(FA) Coventry - Manchester United

Manchester Uniteds kamper diskuteres her.
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7648
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 27503
Liker mottatt: 18006

Hvorfor ble Garnacho og Mainoo tatt av i dag?
Forstår ikke hvorfor to av de mest energiske blir tatt av.
Og spesielt når de to som kommer inn ikke akkurat jobber sokkene av seg.
Ja, vi leda vel 3-0 da.
Men nå må snart Erik ha lært vel?
post liked by: Andtho01, Pancho P, Tringe, Pwint, Can2, RedTrafford
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Jan Erik
Posts: 2527
Joined: 16 Oct 2021, 21:39
Liker gitt: 7882
Liker mottatt: 8255

Jeg tenker det er for å spare to unge spillere, @Pink Final. De har spilt mer enn de burde denne sesongen, vi burde hatt spillere som kunne alternert med de på et mye høyere nivå enn det vi har. Når vi da leder 3-0, burde det være mulig.

Mitt håp er at vi neste sesong kan bruke Garnacho, Mainoo pga Højlund på en helt annen måte enn at de skal bære denne klubben på egenhånd.
post liked by: Pink Final, Rød Pølse, Tringe, Pwint, Pangaea, RedTrafford
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7648
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 27503
Liker mottatt: 18006

Ja var vel tanken @Jan Erik.
Man så at Garnacho ristet forsiktig på hodet når han ble tatt av.
Uten å ha mye innsikt, jeg forstår ikke alltid disse byttene til Erik ten Hag.
Det tror jeg ikke spillerne gjør heller.
Våre to beste spillere til da må av banen.
Selv en sofa manager som meg forstår at vi da blir mindre dynamiske.
Vi inviterer Coventry inn i matchen med de byttene der.
post liked by: Andtho01, Jan Erik, Rød Pølse, Tringe, Pwint, Can2, RedTrafford
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Jan Erik
Posts: 2527
Joined: 16 Oct 2021, 21:39
Liker gitt: 7882
Liker mottatt: 8255

Utvilsomt, @Pink Final. Det sier jo egentlig alt om hvor ille det står til i United. Mainoo er vel egentlig den eneste spilleren med overblikk, orienteringsevne, nærteknikk, tempo og taktisk disiplin til å løse den sentrale midtbanerollen. Når vi da tenker tilbake på de spillerne vi har hatt sentralt på midten tidligere, så er det nesten uforståelig at det er her vi er.
post liked by: Pink Final, Andtho01, Rød Pølse, Tringe, Pwint, Can2, RedTrafford
User avatar

10Hag
Posts: 1527
Joined: 31 May 2023, 14:27
Liker gitt: 3648
Liker mottatt: 4969

messilingard wrote: 21 Apr 2024, 19:14 Krysser alt av fingre og tær selvsagt, men denne gjengen her er jammen ikke lett og å tro på. Gud bedre skal Berrada, Blanc, Brailsford, Ashworth og Wilcox få en stor jobb med å rydde opp i spillerstall og kultur.
Jan Erik wrote: 21 Apr 2024, 19:13 For en håpløst elendig kamp. Dette laget er en skam. Ingen kontroll, ingen styring. Om vi vinner eller taper nå, endrer ikke på noe. Totalt havari.
Måtte se kampen i opptak pga familietur. Nesten så man ikke tror det man bevitner. Og det sier litt, når man ser hver bidige kamp, og vet så altfor godt hvordan ståa er.

Det messilingard og Jan Erik sier her oppsummerer det hele, ganske så spikeren.

Og jeg gir en blank, skinnende polert f i om det sårer noen få sarte sjeler; Rashford er katastrofalt dårlig. Har for lengst mistet telling over hvor mange direkte elendige kamper han har levert. Det er hårreisende at vi pælmer langtidskontrakter med gigahøy lønn etter en slik spiller og person. Få det vekk, fortere enn svint.

Man kan si så mye man vil om det lokale akademiproduktet og hvor mange matpakker for skolebarn PR-teamet hans har smørt. Det endrer ingenting for min del. Det er høykonsentrert, ufiltrert gift med slike spillere i laget.
Last edited by 10Hag on 21 Apr 2024, 22:35, edited 1 time in total.
post liked by: Tringe, Pwint, RedTrafford
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14700
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23508
Liker mottatt: 19560

Når et PL-lag med kvalitet som et Championship-lag bytter seg ned blir det farlig :D

Men helt ærlig så burde det være totalt risikofritt å gjøre bytter med 3-0 i bagen mot Coventry.

