[PL] Manchester United - Crystal Palace (24.08.2019 kl 16:00)

Manchester Uniteds kamper diskuteres her.
User avatar

Harry Greaves
Posts: 371
Joined: 30 Jul 2018, 09:49
Liker gitt: 21
Liker mottatt: 472

Kante er ikke et anker. Han spilte i en toer på midten i Leicester, han var ryddegutt ved siden av Matic året etter og i fjor var han indreløper.

Fabinho, Rice og Fernandinho er ankre. I Liverpool trekker de ofte ned Henderson som sittende ved siden av Fabinho, samme gjør West Ham med Noble. Men det avhenger av hvem man møter. City kjører Fernandinho alene som anker, på den måten kan Bilva og KdB slippes fri fremover.

Carrick, der har du anker. God med ballen, men også ekspert på å ta ut rom, både når man fikk kontringer imot men også når man møtte gode ballspillere sentralt. Eneste kampen jeg kommer på at han ble pissa på var da han møtte Iniesta i en finale.
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7393
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26230
Liker mottatt: 16755

Veldig skuffa.
Resultatet er en ting, men det er spillet som skuffer mest.

Jeg har skrevet i hele sommer både her og på United.no at jeg var forberedt på ujevne resultater.

Det jeg ville se var en tydelig spilleplan.
Altfor tidlig å konkludere.
Men, United sliter når motstander ikke gir bakrom.
United er best som hurtig kontringslag.

Lingard starter nok ikke mot Southampton.
Håper å få se Angel Gomes som hengende angriper mot Soton.
Martial på topp, Gomes bak ham.

Jeg holder på at McTominay er best som indreløper.
Virker som han er bedre til å drive med ballen, enn som pasningsspiller.
McTominay dekker store rom, og er veldig disiplinert.
Problemet er at United egentlig ikke har et anker som holder mål.
Matic er for tung, derfor spiller McTominay som det defensive alibiet på midten.

Vil skrive mer, men jeg venter til følelsene legger seg.

Liker ikke å prate om dommeren, men nivået på PL’s dommere er skremmende svakt.
Kjip fotballkveld, der Liverpool spiller fletta av Arsenal og fansen på Anfield storkoser seg.
Har litt 1986/87 vibber akkurat nå.

Uansett hva som skjer - Manchester United :heart:
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

offside
Posts: 1305
Joined: 25 Feb 2019, 20:55
Liker gitt: 581
Liker mottatt: 1250

Som de fleste andre her så er jeg utrolig skuffet. Skuffet over det vi presterer som lag, sesong etter sesong de siste par årene. Vi er ikke bedre, faktum er et vi et helt ok fotball-lag. Vi er ikke lenger et topplag som vi pleide å være. Vi har lysglimt av et topplag, men det skjer ikke kamp etter kamp. Man kan si at vi hadde uflaks i dag, skulle hat et straffe til, misser et straffe osv. Men faktum er at dette er ting som gjentar seg gang etter gang, du kan ha uflaks en gang, to gang, tre ganger. Men du kan ikke ha uflaks så mye, da går det på udyktighet.

Dette er et bilde vi kommer til å se mye av i årets sesong. Ja vi kommer til å vinne kamper, men vi kommer også til å avgi en del poeng. Jeg tipper vi havner på 6-7 plass i år.

Jeg hadde troen, men vi er langt unna. Når jeg også ser på stallen, så er den syltynn. Se på benken vår i dag. Vi setter inn på Greenwood i håp om at han kan snu det. Det var det sterkeste offensive kortet vi hadde på benken. Vi har solgt Luaku og Sanchez drar. Vi har ikke akkurat veldig mange alternativer der oppe. Sesongen er lang, det vi bli mange skader. Troppen er tynn suppe.

Realiteten er at vi er milevis unna, og jeg vet ærlig talt ikke hva som er løsningen. Vi har stagnert lenge nå. Det er ikke lenger uflaks, det er rett og slett et faktum at vi ikke er gode nok til å være med helt der oppe.

