Manchester City - Manchester United (02.10.22)

Manchester Uniteds kamper diskuteres her.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14245
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22203
Liker mottatt: 18044

EtH sier det samme, "spillerne hadde ikke troen, fulgte ikke planen, ingen selvtillit" etc etc. Det er vanskelig å få snudd det mentale i disse spillerne. Jeg tror de var redde før matchen, kanskje ikke alle, men mange nok...Det var jo helt mørkt...
post liked by: RedTrafford, Pancho P, Buchan
LUHG!

Deleted User 595

Pwint wrote: 02 Oct 2022, 16:55 Så … hva kan jeg si … massiv nedtur. Vi tapte mot et lag som jobbet hardere. Ikke bedre lag, men mye bedre på jobbingen. Dette har kostet oss poeng i 8 sesonger og det må bare bli slutt. Uakseptabelt at mennesker som tjener millioner i måneden ikke jobber sokkene av seg.
Ikke bedre lag? Det må vel være sarkasme fra din side?

Vi slipper ikke inn 6 mål utelukkende fordi vi ikke "jobber" godt nok. Vi blir rundspilt. Det er kvalitetsforskjell.

For øvrig enig i at vi ikke jobbet godt nok. Men å si at City ikke er et mye bedre lag enn oss per nå, den har jeg vanskelig for å forstå. Vi må forholde oss til realiteten.
post liked by: Blodfink, Ryder, Buchan, RedTrafford, Pancho P, Vidar Dale Fjeld
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7391
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26218
Liker mottatt: 16734

Så matchen på fotball pub med noen kompiser.
Hadde planlagt for en topp topp kveld.
Det ble nedtur.
Manchester City er dessverre kanskje det beste fotballaget de britiske øyer har sett.
De er bare rett og slett veldig veldig gode.
Vi gjør det heller ikke vanskelig for dem.
post liked by: Ryder, Buchan, RedTrafford, Belfastboy, Pancho P, Vidar Dale Fjeld, red
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Ja, de er skremmende gode. Som på Haalands siste mål (5-1), et angrep som nesten er håpløst å forsvare seg mot - alt av bevegelser, samhandling og presisjon stemmer.
post liked by: Belfastboy, Pink Final, RedTrafford, Pancho P, Buchan
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 3803
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 16302
Liker mottatt: 10523

Ryder wrote: 02 Oct 2022, 21:37
alt av bevegelser, samhandling og presisjon stemmer.
Oi, her var det mye ukjent i en setning.😬
post liked by: Pink Final, Ryder, Pancho P, Blodfink, Buchan
User avatar

Can2
Kongen av understatements
Posts: 878
Joined: 29 Jun 2022, 15:39
Liker gitt: 7700
Liker mottatt: 2546

Jeg så ikke kampen, så jeg har egentlig ikke pondus til å uttale meg. -Men, det er jo åpenbart alt for dårlig å slippe inn 6 mål. Det skal egentlig ikke Man. United gjøre mot noen. Så ble det vel pittelitt bedre pga. Atony og Martials "skadebegrensning". Ser man slik på det, så er det 5 lag (hvis jeg har telt riktig) som har tapt med 3 mål eller mer mot City hittil denne sesongen. -Og det kommer til å bli flere. Mange flere. Som andre skriver; City er PL's og sannsynligvis verdens beste lag. Det er ikke vi. City er dessverre ikke de vi i første rekke kan måle krefter mot.

Jeg vet ikke hvilke betydelige endringer Ten Hag egentlig kunne gjort. Casemiro har sikkert (forhåpentligvis) et høyt toppnivå inne, men etter min mening har vi sett lite til dette forløbig. Ronaldo hadde vel kommet til kort her (?).

Veldig kjedelig hvis Varane er skadet igjen!

Så spørs det hvordan Ten Hag responderer. Funka med straffejogg sist. Ikke at jeg beskylder noen for det, men jeg vil ikke hive Ten Hag under bussen enda.

Så får de som er hodestups begeistret for City og Haaland gjerne ta seg en runde med at de faktisk tiljubler et styresett, man aldri ville godtatt ellers, som jeg ser andre er inne på. (Ang. Sports/menneskerettighets-
vasking.)

