[PL] Manchester United - Chelsea (11.08.2019 kl 17:30)

Manchester Uniteds kamper diskuteres her.
User avatar

pixma
Donor
Posts: 1942
Joined: 08 Aug 2018, 22:35
Liker gitt: 816
Liker mottatt: 2563

Nu er jeg helt , har ikke ord.
User avatar

Torquemada
Posts: 1343
Joined: 23 Dec 2018, 13:24
Liker gitt: 345
Liker mottatt: 1577

Er nesten ikke til å tro. Sitter med ståpels over hele kroppen. Er så vakkert..
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14535
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22975
Liker mottatt: 18954

Gratulerer med herlig seriestart, effektive i dag, 5 skudd på mål. Fantastisk.
LUHG!

Kyndilfan1
Posts: 406
Joined: 20 Apr 2019, 13:24
Liker mottatt: 3

Det var bestemt ikke noget jeg havde forventet inden kampen.

Og jeg regnede med noget meget, meget, meget værre end dette her. Spillet var ikke det allerbedste, men screw it. Jeg er så enormt glad for, at jeg tog så ufattelig fejl :)

MOM:

1. Maguire
2. AWB
3. Rashford

Karakterer (1-10):

DDG 8
AWB 9
Maguire 10
Lindeløf 9
Shaw 7
McT 6
Andreas 5
Pogba 7
Lingard 4
Rashford 9
Martial 8
James 8
Mata UB
Greenwood UB

Jeg er sååå glad.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14535
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22975
Liker mottatt: 18954

Chelsea må føle det litt merkelig med 4-0...vi tok de på kontringer.

Håper på revansje mot Wolves neste mandag, blir tøft der borte.
LUHG!
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14535
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22975
Liker mottatt: 18954

Gir 8 til Maguire, DDG, AWB,

Rashford, Pogba, Lindelöf rett under der. Martial med en fin fighterscoring, får for den og den lille pasningen til Pogba før 4-0

McTominay må opp et hakk, Lingard, Shaw og Pereira også. Men herlig crosser fra Pereira til Martial.
LUHG!
User avatar

Torquemada
Posts: 1343
Joined: 23 Dec 2018, 13:24
Liker gitt: 345
Liker mottatt: 1577

MOM:

1. Aron w Bissaka
2. Pogba
3. Maguire

Karakterer (1-10):

DDG 8
AWB 10 - hadde bare en feil
Maguire 9
Lindeløf 9
Shaw 7
McT 6
Andreas 7
Pogba 9
Lingard 5
Rashford 9
Martial 8
James 8 - hysterisk at han får et mål.


For en fantastisk åpningskamp, og vi ligger allerede foran Liverpool på tabell. Måtte det fortsette slik.
Alle dystre spådommer, eder og galle i media er gjort til skamme så det holder.

Synes OGS sin oppsummering med TV2-Ingrid er spott on.
Jeg gleder meg til fortsettelsen.

Kan ikke si annet enn at jeg er i et meget meget godt humør.
User avatar

Topic author
RaoulDuke
Grunnlegger
Posts: 931
Joined: 28 Jul 2018, 13:29
Liker gitt: 119
Liker mottatt: 814

Herlig dette!

Høydepunkter. Se dem før de forsvinner ;)
User avatar

Elkey
Posts: 1259
Joined: 08 Aug 2018, 21:19
Liker gitt: 301
Liker mottatt: 299

Torquemada wrote: 11 Aug 2019, 20:09Lingard 5
Lingard med 5? Må være fordommer... Han var meget bra i dag.

Cola

Torquemada wrote: 11 Aug 2019, 20:09 James 8 - hysterisk at han får et mål.
Da kom tårene hos meg
User avatar

Ivanisevic
Posts: 76
Joined: 30 Jun 2019, 15:43
Liker mottatt: 3

Sinnsykt artig seriestart, selv for negative meg! Herlig fotballkamp. Masse sjanser begge veier. Masse balltap på midtbanen til begge lag, spesielt Uniteds. Første omgang understreker med all tydelighet hvor svak midtbanen vår er. United kunne fort ligget under 1-3, men marginer og hell hjalp i dag. Pereira var fæl. Shaw var heller ikke god. Pogba var svak men spilte seg opp i andre omgang og hadde to fantastiske assists. Herlig at både Martial og Rashford får spillemål, spesielt Rashfords andre mål var fantastisk. Herlig løp, genialt nedtak og flott avslutning. Klinisk.