Man må kunne avgjøre kamper til sin fordel, har man ikke den evnene sitter man med 4 poeng etter 3 spilte kamper. Hadde man dog hat den evnen så hadde vi hat 9 poeng. Det er ikke lenger uflaks, men faktum at vi er et helt ok lag.
User avatar

Elkey
Posts: 1259
Joined: 08 Aug 2018, 21:19
Liker gitt: 301
Liker mottatt: 299

Det var en tøff kamp mot et Palace som lå dypt. I tillegg var dommeren mot United. Gult kort til James for filming var feil, å ikke gi straffe til Martial var feil, å ikke gi rødt til Cahill var feil. Dommeren dømte (eller unngikk å dømme) united vekk fra muligheter som kunne bety noe; frispark utenfor 16m, straffe og det å spille mot 10 menn.

United burde kanskje ha vunnet uansett, men dommeren gjorde det svært vanskelig.
User avatar

Lingard
Moderator
Posts: 2728
Joined: 30 Jan 2019, 03:49
Liker gitt: 226
Liker mottatt: 2857

Utvilsomt en trasig forestilling i dag, MEN.. Cahill burde hatt rødt kort og i tillegg ble vi snytt for en soleklar straffe. OG vi bommet straffespark for 2. gang i år. Ikke bra, ikke bra. :cry2:

Feigt og dårlig av dommeren og ikke sende Cahill i garderoben etter fellingen på Rashford. Vi bør selvfølgelig ikke gi dommeren eller VAR skylden i en så enkel hjemmekamp som dette, men kjente jeg ble veldig irritert under kampen og til slutt var det nesten bare komisk.

Lingard er selvfølgelig den som får mest tyn etter dagens match (som vanlig). Hadde ingen god kamp i dag heller, men det var flere som ikke leverte godt nok.
Martial var anonym.
Rashford gjorde svært lite ut av seg og virker litt ute av det. I tillegg bommet han straffe..
Pogba - opp og ned som vanlig. Utilgivelig balltap (IGJEN) og nytt baklengsmål imot. Hvorfor skal han alltid drible når han har 2-3 spillere på seg?

Lindelöf burde nok vunnet duellen i forkant av målet - kanskje var Maguire så sikker på at Lindelöf kom til å vinne at han ikke orket å falle av? Ikke vet jeg, men ekstremt dårlig forsvarsspill. Dette er slik man scorer mål på i lavere divisjoner og mot oss tydeligvis. Wan-Bissaka var ganske nærme situasjonen, han også..

Maguire var også rusten i pasningsspillet. Et par av pasningene hans var det litt Smalling over, så nei.. HUFF. Håper ikke det fortsetter.

Daniel James løper og kriger som en helt. Kroner det hele med en flott scoring og dessverre et nytt kort for filming.. som igjen var feil av dommeren. Trasig for James.

McTominay løper og kriger og man kan selvfølgelig ikke klage på innsatsen hans, men det er litt krise at vi tydeligvis kommer til å være avhengig av unge Scott denne sesongen. Er Matic så død i beina at han ikke kan spille noe? Og hvor er Fred?

Laget kunne sett en del sterkere ut hvis McTominay og Lingard hadde vært erstattet med et par solide spillere. Jeg håper Fred er tilbake snart.

Og McTominay gjør ikke så mye feil med ballen, heldigvis, men pasningene han slår er som regel støtte eller på tvers.. så ikke rart om pasningsprosenten hans er høy.

Jeg håper ikke skaden til Martal er alvorlig, men jeg blir litt overrasket om han starter neste match da det så ut til å være en muskelskade.

Og Wan-Bissaka, var ikke han kantspiller før han ble høyreback? Jeg trodde ikke han skulle være så begrenset offensivt... :(
User avatar

Elkey
Posts: 1259
Joined: 08 Aug 2018, 21:19
Liker gitt: 301
Liker mottatt: 299

Fin oppsummering [mention]Lingard[/mention].

Dette ble en skikkelig drittkamp. Ingen presterte godt nok. Men når det gjelder Lingard, så begynner jeg å se at kritikken mot han er svært berettiget; han produserer ingen målpoeng, og det er svært foruroligende. Men kanskje ikke riktig kamp å kritisere han på.

Mats98
Posts: 259
Joined: 11 Sep 2018, 22:27
Liker mottatt: 2

Du fokuserer jo på feil ting. Det er vel ikke om kante er DM eller ikke som var tema her.

Jeg vet at de spillerne spiller anker.

