[PL] Wolverhampton - Manchester United (19.08.2019 kl 21.00)

Manchester Uniteds kamper diskuteres her.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Harry Greaves wrote: 19 Aug 2019, 23:13 Uff han fyren der, så et par videoer i sommer, helt ute og kjøre vedr fotballkunnskaper.
Hehe, ja, men han har roet seg litt, og jeg mener han nailer kampen i dag.
LUHG!
User avatar

Lingard
Moderator
Posts: 2728
Joined: 30 Jan 2019, 03:49
Liker gitt: 226
Liker mottatt: 2857

Elkey wrote: 19 Aug 2019, 23:03 Jeg prøver å si til meg selv at det er Wolves på BORTE-bane, men sånn United spilt i første omgang, så er det smått utrolig at seieren glipper. Wolves var elendige i første omgang.
Dette. Man må bare tenke at dette var en vanskelig bortekamp og at ett poeng tross alt ikke er noen skandale, selv om Pogba burde ha sendt oss i ledelsen fra ellevemeteren. Det ble vel sagt etter sist match at vi ikke har noen fast straffetaker i laget og at Rashford, Pogba og Martial kommer til å bytte litt på det. Pogba bommet på noen straffer i fjor og han bommet i dag, så da kan vi heldigvis stryke han av listen. Merkelig at ikke Rashford fikk fornyet tillit etter den gode straffen sist, men også litt stort av Rashford og ikke lage noen situasjon av det ute på banen. Pogba sto på sitt og Rashford tenkte vel at det var greit. Om Rashford er på banen neste gang vi får straffe så er det uten tvil han som bør få sjansen. Han bør skyte helt til han bommer, så kan Martial få prøve seg når det skjer.

Det trasige er at kampen utartet seg til å bli litt sånn som vi ville - eller kampbilde ble slik som passer spillerne våre og derfor var det skuffende at vi ikke klarte å produsere mer etter pause. Wolves var meget tamme før pause og at vi sliter mot etablert forsvar er ikke noe nytt, men heldigvis fikk vi til et praktfullt angrep med Rashford og Martial i hovedrollene. Etter pause gir vi fra oss initiativet og Wolves ser farligst ut.

Litt for mange spillere som ikke var PÅ i dag. Lingard var en av dem og tildels Rashford (forventer mye mer av han). Det håpløse er at det ikke er så mange spillere å ta av fra benken. Mata fikk sjansen de siste ti minuttene, men imponerte ingen (selvfølgelig vanskelig å komme inn 10 minutter før slutt, men vi har alle sett spanjolen vår bedre).

Man må bare håpe at Fred begynner å melde seg på snart..
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Harry Greaves wrote: 19 Aug 2019, 23:13 - AWB-Lindeløf-Maguire er en gææærn oppgradering fra det vi hadde i august i fjor (Smalling-Jones-Valencia mot Spurs 0-3)
- Martial var påskrudd, slurvete etter scoringen men han ser i det minste interessert ut
- Lingard og Rashford langt under pari
- McTominay og Shaw er fortsatt for svake til å starte for et potensielt topplag
Støttes, ang. Shaw så tenkte jeg å skryte litt av ham for 1.omg. Men så fort han må forsvare seg så går det dårligere...
LUHG!
User avatar

Elkey
Posts: 1259
Joined: 08 Aug 2018, 21:19
Liker gitt: 301
Liker mottatt: 299

Blodfink wrote: 19 Aug 2019, 23:15 Gomes inn i laget
Gomes kunne kanskje fungert. En spiller som trenger små flater, og kunne kanskje vært den nødvendige spilleren til å få sendt Rashford og Martial gjennom.

Det skal også sies at OGS foretok seg byttene alt for seint. Rashford, Martial og Lingard var helt kjørt på slutten virket det som, og dermed skulle man tro at Pereira og Greenwood (i hvert fall) fikk komme inn mye tidligere.
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7393
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26230
Liker mottatt: 16755

100% enig i det Brede Hangeland sier om VAR.
Å bruke VAR på helt marginale situasjoner er for dumt.
Det tar bort hele sjarmen med spillet.

Bruk det på helt opplagte feil.

