Manchester United - Fulham

Manchester Uniteds kamper diskuteres her.
Post Reply
User avatar

Topic author
Ketil Cantona
Posts: 292
Joined: 31 Jul 2018, 11:55
Liker gitt: 3
Liker mottatt: 18

Manchester United - Fulham

Lørdag 08.12.2018 kl. 16:00
Turnering: Premier League
Sted: Old Trafford

Dommer: Lee Probert
Assistenter: Adrian Holmes, Andy Garratt
4 dommer: Mike Dean



Fulham Football Club ble stiftet i 1879, og ble valgt inn i The Football League i 1907. «Cottagers», som er kallenavnet til Fulham.

Fulham har ikke vunnet på 10 PL borte kamper og tapt 6 kamper på rad. Sist de tapte like mange på rad var i 2006.

Raniere kan bli den tredje manager som slår United på bortebane med 2 lag. De to andre er O`Neill og Benitez.

United kommer fra 2-2 hjemme mot Arsenal. United ikke vunnet på de siste 5 kampene.

United har vunnet 21 av de siste 23 hjemmekampene mot Fulham, sist tap kom i oktober 2003.
United har gjort 46 bytter i startellveren denne sesongen - desidert mest. Gjorde hele 7 bytter mot Arsenal i midtuken.



Skadesituasjon til United er svært usikker. Shaw ble spart sist. Young er tilbake fra suspensjon. Bailly, Rojo, Jones og Smalling fortsatt usikre. Martial sier selv han ikke er skadet.

Forventer vel 6-7 nye bytter til denne kampen.

Forrige møte mellom lagene endte slik (2014) - 2-2 etter mål av Persie og Carrick:

User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7576
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 27068
Liker mottatt: 17637

Endel positivt å ta med seg fra Arsenal matchen.
I hvertfall hva innsats og glød angår.
Herlig å se fighterviljen til Rojo igjen.

Blir nok noen endringer her, som [mention]Ketil Cantona[/mention] også skriver.
Håper bare ikke det er tilbake til det statiske og avventende spillet.
Fulham har falt til sisteplass på tabellen, og kommer fra 1-1 hjemme mot Leicester i midtuka.

Tar med stats:
MAN UNITED 49 seiere
Uavgjort 19
FULHAM 14 seiere

United med historien på sin side.

De mest historiske møtene mellom disse klubbene er nok FA cupens semifinaler 1958.
Fulham var et godt 2 divisjonslag (5 plass), mens United hadde rast nedover 1 divisjonstabellen etter München ulykken (9 plass).

Semifinalen gikk på Villa Park.
Bobby Charlton scoret to for United, men Fulham scoret også 2.
Dermed ble det omkamp, som var vanllg da.
Omkampen gikk i London, på Highbury.

United’s fungerende manager Jimmy Murphy likte ikke det.
«A little bit unkind, taking United to London, while Fulham being a London side.» eller noe sånt. (Fritt etter hukommelsen fra 1982 VHS klubbhistorie videoen. Har nok ikke gjengitt det helt ordrett :D )

I omkampen spilte visstnok United sin beste match etter München, og vant 5-3.
18 åringen Alex Dawson scoret 3, og 20 åringene Bobby Charlton og Shay Brennan etter hver.
For Fulham scoret blant annet Roy Dwight.
Fetteren til Reginald Dwight alias Elton John.

Apropos Elton John,
Jeg skriver som han synger, (United) «Don’t go breaking my heart» (mot Fulham). 8-)
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

RaoulDuke
Grunnlegger
Posts: 932
Joined: 28 Jul 2018, 13:29
Liker gitt: 121
Liker mottatt: 820

Jøss, kan nesten høres ut som om det er David Moyes som styrer skuta nå



Dette kommer altså fra den offisielle Twitter kontoen til United.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14576
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23122
Liker mottatt: 19098

Fin tråd P F ;)

Ja, det blir endringer igjen, ingen tvil. Skader og sjongleringer av laget denne sesongen har vært mildt sagt massive...

Det er det samme hvem som spiller mot Fulham for min del, så lenge det er full innsats og vilje til å fighte. Jeg tror ikke det blir noen enkel seier...Fulham har oppadgående form, har tatt 4 av de 9 poengene de har siste tre kamper. Slått Southampton og uavgjort mot Leicester. Og tapt 2-0 for Chelsea borte. De har altså tatt 1 poeng innpå United siste 3 kamper...

Borte sliter de, så dette skal jo bli seier for oss, men historien til Mourinho mot dumpekandidater er jo skrekkelig.

