Fulham - Manchester United

Manchester Uniteds kamper diskuteres her.
User avatar

Topic author
RaoulDuke
Grunnlegger
Posts: 924
Joined: 28 Jul 2018, 13:29
Liker gitt: 118
Liker mottatt: 773

Fulham - Manchester United

Mandag 09.02.2019
Kampen starter om:



Turnering: Premier League
Sted: Craven Cottage, London


Head to Head:

Kamper spilt: 27
Man Utd seire: 19
Uavgjort: 5
Fulham seire: 3
(Premier League statistikk siden 1992)



Forrige møte:



Pressekonferanse:
// Kommer fredag //

Etter en bob-bob kamp mot Leicester hvor vi klarte å ro i land en seier i en vanskelig bortekamp, er det Fulham sin tur til å bryne seg på Solskjær sitt United mannskap. United kan faktisk rykke opp til fjerde plass denne runden siden Chelsea skal spille borte mot City. Det vil isåfall bli første gang denne sesongen. Siden Solskjær kom inn har vi tatt innpå poeng på enten Arsenal eller Chelsea hver eneste runde. Etter tapet mot Liverpool var vi 8 og 11 poeng bak.

Jeg tror Solskjær vil hvile noen spillere denne kampen siden vi møter PSG uken etter. Kanskje Pogba får hvile litt, og også Matic og Lindelof. Håper og tror på seier, Fulham har ikke sett bra ut denne sesongen.
User avatar

Lingard
Moderator
Posts: 2728
Joined: 30 Jan 2019, 03:49
Liker gitt: 226
Liker mottatt: 2857

Garantert spillere som får hvile i denne kampen, som du er inne på.. men det blir spennende å se hvem. Jeg tror gårsdagens startellever blir veldig lik elleveren som kommer til å starte mot PSG neste uke, eneste usikre kortet er Alexis Sanchez. Der kan både Lukaku og Martial steppe inn. Hvis Sanchez får fornyet tillit i denne kampen, så starter nok Martial mot PSG - og hvis Martial starter denne så kan det være at Sanchez får sjansen mot PSG. Eventuelt går Solskjær for samme variant som mot Arsenal og at Lukaku starter ute til høyre.

Jeg tror garantert Lingard, Young og Herrera hviler denne. Muligens Rashford også (ser for meg at Lukaku starter og Rashford spiller siste 20 hvis det trengs)
Pogba skulle nok også hatt seg et pust i bakken, men tror han starter og heller hviler den siste halvtimen. Samme gjelder Matic..

Tror vi får se disse elleve:

David de Gea

Dalot - Bailly/Jones - Lindelöf - Shaw

Fred - Matic - Pogba

Mata - Lukaku - Martial

McTominay kunne nok startet istedenfor Matic eller Pogba, men håper heller at unggutten spiller de siste 20.
User avatar

Harry Greaves
Posts: 371
Joined: 30 Jul 2018, 09:49
Liker gitt: 21
Liker mottatt: 472

Ingen vits i å rotere voldsomt, men jeg lurer på om dette er en kamp Pogba kan få benkes i.

De Gea

Dalot
Bailly
Lindeløf
Shaw

Herrera
Fred
Lingard

Mata
Martial
Rashford
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7391
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26218
Liker mottatt: 16744

Jeg tror Solskjær hviler noen her.
«Enkleste» kampen i februar, selv om ingen kamper er enkle.
Med seier tar United 4 plassen inntil de andre har spilt.
United har jo tidlig avspark lørdag.

Imponerende at United i det hele tatt slåss om 4 plass.
Pr 16 desember snittet United 1,53 poeng og lå 11 poeng bak 4
plass.
Nå snitter United 1,92 poeng.

Et kort blikk på historien mot vest London klubben får meg til å tenke på to hendelser.
Den første på senvinteren 2007.
Da et sent vinnermål av Ronaldo på Craven Cottage ga 2-1 seier mot et godt Fulham.
Den seieren synes jeg å huske fikk meg for alvor til å tro på ligagull igjen.
Uka etter ble det jo enda bedre, da O’Shea scoret på overtid foran The Kop :celebrate: .

Den andre er fra en VHS kassett som gjorde uslettelig inntrykk.
Man United’s historie produsert i 1982.
David Meek intervjuer alle de gamle heltene, ispedd klipp.

