[PL] Manchester United - Chelsea (11.08.2019 kl 17:30)

Manchester Uniteds kamper diskuteres her.
User avatar

Topic author
RaoulDuke
Grunnlegger
Posts: 924
Joined: 28 Jul 2018, 13:29
Liker gitt: 118
Liker mottatt: 773






Mats98
Posts: 259
Joined: 11 Sep 2018, 22:27
Liker mottatt: 2

Veldig fornøyd med resultatet idag. Spille messig kunne absolutt vært bedre, spesielt 2. Omgang. Hjalp seg i andre omgang. Tror nervene slapp seg litt og hjalp med selvtilliten etter det første målet.
Så ikke ut som pogba var fokusert idag i det hele tatt. Altfor mye feilpasninger og balltap. Fine assist da absolutt, men må skjerpe seg litt til de neste kampene.
Syntes ikke martial var noe spesielt god heller men bra for selvtilliten at han scoret.
Lingard og pereira var helt greie, ikke noe mer. Fin assist fra Pereira da. Savnet et sånt innlegg lenge.
Syntes ikke man kan kritisere shaw for mye idag. Gjorde ikke noe spesielt dårlig. Men var heller ikke veldig god. Litt lat i press spillet ellers var han grei.
AWB, maguire og lindelof var bra idag. Håper det fortsetter!
Alt i alt en grei kamp, men for mye balltap.
Vil gjerne fremover at Pereira tar 10er rollen og James ut på høyre. Ellers så likte jeg oppstillingen idag. Helst at greenwood også kommer inn litt før.
Men da ser man jo at det er kvalitet i det laget når man scorer og vinner 4-0 mot Chelsea.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14245
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22203
Liker mottatt: 18044

Elkey wrote: 11 Aug 2019, 20:51 Han var ikke beste mann på banen, men å gi 5 - til spilleren som hadde høyest treffsikkerhet på pasningene (88,5%) - blir useriøst.
Enig i det, han gjør en god innsats i dag. Han sliter litt med oss fans Lingard...men har heldigvis noen støttespillere også.
LUHG!
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7391
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26216
Liker mottatt: 16735

Så matchen hos en Chelsea kompis av det objektive slaget.
Han ble imponert over de raske United kontringene.

Enig med Frank Lampard, Chelsea var best i 1 omgang.
United kontret inn seieren.

Det mest gledelige utenom fantastiske 4-0, var det kollektive presset.
Dette er et helt annet lag enn for ett år siden.

Forsvaret ser bra ut, og Wan-Bissaka er en maskin.
Angriperne løper og jobber.
Midtbanen ser tynn ut.
United klarer ikke etablert grunnspill, noe jeg tror skyldes midtbanen.

Men, for et hurtig angrepslag United er, og for et kollektiv press United utførte.
:celebrate:

God stemning i kveld.
Bra volum på mange av sangene, og generelt bra trøkk.
Chelsea fansen hørtes også bra.
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14245
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22203
Liker mottatt: 18044

Få inn en MB i januar, McGinn, ville passet ypperlig inn tror jeg. Og en defensiv MB. Eller så bør Garner og Gomes få muligheten. Skal ikke si at vi hadde tapt mot City i dag, men de er ganske dyktige på å utnytte balltap i midtbanesektoren. Det er der jeg er redd vi blir knust uten et par solide forsterkninger.
LUHG!

Mats98
Posts: 259
Joined: 11 Sep 2018, 22:27
Liker mottatt: 2

Nå var pogba uvanlig svak idag da, så det blir vel ikke forhåpentligvis så mange balltap fremover.

Cola

Litt oppsummering fra meg som er mer hockey faglig enn fotball faglig

1-0 Stor TAKK til dommeren, helt riktig straffe, men kunne ha blåst for frispark rett før, nydelig at han ser det han ser og ikke blåser.
2-0 Kjemper inn målet, men også litt flaks.
3-0 Kjempe scoring og kjempe passning
4-0 Her fikk jeg tårer i øya, tenk å debutere på Old Trafford og score. Men litt flaks med at skuddet skifter retning, hadde han scoret på første forsøk? Uansett "sky is the limit" :D
User avatar

Harry Greaves
Posts: 371
Joined: 30 Jul 2018, 09:49
Liker gitt: 21
Liker mottatt: 472

Synes fortsatt Pereira, McTominay og tidvis Shaw er våre ankepunkter blant starterne i dag, disse tre (og spesielt de første to der) er noe man må se å få erstattet på et eller annet tidspunkt. Ingen av dem er dårlige spillere, men jeg kan peke på ganske mange bedre DMs i PL enn McTominay, og Pereira slår meg som en Coutinho-superlight uten ferdighetene som skal til for å dominere på et høyere nivå enn Championship.

