Manchester United - Arsenal

Manchester Uniteds kamper diskuteres her.
User avatar

Topic author
Ketil Cantona
Posts: 292
Joined: 31 Jul 2018, 11:55
Liker gitt: 3
Liker mottatt: 18

Manchester United

Onsdag 05.11.2018

Turnering: Premier League
Sted: Old Trafford


Kamper spilt: 52
Man Utd seire: 24
Uavgjort: 15
Arsenal seire: 13
Største seier lagene i mellom kom i 2011 da United vant hele 8-2. For de som vil gjenoppleve dette kan nyte kampen her:


Arsenal på 4 plass - hele 8 poeng foran United på 14 kamper. United har i tillegg - i måleprotokollen.

Fjorårets oppgjør:



Manchester United:
Young suspendert. Shaw, Jones, Smalling og Bailly usikre - men kan rekke kampen.
Lindeløf ute. Sanchez ute. Darmian ute.

Arsenal: Xakha suspendert. Øzil usikker med ryggplager.

Viktig kamp om United ikke skal bli fullstendig hektet av i kampen om topp 4 (usannsynlig uansett).

Den virkelige rivaliseringen mellom lagene kom vel med Arsene Wenger når han signerte for Arsenal i 1996. Glemmer aldri Keane og Vieria. Nistelrooy fikk pryl av Keown m.fl.

Tipper selv 2-2.
Må si jeg gruer meg til Lacazette og Auba skal herje med forsvaret vårt. Kjenner jeg Mourinho rett så safer han inn 1 poeng og er fornøyd med det...
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14251
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22227
Liker mottatt: 18075

En seier her og JM sitter trygt...et tap her og JM sitter trygt...jeg er totalt desillusjonert...


12 år siden Arsenal vant på Old T. Sånn sett greit om vi taper siden SAF var sjef når det skjedde :P
LUHG!
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7393
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26242
Liker mottatt: 16756

Fin tråd [mention]Ketil Cantona[/mention]

Så også NL derbyet.
For en match!
Særlig av Arsenal.
De var morsomme å se på.
Høyt tempo og produserte sjanser.
Bra stemning var det på Emirates også, ikke hverdagskost :D .

All logikk tilsier at Arsenal vil dominere og vinne.
Har allikevel en følelse av at United vil heve seg til akkurat denne.
Litt som under van Gaal i 2016.
Da spilte United døll, men mot Arsenal på Old Trafford var det høy intensitet og godt spill.
Rashford scoret sine 2 første i PL.
Edit: glemte å presisere at det var de to første PL målene hans. Scoret jo 2 mot Midtjylland 3 dager før med meg på tribunen.

Rivaliseringa mot Arsenal ja, det var tider.
Som du skriver [mention]Ketil Cantona[/mention] så braket det løs for alvor når Wenger kom.
Og Keane, Vieira, Keown, van Nistelrooy, pizza.....

....vent litt. Nigel Winterburn.
Han som tente på alle plugger på Old Trafford i 1990.
Og det ble masseslagsmål, 21 mann involvert.
Arsenal ble trukket 2 poeng, og United 1.

Det har vært så mange klassikere mellom disse klubbene.
Helt fra 1952, minst.
Da kunne Arsenal snyte United for gullet i siste runde.
På betingelse av at de slo United 7-0 på Old Trafford!
Det ble 7 mål da, sier historie bøkene.
6-1 til Manchester United
United ble ligamester 1951/52.

Så var det finalen 1979.
De tre semifinalene 1983.
Masseslagsmålet 1990.
Semifinalene 1999,
Semifinalen 2004.
Finalen 2005.
Semifinalene 2009.

Hva har jeg glemt nå?

Masse ligakamper selvsagt.
6-1 og 8-2 som du tok med.
6-2 på gamle Highbury i ligacupen da Sharpe scoret hattrick.

Det fæle 1-2 tapet der i cupen 1988.
Med 15,000 Reds på Highbury.
På Old Trafford tok gooners aldri med mer enn 1.500 stk. Fylte maks 3 båser på Scoreboard End.

