[PreSeason] Sommerturne 2019

Manchester Uniteds kamper diskuteres her.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Denne kunne jeg ha skrevet selv, ergo en super journalist, ;P

Men sier meg meget enig

https://www.manchestereveningnews.co.uk ... s-16694923
LUHG!
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Enig!

LUHG!
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Enig i hva han sier her: Om OGS, McT og Matic og ja, i grunn alt han sier.



La de unge spille Ole Gunnar Solskjær!!!
LUHG!
User avatar

Elkey
Posts: 1259
Joined: 08 Aug 2018, 21:19
Liker gitt: 301
Liker mottatt: 299

Veldig variable prestasjoner. Tror ikke man skal legge så mye inn i dette. Laget som startet hadde lite fart. Litt rart å bruke to treige spillere i angrepet (tenker på Pereira, Mata). Det hadde holdt med en. Og Pereira burde ikke spilt høyrekant. Han er ikke spesielt god der. Kampen endret seg veldig når det ble satt inn mye raskere spillere. Om noe, demonstrerer det hvor avhengig Solskjær er av raske spillere...
User avatar

Torquemada
Posts: 1343
Joined: 23 Dec 2018, 13:24
Liker gitt: 345
Liker mottatt: 1577

Ingen stor kamp dette nei.

Matic var ok helt fram til 1-0. Hadde en del fine framspill. Etter dette var han under middels.
AWB ser veldig lovende ut. Ikke noen stor kamp, men virker trygg og har kontroll.
Trekker tilbake det jeg sa om Rojo før kamp, han var slett ikke av de dårligste utpå der. Men han var ikke noen stjerne heller.
Lindelöf ser ut til å være redd skuddet som gir 1-1. Her skal han slenge seg for å blokkere, ikke vri seg unna.

Shaw virket tam. Hadde et par skudd, og særlig et var bra.
Rash og Martial virket tamme. Men glimtet til. De trenger helt klart mer spilletid sammen.

Unggutta som kom inn i andre omgang ser lovende ut. Hvis de slår ut i full blomst, så kan dette bli vakkert.

Mats98
Posts: 259
Joined: 11 Sep 2018, 22:27
Liker mottatt: 2

Ikke noe spesielt bra kamp nei. Hva skjedde med det gode presspillet og intensiteten vi hadde i begynnelsen av preseason? Syntes de to siste kampene nå har vært tamme.
Også har vi jo ikke angrep, bare individuelle spillere som prøver på noe selv. Ikke noe samspill der i det hele tatt. For dårlig bevegelse, for dårlige pasninger og ikke nok folk i boksen når et innlegg blir slått.
Det virker ikke som om de trener på angrepsspill. Ser ikke ut som de vet helt hva de skal gjøre i den siste delen av spillet. Ser heller ikke ut som de øver på å slå innlegg.
Det er mye å jobbe på der.
Matic, mata og young burde være ferdig i United, hvertfall i start 11’ern. Det ser man ganske klart nå.
Pereira, lingard, rojo, smalling, darmian og Jones burde heller ikke starte kamper, men kan være greit å ha på benk.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Du setter fingeren på problemene her [mention]Mats98[/mention], enig i at vi har sett litt tamme ut de to siste.
Maguire og Dybala (om han kommer), kan rette opp noe, men det er ikke nok.

De som Solskjær kaller "the kids" bør starte mot Chelsea. Så kan de eldre komme inn og ligge lavt og kompakt når unga har skaffet oss ledelse, og blir slitne. Jeg ville kjørt den taktikken i alle fall.
LUHG!
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

LUHG!

Mats98
Posts: 259
Joined: 11 Sep 2018, 22:27
Liker mottatt: 2

Ja hjelper nok en del med de to, men de må få klare instrukser hva de skal gjøre i angrep. Så må de trene mye på det.
Skal de løpe i bakrom, må de øve på det. Skal de slå innlegg, så må de øve på det og øve på å fylle boksene og hvor folk skal plassere seg i boksen.
Syntes ofte folk trekker seg for mye tilbake og vil ha ballen i beina. Når både rash og martial gjør det så har vi jo ikke noe på topp. Ingen av de er noen klar spiss heller syntes jeg. Alt for glad i å ha ballen i beina. Selvom de kanskje er bedre som spiss enn ving. Er litt usikker på de to egentlig.
Syntes også ofte folk beveger seg i samme rom, istedenfor motsatte bevegelser. Blir litt rotete
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Støtter dette [mention]Mats98[/mention]

OGS nevnte heldigvis at boksen er tom når James setter fart og crosser inn, kvaliteten på innleggene må også opp. Veldig enig i det du skriver om Rashford og Martial.

