Manchester United vs Reading FC

Manchester Uniteds kamper diskuteres her.
Post Reply
User avatar

Topic author
Torquemada
Posts: 1343
Joined: 23 Dec 2018, 13:24
Liker gitt: 345
Liker mottatt: 1577

Manchester United vs Reading FC
MU.png
MU.png (47.33 KiB) Viewed 5142 times
reading.png
reading.png (45.19 KiB) Viewed 5142 times

Lørdag 05.01.2019
Kampen starter om:



Turnering: FA Cup
Sted: Old Trafford


Tidligere møte mellom lagene i FA-cup:

Manchester United 4—0 Reading

Manchester United 2—1 Reading

Reading 2—3 Manchester United

Manchester United 1—1 Reading

Reading 0—3 Manchester United


Sammenlagt i FA-cup

Manchester United seire: 8
Reading seire: 1
Uavgjort: 5

Manchester United stiller med dette laget:

Manchester United: Sergio Romero – Diogo Dalot, Matteo Darmian, Phil Jones, Ashley Young (C) – Fred, Andreas Pereira, Scott McTominay – Juan Mata, Romelu Lukaku, Alexis Sánchez.

Innbyttere: Lee Grant, Victor Lindelöf, Marouane Fellaini, James Garner, Tahith Chong, Anthony Martial, Marcus Rashford.

Pressekonferanse:






Høydepunkter:
// Kommer etter kampen //

User avatar

aregran
Posts: 209
Joined: 09 Aug 2018, 08:51
Liker gitt: 43
Liker mottatt: 78

Liker lagoppstillingen i dag. Slik skal det se ut i resumtivt enkle hjemmekamper i cupen.

Håper vi tar en tidlig ledelse så Garner og Chong kan få spilletid.
User avatar

Topic author
Torquemada
Posts: 1343
Joined: 23 Dec 2018, 13:24
Liker gitt: 345
Liker mottatt: 1577

Jeg regner med at dette blir en solid seier, selv om det mer eller mindre er innbytterbenken til United som stiller. Reading ligger nest sist på tabellen i Championship, og har ingen seire på de siste 5 kamper. Den siste kampen til Reading var hjemme mot Swansea, og her tapte de 1-4. Swansea ligger midt på tabellen i Championship, så Reading bør ikke greie å gi oss mye motstand.

Jeg er mest spent på hvordan Sanchez og Lukaku fungerer i denne kampen. Håper også at Pereira viser gode takter. Håper å få sett Chong som innbytter. Mye spennende som er på vei opp hos oss.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Ikke veldig positiv start...men det kommer seg nok.


Edit: Der ja, det går på skinner :D
LUHG!
User avatar

Topic author
Torquemada
Posts: 1343
Joined: 23 Dec 2018, 13:24
Liker gitt: 345
Liker mottatt: 1577

Forsvaret er langt under pari, og Reading får en stor mulighet.
Lukaku er ikke helt god med ball. En spiss i form ville ha greid å få skudd på mål i stedet for å somle vekk ball.
User avatar

aregran
Posts: 209
Joined: 09 Aug 2018, 08:51
Liker gitt: 43
Liker mottatt: 78

Torquemada wrote: 05 Jan 2019, 14:03 Lukaku er ikke helt god med ball. En spiss i form ville ha greid å få skudd på mål i stedet for å somle vekk ball.
Ikke helt venner med ballen der nei. Men fikk et mål. (Som jeg ikke fikk sett fordi streamen jeg fant kollapset.)

Utrolig iriterende at det ikke er mulig å kjøpe enkeltkamper på nett uten å måtte tegne månedsabonnement med masse BS jeg har null interesse i å se...
User avatar

Topic author
Torquemada
Posts: 1343
Joined: 23 Dec 2018, 13:24
Liker gitt: 345
Liker mottatt: 1577

aregran wrote: 05 Jan 2019, 14:36 Utrolig iriterende at det ikke er mulig å kjøpe enkeltkamper på nett uten å måtte tegne månedsabonnement med masse BS jeg har null interesse i å se...
Sender deg en PM
User avatar

pixma
Donor
Posts: 1921
Joined: 08 Aug 2018, 22:35
Liker gitt: 803
Liker mottatt: 2494

Vist man tar lønna og overgangs penger så må vel Sanches være det dårligste kjøpet i MU historie.
User avatar

Topic author
Torquemada
Posts: 1343
Joined: 23 Dec 2018, 13:24
Liker gitt: 345
Liker mottatt: 1577

Ja, Sanchez må av banen med skade også nå. Tragisk, vi hadde hatt MYE mer nytte av å beholde Mkhitaryan. Jeg tror han er en type spiller som ville ha blomstret stort under Solskjær.