Angående manager neste sesong så tror jeg INEOS har fått en del å tenke over utover våren her...

Og de må da virkelig få hodepine mtp styrking av troppen uten CL-inntekter og med FFP i veien.

Jeg er nå såpass lunken ift United, at jeg ikke ser hvordan dette nye sportslige apparatet skal klare å plastre sammen noe som helst.

Langt mindre gjøre United til en tittelutfordrer i PL og CL. Tidvis suksess i hjemlig cup og nivå 2 og 3 i europeiske turneringer kommer vi alltids til å klare...
post liked by: Jan Erik, Pwint, Can2, RedTrafford
LUHG!
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7648
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 27503
Liker mottatt: 18006

Der kom den @10Hag.
Dra tilbake til Kopforum med deg.
post liked by: Belfastboy
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Jan Erik
Posts: 2527
Joined: 16 Oct 2021, 21:39
Liker gitt: 7882
Liker mottatt: 8255

Nå må du ikke pakke alt inn i bomull, @10Hag. Blir litt usikker på hva du egentlig mener...😄

Er egentlig enig. Det må inn folk som jobber for laget. Har du en dårlig dag, så må du løse de defensive oppgavene og jobbe hardt. Det må være minstekravet. Det er bare noen få sånn spillere i troppen, dessverre.

Mye å ta tak i. Mange å selge. Mye penger som må brukes for å handle inn nytt. Spørsmålet er om vi er så langt bak at det er mulig å få til noe de neste fem årene?
post liked by: 10Hag, Tringe, Blodfink, Pwint, RedTrafford
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14700
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23508
Liker mottatt: 19560

RedTrafford wrote: 21 Apr 2024, 21:06 Må innrømme at jeg må le av flere av overkokende kommentarer også.
Så definitivt enig :hah:
post liked by: Jan Erik, RedTrafford, Pwint
LUHG!
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7648
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 27503
Liker mottatt: 18006

Rashford begynte denne matchen ganske bra.
Alt skjedde på hans side, og etter initiativ fra ham.
Evner man ikke å se eller innrømme det, ja vel.
Men utover matchen falt Rashford drastisk.
Og han burde vært tatt av før Garnacho.

Begynner å bli lei av dette ABU tullet ditt på et Unitedforum nå @10Hag.
Skjerp deg.
post liked by: Belfastboy
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000

MektigeTHOR
Posts: 486
Joined: 02 Nov 2021, 23:43
Liker gitt: 842
Liker mottatt: 1318

messilingard wrote: 21 Apr 2024, 21:05
Jan Erik wrote: 21 Apr 2024, 20:48 Jeg skjønner faktisk Antony litt. Coventry kjørte med litt drittslenging og hender bak øret under straffekonken. Bruno ga keeper beskjed etter sin straffe f eks. Sikkert ikke helt uten grunn. Det må vi tåle, og da får Coventry tåle det tullet etterpå.
Akkurat Antony sliter jeg med å akseptere. Er noe med å være litt ydmyk når prestasjonen er såpass dårlig mot en motstander som skal være grei på stillingen 3-0. Spesielt når Antony var på banen ved samtlige baklengs og på benken ved samtlige av våre mål. Bruno kan jeg god forstå, keeperen til Coventry prøvde seg og fikk svaret i etterkant.

Ellers så tror jeg at Coventry tåler det bra. Jeg syntes det bare er pinlig oppførsel slik kvelden utviklet seg. Man må gjerne være breial, men da bør man ha en prestasjon som forsvarer det også.
Enig i at det var pinlig. Veit riktignok ikke hva som evt kan ha blitt sagt til Anthony under kamp samt rundt straffekonken.

Smålig å ikke vise Coventry mer respekt etter at de kom såpass nærme å nå finalen, som begge lag burde være desperate etter å nå. Anthony hadde ikke noe godt innhopp denne gangen dessverre, lite grun for å hovere sånn for hans del.