United - Arsenal .....klassiker, Mourinho eller ei, dette blir gøy.
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14251
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22227
Liker mottatt: 18075

United hever seg alltid mot de beste, så det kan bli trøkk på onsdag. Jeg har oddsen likt fordelt på H, U og B. Umulig å tippe på denne IMO.

Nerven er litt tilbake siden Arsenal har blitt født på ny under Emery, han har brukt 5 måneder på å skape et lag som spiller god fotball, OG får resultater samtidig. JM har brukt 29 mnd på hva da? Sorry der kom JM inn i bildet igjen...

Tippr vi får se et nervøst United, aner ikke om bussen står fra start, eller om vi forsøker høyt press, om det blir det siste så frykter jeg vi blir slaktet, og blir det det første så sovner jeg...dilemmaene står i kø... :skul:
LUHG!
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7393
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26242
Liker mottatt: 16756

Visste jeg hadde glemt noen klassikere.

Å glemme Busby Babes siste kamp på britisk jord var ille.
5-4 på Highbury 1 februar 1958 tør være kjent for de fleste.

Men, hvordan kunne jeg glemme lørdag 25 september 1982?

Dagen da hele Football League hadde goals galore.
Det ble scoret 151 mål i de 4 divisjonene.
3,36 mål pr match.
6 hattrick ble scoret den lørdagen.
En spiller scoret sågar 4, og klubben hans tapte :|

I øverste divisjon ble det scoret 50 mål. :football:
Med resultater som:
Stoke - Luton 4-4
Notts County - Ipswich 0-6
Watford - Sunderland 8-0
Det ble scoret i 10 av 11 kamper.

Arsenal - United gikk på Highbury.
De siste to mellom klubbene hadde endt 0-0.
Hvordan gikk det på goals galore day 25 september 1982?

Selvsagt, på Highbury var det tørke.
Den eneste matchen på balløya som sluttet med to smultringer.
0-0. :perf: - :perf:

United - Arsenal, det blir nesten en klassiker av det hver gang.
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Arneball
Posts: 9
Joined: 07 Nov 2018, 04:37

Mange husker at Moyes klarte å lire av seg at Liverpool var favoritter da de kom til Old Trafford. Og fikk mye kritikk.

Nå skal jeg ta bladet fra munnen selv: Arsenal er, for første gang på sikkert 15 år, favoritter på Old Trafford. Hvis de spiller slik som de gjorde i andre omgangen mot Tottenham, så er vi ferdige.
User avatar

pixma
Donor
Posts: 1921
Joined: 08 Aug 2018, 22:35
Liker gitt: 803
Liker mottatt: 2494

Har ikke mye tru på 3 poeng i dag, men undre har vist hendt før så man kan ikke gi opp håpet før kampen er slutt. Og blir det tap så håper jeg at det er siste kampen til Mou.
User avatar

RaoulDuke
Grunnlegger
Posts: 924
Joined: 28 Jul 2018, 13:29
Liker gitt: 118
Liker mottatt: 773



Spenstig lag hvertfall
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14251
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22227
Liker mottatt: 18075

Bra laguttak, og de som har kommet inn har gjort det bra, kanskje bortsett fra Bailly…Dalot er pasningssikker, om enn uferdig defensivt.

Kampen er mer krig enn fotball, men moro. Minner om tidligere tider.

DDG er svak med beina (har jeg alltid synes), treffer sjeldent en medspiller på utspillene sine. Tabber skjer, men trist å se på er det jo uansett. Den var grov David...Men hva skjer med Smalling i forkant?? For lett å vippe av pinnen...Mustafi har jo 5 m i omkrets fritt spillerom...

Elsker innsatsen i dag, men balltap er det fortsatt alt for mye av.

Digger Rojo, en kriger med et godt skuddbein. Han har spirit. Herlig at Martial er på rett plass der.

Blir røde kort antageligvis, bytter kommer tidlig i 2. omg? Håper egentlig ikke det, i dag spurter faktisk alle på laget, det er det lenge siden jeg har sett. Darmian positiv også.

