Manchester United - Liverpool

Manchester Uniteds kamper diskuteres her.
User avatar

Torquemada
Posts: 1343
Joined: 23 Dec 2018, 13:24
Liker gitt: 345
Liker mottatt: 1577

Helvette, Rash og Hererra sliter. Da frykter jeg at løpet er kjørt...
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14247
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22207
Liker mottatt: 18053

Akkurat...hurra, mer svekkelser...men, da er det opp til reservene i dag...de kan jo spille fotball de også. Måtte hell og lykke stå dem bi...
LUHG!
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14247
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22207
Liker mottatt: 18053

Bra gutter, kjør på nå, Liverpool er absolutt noe vi kan slå i dag!
LUHG!
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14247
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22207
Liker mottatt: 18053

Det var jo fint, nå som momentumet kom å greier...ja, ja, det var byttene for i dag...
LUHG!
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14247
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22207
Liker mottatt: 18053

Det pardoksale er at nå spiller de tre som jeg trodde skulle starte på topp...
LUHG!
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14247
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22207
Liker mottatt: 18053

Vi maler på, bra Lukaku, knus dem flate :D
LUHG!
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14247
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22207
Liker mottatt: 18053

Ja, ja, spesielt med alle byttene. Honnør til trenere og tropp for arbeidet i dag. Synd han ikke kasta seg frem der han gode Smalling…. fornøyd med innsats og utfall...ute av topp 4 igjen...
LUHG!
User avatar

Buchan
Donor
Posts: 2010
Joined: 08 Aug 2018, 21:54
Liker gitt: 7285
Liker mottatt: 4157

Dette var et bra resultat for United. Syns faktisk vi var nærmest seier.
Kommer jo litt ann på skadene, men jeg tror vi tar topp 4 😊
Herlig å se en frustrert Klopp 😊
User avatar

Elkey
Posts: 1259
Joined: 08 Aug 2018, 21:19
Liker gitt: 301
Liker mottatt: 299

Jeg er enig. Dette var en bra kamp av United med tanke på alle skadene de ble utsatt for. 3 bytter pga skade før pause er ekstremt. Og hadde Solskjær kunne byttet 4x, så hadde også Rashford blitt byttet ut i første omgang. Så dette var ikke optimalt. Langt i fra.

Nå begynner det å bli litt mange skader på nøkkelspillere; Martial, Matic, Mata, Herrera, Lingard og Rashford (antar jeg). Dette vil åpne opp for andre spillere, og jeg håper virkelig de griper sjansen.
User avatar

Torquemada
Posts: 1343
Joined: 23 Dec 2018, 13:24
Liker gitt: 345
Liker mottatt: 1577

Synd ikke Smalling greide å få den inn, men er fornøyd slik det utviklet seg. Så mange skader har vi virkelig ikke bruk for, vi trenger maks uttelling framover for å komme på topp 4. Jeg blir mer og mer fornøyd med svensken i forsvaret.
User avatar

Topic author
Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7391
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26218
Liker mottatt: 16748

Premissene for kampen forandret seg før match, og underveis i match med alle skadene.
Fornøyd med innsatsen laget la ned.
United nærmest scoring, selv om Liverpool hadde mye ball.
Og for en stemning fra United fansen,
«Ole’s at the wheel» var mektig.
Sjeldent man hører slikt volum på engelske tribuner lenger.

Mye skader inn mot Crystal Palace matchen.
Noen som vet om skaden til Greenwood er alvorlig?
Han burde jo kunne være et alternativ for Rashford.
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14247
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22207
Liker mottatt: 18053

Greenwood ute i to/tre uker var det det tro?

Ja, vill stemning i dag, PSG-fansens koordinerte synging gikk ikke upåaktet hen på Stretford End.
Last edited by Blodfink on 25 Feb 2019, 17:56, edited 1 time in total.
LUHG!
User avatar

Topic author
Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7391
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26218
Liker mottatt: 16748

Forumet her og denne kamptråden er omtalt på Kopforum.
Og hvor lite aktivitet det er her.
Det har de jo rett i.
Vi få som faktisk bidrar her, bør ikke bry oss om det.
Men, synes det er rart at et forum for Manchester United ikke har flere brukere.
Det sier seg selv at med bare 5-10 skribenter vil det dø ut på sikt.

Jeg forstår ikke supporterklubbens motvilje mot å ha forum, og hvorfor de ikke promoterer dette forumet.

Kommentarfelt blir aldri det samme.
For egen del er det sjeldent artiklene på United.no omhandler akkurat det jeg vil skrive om.
Derfor er jeg ofte off topic der inne.

Forum > kommentarfelt.

