[PreSeason] Sommerturne 2019

Manchester Uniteds kamper diskuteres her.
User avatar

Lingard
Moderator
Posts: 2728
Joined: 30 Jan 2019, 03:49
Liker gitt: 226
Liker mottatt: 2857

Buchan wrote: 31 Jul 2019, 00:20Aalesund lå dypt.
Aalesund, faktisk. :P

Fikk ikke sett så mye av dagens match, men så mest før pause og McTominay virket frisk. Det samme gjorde Lingard, Rashford og Martial.. uten at avslutningene deres imponerte noen. :P

Kyndilfan1
Posts: 406
Joined: 20 Apr 2019, 13:24
Liker mottatt: 3

Lingard syntes jeg var dårlig, men uden en genistreg fra Pogba og Mata var den endt uafgjort. Dog kommer McT og AWB helt sikkert til at have store roller i den kommende sæson.
User avatar

Torquemada
Posts: 1343
Joined: 23 Dec 2018, 13:24
Liker gitt: 345
Liker mottatt: 1577

Det var litt feriemodus over det hele. Tam start, før United hadde en periode hvor de satte litt mer fart på.

McT helt klart best. AWB viste også fram en del gode ferdigheter, men savner noen skikkelige innlegg fra kant. Lite å spore av dette.

Shaw var litt skuffende. Lingard og Matic ennå mer skuffende.

Martial jobbet mye på topp, men ble servert fint lite å jobbe med. Når han gikk mot mål på egenhånd, så følte jeg hver gang at det kunne bli farlig, men så tok han alltid en siste dribling.

Daniel James viste fram farten sin et par ganger, men gjorde alt for lite ut av seg. AWB var langt mer synlig på denne siden.

Phil Jones gjorde ingen feil, borsett fra å stoppe sitt eget brassespark med hånden. Hadde det blitt mål. så hadde han fått kultstatus. Det hadde blitt solgt tusenvis av t-skjorten med Jones som tar brasse. Selv om han er ei kløne av og til, så har jeg sans for spilleren.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Lingard wrote: 31 Jul 2019, 01:17 Aalesund, faktisk.
:D
LUHG!
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Angående stemning så hørte i alle fall jeg KBK`s fans best: " Det e vi som e fra Kristiansund"...

Kampen var skikkelig feriemodus, sånn sett som [mention]Buchan[/mention] nevner: Vi er jo best (skulle bare mangle). Men: Vi slår elendige innlegg, og vi avslutter elendig.

Akkurat det bekymrer, OGS og teamet hans må jo ha fokusert på dette, men da er ikke spillerne gode nok? Tar ikke til seg lærdom? James var elendig på innlegg i går, AWB og. (han fikk en del kritikk for dette i engelske kommentarfelt sist sesong: "He can`t cross" osv). Jeg mener dette seriøst: Bortsett fra ett innlegg fra Rashford, så var resten på nivå med norsk bedriftsfotball...

Avslutningene i går resulterer altså i 0 mål, det måtte en straffe til...skremmende det og. Det blir veldig interessant å se om det blir bedre mot AC Milan.

Vi trenger Fernandes, han slår innlegg med utsiden og innsiden av foten, fra begge kanter, med enorm presisjon. Dybala slår også bedre innlegg enn det opplegget vi så i går. Begge kan avslutte rimelig bra også.
LUHG!
User avatar

Buchan
Donor
Posts: 2010
Joined: 08 Aug 2018, 21:54
Liker gitt: 7288
Liker mottatt: 4157

Aalesund ja 😀 😆, det var da i nærheten av Kristiansund 😀.
Last edited by Buchan on 31 Jul 2019, 12:10, edited 1 time in total.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Buchan wrote: 31 Jul 2019, 08:28 Aalesund ja , det var da i nærheten da i nærheten av Kristiansund .
Ha ha, det har du rett i [mention]Buchan[/mention] :thumb_up: :D
LUHG!
User avatar

