[PL] Manchester United - Manchester City

Manchester Uniteds kamper diskuteres her.
User avatar

Elkey
Posts: 1259
Joined: 08 Aug 2018, 21:19
Liker gitt: 301
Liker mottatt: 299

280 minutter siden forrige United-scoring... and counting...

Forrige mål var straffen til Pogba mot West Ham i det 80. minutt.
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7391
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26218
Liker mottatt: 16748

Ganske god innsats fram til 0-1.
Med litt mer kvalitet kunne United ledet.

Fra 0-1 faller laget litt sammen.
Taper 0-2 mot det beste laget i PL.

Bare å gjenta meg selv.
Denne sommeren blir viktig.

United er nok flere år unna å bli PL vinner kandidat igjen.

Det blir viktig fra neste sesong å se progresjon.
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Buchan
Donor
Posts: 2010
Joined: 08 Aug 2018, 21:54
Liker gitt: 7285
Liker mottatt: 4157

Synes mange dømmer laget litt vel hardt i kveld. Vi mangler kvalitet foran mål for tiden. 1 omgang var bra. Og enig at vi faller sammen etter første målet.
Og så har ikke DeGea hadde vel ikke dagen i kveld heller.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14247
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22207
Liker mottatt: 18053

Brukbart første halvtimen, de kjempet godt lenge. Men det vil seg ikke.

Nesten nervøs for at OGS er ferdig snart...men leste jo at han skal få 3 år på vise at han er rett mann.

Håper han får noen knallspillere inn i sommer, 6 stk.
LUHG!
User avatar

Lingard
Moderator
Posts: 2728
Joined: 30 Jan 2019, 03:49
Liker gitt: 226
Liker mottatt: 2857

Blodfink wrote: 25 Apr 2019, 00:54 Brukbart første halvtimen, de kjempet godt lenge. Men det vil seg ikke.

Nesten nervøs for at OGS er ferdig snart...men leste jo at han skal få 3 år på vise at han er rett mann.

Håper han får noen knallspillere inn i sommer, 6 stk.
Tror ikke vi skal være bekymret for det. Jeg tror han sitter en god stund til, men klart.. om han får kjøpe litt i sommer og man ikke ser noe som helst forbedring før jul, så spøker det nok litt.. men jeg velger å ha troen så lenge vi får inn noen spillere som kan forsterke førsteelleveren. Det er meget, meget viktig. Kan ikke gå inn i neste sesong om tro at spillere som Lingard, Rashford, Martial, Fred og McTominay skal være bærebjelkene på dette United-laget. I tillegg blir det spennende å se hva som skjer med Pogba og David de Gea, kanskje spesielt Pogba.. men merker jeg begynner å bli likegyldig til franskmannen nå. Vi trenger spillere som ønsker å spille for klubben..
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7391
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26218
Liker mottatt: 16748

2-1-6 på de siste 9 hjemme mot City fra 2011.
(Fra 1-6 matchen).

Det er dårligste rekke mot dem siden 1-2-6 mellom 1968 og 1974 på Old Trafford.
;`(
Deretter skulle det gå 34 år før City vant på Old Trafford igjen.
Dessverre på 50 års markeringen for München i 2008.
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

pixma
Donor
Posts: 1921
Joined: 08 Aug 2018, 22:35
Liker gitt: 803
Liker mottatt: 2494

Så ikke kampen i går pga av jeg hadde gjort et valg om at jeg håpet på City seier, men ser at at det var mye bedre innsats en mot Everton, så da er det bare å håpe på seier mot brua på Søndag og forsatt håp om å klare 4 plassen.
User avatar

Torquemada
Posts: 1343
Joined: 23 Dec 2018, 13:24
Liker gitt: 345
Liker mottatt: 1577

Første omgang var godkjent, andre ble en gedigen skuffelse.
Fred var aktiv, men gjorde noen stygge feil.
Shaw og DDG må dele skyld for det ene målet. Shaw er langt fra agressiv nok, og et slikt skudd skal DDG normalt ta. På 0-2 synes jeg DDG er noe i passiv i inngripen. Mulig han har litt feil tyngdepunkt? Men beinparade/utfall er akkurat for lite til å slå ballen unna. Når den så går i mål, så ser det ille ut.

Det som var mest frustrerende å se på i 2. omg, var hvor dårlig samspillet i laget var. Når midtbanespillere mottar ball, så må de snu seg flere ganger for å lete etter mulig pasninger. 4-5-6 ballberøringer før ballen går, det holder ikke mot topplagene.

Jeg fikk nesten anfall når Pogba surret rundt på venstre side, for så å ende opp med å sende ballen på skrå bakover helt over på høyre side. Young måtte løpe 15 meter bakover for å ta mot, og da var en blå jævel der med en gang. Varianter av dette skjedde flere ganger.

Fred så i perioder ut som en kopi av Sanches, bare at han var 25 meter lengre bak på banen. Surret rundt som ei humle, og forsøkte å få med seg ball gjennom en klynge med motspillere. Argh!

Young har jeg gitt opp. Innleggene hans er så dårlige at DDG sine utspark har mer effekt, og DDG har ikke akkurat noen fantastiske igangsettinger langt framover på banen.

OGS har sannelig noe å henge fingrene i denne sommeren. Mulig han bør hente inn Gjert Ingebriktsen, og la han stå for en del av oppkjøring i sommer. Null ferie på guttene, opp tidlig hver morgen sammen med Gjert for å lære å løpe.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14247
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22207
Liker mottatt: 18053

Ja, Shaw var passiv og når Sane putter ligger 4 United-forsvarere på rekke på langs av banen, ingen tenker på å forsvare høyresiden. Darmian jogger som Roy Keane nevnte..Og DDG ble jeg ikke noe mindre lei av i går...
Roy Keane sa mye riktig i Sky-studio mener nå jeg. Han mener spillerne nå kaster enda en manager under bussen...
LUHG!
Post Reply