Jeg tror og håper vi klarer og "reise kjerringa".
post liked by: Buchan, Ryder, RedTrafford, Blodfink, Pink Final
Kong Eric Cantona
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Synes ETH slipper billig unna dersom hele historien etter kampen får handle om "innstilling" og "innsats". Uniteds inngang til kampen var nok overmodig og naiv, der vi lot dem få masse rom i stedet for å ligge lavt og stenge igjen. Vi er fortsatt ikke gode nok til å gå "toe to toe" med lag som City, og det fikk ETH lære på grusomste vis.

Veldig mye etterpåklokskap rundt valget av McTominay foran Casemiro - men synes det var forståelig på mange måter (selv om jeg ikke er helt enig) og tydelig i tråd med ETHs grunntanke om at de som spiller godt fortjener å fortsette. Den taktiske inngangen var et vel så stort problem som valget av spillere, tror jeg - men liten tvil om at vi hadde litt for få defensive fibre på banen før pause. Antagelig burde enten Sancho eller Antony vært ofret allerede fra start. Og da det viste seg at vi fikk problemer, skal det ikke trenge å stå 0-4 før vi gjør justeringer.
ETH antyder at reglene og instruksene ikke ble fulgt, og det kan så være. Men mannsmarkeringen vår på midten åpnet enorme rom både for stoppere som gikk opp i banen med ball og for kantspillere som trakk inn. Et tydelig taktisk grep fra oss som City utnyttet og hadde mottrekk mot - men vi bare fortsatte.
post liked by: Can2, RedTrafford, messilingard, Buchan, Blodfink, Pink Final
User avatar

offside
Posts: 1305
Joined: 25 Feb 2019, 20:55
Liker gitt: 581
Liker mottatt: 1250

Forstår at folk er skuffa, vi ble feid av banen.
Men helt ærlig hvor mange her hadde forventet at vi skulle ta City på Etihad?
Sånn realistisk sett så er City er mye bedre lag, og vi er langt unna City.
Jeg mener det vil være en sterk prestasjon å nå topp 4 for dette United laget.
Hvis vi klarer CL plass så må vi så klart ta det derifra.
Men først må vi klare å ta den CL plassen.

Slippe inn 6 mål det er for mye så klart.
City skrudde på turboen og fikk til alt, det er det vanskelig.
Synt at vi ikke får unna 2-0 målet.
Da går luften helt ut av laget.
post liked by: Buchan, Pink Final
User avatar

Topic author
messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8985

Enig med @Ryder over her angående den taktiske inngangen til kampen. Sett i ettertid så burde absolutt Casemiro vært på banen fra start og Sancho burde vært plassert på benken. Jeg ville kanskje heller vurdert å flytte Bruno ut på en av kantene og heller spille med tre sentralt med McTominay-Casemiro-Eriksen. Eventuelt flyttet Eriksen opp som en tier. Så er det selvfølgelig enkelt å være etterpåklok, men når City spiller med både Foden og Grealish i såpass frie roller samt at Cancelo også gjerne trekker inn i banen så endte det alltid opp med at City hadde overtall sentralt. Når vi i tillegg spiller mann-mann sentralt så flytter City en eller to spiller inn sentralt og vips så er mannsmarkeringen løst. Våre kanter sto også høyt for å presse rommet mellom stopper og back som førte til at backene til City ofte sto høyt i banen uten markering. Ederson hadde selvfølgelig ingen problemer med å spille seg ut bakfra og traff stort sett alltid med sine langpasninger.

For min del så er jeg enig i at innsatsen og innstillingen ikke var god nok, men noe av dette kan tilskrives kontoen for at vi ble rundspilt også. Det er ikke unaturlig at det skjer noe med mentaliteten når man hele tiden havner bakpå. Ellers så var det ufattelig mange unødvendige individuelle feil som City utnyttet brutalt. Av andre ting så reagerer jeg litt på at vi ikke takler Citys spillere når de kommer kontra. Selv om at dette nok kan skyldes at Oliver allerede begår sin første feil når han gir Dalot et kort etter få minutter, han hadde neppe gitt kort hvis det var andre veien. Uansett, for eksempel på mål nr 6 så burde Fred bare taklet De Bruyne før han fikk spilt den ballen videre.