Men kante er jo selvfølgelig et anker. Du kan være et anker i en midtbane 2’er. Det er bare fordele rollene.
Han spilte ikke ved siden av matic på midtbanen hele det året der. Kante var anker da Chelsea vant ligaen. Da var matic i United. Han har ikke spilt som anker i det siste fordet av en eller annen grunn har de spilt jorginho der. Noe som absolutt er dumt.
Last edited by Mats98 on 25 Aug 2019, 01:07, edited 1 time in total.

Mats98
Posts: 259
Joined: 11 Sep 2018, 22:27
Liker mottatt: 2

Men det er jo ikke poenget. Du skrev at siden han løper mye så betyr det kanskje at han er mye feilposisjonert. Det er jo samme om du er anker eller indreløper det. Betyr jo fortsatt st du mener spillere som milner og kante er dårlig til å posisjonere seg.
Å du kan ikke klage på at han er dårlig med ball i beina når han er klart bedre enn de fleste andre dm i ligaen.
Ja kanskje han er bedre som indreløper men nå spiller han DM og gjør den jobben helt godkjent. Pluss som jeg skrev tidligere er det ganske imponerende å gjøre den jobben alene med en pogba ved siden av seg!
Han kan da umulig være så dårlig defensivt hvis de velger å spille han der. Selvom fred og matic ikke er på sitt beste så er jo de et bedre valg hvis ikke mctominay kunne spille DM i det hele tatt.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Jeg var opptatt med familiært bursdags-kalas, og holdt meg unna alt av gjenstander og folk som kunne avsløre hvordan kampen gikk...Selv om 1 person sa noe som ga meg et hint...Uten at resultatet ble avslørt.

Jeg så da kampen kl 01 i natt...trøtt og klein, og så tap i tillegg.

Jeg var heldig sånn sett, hadde nok kommet litt negativitet mellom kl 16 og 18 ellers...

Spillemessig er det mye å gå på, feilpasninger var det nok av.

Dommeren gjorde det enda vanskeligere. Selv om vi fikk 1 straffe...som vi like gjerne ikke kunne fått...

James blir ikke beskyttet av dommerne så langt...tragisk, de er i stedet ute etter ham...Enig i dommer-slakten., og med [mention]Pink Final[/mention] i at dommerstanden i PL er skremmende dårlig...

Hvor er VAR? VAR er også dårlig i en del, men om denne kunne vært brukt til å avsløre feil i dommernes kortbruk, så ville James stått med 0 kort...og P.V. Anholt ville fått gult på en av taklingene på James i 1.omg. Pluss Cahill selvfølgelig, (rødt), og muligens 2 straffer til...

I dag vakla forsvaret omtrent som i fjor, i hvert fall til tider, og målene vi slipper inn var mildt sagt irriterende...

Vi blir pissa på i lufta av forsvaret til Palace, og når vi vant i lufta så gikk ballen langt utenfor eller over...

James scorer et vakkert mål, jeg digger fyren, han blir overfalt til tider, og dommerne lar det skje...

Pogba varierer veldig i kvalitet, men det mangler kvalitet rundt ham også.

Lindelöf igjen innblandet negativt, men gjør noen bra ting og. Men jeg er fortsatt ikke overbevist...

Shaw var ok frem til skaden synes jeg.

McTominay spilte som han pleier, ikke noe spesielt blendende prestasjon, men han gjør en jobb. Som med Pogba så trenger jo også han at andre rundt fungerer.

AWB, skuffet over ham faktisk, dårligste kamp til nå, samme med Maguire.

DDG, to baklengs, ellers lite å gjøre, men en DDG i superform hadde kanskje redda begge. Han har fortsatt ikke skrevet under? Se å gjør det, eller dra...Jeg kritiserer ham ikke for å slippe inn de målene i dag, selv om målet som avgjorde kampen kunne vært reddet uten å være i superform...

Martial hadde noen viktige involveringer, men lite med ellers, og skadet han au...

Rashford sliter litt, vil mye, og hadde noen fine rykk forbi. Straffebom trekker ned, selv om det var marginalt at den ikke gikk inn...

Lingard...Spilleren som frustrerer flest fans. Produserer ikke målpoeng, og spiller som nr. 10, det går jo ikke. Han er innbytter, kan komme inn og løpe og ødelegge for motstandere, der har han noe.