Elkey
Posts: 1259
Joined: 08 Aug 2018, 21:19
Liker gitt: 301
Liker mottatt: 299

Blodfink wrote: 31 Jul 2019, 08:23 Vi slår elendige innlegg, og vi avslutter elendig.
Dette har United slitt lenge med. Usikker på hvorfor det er så begredelig, men det kan jo henge sammen med dårlig angrepsmønster. Det er veldig vanskelig å gi et godt innlegg om løpene stopper opp, eller om det ikke er opplagt hvor løpene skal ende opp. Inntrykket mitt er at Martial er en spiller som ofte stopper opp løpene sine f.eks.

Dalot er jo flink til å komme til innlegg, men han sikter jo ikke. Han slår de blindt inn, og det kan være pga. det jeg nevnte ovenfor. Han tar bare en sjanse.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Elkey wrote: 31 Jul 2019, 11:19 Dette har United slitt lenge med. Usikker på hvorfor det er så begredelig, men det kan jo henge sammen med dårlig angrepsmønster. Det er veldig vanskelig å gi et godt innlegg om løpene stopper opp, eller om det ikke er opplagt hvor løpene skal ende opp. Inntrykket mitt er at Martial er en spiller som ofte stopper opp løpene sine f.eks.

Dalot er jo flink til å komme til innlegg, men han sikter jo ikke. Han slår de blindt inn, og det kan være pga. det jeg nevnte ovenfor. Han tar bare en sjanse.
Støttes, Dalot har potensiale, han slår med kraft, det er hele nøkkelen, det er spiss og motsatt ving, pluss midtbanen som må lukte litt hvor ball kommer. Det må styrtes inn i feltet, full fres.
LUHG!
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7393
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26230
Liker mottatt: 16755

Blodfink wrote: 31 Jul 2019, 14:53 det er spiss og motsatt ving, pluss midtbanen som må lukte litt hvor ball kommer. Det må styrtes inn i feltet, full fres.
Enig, United må ha flere folk i og rundt feltet.
Spillerne må gjerne komme i to bølger, slik United gjorde så ofte før.
De fremste spillerne inne i feltet.
Spillerne lenger bak på banen kommer i neste bølge rundt 16 meteren og plukker opp returer og klareringer.

Inne i feltet må spillerne oppsøke ulike rom.
United pleide ofte å slå flatt inn enten på første stolpe eller i mellomrommet mellom keeper og forsvar på 6,7,8 meter.

Hvor ofte så vi ikke dette med feks Beckhams fantastiske innlegg.
Der Cole og Yorke hadde telepatisk fortåelse, den ene hoppet over ball og den andre mottok pasningen.
Giggs som kom inn fra motsatt side, med Scholes, Keane, Johnsen m.fl som kom i bølge 2.

United må opp med presisjonen og dessuten slå mer flatt mener jeg.
Og ikke minst må det fylles på med folk.
Tror Solskjær tenker sånn i større grad enn Mourinho og van Gaal.
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

LUHG!
User avatar

Elkey
Posts: 1259
Joined: 08 Aug 2018, 21:19
Liker gitt: 301
Liker mottatt: 299

Tipper United starter med følgende 11er mot AC Milan:

-------------------------De Gea

Wan-Bissaka- Smalling - Lindeløf - Shaw

‐--------------McTominay - Pereira

-----------James - Lingard - Rashford

‐----------------------Martial
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Ja, det laget virker sannsynlig [mention]Elkey[/mention] , kanskje Matic for Pereira, men håper ikke det...Og Jones for Smalling. Det blir hipp som happ for min del.
LUHG!
User avatar

Torquemada
Posts: 1343
Joined: 23 Dec 2018, 13:24
Liker gitt: 345
Liker mottatt: 1577

Noen som vet hvor denne kampen vises?
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

[mention]Torquemada[/mention]

Tv2 sumo og Tv2 Sport premium
LUHG!
Post Reply