[PL] Wolverhampton - Manchester United (19.08.2019 kl 21.00)

Manchester Uniteds kamper diskuteres her.
User avatar

Elkey
Posts: 1259
Joined: 08 Aug 2018, 21:19
Liker gitt: 301
Liker mottatt: 299

Pogba spilte ikke mot PSG.
User avatar

Lingard
Moderator
Posts: 2728
Joined: 30 Jan 2019, 03:49
Liker gitt: 226
Liker mottatt: 2857

Elkey wrote: 20 Aug 2019, 06:51 Pogba spilte ikke mot PSG.
Enda en grunn til at han ikke tok straffen mot PSG. :yikes:
Det var selvfølgelig i denne kampen vi stilte med McTominay, Fred og Pereira på midtbanen.

steve.crowford
Posts: 21
Joined: 12 Aug 2019, 11:08

Daniel James in the match against Wolves showed that he is better than Andreas Pereira and should play at the start XI
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Et ok resultat når en har fått roet seg ned litt.
Men skuffende hvordan vi gir fra oss initiativet i en kamp der vi har full kontroll. Det viser at laget fortsatt har ganske skjør psyke, det skal lite til å stresse spillerne.

Vi er utvilsomt blitt bedre til å spille av høyt press, og det er tydelig at OGS har gitt beskjed om at laget SKAL prøve å spille seg ut selv om de blir presset. Bedre ballspillere bak hjelper mye i så måte. Men midtbanen/angrepet er et problem også her, for mange spillere som er svake med mann i rygg.

Synes Maguire virket litt nervøs i dag, flere mindre gode øyeblikk. James har et stykke igjen, uansett en vanskelig kamp for en spiller som ham når motstanderen ligger så lavt. Wan-Bissaka bunnsolid defensivt igjen, men synes han kan ta flere sjanser framover. Han trenger et par sekunder på å orientere seg, og senker dermed tempoet litt for mye.

Pogba var god før pause, distribuerte fint og ikke noe tråkking på ball og sirkuskunster. Var ikke DÅRLIG etter pause heller, men klarte ikke å ta tak i midtbanen. McTominay var heller ikke elendig, men viser at han fortsatt ikke er topp klasse. Rashford hadde en dårlig dag på jobb, Martial var god lenge.

Når det gjelder Lingard: Å se ham drive framover med ball er rett og slett vakkert å se på - men så skjer det nesten aldri noen ting. Grei squad player, men synes fortsatt det er rart at vi angivelig ikke var interessert i Fernandes. Ville vært en betydelig oppgradering.

En veldig god og en middelmådig omgang. Det er helt ok. Men problemet med tynn stall (kvalitetsmessig) melder seg allerede. Den benken der skremmer ikke mange! Når det er sagt, skjønner jeg ikke hvorfor Greenwood bare fikk fem minutter. Burde fått 20. Og midtbanen er og blir et problemområde. Håper Fred er matchfit snart, har fortsatt tro på at han kan blomstre om han får tillit.

Cola

Lingard wrote: 20 Aug 2019, 07:32 Ulest innlegg I dag, 07:32

Elkey skrev: ↑I dag, 06:51
Pogba spilte ikke mot PSG.
Enda en grunn til at han ikke tok straffen mot PSG.
Det var selvfølgelig i denne kampen vi stilte med McTominay, Fred og Pereira på midtbanen.
Stemmer, sto over grunnet kort.
Var (ikke VAR :hah: ) så irritert etter kampen at jeg ikke sovnet før kl 03:00
User avatar

offside
Posts: 1305
Joined: 25 Feb 2019, 20:55
Liker gitt: 581
Liker mottatt: 1250

Litt skuffet, følte at vi burde fått med oss mer enn et poeng herifra. Syntes ikke Wolfes var så gode, vi hadde god kontroll. Vi skaper ikke all verdens, men klart vi må sette sjansene våre, og særlig da når vi får straffespark.