Greenwood usynlig.

Mata slo en langpasning ut over sidelinja...fikk ikke mye tid, men jeg tror ikke han er noen game-changer lengre dessverre.

Young gjorde det vel greit, gjorde et par feil som vanlig, men det var det mange som gjorde i dag.

Vi får frispark i gunstige posisjoner, men ingen treffer mål...Samme med straffer...

Jeg begynner å forstå hvorfor jeg ønska 4 signeringer til i sommer...

Solskjær: Det blir tøft for ham dette...mot Southampton vil jeg gjerne se Gomes, Chong og Garner. Gomes bør starte, de andre inn fra benken. Greenwood kan vel få spille spiss om Martial ikke blir klar.
LUHG!
User avatar

Ivanisevic
Posts: 76
Joined: 30 Jun 2019, 15:43
Liker mottatt: 3

Sesongstart som forventet, egentlig. Forventet at vi skulle spille enkeltkamper som var veldig bra, enkeltkamper som var veldig dårlig og at de fleste kampene skulle være sånn medioker +/-. Forventet å ende på 6-8. plass på tabellen, og vi ligger fint i rute til cirka noe sånt.

Spillere som Lindelöf, (delvis) Shaw, McTominay, Pereira, James, Matic, Lingard er gode spillere men de er ikke gode nok. Ingen av dem ville spilt så mye som de gjør for oss for noen andre topp 6 lag, og mange av dem ikke på de 3-4 lagene bak topp 6 heller.

I tillegg er "stjernene" våre, Pogba, Maguire, Rashford, Martial ujevne, unge og ikke i nærheten av de beste på Liverpool, City eller Tottenham.

I tillegg i tillegg har vi en ganske fersk manager som ikke har bevis noe som helst på dette nivået før, mens våre konkurrenter har Guardiola, Klopp og Pochettino.

I tillegg i tillegg i tillegg har våre konkurrerende klubber en god klubbstruktur der folk med peiling på fotball bestemmer over fotballdelen. Hvertfall i de 3 beste lagene.

Så, jeg blir ikke så veldig skuffet. Har uansett blitt for gammel til å la et Unitedtap ødelegge kvelden, dagen eller helga sånn som det kunne gjøre for noen år siden. Realisten i meg innser at det er her vi er som lag og klubb, og at det vil ta mange, mange år før vi eventuelt kommer oss ut av grøfta vi er i. Skal mye til for at det skal skje, over manageren først og fremst.

Men tilbake til kampen. Dommeren var ikke god, men det er farlig å gjemme seg bak dommertabber og diskuterbare dommeravgjørelser. Det hadde ikke vært en spesielt bra kamp av United selv om man hadde fått straffen Martial burde fått (Rashford sin var ikke straffe imo), James hadde unngått det feilaktige gule kortet han fikk eller om Cahill hadde fått sitt andre gule. Mulig vi hadde vunnet kampen da (Hvem vet, vi er ikke sikre på straffer akkurat) men prestasjonen ville uansett vært som den var.

Første omgang var grusom. Vi hadde 80% ballinnehav etter 10-15 minutter men det skjer ikke noe spesielt offensivt likevel. Grunnen er nevnt over, kvaliteten på spillerne er bare ikke gode nok. Når i tillegg Lindelöf taper en hodeduell mot en spiller på 1.78 (kan skje uansett om man heter Ramos eller Van Dijk) og Maguire ikke skjønner (makter?) at han må dekke bakrommet (milevis større feil enn Lindelöf sin!) så blir det enkelt for motstanderen.

Andre omgang var mye bedre, men sitter alltid med følelsen av at det blir mye fart og spillere som løper fort uten å helt ha kontroll på ballen. Typ James, typ Rashford. Liker fart og rask fotball for all del, men teknikken henger ikke alltid med i farten virker det som. Går litt på lykke og fromme.

Flott mål av James. Pogba, som jeg syns var veldig opp og ned i går, spilte ikke en spesielt bra kamp, gjør ting litt for vanskelig i mange situasjoner. Deriblant situasjonen der han mister ballen på midten som fører til 1-2. Men fair enough, han er den kreative, han er stjernen, han skal gjøre slike ting. Skal få en del å gå på fra min side, det er de rundt han som ikke holder mål, helt. That said, jeg er ikke imponert av Pogba de 3 første kampene. Håper han blir bedre utover høsten, selv om noen fine assists hjelper imaget hans.

