[PreSeason] Sommerturne 2019

Manchester Uniteds kamper diskuteres her.
Post Reply
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Møkamål, men Moura er uansett klasse. Men Matic kunne f.eks ikke rusa på ham, sjanseløst, selvmål av Shaw i grunn...
LUHG!
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Gomes/Mata fikser 2-1, meget flott. Shaw med en fin liten pasning før det igjen. Ellers så har dette forsvaret med Lindelöf/Tuanzebe vært jevnt med Rojo/Smalling så og si, men slapp igjennom Son de to førstnevnte. Holder Rojo som beste stopper idag.

Matic henger bare ikke med i det defensive, enkel å drible...Dalot bra synes jeg. Fred med feilpasninger på slutten av kampen...ellers en grei innsats.

Eriksen spilte siste 30 min. Meget god. Farlige på overtid Spurs, men vi vinner 2-1. 18-åringen Gomes matchvinner.
LUHG!
User avatar

Torquemada
Posts: 1343
Joined: 23 Dec 2018, 13:24
Liker gitt: 345
Liker mottatt: 1577

Blodfink wrote: 25 Jul 2019, 14:48 Ja, Bailly skadet...8 min det var det. Nå er det ferdig
Han er et alt for usikkert kort å satse på dessverre, må ha inn en annen. Selg...

Fra Manchester Evening News:
An Eric Bailly injury is as certain as death and taxes but it remains uncertain as to whether Manchester United will sign a centre half before August 8.[/quote]

Kyndilfan1
Posts: 406
Joined: 20 Apr 2019, 13:24
Liker mottatt: 3

Gomes var bedst i dag imo. En opløftende indsats og af de unge så er Gomes den jeg tror mest på.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Kyndilfan1 wrote: 25 Jul 2019, 16:47 Gomes var bedst i dag imo. En opløftende indsats og af de unge så er Gomes den jeg tror mest på.
..

Mange som var bra, Gomes er et stortalent, men det er de andre unge også. Håper å se alle de unge mye på banen fra august. Akademi-produkter har enten scoret eller assistert ved samtlige mål i pre-season.
LUHG!
User avatar

Torquemada
Posts: 1343
Joined: 23 Dec 2018, 13:24
Liker gitt: 345
Liker mottatt: 1577

Fred og Matic var elendige begge to. Hvis dette er karene som skal være på midten neste sesong, trøste og bære. Her MÅ det handles inn noe nytt og bedre.

Slik det så ut idag, så tror jeg Mata kan løpe i ring rundt Matic. Der var det ikke mye fart.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Torquemada wrote: 25 Jul 2019, 17:59 Slik det så ut idag, så tror jeg Mata kan løpe i ring rundt Matic. Der var det ikke mye fart.
:D

Støtter din post, de to du nevner sliter bigtime, et ok skudd fra Fred, men han starta dårlig og avslutta fryktelig.

Matic har jeg skrevet mye negativt om, synes synd på ham, fordi han virker å være en snill gutt, men han må ikke spille for MUFC mer synes jeg.
LUHG!
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Torquemada wrote: 25 Jul 2019, 15:28 An Eric Bailly injury is as certain as death and taxes but it remains uncertain as to whether Manchester United will sign a centre half before August 8.
[/quote]

Hahaha.

Angående ny stopper, vi bør ha det. I dag var Rojo best imo, ikke så imponert over Lindelöf, det har jeg i grunn aldri vært, god til tider, men han glipper i dag. Tuanzebe gjør det godt mtp alder og erfaringsgrunnlag.
LUHG!

Kyndilfan1
Posts: 406
Joined: 20 Apr 2019, 13:24
Liker mottatt: 3

Forfriskende at se spillestilen da det var første pre season kamp jeg har set.