Var ja, huff hvis det skal være sånn hver runde så ødelegger det litt av sjarmen med fotball.

Det er litt som Brede sa i studio, sånn er livet noen ganger går ting din vei andre ikke. Det er bare å reise seg å gå videre.

Var er bra til en viss grad, men kan ikke gå for mye inn på alt...
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14247
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22207
Liker mottatt: 18047

MUFC er sårbare, litt tynn tropp, tynn benk, ok start-11`er, men det er noe på gang, det er tydelig. Det kan bare bli bedre.

Håper spillerne klarer å ta til seg det OGS og teamet hans ønsker: Ta kloke valg, stupe inn i boksen, slå presise innlegg osv. Og så må de våge mer synes jeg, det blir nøling, og så mangler det kreativitet. Noe flere nevner ser jeg her.

En viktig faktor er selvtillit, om de hadde rodd i land en seier i går, ville den vært høyere enn den er nå.

Seiere på vanskelige baner eller mot gode lag bygger enormt med momentum både inni skallen og på banen.

Og man forsvarer ikke noe om man rygger hele veien hjem, man må inn i beina på raske vinger...Se hvordan Wolves gikk til James, og hvordan vi gikk til Traore...STOR forskjell...

Vi var et balltråkk unna fra Martial for å score nr 2, og ei straffe unna å score nr 3...Men progresjon poengmessig etter to runder:4p, 1p på disse kampene i fjor som OGS poengterte etter kampen.
LUHG!

Cola

Tomorrow will be a better day!

Cola

Blodfink wrote: 20 Aug 2019, 20:11 En viktig faktor er selvtillit, om de hadde rodd i land en seier i går, ville den vært høyere enn den er nå.
Enig.
Har tenkt på den headingen som gikk i stolpen og så traff DdG, ikke langt unna at han styrte den inn i eget mål.
Den hadde gått på selvtilliten hans senere, scoringa som kom, hadde han ingen mulighet å redde.
User avatar

Harry Greaves
Posts: 371
Joined: 30 Jul 2018, 09:49
Liker gitt: 21
Liker mottatt: 472

Lingard wrote: 20 Aug 2019, 00:41 Dette med Lingard er bare bullshit. Jeg regner med du var like kritisk til spillere som Butt, O'Shea, Brown og ikke minst hakkekyllingen Darren Fletcher? Lingard hadde ikke noen bra sesong i fjor, men var god sesongen før. Og hvis man har sett United sine kamper de siste årene, så må man vel klare å se at det er mye fotball i fyren? Ikke uten grunn at Lingard spiller regelmessig på det engelske landslaget og at engelske fans gjerne ser Lingard i startelleveren istedenfor Dele Alli. Ellers er det komisk at det sitter supportere her på internett og tror de vet bedre enn managerne selv.
Jeg liker forsåvidt Lingard selv, og jeg var en av dem som hyllet han etter kampen mot Chelsea, der han etter mitt syn var en av våre beste spillere.

Samtidig begynner det å bli vanskelig å forsvare at han er regelmessig i startelleveren, som angriper.

Siden starten av 2016-sesongen har Lingard scoret mål hvert 407. spilleminutt, og han leverer assist hvert 610 spilleminutt.
Med andre ord, han scorer i hver femte kamp han spiller, og han leverer målgivende i hver sjuende kamp han spiller. Og videre:
- Lingard scoret sju mål i november og desember 2017. Fra første nyttårsdag scoret han ett mål før han igjen scoret mot Arsenal 5. desember 2018. Han scoret ett på Anfield, før han scoret to mål mot Cardiff i OGS' første kamp som sjef. Siden da har han ikke scoret i ligaen.

