[PL] Manchester United - Chelsea (11.08.2019 kl 17:30)

Manchester Uniteds kamper diskuteres her.

Mats98
Posts: 259
Joined: 11 Sep 2018, 22:27
Liker mottatt: 2

At de løp litt i mellom midtbanen er jo litt forde de har ikke en klar defensiv midtbane. Pogba og mctominay trenger litt tid til å spille sammen.
Enig med [mention]Elkey[/mention] angående Pereira. Han har ikke vært den beste men har Glimt der han er veldig god syntes jeg. Igår syntes jeg ikke han gjorde noe dårlig, ikke noe spesielt bra heller men hadde en assist, så da syntes jeg ikke vi burde kritisere det.
User avatar

Harry Greaves
Posts: 371
Joined: 30 Jul 2018, 09:49
Liker gitt: 21
Liker mottatt: 472

Mats98 wrote: 12 Aug 2019, 02:21 Hva gjorde Pereira og mctominay dårlig idag ?
Eneste jeg kan komme på er at Pereira bommet på noen par innlegg.
Skjønner heller ikke hvorfor flere vil ha bort shaw. Jeg skjønner at han ikke er på nivå med alba, alaba og robertson, men er absolutt ikke dårlig. Pluss at han er 23.
(regner med denne var til meg)

Det handler ikke om hva de gjorde dårlig eller ikke. Jeg synes bare ikke de er gode nok generelt til å spille for United. Pereira hadde en fin assist ja, men han forsvinner for ofte ut av kampene, og han bruker altfor lang tid med ballen. Mot de beste lagene svekkes United av at Pereira og McTominay skal spille sentralt, fordi de har få kvaliteter som kan utgjøre en defensiv/offensiv trussel for f.eks Man City. Derfor mener jeg heller ikke at de nødvendigvis bør selges, jeg mener bare de hører hjemme i United på samme måten som O'Shea og Fletcher gjorde det - herlige folk, akademiprodukter og gode til å være involvert i 20 kamper pr sesong, men for svake mot de beste.

Ang. Shaw så har han definitivt tatt steg det siste året, men han er for svak offensivt, og for defensivt ustrukturert til at jeg klarer å stole nok på han.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18069

Pink Final wrote: 11 Aug 2019, 23:30 Ikke alle som gidder å se så gamle klipp.
David Herd fornektet seg ikke heller :D
LUHG!
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18069

Jeg er faktisk helt enig med Mourinho (!) i kritikken hans av Shaw i Sky studio i går.

Maguire må dekke for Shaw, heldigvis er Maguire i stand til å lese spillet, og ligger riktig stort sett hele tiden.

Jeg er også ganske sikker på at OGS og teamet ser dette, men det finnes ikke utfordrere på VB...

Om man sammenligner AWB og Shaw så blir det markant forskjell imo.

Hadde jeg spilt ving mot AWB hadde jeg gruet meg til det smalt, hadde jeg spilt mot Shaw, hadde jeg gledet meg til å slå innlegg uten å bli presset.

Angående midtbanen, så ga den vekk ball og rom i 1.omg spesielt, noe OGS nevnte: "Formasjonene satt ikke".

Og da kommer Chelsea tungt på forsvaret vårt, og skaper farligheter litt for ofte. Jeg forventer ikke at vi ikke slipper til noen sjanser mot en topp 4 rival, men ønsker bare litt større kontroll på ball og rom.
LUHG!
User avatar

Lingard
Moderator
Posts: 2728
Joined: 30 Jan 2019, 03:49
Liker gitt: 226
Liker mottatt: 2857

Blodfink wrote: 12 Aug 2019, 17:43 Jeg er faktisk helt enig med Mourinho (!) i kritikken hans av Shaw i Sky studio i går.

Maguire må dekke for Shaw, heldigvis er Maguire i stand til å lese spillet, og ligger riktig stort sett hele tiden.
Jeg har fått med meg at Mourinho har kritisert Shaw, men ikke i hvilke situasjoner.. er han dårlig i press? For offensiv? Feilplassert?

Det at midtstoppere må ut å dekke rom/redde offensive backer er jo ikke akkurat noe nytt. Tror ikke van Dijk og Gomez/Matip/Lovren har det noe lettere i Liverpool akkurat.

steve.crowford
Posts: 21
Joined: 12 Aug 2019, 11:08

We'll definitely be in Top 4, Bissaka and Maguire as if always playing for us) Chelsea only really had a few chances.
Our new velvet four
User avatar

Lingard
Moderator
Posts: 2728
Joined: 30 Jan 2019, 03:49
Liker gitt: 226
Liker mottatt: 2857

"Lindelöf longpass" <-- var vel McTominay som slo den. :hah:

Kampen om topp 4 blir meget spennende. Chelsea virket frisk mot oss, men defensivt var det klare mangler. Spørs hvordan laget setter seg når Kante og Rudiger er tilbake for fullt. Ellers så skal det bli spennende å se Arsenal med nysigneringene.
User avatar

Elkey
Posts: 1259
Joined: 08 Aug 2018, 21:19
Liker gitt: 301
Liker mottatt: 299

Mye interessant i denne artikkelen på United.no. Krever abonnement.

https://www.united.no/nyhetsarkiv/lop-m ... -6-lagene/
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18069

Lingard wrote: 13 Aug 2019, 12:18 Jeg har fått med meg at Mourinho har kritisert Shaw, men ikke i hvilke situasjoner.. er han dårlig i press? For offensiv? Feilplassert?
Han nevnte alt det i grunn, jeg synes han er spesielt sløv i presset sitt, alltid litt på halvdistanse. Jeg opplever ham som litt dårlig til å lese situasjoner også.

Men var ikke rævva, han hadde flere gode involveringer.
LUHG!
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18069

Lingard wrote: 13 Aug 2019, 12:42 "Lindelöf longpass" <-- var vel McTominay som slo den.
jepp, hehe
LUHG!
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18069

Type han her

2.45 min inn så blir MUFC nevnt: Glazerout osv. :D

LUHG!
Post Reply