Maguire solid, AWB knallgod. Savnet ikke Young, Smalling, Jones og Matic så altfor mye for å si det sånn. Spiller heller 4-4 uten de gamle gutta på banen enn å vinne 1-0 MED dem på banen for å si det sånn.

Dette lover godt for fortsettelsen. Gutta med selvtillit. Viktig. Men, denne midtbanen kommer til å bli avslørt gang på gang på gang mot alt mulig slags lag i løpet av sesongen. Vi har ikke like mye hell og flyt som i dag hver gang. Jeg tror vi kommer til å spille masse artige kamper der det blir mål og sjanser til begge lag, så taper vi nok noen av dem, mens vi vinner andre. Kvaliteten er ikke god nok til den stilen OGS vil kjøre, men det går helt fint. Vi kan være tålmodige hvis vi får se unge, sultne spillere som vil utvikle seg i stedet for Matic og Mata som rusler rundt i pensjonist-tempo utpå der.

Tror fortsatt vi ender på 6.plass, men det kan absolutt bli jevnt mot Chelsea og Arsenal (og andre lag?) om den viktige 4.plassen. Uansett første artige kampen i årets PL. Har ikke klart å kommet meg gjennom noen av de andre kampene uten å skru over på noe annet, ettersom det har vært altfor kjedelig. Dette var alt annet enn kjedelig. Takk OGS!
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14535
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22975
Liker mottatt: 18954

Lingard var helt ok [mention]Elkey[/mention] , ikke noe mer imo. Spilte bedre i 2.omg enn i 1. omg.

Det var litt sånn med hele laget synes jeg, vi har litt flyt i 1.omg. Straffen hjalp oss veldig. Og De Gea, målstenger og litt sånne ting.

Tar ikke helt av etter dette, men tar med de 4 flotte scoringene, og kontringsviljen.
LUHG!
User avatar

offside
Posts: 1306
Joined: 25 Feb 2019, 20:55
Liker gitt: 581
Liker mottatt: 1250

Det er alltid fint å vinne, særlig mot Chelsea. Syntes vi starter ganske svakt egentlig, og det er Chelsea som har spillet og sjansene. Ut av det blå får vi et straffe, men forsatt syntes jeg Chelsea skaper mest og de hadde vel 2 stolpeskudd. Det gjorde de i starten av andre omgangen også, de var intense og hadde en del posession. Men så var vi dødelig effektive, vi satt sjansene våre. For noen fantastiske mål vi scorer, og ekstra gøy var det å se James score i debyen sin.

Ja vi vant 4 - 0 mot et middels Chelsea lag som har sine utfordringer, og ikke fått henta de spillerne de ønsker forståelig nok. Men jeg er litt bekymret over hvordan vi lar Chelsea styre kampen til tider og da sjansene vi slapp til. Syntes også det var en del småslurv i pasning-kvaliteten. Tror vi kunne blitt straffet hardere i dag mot en bedre motstander.

Men for all del, vi vinner 4 - 0 i serieåpningen. Vi viser mye gode tendenser, må ærlig si at Maguire var en gigant i dag. Kan se hvorfor vi hentet han, Bissaka gjør også kanonmatch. Pogba var på i dag, Lingard, og Andreas gjør en god match de også.

Vi var effektive, vi setter våre sjanser men det er forsatt en del ting som skurrer litt. Men man skal ikke være skuffet på en dag som dette. En slik seier kan gi boost og bedre selvtillit i gruppen. Det er også verdt å nevne at vi stilte med det yngste gjennomsnittslaget av samtlige lag i dag. Det er gledelig, og at man har såpass mange unggutter. Det er også da gledelig at vi vinner 4 - 0 mot Chelsea.

Men jeg er spent på hvordan det blir når vi evt møter sterkere motstand....

Får nyte denne seieren, og det er deilig at PL har startet igjen.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14535
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22975
Liker mottatt: 18954

Støtter analysene [mention]Ivanisevic[/mention] og [mention]offside[/mention]
LUHG!
User avatar

Elkey
Posts: 1259
Joined: 08 Aug 2018, 21:19
Liker gitt: 301
Liker mottatt: 299

Blodfink wrote: 11 Aug 2019, 20:29 Lingard var helt ok @Elkey , ikke noe mer imo. Spilte bedre i 2.omg enn i 1. omg.
Han var ikke beste mann på banen, men å gi 5 - til spilleren som hadde høyest treffsikkerhet på pasningene (88,5%) - blir useriøst.
(OK, Mata hadde høyest med sine 100%, men han spilte jo bare 4 minutt eller hva det var).
Post Reply