Business FC vakler videre. Woodward vakler videre.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Player ratings, denne viser forskjellen på hvordan fans ser spillere, litt artige karer dette:

LUHG!
User avatar

Harry Greaves
Posts: 371
Joined: 30 Jul 2018, 09:49
Liker gitt: 21
Liker mottatt: 472

Mats98 wrote: 25 Aug 2019, 00:59 Men kante er jo selvfølgelig et anker. Du kan være et anker i en midtbane 2’er. Det er bare fordele rollene.
Kante er ikke et anker, et anker er en rolle i laget og ikke en posisjon på banen. Har Kante spilt som anker? Sure. Men siden han kom til England så har han primært blitt brukt som en ballvinner høyere i banen enn et anker skal befinne seg. Du kan jo spørre deg selv om du ville ha brukt Kante som anker. Da ville du ha nektet han å bruke sin kanskje fremste kvalitet, nemlig det å dekke ekstreme rom. Det er ingen ankre som er oppe på dødlinjen og vinner ballen (som Kante ofte gjør), fordi det eksponerer forsvaret ditt for mye dersom motstanderen klarer å spille seg forbi deg.
Kante var anker da Chelsea vant ligaen. Da var matic i United.
Nope, prøv igjen.
Men det er jo ikke poenget. Du skrev at siden han løper mye så betyr det kanskje at han er mye feilposisjonert. Det er jo samme om du er anker eller indreløper det. Betyr jo fortsatt st du mener spillere som milner og kante er dårlig til å posisjonere seg.
Å du kan ikke klage på at han er dårlig med ball i beina når han er klart bedre enn de fleste andre dm i ligaen.
Hvis du løper veldig mye så innebærer det også naturlig nok at du beveger deg over store rom i banen. Et anker, altså et skjold foran stopperne, beveger seg mye, men mye innenfor en ganske liten radius. Det innebærer ofte å sikre bak to mer offensive midtbanespillere, men også å sikre bak backene så de kan gå frem i banen. Evt kan de to stopperne trekke ut, som Pep ofte gjør, og ankeret går inn som en midtre midtstopper når backene går frem.

McTominay er definitivt ikke blant de beste i ligaen med ballen i beina. Treffer han på pasninger? Kanskje. Men jeg har aldri sett McTominay (eller Pereira for den saks skyld) gjøre et ordentlig medtak, inn i nytt rom på entouch og så distribuere videre. Det går for treigt, og det ødelegger rytmen fullstendig.
Han kan da umulig være så dårlig defensivt hvis de velger å spille han der. Selvom fred og matic ikke er på sitt beste så er jo de et bedre valg hvis ikke mctominay kunne spille DM i det hele tatt.
Jeg har ikke sagt at han er dårlig defensivt, jeg har sagt at han mangler enkelte defensive (og offensive) ferdigheter for å spille i den rollen han liksom firgurerer i nå. McTominays styrker er brudd høyt i banen, luftstyrke og så er han faktisk ganske smart i bevegelsene. Det er gode kvaliteter, men ikke nok dersom du skal lime et forsvar og en midtbane sammen. McTominay er vår nye Darren Fletcher, men i motsetning til Fletcher så kan han ikke leve på å ha en Rooney, Ronaldo, Vidic og Scholes rundt seg. McTominay har et langt større ansvar på sine skuldre enn Fletcher hadde, og da ser man fort hvor begrenset han er.

Kyndilfan1
Posts: 406
Joined: 20 Apr 2019, 13:24
Liker mottatt: 3

Jeg var vred igår og er endnu vred. Og det er over Ole Gunnar.

Han laver først to kæmpefejl ved startopstillingen. Det er fint nok, at han fortsætter med Lindeløf og Maguire (selvom alle ved ikke mener, at Lindeløf burde være fast starter). Det er godt og det er vigtigt at have et stabilt makkerpar i midterforsvar. Det giver automatisk mere ro til hele holdet.