United spilte forøvrig en helt grei bortematch synes jeg.
Forventet aldri en metamorfose etter bare én sommer.
Solskjær er på rett vei med dette laget.
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Med Gomes på banen tror jeg vi ville skapt mer...Fatter ikke at han ikke får en plass på benken...neste match da, Crystal Palace hjemme er det ikke? Må jo være en kamp å få prøve seg i.
LUHG!
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Elkey wrote: 19 Aug 2019, 23:22 Det skal også sies at OGS foretok seg byttene alt for seint. Rashford, Martial og Lingard var helt kjørt på slutten virket det som, og dermed skulle man tro at Pereira og Greenwood (i hvert fall) fikk komme inn mye tidligere.
Enig
LUHG!
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Pink Final wrote: 19 Aug 2019, 23:25 100% enig i det Brede Hangeland sier om VAR.
Å bruke VAR på helt marginale situasjoner er for dumt.
Det tar bort hele sjarmen med spillet.

Bruk det på helt opplagte feil.
Ja, det blir for dumt, ødelegger mer enn det hjelper.
LUHG!
User avatar

Elkey
Posts: 1259
Joined: 08 Aug 2018, 21:19
Liker gitt: 301
Liker mottatt: 299

Mulig det var dumdristig å bruke James i denne kampen. Har tro på gutten, men han ble lekt med i denne kampen. Lingard ville vært et bedre valg. Mer selvtillit, mer erfaring. Viktig i slike bortekamper.

Kyndilfan1
Posts: 406
Joined: 20 Apr 2019, 13:24
Liker mottatt: 3

I aften viser United stadigvæk har nogle problemer:

Lindeløf er overvurderet. Jeg var bange for, at han ville koste et mål i aften. Og det er kun takket være sidste øjebliksaktioner fra AWB og Maguire, at Lindeløf ikke koster to mål i aften. Jeg står fast ved, at Smalling er en bedre spiller, og at det ville være en endnu større opgradering, at have Smalling istedet for Lindeløf.

Lingard er dårlig. Lingard er simpelthen bare for dårlig til et hold, der vil kæmpe om mesterskabet. Og så længe Lingard er en mulig starter i en svær kamp så kommer United ikke til at kæmpe om mesterskabet. Han er billedet på middelmådigheden i klubben siden Sir Alex forlod klubben. Han ville end ikke komme på bænken hos de andre top 6-hold. Og var han ikke opvokset i klubben var han solgt for min. fire år siden.

Det ville ikke gøre noget hvis Pogba blev solgt i januar. Jeg er endnu ikke modbevist om Mourinhos udtalelse om Pogba som en virus. Han er bestemt ikke god for omklædningsrummet og tror ikke det er det bedste for United at have ham på holdet. United kunne f.eks. have købt Tielemans, Fernandes og Eriksen for salget af den arrogante franskmand.

Er OGS den rigtige? I det lange løb tror jeg, at ansættelsen af ham kan gøre klubben godt, men jeg har store tvivl omkring hans mandskabspleje. Jeg er med på, at det ikke normalt er fornuftigt at irettesætte og kritisere sine spillere i pressen. Men jeg får vitterlig kvalme over at høre OGS være så positiv. United har en af de dårligste midtbaner i hele PL, den mest egocentrerede spiller i PL på linje med Balotelli og en finansmand uden interesse og forstand på fodbold til at foretage de forretningsmæssige ting rundt holdet. Kom nu med et lidt mere realistisk billede af klubben 20Legend.

Ellers er uafgjort på Molineux ikke det værste resultat. Det kunne jeg godt godtage.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Joa, 1 p. mot Wolves er ok, men etter en 1.omg med såpass total kontroll og 3 poeng til pause, så blir det litt merkelig det som skjer i 2 omg.
LUHG!
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

LUHG!
User avatar

Lingard
Moderator
Posts: 2728
Joined: 30 Jan 2019, 03:49
Liker gitt: 226
Liker mottatt: 2857

Kyndilfan1 wrote: 19 Aug 2019, 23:39 I aften viser United stadigvæk har nogle problemer:

Lindeløf er overvurderet. Jeg var bange for, at han ville koste et mål i aften. Og det er kun takket være sidste øjebliksaktioner fra AWB og Maguire, at Lindeløf ikke koster to mål i aften. Jeg står fast ved, at Smalling er en bedre spiller, og at det ville være en endnu større opgradering, at have Smalling istedet for Lindeløf.