Vi MÅ vinne, ellers er det over mtp topp 4 i alle fall. Vi har en mulighet, og vi har ikke sluppet til Arsenal for mye, men de feilpasningene koster oss professional fouls og gule kort...

Men jeg godkjenner omgangen, selv om vi igjen kommer under i målprotokollen. Innsatsen berger oss, godt å se steinhard jobbing.

Begge laga minner litt om "Dirty Leeds", beinknuserne som vant alt i Leeds storhetstid, fæl men effektiv fotball.

Vinner vi så har endelig Mourinho lykkes med uttaket, lang vei for de 2,8 milliardene på benken til en startplass da vel, hehehe.
LUHG!
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14251
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22227
Liker mottatt: 18075

Farlig å skryte for mye Rojo...strekk på Martial...etter en pangstart på 2.omgang, gode 12-13 minutter der.

Arsenal angriper konsekvent på venstresiden, Dalot og Bailly...henger ikke med.

Takk for den Lingard, for et kaos. Måtte vi ha litt flaks og ro det i land.
.
Lukaku kanskje, 8 måneder siden sist han scora på Old Trafford (mars).
LUHG!
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14251
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22227
Liker mottatt: 18075

Dommeren lar Torreira holde på, og blåser frispark når han har ryggen til...gratulerer til ham...

Ellers er Lukaku seg selv, USYNLIG...Fellaini ikke heldig etter innhoppet heller, ei heller Pogba. Sånn, nå scorer en av de hvert øyeblikk.
Last edited by Blodfink on 06 Dec 2018, 17:36, edited 1 time in total.
LUHG!
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14251
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22227
Liker mottatt: 18075

Jaja...Matic tilbake som seg selv, god kamp. Hyggelig å se. Ellers gikk lufta ut når Martial måtte ut....etter det så vi ut som i de siste kampene. Lingard gjorde en god figur tidvis. Vi ble dårligere etter byttene. DDG retter opp i 2.omg. Men ingen friskmelding av dette laget. Vi tok innpå 1 poeng på Chelsea, fortsatt 8 poeng opp da....

Full fres i 55 min, så var det slutt...To tabber gir to baklengs, tar man vekk tabbene som begge lag gjorde kunne det blitt 1-0.


Må nok en gang forholde meg til Liverpool og Spurs-fans på jobben i morgen. De hoverer godt om dagen...forbannet drit.
LUHG!
User avatar

Buchan
Donor
Posts: 2010
Joined: 08 Aug 2018, 21:54
Liker gitt: 7288
Liker mottatt: 4157

De 11 som startet gjorde en god jobb. Hvis man ser bort i fra de to målene i mot. Synd Martial ble skadet og måtte ut. Byttene bidro som sagt ikke med mye.
Det er smått utrolig hvor mye mål vi slipper inn. Og vær kamp noen junior feil som ender opp med mål i mot.
User avatar

Harry Greaves
Posts: 371
Joined: 30 Jul 2018, 09:49
Liker gitt: 21
Liker mottatt: 472

Er helt sjokkert over de tre byttene fra Mourinho:

- Vårt svakeste punkt i går var Dalot, han fikk spille 90. Valencia satt på benken.
- Hvorfor MÅ Pogba og Lukaku inn? Hvorfor? At Lukaku har blitt en flopp er ikke overraskende, han nådde aldri Zlatan til anklene uansett. Men Pogba, fyfaen for en dårlig fotballspiller han har blitt. Da de to kom inn, mistet United alt initiativ i kampen.

Ellers: Bailly og Rashford var veldig, veldig gode. Darmian også, men han bør kun spille mot topp 5-lag.
User avatar

Buchan
Donor
Posts: 2010
Joined: 08 Aug 2018, 21:54
Liker gitt: 7288
Liker mottatt: 4157

Lukaku kom vel inn pga at Martial ble skadet.
Man skulle jo i utgangspunktet tro at de 3 byttene ikke ville svekke laget.
Når det gjelder Dalot, så trenger han nok flere kamper i beina.
Post Reply