Blant annet de to semifinalene mot Fulham i FA cupen 1958.
De ble spilt bare 6 uker etter München, og United manglet fremdeles flere spillere som var skadet etter ulykken.
Den første endte 2-2 på Villa Park.
Omkampen skulle gå på Highbury.
«A little bit unkind David, to take United to London, while Fulham being a London side» forteller hukommelsen min at Jimmy Murphy sa til David Meek.
I omkampen vant United 5-3.
18 åringen Alex Dawson scoret hattrick, fremdeles det siste hattricket i en semifinale i FA cupen.
Fulham, som da var et topplag i 2 divisjon hadde flere framtidige store profiler på laget.
Blant dem Bobby Robson.
En av dem som scoret for Fulham het Roy Dwight......Dwight?... er ikke det et kjent navn?...Dwight Yorke?....Reginald Dwight ja, alias Elton John er fetter’n til nevnte Roy :fire:
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

pixma
Donor
Posts: 1921
Joined: 08 Aug 2018, 22:35
Liker gitt: 803
Liker mottatt: 2494

Håper han bruker det beste laget, må være viktigst å komme blandt de 4 beste i PL, FA cupen kan han bruke de nest beste, og har ikke mye trua på at MU kan vinne CL så derfor toppet lag mot Fulham.
User avatar

Lingard
Moderator
Posts: 2728
Joined: 30 Jan 2019, 03:49
Liker gitt: 226
Liker mottatt: 2857

Harry Greaves wrote: 04 Feb 2019, 10:58 Ingen vits i å rotere voldsomt, men jeg lurer på om dette er en kamp Pogba kan få benkes i.
Så nettopp på terminlista og ser at du har rett. Litt rotasjon blir det nok, men ikke vits å rotere voldsomt.. da de fire neste kampene ikke er så tett som jeg først trodde, men dette er jo en fin kamp å gi Lukaku sjansen på topp.
pixma wrote: 04 Feb 2019, 12:31 Håper han bruker det beste laget, må være viktigst å komme blandt de 4 beste i PL, FA cupen kan han bruke de nest beste, og har ikke mye trua på at MU kan vinne CL så derfor toppet lag mot Fulham.
Men PSG venter bare tre dager senere, så fullstendig toppet blir det neppe. Avansement i Champions League hadde vært veldig gøy, men som du sier.. at vi skal gå til topps i CL er litt for mye å håpe på.
User avatar

Elkey
Posts: 1259
Joined: 08 Aug 2018, 21:19
Liker gitt: 301
Liker mottatt: 299

Min mening er at PSG-kampen er viktigere enn Fulham. United skal alltid prioritere toppkampene.

Kjør B-tropp mot Fulham. B-laget burde slå Fulham. Ærlig talt altså. Og gjerne med noen talenter fra reservelaget; Garner, Greenwood og Gomes kanskje.

Foreslår.

De Gea

Dalot - Bailly - Lindeløf - Shaw

Pereira - McTominay - Fred

Sanchez - Lukaku - Martial

Bør være tilstrekkelig til å banke den siste livsgnisten ut av Fulham.
User avatar

Torquemada
Posts: 1343
Joined: 23 Dec 2018, 13:24
Liker gitt: 345
Liker mottatt: 1577

Å vinne kamper i PL er førsteprioritet, men her bør det være mulig å hvile et par spillere.
På den andre siden så kan det være eg god opplevelse for spillerne å vinne med mange mål.
User avatar

Lingard
Moderator
Posts: 2728
Joined: 30 Jan 2019, 03:49
Liker gitt: 226
Liker mottatt: 2857

Elkey wrote: 04 Feb 2019, 17:51 Pereira - McTominay - Fred
Hadde kanskje fungert mot et lag fra lavere divisjoner i ligacupen, men ikke mot et PL-lag. Alle disse spillerne har vært svake når de har fått sjansen denne sesongen. Derfor blir jeg veldig overrasket om alle tre starter, det holder med 1 og maks 2 av dem. Om dette hadde vært spillere som hadde imponert prestasjonsmessig denne sesongen, så hadde jeg ikke hatt noen problemer med det.. men nei. :|

Solskjær har tatt over, men vi er ikke helt der hvor Ferguson var.. som kunne stille med to backer sentralt på midten og fortsatt vinne.

