Kan alle avbrudd i spillet ha noe å si?
Hvor lang var effektiv spilletid?
Jeg tenker at grunnen er lite bevegelser. For å bryte ned et slikt forsvar må man rett og slett løpe de i senk med mye bevegelser, raske pasninger, men tålmodig - til muligheten byr seg.
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7392
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26224
Liker mottatt: 16749

[mention]messilingard[/mention].
Ja, United hadde mye ball og sto stille.

[mention]Elkey[/mention].
Ja, for å bryte ned et tett forsvar må det skapes strekk, via å la ballen gå fort pluss samtidige bevegelser fra det angripende lags spillere.
Mulig jeg formulerte meg uklart.
Tenkte mer på at antall effektive spilleminutter ble færre enn vanlig.
Hvilket igjen får innvirkning på antall løpte meter.
Det blir uansett bare en delvis forklaring.
Laget ble alt for statisk i sitt spill.

[mention]Harry Greaves[/mention].
Problemet begynner ved mangel på erstatter for Matic.
Da må Pogba ned, hvilket igjen gjør at Lingard må ta den hengende angriper plassen
United mangler dessuten en naturlig høyrekant.

At det er hull i stallen er faktisk noe selv Woodward innser.
Jeg leste en uttalelse fra ham for noen uker siden.
Har ikke tid å finne link på uttalelsen nå.
Kanskje gidder jeg å lete opp i kveld.
Da redigerer jeg isåfall inn her :wink:
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
Post Reply