Men Lingard er så ufattelig dårligt, at det gør direkte ondt. Og at han har stadigvæk 0 assist og 0 mål i 2019 når vi snakker næsten 1. september og at han stadigvæk har et fripas til startopstillingen er noget af det mest dumme Ole Gunnar kan gøre. Jeg kunne til dels forstå det hvis Lingard var 8-10 år yngre. Men han bliver altså 27 år i 2019. Han skal helt ud af holdet. Gomes og Chong kan hvertfald ikke gøre det værre. Og man burde også forsøge at sætte Greenwood ind i angrebet hvis han vitterlig er klubbens bedste afslutter.

Og så til den kontroversielle fejl. James skulle heller ikke have startet. Og så slet ikke når Lingard samtidig starter. United spiller mod et hold, der stiller 11 spillere bag bolden. For at åbne et sådan forsvar er der to muligheder. Enten en utrolig dribler a la Messi. Martial er Uniteds bedste dribler, men han er ikke god nok mod et kompakt forsvar. Eller man må sætte en spiller ind, der kan se huller i modstandernes forsvar og som kan lave nogle løb, der åbner forsvaret. James er en ufattelig hurtig spiller, der kan straffe et forsvar, der står højt på banen eller som kan udfordre et dybt forsvar, der er blevet trætte. Nu var James så den bedste i 2. halvleg. Men i 1. halvleg synes jeg, at han viste flere gange, at han ikke er helt klar til dette niveau. Og det er ikke så mærkeligt. Han kommer trods alt fra nr. 14 i Championship uden at have sat ild til ligaen. Jeg tvivler også om han bliver en ordentlig succes, men dejlig med hans start i klubben og forhåbentlig viser han med tiden sit værd.

Derudover burde Mata været kommet ind noget før. Og muligvis skulle det hellere være Rashford, der blev taget ud istedet for McT. Så kunne James spille til højre, Martial til venstre og Greenwood centralt i angrebet. Og så kunne Pogba og McT komme med i spillet udenfor deres felt og ellers tage løb ind i feltet.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Enig i alt her [mention]Kyndilfan1[/mention] , bortsett fra James, jeg mener han allerede har bevist at han holder nivået. Han burde få mer "hjelp" av dommerne. Han har scoret to mål, og jeg synes han er god på liten plass også. For meg er han bankers på laget.

Ellers enig i at OGS og teamet hans sliter, og gjør dårlige valg...

Jeg vil heller da kritisere kaptein DDG, som har krangla om penger, samtidig som han har mista plassen på landslaget, og spilt elendig for oss. Han er jeg mektig skuffa over...
Kyndilfan1 wrote: 25 Aug 2019, 12:21 Derudover burde Mata været kommet ind noget før. Og muligvis skulle det hellere være Rashford, der blev taget ud istedet for McT. Så kunne James spille til højre, Martial til venstre og Greenwood centralt i angrebet. Og så kunne Pogba og McT komme med i spillet udenfor deres felt og ellers tage løb ind i feltet.
Følger logikken din her, byttene kommer seint, og om Mata skal ha noen impact så bør han få mer tid.

Og spesielt det med å få med Pogba og McT mer.

Goldbridge fra The United Stand sa noe jeg likte godt i sin match report:

Pogba bør spille lengre opp i banen mot et lag som Palace...Han jobber godt og han vinner dueller defensivt, men det svekker oss offensivt. I går så kunne McT spilt anker, fordi Palace ikke hadde ballen omtrent...Da fungerer han fint som anker, eller sittende MB...

Jeg føler faktisk med Pogba, han er frustrert, men han spiller med hjertet.
LUHG!

Mats98
Posts: 259
Joined: 11 Sep 2018, 22:27
Liker mottatt: 2

Det er jo akkurat det jeg skrev at anker ikke er en posisjon. Det er vel du som sier det.
Tror du fokuserer litt for mye på det skjoldet.
Selvom du er anker betyr det ikke at du bare må stå rett foran midtstopperne. Det er sideforskyvninger og høyt press.
Anker er en spiller som har det defensive ansvaret og ligger et hakk lenger ned på banen enn sine andre midtbanespillere.
Kante er en spesiel spiller. Så han løper mye for stenge av rom men også for å beskytte midtstopperne
Så Leicester hadde ikke noe anker da ? Ikke Chelsea heller når matic ikke var der ?
Post Reply