Manchester City - Manchester United (02.10.22)

Manchester Uniteds kamper diskuteres her.
Post Reply
User avatar

Topic author
messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8987

Image Manchester City vs Manchester United
Premier League
Søndag 02.10.22 kl 15.00
Eastlands (Etihad)

Dommer: Michael Oliver

77 53 57

Liga 65 52 49
FA cup 6 0 3
Liga cup 4 1 5
C Shield 2 0 0

Fem siste
PL 22 City United 4 - 1
PL 21 United City 0 - 2
PL 21 City United 0 - 2
LC 21 United - City 0 - 2
PL 20 United - City 0 - 0

Skader United
Antony Martial (Usikker), Aaron Wan-Bissaka (Usikker), Donny van de Beek (Usikker), Brandon Williams, Phil Jones, Axel Tuanzebe
Vanligvis så har @Pink Final og @Pancho P levert strålende kamptråder, spesielt til derbyene. Men for at dere ikke skal bli bortskjemte med fantastiske kamptråder så vil kvaliteten bli justert ned 5-6 hakk.

Årets første derby står for tur. United skal til Ethiad for å spille mot de lyseblå. Oljesjeikene har startet sesongen bra og ligger for øyeblikket på en 2. plass et poeng bak Arsenal. Guardiola har funnet frem sjekkheftet og hentet i sommer en simpel fyr fra Bryne. Brauten har puttet 14 mål enn så langt denne sesongen og kommer til å bli en utfordring for Varane og Martinez hos oss. Men nok om Haaland, for det er flere som har sitt første derby kommende søndag. Nevnte Martinez vil få sin, Antony er nok en annen. Malacia, Casemiro er to andre som også kan få debuten sin. Ellers så vil skandinavias beste ballspiller få sin debut! Erik ten Hag, også en debutant for denne anledningen, må uansett finne frem sine best triks for å lure en annen mann uten hår.

United har siden dronning Elizabeth II tok farvel ikke spilt Premier League. Faktisk så nærmer vi oss en måned uten ligaspill for United sin del. Spørsmålet videre blir om United har fått brukt denne tiden til å få trent denne gjengen enda tettere sammen, eller om vi har kommet ut av kampform, dette finner vi ut av på søndag kl. 15.00.
post liked by: Pink Final, Pancho P, Ryder, Belfastboy, RedTrafford, Buchan, Blodfink
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7393
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26230
Liker mottatt: 16755

Det er bra kamptråd @messilingard 👍.
Dette blir sesongens tøffeste dyst mot det beste laget i Premier League.

Flere kan få sin debut i derbyet som du skriver.
Og vi har hatt flere storheter før som har debutert i Manchester derbiet.
For eksempel Sammy Mcilroy, Bryan Robson og Eric Cantona.

United har en god statistikk på Eastlands, vi vinner ganske ofte der.
For de som spiller på oddsen:
F.o.m PL begynte i 1992 har det blitt spilt 61 derby matcher (Inklusive cup).
Kun 9 av dem har endt U.
Manchester derbyet får altså ofte en vinner.

Her er et helt fantastisk derby.
Debuten til Sammy Mcilroy på Maine Road 1971.
Der han knapt 17 år gammel ble den yngste målscorer i Manchester derbyet.
Og hør på fansen - for et volum, skru opp lyden!
Over 63,000 på Maine Road.
post liked by: Pancho P, Can2, Ryder, Belfastboy, RedTrafford, messilingard, Buchan, Blodfink
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Litt engstelig for denne kampen, må innrømme det. Om vi får oss en skikkelig nesestyver, er vi litt tilbake på startstreken når det gjelder troen på det vi holder på med. Skulle gjerne hatt en litt lettere kamp å starte en veldig tøff måned med.

Vil være veldig fornøyd med ett poeng her. City er definitivt mulige å score på, utfordringen blir å holde tett bakover når de begynner å male. Håper vi kan klare å holde litt på ballen i perioder og ikke henger i tauene i egen 16-meter konstant -likevel er det nok kontringene vi først og fremst må stole på.
Last edited by Ryder on 27 Sep 2022, 17:38, edited 1 time in total.
post liked by: Pancho P, Pink Final, Buchan
User avatar

Can2
Kongen av understatements
Posts: 878
Joined: 29 Jun 2022, 15:39
Liker gitt: 7700
Liker mottatt: 2546

Det er kanskje stygt å håpe på at Serberne påfører Haaland en passe stor skade? 😬
post liked by: Pink Final
Kong Eric Cantona
User avatar

Pancho P
Donor
Posts: 2518
Joined: 24 Aug 2021, 20:09
Liker gitt: 12977
Liker mottatt: 8252

Supert, @messilingard! Dessutan har du fått med det viktigaste kriteriet - minst éin monark pr førstepost i kamptråden😄

Det gutturale brølet frå Maine Road for over 50 år sidan er heilt magisk, @Pink Final. Eg veit eg har nemnt det før, men sjekk gjerne ut episode 5 av TV-serien Life on Mars. Denne episoden handlar om rivaliseringa mellom United og City tidleg på 70-tallet og klarer på mesterleg vis å formidle kulturen, samfunnet og tidsånden på den tida.