Lingard er dårlig. Lingard er simpelthen bare for dårlig til et hold, der vil kæmpe om mesterskabet. Og så længe Lingard er en mulig starter i en svær kamp så kommer United ikke til at kæmpe om mesterskabet. Han er billedet på middelmådigheden i klubben siden Sir Alex forlod klubben. Han ville end ikke komme på bænken hos de andre top 6-hold. Og var han ikke opvokset i klubben var han solgt for min. fire år siden.
Dette med Lingard er bare bullshit. Jeg regner med du var like kritisk til spillere som Butt, O'Shea, Brown og ikke minst hakkekyllingen Darren Fletcher? Lingard hadde ikke noen bra sesong i fjor, men var god sesongen før. Og hvis man har sett United sine kamper de siste årene, så må man vel klare å se at det er mye fotball i fyren? Ikke uten grunn at Lingard spiller regelmessig på det engelske landslaget og at engelske fans gjerne ser Lingard i startelleveren istedenfor Dele Alli. Ellers er det komisk at det sitter supportere her på internett og tror de vet bedre enn managerne selv. Lingard hadde en bra pre-season da LvG tok over og ble belønnet med en plass i lagoppstillingen i første match, dessverre for Jesse og United røk kneet hans og sesongen hans var så og si over.

Under Mourinho var også Lingard som regel et av de første navnene på blokka da han skulle ta ut startelleveren - og det samme ser vi med Solskjær nå. Kanskje er det noen supportere som bør følge med litt bedre på hva som skjer på banen? Målpoeng er ikke alt, selv om Lingard selvfølgelig burde hatt flere av disse.

NÅR DET ER SAGT.
Selvfølgelig trenger laget forsterkninger. Og nei, Lingard kan ikke være en regelmessig starter hvis vi har ambisjoner om å vinne ligaen, men fortjener han å være en del av stallen? Absolutt. Jeg mener Lingard har fått ufortjent mye pepper de siste årene, når han tross alt har vært en av de mer positive (sammen med Fellaini, faktisk). Nå har vi endelig fått orden på forsvaret og kan begynne med midtbanen og angrepet. Jeg håper på forsterkninger allerede i januar, men det blir sikkert vanskelig.

Når det gjelder Smalling så kan han sikkert klare seg greit ved siden av Maguire, men ikke i den type fotballen som Solskjær ønsker å spille. Se bare på hvor mye mer vi har ballen i laget nå kontra da vi spilte med Smalling og Young. Da ble ballen klarert på tribunen så fort vi ble satt under press. Det at Smalling er bak Tuanzebe i køen sier sitt.

Lindelöf virket litt utrygg ved noen situasjoner i gårsdagens kamp og det kan sikkert være at Tuanzebe og Smalling får noen sjanser i tiden fremover, men blir veldig, veldig overrasket om f. eks Smalling spiller Lindelöf ut av laget.

Det som er skuffende med dagens kamp er at vi ikke klarer å skape sjanser mot etablert forsvar. Ja, vi fikk en scoring før pause.. men det var vel også den eneste ordentlige sjansen? Rashford hadde et bra innlegg mot Martial på starten av kampen, men det registreres vel ikke som noen sjanse. Vi må bli mye, mye bedre å angripe mot lag som legger seg lavt.

Cola

Blodfink wrote: 19 Aug 2019, 23:03 Krise at ikke Rashford bare tar den straffa, skal det alltid forhandles liksom???
En tanke som slo meg ang Pogba, i CL når vi fikk straffempt PSG på slutten, hvorfor ga han den da bort til Rashford?
Pga at det var jo en viktig straffe.
Hadde han IKKE nerve til å ta den selv?

Tror nok vi vil se Rashford ta dem hvis han er på banen.
Er han ikke på banen, og Mata spiller så bør han ta den
User avatar

Lingard
Moderator
Posts: 2728
Joined: 30 Jan 2019, 03:49
Liker gitt: 226
Liker mottatt: 2857

Cola wrote: 20 Aug 2019, 01:09 En tanke som slo meg ang Pogba, i CL når vi fikk straffempt PSG på slutten, hvorfor ga han den da bort til Rashford?
Pga at det var jo en viktig straffe.
Hadde han IKKE nerve til å ta den selv?
Skal sies at Pogba tok straffe mot Southampton og bommet bare noen dager før kampen mot PSG. Hadde han ikke bommet mot Southampton så kan det godt være at Pogba hadde tatt straffen mot PSG og kanskje hadde historien vært en annen.
Post Reply