(PL) Manchester United - Newcastle

Manchester Uniteds kamper diskuteres her.

28FPellistri
Liker gitt: 1355
Liker mottatt: 4818

Stiller meg litt tvilende til at det kun var Newcastle-supportere i alle fall, godt mulig det var noen som ble igjen, men bortefans forlater vel vanligvis stadion ganske kjapt, og i alle fall etter et tap. Og i tillegg så var de nok ivrige etter å komme seg tilbake til Newcastle, det er jo et stykke borte. Nå vil jeg anta de hadde et nattog de skulle nå.

Heldigvis overdøyet jubelen buingen ganske kjapt. Og ETH klarte å trykke på de rette knappene i talen sin.
post liked by: Andtho01, Blodfink
When I think football, I think Manchester United. I still support United and always will. I will die with them in my heart.

Eric Cantona

pixma
Donor
Liker gitt: 947
Liker mottatt: 2977

Synes det var artig å se MU i går lenge siden (utenom l-pool kampene da)jeg har vært så med i en kamp, måtte det komme et mirakel mot City i FA cup finalen og gutta har funnet power dem ikke
vist dem var i besettelse av og vunnet den kampen.
post liked by: Pwint, Belfastboy, Pink Final, RedTrafford, Rød Pølse, Blodfink

Ryder
Liker gitt: 3243
Liker mottatt: 13437

Kona overrumplet meg med Prosecco & Prat i andre omgang, så fikk ikke fulgt med supernøye.

Har lest rundt omkring at vi spilte annerledes enn vi pleier, men fra min godstol lignet den ganske mye på det vi har vist i hele år. Spesielt i andre omgang var det mye hawaii fram og tilbake, da handler det til slutt om marginer/enkeltprestasjoner/feil, og akkurat i denne kampen gikk det i vår favør. Underholdende, men også frustrerende.

Synes kontringene satt bedre enn på lenge (vi har ikke kontret spesielt godt i år), og det defensive blir marginalt bedre med Amrabat som en mer disiplinert DM. Men vi så også at vi helt bevisst droppet oppbygningen bakfra og slo konsekvent langt, spesielt etter pause.

Men vi har offensive spillere som er gode og avgjørende når de har dagen (Bruno/Amad i går), og mange ganger er det nok.
post liked by: Pwint

Pwint
Donor
Liker gitt: 20810
Liker mottatt: 13999

Tenker dette må ha vært Newcastle fans i stor grad. Min erfaring fra OT er i alle fall at matchgoing fans er veldig støttende.
post liked by: Andtho01, Belfastboy, Pink Final, RedTrafford, Rød Pølse
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona

Jan Erik
Liker gitt: 13821
Liker mottatt: 14897

Var de på stadion så lenge etter kampslutt, @Pwint?

Edit:https://www.united.no/nyheter/behold-br ... en/1302347

Ser det står nederst i denne artikkelen at det var Newcastle-supportere. Da må det være riktig?
Last edited by Jan Erik on 16 May 2024, 11:07, edited 1 time in total.
post liked by: Pwint, Andtho01, Belfastboy, messilingard, Pink Final, RedTrafford, Rød Pølse

Blodfink
Donor
Liker gitt: 28819
Liker mottatt: 23401

I linken fra @Andtho01 på forrige side sier i hvert fall kommentator som var på stadion "the reaction was mixed". Der får man jo hele sekvensen. Det høres ut som massiv buing når EtH starter, så bedrer det seg og ender ganske godt.
post liked by: Andtho01, RedTrafford
LUHG!