Bare to uker siden Spurs slet på Craven Cottage.
User avatar

Ketil Cantona
Posts: 292
Joined: 31 Jul 2018, 11:55
Liker gitt: 3
Liker mottatt: 18

Fulham blir ingen lek. Dersom spillerne tenker som fansen og senker seg med 10% er vi ute å kjører.
Tar ingenting for gitt. Still det antatt beste laget - eventuelt start med Pogba og Rash på benken for å kunne "redde" laget om ting går i stå.

Viktig å holde den berømte nullen og få en tidlig skåring. Bedre å satse på tidlig punktering og heller spare i 2 omgang.
User avatar

Elkey
Posts: 1259
Joined: 08 Aug 2018, 21:19
Liker gitt: 301
Liker mottatt: 299

Fulham sine siste 5 hjemmekamper er TUVTV, og de har scoret 7 mål (4 kom i en og samme kamp).

Hjemme har de kun møtt Arsenal og Tottenham av topp 6 lagene. De tapte begge kampene.

Fulham sliter med å score, og slipper inn utrolig mange mål (mest i PL).

Dette bør være plankekjøring for United, som ligger på formtoppen i PL for øyeblikket. Det bør være mulig å spare noen nøkkelspillere i denne kampen, men det betyr ikke at spillerne skal ta lett på Fulham. Det er aldri rom for å senke seg.
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7391
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26218
Liker mottatt: 16744

Leste på engelske Fulham forum.
Eierne - Khan - er upopulære hos de fleste.

Det er manager Claudio Ranieri også.
Overraskende på meg, men så har jeg ikke fulgt med på Fulham denne sesongen.
Han får mye av samme skyllebøtte som Mourinho fikk av United fansen i høst.
En gjenganger på forumet der er: «Ranieri er alt for defensiv. Han har ødelagt de styrkene vi hadde. Pasningsspillet og det raske angrepsspillet. Vi er bedre i angrep enn i forsvar. Ranieri har fyllt opp forsvaret med spillere, og håper et stort antall spillere bak skal løse problemene. Angrepsspillet er redusert til hoofball opp på Mitrovic, uten noen rundt til å plukke andreballen».

Frustrasjonen der er gjenkjennbar.
Var jo omtrent slik i hvertfall jeg følte det med Mourinho denne sesongen.
Laget er best i angrep, men for å kamuflere det svakere forsvaret må majoriteten av spillerne konse mest på defensive oppgaver.

Noen vil ha inn Allardyce eller Redknapp ut sesongen, for å redde plassen.
Andre mener nedrykk er best.
Og få tak i en ung lovende manager fra lavere divisjoner å begynne på nytt til sommeren.

Det er en klubb i trøbbel United møter.

Fansen mener at den gode 2 omganger mot Brighton (snudde 0-2 til 4-2) skyldes at spillerne kastet taktikken til Ranieri over bord, og tok skjeen i egen hånd.

Jeg mener at dette er kampen noen av United’s spillere kan hviles.
Da spesielt Matic.
Han trenger hvile.
Young også.
Og kanskje Herrera.

Kan Dalot, McTominay og Fred klare brasene på the Cottage?
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Lingard
Moderator
Posts: 2728
Joined: 30 Jan 2019, 03:49
Liker gitt: 226
Liker mottatt: 2857

Pink Final wrote: 07 Feb 2019, 21:11 Kan Dalot, McTominay og Fred klare brasene på the Cottage?
Matic er litt opp og ned underveis i kampene, så det hadde vært litt spennende om han hadde stått over mot Fulham.. bare for å se hvordan vi klarer oss uten han. Når det er sagt så tror jeg Matic spiller. Som jeg skrev tidligere så tror jeg Lingard, Herrera og Young får hvile.
User avatar

Lingard
Moderator
Posts: 2728
Joined: 30 Jan 2019, 03:49
Liker gitt: 226
Liker mottatt: 2857

Ingen Lindelöf i United-troppen i morgen. Håper det bare er snakk om vel fortjent hvile. Spørs om vi ikke får oss et gjensyn med Smalling i morgen.
User avatar

pixma
Donor
Posts: 1921
Joined: 08 Aug 2018, 22:35
Liker gitt: 803
Liker mottatt: 2494

Håper ikke at OGS sparer fra seg 3 poeng i morra, ser at mange sier at MU kan vinne med b lag er langt fra sikker på det.
Post Reply