Agressiviteten må opp mye her nå, får håpe at Chong og Rashford kan få fart på laget.
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7393
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26240
Liker mottatt: 16755

Gode gamle cupsanger som synges nå.
«We’re the famous Man Utd» og «We’re on the march with Ole’s army»

Edit: Det har vært fantastisk stemning på de tre hjemmekampene etter at Ole overtok.
Hvem sa at Old Trafford er død?

Ellers må det sies at flere av ‘reservene’ ikke holder høyt nok nivå.
Neste manager uansett hvem det blir får en jobb med å supplere de 8-9 spillerne som holder høyt nivå.
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000

Ohyeah
Posts: 26
Joined: 08 Aug 2018, 21:03

Ahh Lukaku... han må vi få fjernet snart. Tror dette er en for stor klubb for han. Han burde reise til USA og briljere der med Jay-Z 😁 og han kan ta med seg Sanchez 😆

Herlig å se hvordan Ole har snudd på mentaliteten til spillerne på så kort tid. Vi har mangler rent kvalitetsmessig men det har hvertfall blitt litt gøyere å se United spille igjen. Ha en god helg folkens 😊
User avatar

Buchan
Donor
Posts: 2010
Joined: 08 Aug 2018, 21:54
Liker gitt: 7288
Liker mottatt: 4157

Fem på rad for OGS. Ingen stor forestilling, og ikke 100% innsats. Men slike kamper i FA cupens første runder, mot svakere lag. Har vi sett mange av i årenes løp.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Ja, videre i cupen med reservene, 16-3 i MF på 5 kamper. Ingen minneverdig forestilling, men minner om tidligere kamper i cupen. Hovedsaken er at vi er klare for neste runde.

Spent på Tottenham-kampen nå, håper vi går ut i høyt press og prøver å få et tidlig mål der også. Blir en skikkelig test det.
LUHG!
User avatar

aregran
Posts: 209
Joined: 09 Aug 2018, 08:51
Liker gitt: 43
Liker mottatt: 78

pixma wrote: 05 Jan 2019, 14:48 Vist man tar lønna og overgangs penger så må vel Sanches være det dårligste kjøpet i MU historie.
Jeg tror det er for tidlig å gi opp Sanchez. Enig i at han var katastrofal under Mourinho. Men jeg tror han kan blomste i Solskjærs offensive system hvor det faktisk er tempo, bevegelse uten ball og posisjonsbytter blant de offensive spillerne.

Vårsesongen i fjor slo han vekk ballen hele tiden. Jeg synes det så ut som han så et ledig rom og automatisk spilte ballen inn i det fordi han forventet at noen ville gå på løp. Slik som vi spiller offensivt nå ville faktisk de løpene ha kommet. Selv om han ikke har sett vanvittig imponerende ut har han 2 assists på de ca 90 minuttene han har spilt under Solskjær.
User avatar

Ketil Cantona
Posts: 292
Joined: 31 Jul 2018, 11:55
Liker gitt: 3
Liker mottatt: 18

Ingen stor kamp. Direkte kjedelig i store perioder. Men vi går greit videre uten skader (Sanchez var nok føre var).

Solskjær sier selv, han gjorde det vanskelig for gutta med for mange bytter. Likevel så holdt det.

Det vi kan ta ut fra kampen er at flere av de som startet denne kampen burde benyttet sjansen til å spille seg nærmere en 11`er. Det skjedde ikke.

Pereira og McTomminay spesielt - de har ingen fremtid i denne klubben. Dalot er ung og har nettopp kommet, bør få tid på seg. Chong ville kanskje for mye, må slippe ballen litt oftere. Sanchez, gir han ikke opp før han får sjansen over en periode med de beste. Han MÅ settes opp i link. Det vi så i Arsenal var 1 touch spill på små flater. Den mulgheten fikk han ikke mot Reading.

Tror nok Solskjær enkelt ser hvem som er i 11`eren fast fremover.

Skjønner ikke frustrasjonen til enkelte med Lukaku. Sier selv at spillestilen under Solskjær er mer rettet med nesa mot målet. Under Mourinho var det stort sett ryggen som var i retning målet. 3 mål på siste 3 kampene er vel godkjent. Benytter vi hans styrker er han god nok. Jeg kan også i tider være frustrert over Luk, men han og Rashford vil få nok av mål fremover.

Spill på spillernes styrker sier Phelan - godt utsagn!
Post Reply