Når det gjeld kampen i helga, er eg bemerkelsesverdig rolig. Trur Varane og Butcher hamlar greit opp med broileren frå Jæren. 3-1 til oss. Rashford med to og Antony med eitt. Easy peasy 😎
post liked by: RedTrafford, messilingard, Pink Final, Can2, Buchan, Blodfink
It's Squeaky Bum Time!
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 3804
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 16324
Liker mottatt: 10526

Can2 wrote: 27 Sep 2022, 17:30 Det er kanskje stygt å håpe på at Serberne påfører Haaland en passe stor skade? 😬
Tjæææ, jeg vet ikke helt jæ :D
post liked by: Pink Final, Can2, Buchan
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7393
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26230
Liker mottatt: 16755

Artig den episoden av Life on Mars @Pancho P.
Skulle gjerne opplevd 60 og 70 tallet hva fotball kultur angår.
Da oppstod den moderne britiske fotballkulturen.

Bra tips med 1-3.
Ikke usannsynlig det, selv om liddle Ciddy er favoritter.
post liked by: Can2, Pancho P, Buchan, RedTrafford
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Pink Final wrote: 27 Sep 2022, 16:27 For de som spiller på oddsen
United-seier gir over 7 på de beste bookiene, det er gode odds. Og det er sånn det blir :champion:
post liked by: Can2, Pancho P, Buchan, Pink Final, RedTrafford
LUHG!
User avatar

Topic author
messilingard
Moderator
Posts: 4326
Joined: 10 Aug 2018, 14:32
Liker gitt: 2715
Liker mottatt: 8987

Ser Petter Veland melder at Casemiro bør starte mot City (united.no). I mine øyne så er det vanskelig å være uenig. Ikke at Casemiro har vært fantastisk, men fordi han har noen kvaliteter som Scott McTominay ikke har i samme rolle. Han er rett og slett en spiller som bør integreres i førsteelleveren så fort som mulig.

Jeg forstår samtidig argumentasjonen om at McTominay har vært god, for det er jeg også enig i. Men jeg tror samtidig at Casemiro har 2-3 ekstra hakk å tilby dersom han kommer seg i form og blir vant til nye medspillere.
post liked by: Pancho P, Ryder, Blodfink, Lingard
LoveUnitedHateGlazers
User avatar

Pancho P
Donor
Posts: 2518
Joined: 24 Aug 2021, 20:09
Liker gitt: 12977
Liker mottatt: 8252

Samtidig er det nettopp i slike kampar at McTominay kjem mest til sin rett. Eg trur vi kjem til å ligge djupt og kompakt og då er det kanskje plass til både Casemiro og McTominay? Eriksen i ei litt friare rolle, der han forer to raske kantspelarar. Kanskje Bruno som falsk 9'ar?
post liked by: Ryder, messilingard, Blodfink, Lingard
It's Squeaky Bum Time!
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 3804
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 16324
Liker mottatt: 10526

Blodfink wrote: 27 Sep 2022, 22:45
Pink Final wrote: 27 Sep 2022, 16:27 For de som spiller på oddsen
United-seier gir over 7 på de beste bookiene, det er gode odds. Og det er sånn det blir :champion:
7 .7 på ren borte seier, eller 19,40 med -1 i hc på United seier. Tror jeg går for den siste, regner med vi vinner 2-0 😄
post liked by: Pancho P, Blodfink, Can2
User avatar

Pancho P
Donor
Posts: 2518
Joined: 24 Aug 2021, 20:09
Liker gitt: 12977
Liker mottatt: 8252

Dei enklaste pengane du nokon gong kjem til å tene, @RedTrafford 😉
post liked by: RedTrafford, Blodfink, Can2
It's Squeaky Bum Time!
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

De to (?) kampene vi har spilt med falsk nier (City i vår og Brighton i premieren) har vel ikke vært noen suksess. Men selvsagt mulig å drille inn.

Ganske sikker på at vi får et hurtig kontringspunkt på topp, men Rashford kan selvsagt like gjerne ha utgangspunkt fra kant som i midten.

Blir heller ikke overrasket om vi får se BÅDE McT og Casemiro. Ofrer en av kantene og legger Eriksen et hakk opp.
post liked by: Pancho P, RedTrafford, Blodfink
User avatar

Pancho P
Donor
Posts: 2518
Joined: 24 Aug 2021, 20:09
Liker gitt: 12977
Liker mottatt: 8252

Noko nytt om Rashford, forresten?
post liked by: Blodfink
It's Squeaky Bum Time!
User avatar

RedTrafford
Donor
Posts: 3804
Joined: 13 Mar 2021, 16:00
Liker gitt: 16324
Liker mottatt: 10526

Ryder wrote: 28 Sep 2022, 19:35
Blir heller ikke overrasket om vi får se BÅDE McT og Casemiro. Ofrer en av kantene og legger Eriksen et hakk opp.
Det var akkurat det jeg tenkte mtp på tippekonken i stad👍😄
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Ja jeg regner med kronene triller inn @Pancho P
Bare å sette Haaland ut av spill, han har godt øye for mål med å posisjonere seg riktig og er en god avslutter, men resten, da synes jeg han ligner mer på en hest.🤣
post liked by: Pancho P, Can2, Pink Final
Post Reply