(EL) Manchester United -Bodø/Glimt 28.11.24

Manchester Uniteds kamper diskuteres her.

Pwint
Donor
Liker gitt: 21753
Liker mottatt: 14480

Syns vi skal være litt positive jeg da. Skal ikke kritisere Erik ten Hag. Han ga oss to fine troféer og gjorde nok sitt beste uten at det løsnet. Men når alt kommer til alt så er resultatene alt som teller i denne sporten, og jeg kan ikke noe for det, jeg tror vi har store ting i vente. Jeg er jo en optimist by nature, men dette føles som noe mer. Jeg tror på Ruben. Mer enn jeg har gjort på noen annen manager siden Sir Alex.
post liked by: Belfastboy, Andtho01, Pink Final, Buchan, Rød Pølse, RedTrafford, M.r. Brownstone, alfen74, Can2
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona

28FPellistri
Liker gitt: 1574
Liker mottatt: 5680

messilingard wrote: 28 Nov 2024, 23:05
28FPellistri wrote: 28 Nov 2024, 22:59 Så syns jeg jo vi er meget heldige med VAR i dag, både på scoringen til Højlund som jeg sliter med å se er onside og ikke minst med handsen til Onana utenfor feltet, som burde vært rødt kort.
Jeg stoler på VAR akkurat når det kommer til offside. Syntes heller ikke at det var et rødt kort. Ja den er borti hånda, men Onana ligger og spreller på bakken og får ballen opp i hånda fra 30-40 cm. Jeg lander på at det var riktig dømt.
Hadde det vært den offside-hjelperen man hadde i CL og VM osv, så hadde jeg vært enig. Her stoler jeg ikke på det, men vanskelig å si det 100%, syns ingen bilder viser det klart enda, fra de vinklene vi har sett.

Den med Onana kan definitivt diskuteres. Jeg hadde vært rasende om det var Haikin som tok den med hånden som på den måten, men er nok ingen gigantisk tabbe av VAR-teamet.

PS: Fin flikk fra Mount på målet til Højlund!
post liked by: Andtho01
When I think football, I think Manchester United. I still support United and always will. I will die with them in my heart.

Eric Cantona

messilingard
Moderator
Liker gitt: 3350
Liker mottatt: 11585

Jan Erik wrote: 28 Nov 2024, 23:07 . Om det skal være kort til Onana eller ikke, vet jeg ikke, men at han i det hele tatt må ut der og sprelle, skjønner jeg ikke.
Det er fordi Dalot gjør en enorm individuell feil med tilbakespillet sitt. Men ja, jeg er enig i at vi er tidvis i ubalanse. Samtidig så er absolutt alt nytt for dette laget og vi vinner betydelig flere baller offensivt i banen, her syntes jeg Ugarte var god, men det blir rom i mot ja. Dette var veldig synlig på den første scoringen i mot, samtidig så er det bedre at vi ryker på enkle feil enn at vi slutter å prøve. Jeg syntes dog at vi blir straffet oftere på grunn av enkle balltap enn at det er hele strukturen som det er noe problem med.

Skal ikke påstå at dette er perfekt og det er definitivt en lang vei å gå , men at dette var en elendig kamp sliter jeg med å være enig i.
post liked by: Pink Final, Pwint, Rød Pølse, Andtho01, Belfastboy, Buchan, RedTrafford, red, alfen74, Ryder
LoveUnitedHateGlazers

Bruviking
Liker gitt: 1
Liker mottatt: 195

Ble langt mer spennende enn ønsket. Likevel er jo dette lagets egen skyld, de burde scoret minst seks mål med alle sjansene de brant.

Og 1-2 målet burde aldri skjedd, men han som var i sin første løpsduell etter skademarerittet måtte selvfølgelig tape den...
post liked by: Pink Final, Buchan, Pwint, Rød Pølse, RedTrafford, Belfastboy, M.r. Brownstone

Pangaea
Liker gitt: 6427
Liker mottatt: 8469

Vi vant, og var nervøse før kampen. Det må da være positivt. En styrkedemonstrasjon av United, heh.

Kunne vunnet med mer selvsagt, men 3 poeng er 3 poeng.
post liked by: Pink Final, Buchan, Pwint, Andtho01, Rød Pølse, RedTrafford, messilingard, Can2

RedTrafford
Donor
Liker gitt: 25019
Liker mottatt: 17363

Bare glad for vi vant denne kampen.
Alt annet hadde vært for jævlig.
Var i grunnen fortjent også, men syns den satt langt inne.