Riktignok ingenting jeg vil bruke mot Anthony i fremtiden.

Bruno og Onana derimot syntes jeg håndterte det veldig bra under sterkt press. Mesterlig hvordan de begge er med å avgjøre kampen. Elsker at Onana prøver å plage straffetaker. Sånt føler jeg må til om man skal bli ett storlag igjen.

Alle som scorer mål spesielt i en straffekonkurranse blir selvsagt avgjørende men føler de to fortjener en ekstra takk for at dette endte med United avansement.
post liked by: Jan Erik, Pink Final, Rød Pølse, Pwint
User avatar

10Hag
Posts: 1527
Joined: 31 May 2023, 14:27
Liker gitt: 3648
Liker mottatt: 4969

@Jan Erik: Hehe ja, var gnien på bomullen der. Ser at folk har vært innom alt fra overgrep av skogens konge, samt hvorvidt Semb bør sitte på lukka avdeling eller ikke i løpet av kamptråden. Da tenker jeg det er rimelig innafor å kalle en spade for en spade re: Rashford :hah:

At Wan-Bissaka (og mange andre) ikke holder mål er jeg jo og enig med @messilingard i. Men han (og de andre) jobber og prøver i det minste, enn hvor ursvakt det er. Det er som du sier; det minste man kan forvente er innsats. Og den eneste som gang på gang ikke engang leverer innenfor minstekravet er Rashford. Og de fleste andre på laget har samtidig verken lønnen eller stjernestatusen som undroppable som Rashford har. Så da blir det langt mer naturlig å peke dit. Noen spillere skal liksom lede an dette laget, og da skal kravene være høye.

Tror du har rett, da. Det skal nok ta noen år før vi i det hele tatt har økonomi og en innprentet sportslig filosofi til å hente de spillerne vi trenger.

Vil skryte av Onana, Maguire og Dalot. Synes de kommer rimelig godt ut av det. At vi nesten senker skipet vårt i andreomgangen er ikke deres feil. De både vil (og stort sett) kan. Maguire vil nok passe mye bedre i en annen klubb, men enn så lenge han spiller for oss og gjør en god jobb, så synes jeg han viser karakter.
Last edited by 10Hag on 21 Apr 2024, 22:54, edited 2 times in total.
post liked by: Tringe, Blodfink, Rød Pølse, Jan Erik, Pwint
User avatar

Rød Pølse
Posts: 2132
Joined: 07 Jul 2023, 05:00
Liker gitt: 9461
Liker mottatt: 8693

At Manchester United er helt avhengig av to 19-åringer for å vinne en kamp mot et Championshiplag er helt håpløst, og en smule pinlig. Rashford var svak i dag, igjen. Men det var langt ifra han alene som slapp Coventry inn i kampen. Det er for mye og for mange som svikter for ofte.
post liked by: Blodfink, Jan Erik, 10Hag, Tringe, Pwint, Pangaea, RedTrafford
Football, bloody hell!
User avatar

Jan Erik
Posts: 2527
Joined: 16 Oct 2021, 21:39
Liker gitt: 7882
Liker mottatt: 8255

Enig i det, @10Hag. Er enig med @Pink Final om at Rashford hadde noen positive offensive forsøk i dag, og var jo f eks involvert i 3-0-målet. Men han mangler det stålet jeg vil se i spillere. Højlund løper og bruker kroppen aktivt selv om han ikke spiller bra om dagen.

Var mange frustrerte folk her under kampen ja. Jeg var en av de. Det var hårreisende å se på live. Maguire sitt intervju etter kampen sier vel egentlig alt. De er fullt klar over hvor bedritne de er.
post liked by: Rød Pølse, Blodfink, 10Hag, Pwint, Pangaea, RedTrafford
User avatar

Rød Pølse
Posts: 2132
Joined: 07 Jul 2023, 05:00
Liker gitt: 9461
Liker mottatt: 8693

Fikk ikke med meg at Semb burde sitte på lukket avdeling, men det er ikke en dårlig idé. Vi kan vel alle være enige om at han har svekket kognitiv funksjonsevne 😬
post liked by: Jan Erik, 10Hag, Pwint, RedTrafford
Football, bloody hell!
Post Reply