Hvis United nok en gang dasser rundt så vinner vi ikke tror jeg. Men regner med at hele troppen nå har funnet ut at det må spurtes for å vinne kamper …

Mourinho er nervøs for å ikke ta 3 poeng, han har liten tillit til troppen sin, det er jo forståelig. Siden det er langt mellom kampene vi tar 3 poeng...Uansett hvem vi møter.

Innsatsen mot Arsenal var oppløftende, og med samme spill som deler av 1.omg. og første 12-14 min. av 2. omg, i lengre perioder, så er det seier.

Ranieri er litt lur, frykter at han kommer med en god taktikk, helgarderer kampen tror jeg, hahaha.
LUHG!
User avatar

Buchan
Donor
Posts: 2039
Joined: 08 Aug 2018, 21:54
Liker gitt: 7543
Liker mottatt: 4308

Da var det United mot et bunnlag igjen. Har vi samme innsats her så er jeg ikke så bekymret. For ting er sikkert Fullham kommer til å gi alt.
Vi må ha en seier nå. Ser ut til at ikke verken Martial eller Bailly er med i troppen.
Er i grunnen utrolig mye skadet Bailly.
User avatar

pixma
Donor
Posts: 1943
Joined: 08 Aug 2018, 22:35
Liker gitt: 816
Liker mottatt: 2564

3-0 etter 1 omgang, ja sånn kan det gjøres men Fullham er skrekkelig dårlig.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14576
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23122
Liker mottatt: 19098

Har ikke sett 1.omg. Men 3-0 er jo betryggende :)
LUHG!
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14576
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23122
Liker mottatt: 19098

Lenge siden det har vært så komfortabelt :D

Skikkelig drive i Rashford for tiden. :strong:

Dalot blir en bra høyrekant :celebrate:
LUHG!

Ohyeah
Posts: 26
Joined: 08 Aug 2018, 21:03

Vil ikke si vi kan friskmeldes enda.. men man ser potensiale dette laget har. Om de bare har bedre touch, pasning, løp, skudd osv.

Det beste ved denne kampen, foruten seieren, er at backene får lov til å løpe i angrep. Det viser hvor mye mer angrepsstyrke man får ved å utnytte backene. Spesielt når de leverer så bra som idag.

Herlig med seier igjen. Hadde glemt hvordan det føles å vinne med såpass mye. Gratulerer med seieren :)
User avatar

pixma
Donor
Posts: 1943
Joined: 08 Aug 2018, 22:35
Liker gitt: 816
Liker mottatt: 2564

Flotte innlegg fra Dalot, er jo noe posetivt å ta med vidre. Regner med at Pogba forsvinner i januar for han har ikke noe på banen å gjøre sån som han har spilt i det siste.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14576
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23122
Liker mottatt: 19098

Perle av Young, var på i dag
LUHG!
User avatar

Buchan
Donor
Posts: 2039
Joined: 08 Aug 2018, 21:54
Liker gitt: 7543
Liker mottatt: 4308

Fikk ikke sett kampen. Men etter hva jeg har lest og hørt så spilte United en god kamp.
Har sett målene i reprise. og de var bra.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14576
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 23122
Liker mottatt: 19098

Det er tæl i laget, hard jobbing gir resultater. Det spurtes jo rundt. Godt å se. Det har jo vært sirup en del kamper...
LUHG!
User avatar

Topic author
Ketil Cantona
Posts: 292
Joined: 31 Jul 2018, 11:55
Liker gitt: 3
Liker mottatt: 18

Godt det er å smake på 3 poenger igjen. Må si laget som startet mot Fulham gir meg lyst til å se det samme igjen. Ikke alt som fungerer topp, men så lenge jeg i det minste ser gutta jobbe så er jeg happy.

At vi også setter 4 kasser er nydlig, tross at det er Fulham så smaker det ekstra godt med tanke på at jeg ikke engang husker sist vi "knuste" motstanderen. Rashford og Lukaku med mål også hjelper for selvtilliten.

Dalot. Hva skal en si. Herlig fyr, lagt sitt elsk på United. Jobber iherdig, offensiv, kommer til gode innlegg situasjoner. På tide å la han få denne plassen fast nå?!

Mourinho la opp denne kampen taktisk godt. Kjørte backene høyt i banen ved frispilling bakfra som gjorde at United kunne sette i gang raskere og komme kjapt høyere i banen.

Nå kan Valencia kampen komme før vi skal til Anfield og parkere bussen. Jeg driter loddrett i hvordan vi spiller, bare vi får med oss 1 eller 3 poeng. Lfc har vel aldri vært større favoritter mot oss - det må kunne utnyttes.
Post Reply