+++ Rashford med to og Martial med ett i åpningskampen, det er helt ufattelig viktig at disse to guttene finner målformen
++ Debutantene, begge to leverte akkurat som håpet (og James da, med målet sitt, det var herlige scener)
+ Lingard og Lindeløf, to spillere jeg har vært litt usikker på gjennom sommeren, var begge to veldig gode, og jeg kan se dem figurere fast i et lag som skal til CL ut fra det de presterte i dag
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14245
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22203
Liker mottatt: 18044

Er ikke helt overbevist ang. Lindelöf, ellers ganske enig [mention]Harry Greaves[/mention].
LUHG!
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14245
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22203
Liker mottatt: 18044

LUHG!
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7391
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26216
Liker mottatt: 16735

Harry Greaves wrote: 11 Aug 2019, 22:17 men jeg kan peke på ganske mange bedre DMs i PL enn McTominay, og Pereira slår meg som en Coutinho-superlight uten ferdighetene som skal til for å dominere på et høyere nivå enn Championship
Midtbanen var svak i dag.
Synes dog McTominay spilte seg opp utover i 2 omgang.
Jeg holder på at han er best som indreløper, og ikke som anker.
Pereira er for lett, har sagt det lenge.
Minner mye om en haug av de gutta Man City brukte for 15-20 år siden da de ikke hadde penger.
Broren til Shaun Wright-Phillips, var det Brad Wright-Phillips han het?
Talent på trening uten press og tette markeringer, men faller igjennom når tempoet skrus opp og folk går i kroppen på deg.
Pereira er og blir for lett, dessverre.

Den sentrale midtbanen ikke bare kan, men den vil bli et problem utover.

I kveld skal vi ikke tenke for mye på det.
4-0 over Chelsea, og en fortjent seier - matchen sett under ett.
4-0 er et flatterende resultat, det må innrømmes.

Bring on Wolves.
United’s rivaler gjennom 1950 tallet.
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Lingard
Moderator
Posts: 2728
Joined: 30 Jan 2019, 03:49
Liker gitt: 226
Liker mottatt: 2857

Elkey wrote: 11 Aug 2019, 20:51
Blodfink wrote: 11 Aug 2019, 20:29 Lingard var helt ok @Elkey , ikke noe mer imo. Spilte bedre i 2.omg enn i 1. omg.
Han var ikke beste mann på banen, men å gi 5 - til spilleren som hadde høyest treffsikkerhet på pasningene (88,5%) - blir useriøst.
(OK, Mata hadde høyest med sine 100%, men han spilte jo bare 4 minutt eller hva det var).
Hvor hentet du disse tallene? Karakter 5? Var en over som ga Lingard karakteren 4. :hah:

Jeg synes alle spillerne våre leverte til godkjent, selv om noen var mer upresise enn andre.

David de Gea voktet buret bra. Fin benparade på avslutningen til Barkley fra skrå vinkel. Ellers sjanseløs på de to avslutningene som heldigvis endte i treverket.

I forsvaret var det selvfølgelig nyinnkjøpte Wan-Bissaka og Maguire som leverte stort. En glede å se de begge i United-drakt. Wan-Bissaka har fortsatt en del å gå på offensivt, men meget solid defensivt. Lindelöf og Shaw klarte seg også greit, selv om Shaw muligens var litt for offensiv i tankegangen periodevis.

McTominay imponerer meg, men han har mye å gå på når det kommer til å ha ballen i beina. Absolutt en spiller som kommer til å få mye spilletid denne sesongen, men forhåpentligvis får vi se mye av Fred og Matic også. Vi er avhengige av at sistnevnte finner tilbake formen om vi skal klare en topp4-plassering.

Paul Pogba på godt og vondt i dag. Gjør mye bra, men slurver også litt for mye. Et par farlige balltap som lett kunne endt med baklengsmål. Jeg synes egentlig alle var upresise før pause, men at dette kom seg utover i kampen. Både Lingard og Pereira slet litt før pause, men begge (kanskje spesielt Lingard) spilte seg bra opp underveis.

Martial og Rashford leverer varene i form av mål, men de har begge fortsatt mye å gå på. Kudos til Rashford for å være sikkerheten selv fra ellevemeteren. Har han 4 mål på 4 straffer??

Jeg likte dagens lagoppstilling og tror flesteparten av spillerne får fornyet tillit mot Wolves. Unntaket er kanskje Pereira? Kanskje kjøres Mata inn bak spissen - eller at han og Lingard veksler litt. Pereira er litt spennende, men er det bare meg eller er fyren ufattelig treig? Kan ikke være spesielt raskere enn f. eks Mata..

------------------------------------------------------------------------

Helt fantastisk med 4 mål og tre poeng i første kamp og det mot selveste Lampard og Chelsea. :D
Litt flatterende resultat, men det får bare være. :football: :football: :football: :football:
Last edited by Lingard on 11 Aug 2019, 23:49, edited 1 time in total.
User avatar

Elkey
Posts: 1259
Joined: 08 Aug 2018, 21:19
Liker gitt: 301
Liker mottatt: 299

Lingard wrote: 11 Aug 2019, 23:19 mot selveste Lampard
Det var revansje etter tapet mot han (Derby) i fjor :-)
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7391
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26216
Liker mottatt: 16735

Supporterklubben skriver at det er første gang United slår Chelsea med 4-0 siden 1965.
Det stemmer.
Går jo ikke an å lime inn noe i det kommentarfeltet deres, dessverre.

Se på det første målet, til George Best.
I duell med Eddie McCreadie foran et euforisk Stretford End publikum.



Ikke alle som gidder å se så gamle klipp.
Men, tror i allefall [mention]Cola[/mention] vil?
Du som har Best og Charlton som favoritter :thumb_up:
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000

Mats98
Posts: 259
Joined: 11 Sep 2018, 22:27
Liker mottatt: 2

Hva gjorde Pereira og mctominay dårlig idag ?
Eneste jeg kan komme på er at Pereira bommet på noen par innlegg.
Skjønner heller ikke hvorfor flere vil ha bort shaw. Jeg skjønner at han ikke er på nivå med alba, alaba og robertson, men er absolutt ikke dårlig. Pluss at han er 23.
Post Reply