Målformen til Lingard ser altså ut til å komme samtidig som pepperkakene og klementinene. Og den forsvinner øyensynlig like raskt igjen etterpå. De siste 19 månedene har Lingard scoret mål seks mål fordelt på fem kamper:
Chelsea (B)
Arsenal (H)
Liverpool (B)
Cardiff (B)
Arsenal (B)

Han liker utvilsomt storkamper. Men at han er vår nummer 10, gjenspeiler egentlig hvor lang vei United ennå har igjen opp til toppen av PL.
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8986

Henger meg på her. Jeg ser definitivt verdien i Jesse Lingard. Fyren er kjapp, har stor løpskapasitet og gjør livet surt for mange i gjennvinningsfasen. Ikke at han vinner mange dueller eller baller, men ser ofte at han presser frem lange klareringer, dårlige pasninger eller setter medspillere opp til en mot en dueller.

Offensivt er det definitivt for dårlig, selv om at han er god når han får linket opp spillet. Han er god på en og to touch, men mangler nok både kreativiteten og ferdighetene til å skape mer produksjon. Verdifull squadplayer, og en jeg gjerne setter inn rundt 70 min for å stresse motstandere og bidra i kontringsspillet.

Kan vel egentlig si mye av det samme om McTominay også. Forskjellen er selvfølgelig at han kan fortsatt vokse spillemessig, mens Lingard nok er på toppen av sin karriere. McTominay er god i duellspillet, men kommer nok aldri til å bli god nok med ball til å være i øverste PL klasse som balanserende midtbanespiller.

Pogba må jeg vel egentlig innrømme at jeg begynner å bli lei av. Så for min del ser jeg gjerne en ny midtbanetrio om et par år. Får vi 150 mill for franskmannen neste sommer kan vi le hele veien til banken og tenke på hvor latterlige Real Madrid er for å kjøpe en overvurdert spiller.

EDIT: Slettet siste avsnitt her da det var rettet mot neste kamp.
LoveUnitedHateGlazers

Kyndilfan1
Posts: 406
Joined: 20 Apr 2019, 13:24
Liker mottatt: 3

Lingard løber meget og er en ok presspiller. Men ligeså snart United har bolden er han tæt på ubrugelig. Og det er enormt vigtigt, at han bliver sluset ud hvis man vil kæmpe om mesterskabet.
User avatar

Lingard
Moderator
Posts: 2728
Joined: 30 Jan 2019, 03:49
Liker gitt: 226
Liker mottatt: 2857

Harry Greaves wrote: 21 Aug 2019, 14:12 Han liker utvilsomt storkamper. Men at han er vår nummer 10, gjenspeiler egentlig hvor lang vei United ennå har igjen opp til toppen av PL.
Enig i alt. :thumb_up:
Synes bare det ble litt for mye pes mot Jesse sist match. Ja, han var en av våre dårligste.. kanskje vår aller dårligste, men kampen før mot Chelsea var han derimot en av våre beste. Men også da, mente mange supportere (her inne også faktisk) at han var en av våre dårligste. Og da tror jeg heller man må lære seg litt mer fotball, eventuelt følge litt mer med.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14247
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22207
Liker mottatt: 18047

messilingard wrote: 21 Aug 2019, 14:43 Offensivt er det definitivt for dårlig, selv om at han er god når han får linket opp spillet. Han er god på en og to touch, men mangler nok både kreativiteten og ferdighetene til å skape mer produksjon. Verdifull squadplayer, og en jeg gjerne setter inn rundt 70 min for å stresse motstandere og bidra i kontringsspillet.

Kan vel egentlig si mye av det samme om McTominay også. Forskjellen er selvfølgelig at han kan fortsatt vokse spillemessig, mens Lingard nok er på toppen av sin karriere. McTominay er god i duellspillet, men kommer nok aldri til å bli god nok med ball til å være i øverste PL klasse som balanserende midtbanespiller.
Støttes, jeg liker innsatsen til begge, men Lingard bør ikke starte kamper imo , inntil Gomes får muligheten så har vi ikke flust med alternativer kanskje...McTominay er jo tøff og ivrig, men med ball er det mye å gå på. Får håpe han kan utvikle seg litt da.

Begge leverte middelmådig mot Wolves synes jeg.
LUHG!
Post Reply