Det her var uansett en kamp uten mange lyspunkter. Vi hadde en bra periode i begynnelsen av andre omgang hvor vi spilte veldig bra fotball, men City var samtidig veldig komfortable med å låne bort ballen når de ledet med 4. Antony sitt mål var et herlig skudd, selv om at jeg gjerne ser at han blir modigere med ball og utfordrer oftere. Det samme kan forøvrig sies om Sancho også som må finne en måte å bli mer direkte på. Martial sin straffe var også svært bra utført.

Kort oppsummert så må Ten Hag tilbake tegnebrettet og innse at engelsk fotball krever en helt annen kynisme enn hva den gjør i Nederland. En ting er at mange av Citys spillere er bedre enn våre, men Guardiola regelrett dominerte den taktiske duellen også.
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
offside wrote: 03 Oct 2022, 10:09 Forstår at folk er skuffa, vi ble feid av banen.
Men helt ærlig hvor mange her hadde forventet at vi skulle ta City på Etihad?
Sånn realistisk sett så er City er mye bedre lag, og vi er langt unna City.
Det handler nok mer om hvordan det skjedde enn at det skjedde. City var gode de, naturlig nok. Men vi gjorde ikke akkurat jobben deres særlig mye vanskeligere heller.
post liked by: Buchan, offside, Pink Final
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

messilingard wrote: 03 Oct 2022, 10:14
Av andre ting så reagerer jeg litt på at vi ikke takler Citys spillere når de kommer kontra. Selv om at dette nok kan skyldes at Oliver allerede begår sin første feil når han gir Dalot et kort etter få minutter, han hadde neppe gitt kort hvis det var andre veien. Uansett, for eksempel på mål nr 6 så burde Fred bare taklet De Bruyne før han fikk spilt den ballen videre.
Jepp, tenkte en del på at Dalots (og Malacias) tidlige gule kort gjorde at vi ikke kunne stå opp fysisk mot dem slik vi ønsket. Oliver la lista veldig lavt, og det var ingen fordel for oss.
Når det er sagt burde selvsagt spillere som ikke har gult kunne lage taktiske frispark mye oftere.
Last edited by Ryder on 03 Oct 2022, 10:39, edited 1 time in total.
post liked by: Buchan, Blodfink
User avatar

Buchan
Donor
Posts: 2010
Joined: 08 Aug 2018, 21:54
Liker gitt: 7285
Liker mottatt: 4157

At City vant er ikke overraskende, men jeg hadde håpet å unngå slik smell som dette.
Når City er påskrudd så kan de slå hvem som helst, når United ikke er påskrudd så går det slik som dette.
Men jeg blir ikke overrasket om Southampton klarer uavgjort mot City i neste kamp.
post liked by: RedTrafford
User avatar

Pwint
Donor
Posts: 2592
Joined: 16 Oct 2021, 09:39
Liker gitt: 11858
Liker mottatt: 7613

GBailey wrote: 02 Oct 2022, 20:22
Pwint wrote: 02 Oct 2022, 16:55 Så … hva kan jeg si … massiv nedtur. Vi tapte mot et lag som jobbet hardere. Ikke bedre lag, men mye bedre på jobbingen. Dette har kostet oss poeng i 8 sesonger og det må bare bli slutt. Uakseptabelt at mennesker som tjener millioner i måneden ikke jobber sokkene av seg.
Ikke bedre lag? Det må vel være sarkasme fra din side?

Vi slipper ikke inn 6 mål utelukkende fordi vi ikke "jobber" godt nok. Vi blir rundspilt. Det er kvalitetsforskjell.

For øvrig enig i at vi ikke jobbet godt nok. Men å si at City ikke er et mye bedre lag enn oss per nå, den har jeg vanskelig for å forstå. Vi må forholde oss til realiteten.
Absolutt et bedre lag ja! Var nok uklart formulert av meg. Jeg mente at vi ikke tapte slik fordi de er bedre enn oss, men fordi de jobbet bedre enn oss. Vi kunne helt fint fått et resultat her på tross av kvalitetsforskjellen om vi hadde jobbet bedre og vært smartere.
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona

Deleted User 595

@Pwint: Tiltredes! 😄
post liked by: Pwint
Post Reply