Gomes var jeg imponeret over og synes, at han var blandt de bedste. Forsvaret gjorde det også rigtig godt i første halvleg. Men det fungerede meget dårligt med Bailly og Lindeløf. Synd at Bailly blev skadet, men måske held i uheld for United. For Smalling og Lindeløf er begge bedre og Tuanzebe har større potentiale.
User avatar

Elkey
Posts: 1259
Joined: 08 Aug 2018, 21:19
Liker gitt: 301
Liker mottatt: 299

Jeg syntes United gjorde det greit mot Tottenham i dag. Noen spillere sleit, men jeg antar at det er varmen og den høye fuktigheten, i kombinasjon med den høye treningsbelastningen, som er skyld i det.

Gomes viser gode takter igjen. Det er gledelig.

Synd med Bailly... igjen. Så dere forresten bildene fra da han ble bært ned til garderoben. Så ut som en solnedgang. Om det var en film, ville en slik scene betydd noe... er unitedkarrieren over mon tro?
User avatar

messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8987

Blodfink wrote: 25 Jul 2019, 18:05 Angående ny stopper, vi bør ha det. I dag var Rojo best imo, ikke så imponert over Lindelöf, det har jeg i grunn aldri vært, god til tider, men han glipper i dag. Tuanzebe gjør det godt mtp alder og erfaringsgrunnlag.
Rojo er for min del for dårlig med ball, for dårlig i det taktiske og ikke minst ekstremt skadeutsatt. Setter han ikke i én klasse under Lindelöf, for Lindelöf ligger nok ganske så langt foran.

Har vel aldri likt Rojo personlig og syntes egentlig at han minner meg om en god Championship-stopper hvor duellspillet er hans største styrke. Åpenbare feil i posisjoneringen samt en for aggressiv spillestil.

Utover det så kan jeg forstå hvorfor han kommer bedre ut av det i dag enn Lindelöf og det ligger i at Pogba/McTominay er milevis foran Matic/Fred og dermed fikk Rojo bedre arbeidsforhold.
LoveUnitedHateGlazers

Mats98
Posts: 259
Joined: 11 Sep 2018, 22:27
Liker mottatt: 2

Rojo var god idag men tror nok ikke det er noe å satse på.
Baily klarer ikke å holde seg skadefri. Mye pga. hans spillestil. Han er ferdig.
Gomes var bra, kjempe bra teknisk spiller. Er bare litt redd han blir for liten?
Stort sett fornøyd idag. Er noen par spillere som ikke burde starte for United da. Matic, young og rojo spesielt.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

messilingard wrote: 25 Jul 2019, 21:53 Rojo er for min del for dårlig med ball, for dårlig i det taktiske og ikke minst ekstremt skadeutsatt. Setter han ikke i én klasse under Lindelöf, for Lindelöf ligger nok ganske så langt foran.
Lindelöf og Tuanzebe er nok de to beste stopperne vi har, når det gjelder ballbehandling.
messilingard wrote: 25 Jul 2019, 21:53 Utover det så kan jeg forstå hvorfor han kommer bedre ut av det i dag enn Lindelöf og det ligger i at Pogba/McTominay er milevis foran Matic/Fred og dermed fikk Rojo bedre arbeidsforhold.
Ja, men det er en lang ball opp (om jeg ikke husker feil), Lindelöf blir tatt på senga, og Spurs er alene med keeper. Jeg synes ikke Lindelöf er spesielt god i å falle av riktig, det blir mye å løpe etter. Flere eks. på det sist sesong. Og kun 1 slik feil gir fort 1 baklengs. Han er også for lett å drible mener jeg.
LUHG!
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Angående Shaw, lurer på om trenerne synes han er for slapp i presset? Hvor ofte stopper han innlegg fra sin kant? Mulig jeg er for negativ, men jeg tror han slipper forbi 80% av innleggene...Har vært frustrert over dette helt siden han kom tilbake etter den forferdelige skaden.
LUHG!
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

United.no har disse tre på topp så langt i sommer:

1. Aaron Wan-Bissaka 7,5
2. Scot McTominay 7,0
2. Andreas Pereira 7,0

De 4 med under 6,0 i snitt:

21. Jesse Lingard 5,75
22. Marcos Rojo 5,67
23. Nemanja Matic 5,5
24. Diogo Dalot 5,33

Dalot spilte seg opp mot Spurs synes jeg, men han var dårlig de første kampene.
LUHG!
Post Reply