Det mangler litt dødsforakt, den får vi med gamle Super-Mario, om han skulle komme.
Tipper Solskjær evt. er interessert i kroaten fordi han kan vise frem litt sånt til de vi har fremme der fra før.
Mats98 wrote: 04 Aug 2019, 15:52 men de må få klare instrukser hva de skal gjøre i angrep. Så må de trene mye på det.
Skal de løpe i bakrom, må de øve på det. Skal de slå innlegg, så må de øve på det og øve på å fylle boksene og hvor folk skal plassere seg i boksen.
Syntes ofte folk trekker seg for mye tilbake og vil ha ballen i beina.
Ja, de må terpe på dette, mangler samhandling, samme problem vi har hatt siden 2013...

Har trua på de yngste, Chong, Gomes og Greenwood virker mer samspilte fra sine kamper i U-avdelingen.
LUHG!
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Ikke meningen å mobbe kjære Phil her, men måtte jo le. Det morsomste er nesten latteren til filmeren av seansen

LUHG!

Mats98
Posts: 259
Joined: 11 Sep 2018, 22:27
Liker mottatt: 2

Ja unggutta imponerer. Bare redd de sliter for mye fysisk til å takle PL. Også redd gomes kanskje blir litt for lav, selvom det er gjerne de minste som er best. Men gomes må vel være en av de minste spillerne som spiller for et første lag?
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7393
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26240
Liker mottatt: 16755

Mats98 wrote: 05 Aug 2019, 09:54 Men gomes må vel være en av de minste spillerne som spiller for et første lag?
Ja, Gomes er ekstremt liten.
Vet ikke om du leser kommentarfeltet på United.no?
Dette har vært oppe der også.
Derfor undersøkte jeg dette.

Husker tre små spillere.

Stan Cummins som var off midtbane og spiss på Middlesbrough og Sunderland for 40 år siden.
Han var god med ballen, og kan minne om Gomes.
Cummins klarte seg veldig bra.

Alan Wright, venstreback for bl.a Aston Villa og Sheffield United for 15-20 år siden.

Ryan Fraser, dagens venstreving for Afc Bournemouth.

Alle disse er 1,63m.

Gomes er enda mindre, kun 1,61m.

Fant kun én spiller i England som har vært mindre.
Levi Porter, ex Leicester ving.
Han var bare 1,60m.

En journalist ved navn Adam Bate har skrevet en artikkel om små spillere.
Han mener dagens fotball, med intensivt press over korte avstander og mye fokus på pasningsspill gjør fotball enklere for små spillere.
Ja, han mener det kan være en fordel å være liten.
https://www.skysports.com/football/news ... ier-league

Jeg synes Gomes ser ut som et ballvirituos.
Ballen sitter limt til føttene hans.
Han kan bli nyttig for å åpne opp spillet, og jeg synes ikke fysikken ser ut til å hemne ham vesentlig.

En spiller som Diego Maradona var også liten.
Litt større enn Gomes da.
Maradona var 1,65m.
Det er en rekke spillere som har vært fra 1,65m og opp.
Under 1,65m er det imidlertid ikke mange.
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

offside
Posts: 1305
Joined: 25 Feb 2019, 20:55
Liker gitt: 581
Liker mottatt: 1250

Det kan selvsagt stemme at dagens fotball kan passe bedre for små spillere. Tror spillere som er lave av vekst må ha ekstremferdigheter og de må være gode med ball. Messi er ikke høy, og har ekstrem ferdigheter. For Gomes sin del så handler det veldig mye om hvordan United vil spille og ønsker å spille. Er ikke redd for hans høyde så lenge han kan spille på sine ferdigheter. Men om han er en United spiller, eller må til en liga hvor det kanskje fokuseres mer på teknikk, time will show.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Gomes er god nok, det er jeg helt sikker på. Faller han igjennom så har jeg tatt feil.

Men han har noe ingen andre på United har, jeg er helt solgt. Han må få spille.
LUHG!
Post Reply