Greia med kommentarfeltet på United.no er antall brukere.
Der er det flere.

Klart det kunne blitt flere brukere her også, med litt drahjelp fra supporterklubben.
Er jo egentlig merkelig at Manchester United er eneste supporterklubb uten offisielt forum.
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Elkey
Posts: 1259
Joined: 08 Aug 2018, 21:19
Liker gitt: 301
Liker mottatt: 299

Men forumet er nytt - er det ikke?, så tar kanskje litt tid før det tar helt av...

Men skulle klart vært en bedre kobling mellom supporterklubben og unitedforum.
User avatar

Lingard
Moderator
Posts: 2728
Joined: 30 Jan 2019, 03:49
Liker gitt: 226
Liker mottatt: 2857

Pink Final wrote: 24 Feb 2019, 23:44 Og hvor lite aktivitet det er her.
Nå er vel dette på grunn av Facebook og alle supportergruppene der. Det er mye aktivitet på de to største (?), altså Red Army Oslo og Red Army Norge. Der er det mange diskusjoner daglig - og for mange er det mye enklere å diskutere på Facebook og kun forholde seg til den ene plassen. I tilegg får man jo se ansiktet til den man diskuterer med. Jeg, for min del, liker å være anonym. Leser en del på Facebook, men skriver svært, svært sjeldent. Og når jeg sier Facebook, så mener jeg selvfølgelig disse lukkede United-gruppene og ikke kommentarfeltet til United.no, for det tror jeg det er lurt å styre unna.

---------------------------------------------------------------------------------------------------

Føles ikke helt rett å være fornøyd med uavgjort mot Liverpool, spesielt ikke siden vi var det laget som var nærmest seier, men jeg er fornøyd! :yikes: Liverpool har ikke den samme gnisten som de har hatt tidligere og jeg tror vi kunne slått de greit om Lingard og Martial hadde vært skadefri.

Førsteomgangen ble nesten tragikomisk med alle skadene, men vi kom oss til pause uten baklengsmål. Etter pause trodde jeg vi skulle få problemer, men Liverpool fikk aldri til noe ordentlig press.. noe som må ha vært svært frustrerende for Klopp, spillere og supportere. Savnet av Firmino var stort. Sturridge har kvaliteter, men det er ikke vanskelig å se hvor mye Firmino har å si for angrepsspillet til Liverpool. Og vanskeligere ble det når verken Salah eller Mané hadde dagen.

Men over til våre spillere. ALLE skal ha skryt etter dagens match.
Jeg trodde Liverpool skulle valse over oss etter pause da vi måtte spille over en omgang med både McTominay og Pereira på midtbanen. Disse to hadde langt ifra noen feilfri kamp, spesielt Pereira slurvet en del, men FOR en innsats. Begge to viser at de er villige til å blø for klubben og i dag var det nok. Med skade på Matic, Herrera OG Mata kan det være at vi får se mer av disse to fremover. Ellers er det på tide at Fred melder seg på.

Lukaku spiller en ålreit kamp og prøver i hvert fall, det samme gjør Sanchez. Merker på meg selv at jeg ikke er like fortvilet hver gang disse spiller som hva jeg var for et par måneder siden, så ting går i riktig retning. Spesielt Sanchez vil svært mye. Disse to kan også bli veldig viktige i tiden fremover med skade på Lingard, Mata og Martial. Vet ikke hva som feiler Rashford, men regner med det ikke er veldig alvorlig siden han kunne fullføre hele kampen. (ja, han var strengt tatt nødt, men..)

Forsvaret behøver også mye ros for måten de opptrådde på i dag, spesielt Shaw var enorm på backen.. men som en eller annen skrev over her, svensken begynner virkelig å bli noe. 8-) Young hadde flere gode involveringer defensivt, men han hadde også noen håpløse pasninger i farlig område.. hvor den ene kom etter bare noen få sekunder som ga Liverpool indirekte frispark - og disse feilene trekker voldsomt ned. :oops:

Jeg skulle selvfølgelig ønsket at vi skapte flere gode sjanser og scoret noen mål, men det ble vanskelig når vi måtte bruke alle byttene før pause. Jeg er nesten sikker på at vi hadde puttet minst ett om Mata og Herrera ikke hadde blitt skadet (og Rashford for så vidt). :football:

0-0 mot et lag som lenge har vært favoritten til å vinne ligagullet (?) - det skal vi være fornøyde med med tanke på hvor langt unna vi var for bare noen måneder tilbake. Liverpool klarte vel nesten ikke å etablere press mot oss i løpet av 90 minutter?

På onsdag venter en ny vanskelig utfordring, men der er bare tre poeng godt nok.
Post Reply