Bra at mange får sjansen.
Både til å spille seg inn og ut av laget.
post liked by: Rød Pølse, Pwint, Andtho01, M.r. Brownstone, messilingard, Can2, Blodfink

red
Liker gitt: 3121
Liker mottatt: 6113

Enig i at vi tidvis så skjøre ut i dag... (midtveis i første omgang, og slutten av andre).

Amorim trenger helt klart litt stang-inn for at dette prosjektet skal lykkes. For det skal så lite til før selvtilliten til disse spillerne sprekker helt.

Og du ser at det kommer til å ta litt tid før systemet hans sitter.

Så da er han dessverre helt avhengig av at spillerne beholder troen gjennom den tiden det tar.

Savner en spiller/kaptein på dette laget som omtrent bare ved å være tilstede, får resten av laget til å senke skuldrene tre hakk. Digger Bruno, men han er ikke helt Robson/Bruce/Keane.
post liked by: Pink Final, Rød Pølse, Andtho01, RedTrafford, Belfastboy, M.r. Brownstone, 10Hag, Pwint, Can2

Bruviking

RedTrafford wrote: 28 Nov 2024, 23:18 Både til å spille seg inn og ut av laget
Hehe, Antony.
post liked by: RedTrafford, Pwint, Can2

Jan Erik
Liker gitt: 15029
Liker mottatt: 16273

@messilingard, ikke elendig, bare veldig varierende. Spillerne ser til tider usikre ut. Eller, noen gjør det. Mazraoui f eks, ser jo bunnsolid ut. Shaw også når han kommer inn. Men så er det så mye unødvendig feil som skjer, som jeg mener ikke kan lastes formasjon, men de som gjør de. Men det ene kommer kanskje av det andre. Eller så er den viktigste jobben til Amorim fremover nå, å få inn selvtillit og tro i hele gruppen.
post liked by: messilingard, Pink Final, RedTrafford, Rød Pølse, Pwint

messilingard
Moderator

Kan vel også si at Skullerud og Wikestad ikke akkurat fremstår spesielt profesjonelle som kommentatorer heller. Skullerud er så Glimt fanboy at han knapt nok har annet enn blåmerker på knærne av å forgude Glimt.
post liked by: Pink Final, Andtho01, Pwint, RedTrafford, Rød Pølse, Buchan
LoveUnitedHateGlazers

Jan Erik
Liker gitt: 15029
Liker mottatt: 16273

@messilingard, det er vel forståelig når det er norske lag i Europa? Selv om han til tider kanskje gikk litt vel langt i å insinuerer feil fra dommer f eks?
post liked by: red, Rød Pølse, Pwint

Andtho01
Liker gitt: 12988
Liker mottatt: 13857

messilingard wrote: 28 Nov 2024, 23:24 Kan vel også si at Skullerud og Wikestad ikke akkurat fremstår spesielt profesjonelle som kommentatorer heller. Skullerud er så Glimt fanboy at han knapt nok har annet enn blåmerker på knærne av å forgude Glimt.
Er akkurart det samme dei gjør til 130 også..
post liked by: Buchan, Rød Pølse, Pwint
Hate Glazer love United

Buchan
Donor
Liker gitt: 8690
Liker mottatt: 5185

Man må jo ta litt med i betraktningen at spillerne også har hatt tre Managere på kort tid.
Ellers så sa Kjetil Knutsen mye fornuftig etter kampen.
Men det var litt vondt å se på Malacia på det andre målet til B/G. Men i grunnen ikke så rart etter å ha vært borte så lenge, men jeg ble overrasket at han startet.
post liked by: Andtho01, Rød Pølse, Pink Final, RedTrafford, Pwint, Blodfink

messilingard
Moderator

@Jan Erik

Jeg syntes det er fryktelig uprofesjonelt, nå er det vel også ca. like mange norske Unitedsupportere som det er folk i Bodø. Når man regelrett er med å betaler lønna til folk som hverken har kompetansen eller integriteten til å kommentere fotball så føles det litt som å skylde penger ned i dass for min del, så er det riktignok mitt problem.
post liked by: Pink Final, Buchan, RedTrafford, Rød Pølse, Andtho01, Pwint
LoveUnitedHateGlazers

Bruviking

Enig, jeg synes kommenteringen var noe av det svakere jeg har vært vitne til på lang tid. Åpenbart at de ønsket at Bodø skulle vinne dette.
post liked by: Buchan, Rød Pølse, Andtho01, Pwint, messilingard, Pink Final
Post Reply