Pwint
Donor
Liker gitt: 20810
Liker mottatt: 13999

Den engelske pressen virker ikke veldig begeistret for Erik ten Hag. Jeg syns det ser ut som de benytter enhver anledning til å komme med nedsettende kommentarer og kritikk. Aner ikke hvorfor det har blitt sånn, men det blir litt teit av og til. Ja, klubben har gjort det dårlig denne sesongen, og vi har falt langt siden sir Alex tiden, men det virker som om negative artikler om United selger godt, for inntrykket er at det er stort sett det som kommer.
post liked by: Jan Erik, Andtho01, Belfastboy, Pink Final, RedTrafford, Rød Pølse
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona

Blodfink
Donor

Sånn er det vel bare å være en stor klubb, om klubber som Real/Barca/Juventus og flere til hadde endt på 6-8 plass, så ville det nærmest vært opptøyer. Synes engelske fans er rimelig moderate. Hadde ikke trodd det skulle bli såpass motstand på balløya mot Superligaen f.eks, gledelig at det ble gjort tydelig opprør den gangen.
post liked by: Pwint, 10Hag, RedTrafford
LUHG!

messilingard
Moderator
Liker gitt: 3290
Liker mottatt: 11280

Dag Langerød var på kampen og meldte at det var ca. 100 gjenværende Newcastle supportere som buet under Erik ten Hag sin tale. Om det var noen av våre egne er ikke godt å si, men det tyder på at mesteparten av lyden kom der i alle fall.

Syntes det virket utrolig spesielt dersom det var våre egne, vi har noe historie med å bue etter grusomme prestasjoner, men gårsdagens prestasjon var ikke i nærheten av det som vanligvis ville utløst noe slikt. Ingen av våre andre managere har blitt buet på tidligere heller når de har holdt taler på slutten av sesongen.

Edit: Så ikke at @Jan Erik hadde postet om dette først.
post liked by: Jan Erik, Pink Final, RedTrafford, Rød Pølse, Belfastboy, Pwint
LoveUnitedHateGlazers

LoveBruno&Rashford
Liker gitt: 397
Liker mottatt: 1030

Dette har jeg også hørt @messilingard. Hatt sesongkort på Old Trafford i mange år og blitt kjent med mange mancunians som jeg har daglig kontakt med på Snapchat. Alle har sagt det samme som Dag Langerød. Men som vanlig skal vi norske fans stille oss bak alt det negative. Det vi ønsker/håper på, tror vi er sannhet, ellers så vrir vi litt på det slik at det passer våre ønsker.
post liked by: Pink Final, King Eric, Jan Erik, Rød Pølse, Belfastboy, Pwint

messilingard
Moderator
Liker gitt: 3290
Liker mottatt: 11280

@LoveBruno&Rashford

Syntes det er fair å diskutere dette, spesielt i forkant av at man har fått en avklaring. Syntes forøvrig de fleste norske supportere som jeg kjenner til er ganske moderate. At man diskuterer hvilke problemer som klubben har osv er selvsagt naturlig, men føler det er sjeldent at folk utelukkende skal fremheve det negative. Ingen her inne gjør det i alle fall selv om at det er forskjellige perspektiver på ting. Mitt inntrykk er at de fleste blir glade når vi vinner og som regel noe irritert og lei når vi taper. Og det er vel slikt det bør være.

Så eksisterer det selvsagt diverse troll, spesielt i supporterklubbens Facebookgruppe, men blir man provosert over de så bør mener jeg faktisk helt genuint at man heller bør ta seg en titt i speilet og stille seg spørsmålet om hvorfor man skal bruke energi og tid på sånne folk.
post liked by: Jan Erik, Blodfink, Pwint
LoveUnitedHateGlazers

King Eric
Liker gitt: 144
Liker mottatt: 685

Må si jeg ble temmelig sjokkert over rapportene om buing fra egne fans. Måtte sjekke med gode kilder, altså opptil flere som var på kampen og som jeg stoler på. Den debatten kan vi legge død. Det var Newcastle fans som buet.
post liked by: messilingard, Pink Final, Andtho01, Jan Erik, Rød Pølse, Belfastboy, Pwint

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Liker gitt: 33197
Liker mottatt: 23636

I hvert fall er det enkelte som er veldig raske med å trekke konklusjoner som er negative for klubben vår.
Merkelig i min bok.
post liked by: Andtho01, RedTrafford, King Eric, Rød Pølse, Belfastboy, Pwint
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000

Rød Pølse
Liker gitt: 17820
Liker mottatt: 16163

Jeg tenker at vi kan konkludere med at det er flere idioter blant Newcastlefansen enn våre egne, i hvert fall på match. De har også flere kvinnelige fans med helskjegg. Utfordringene står i kø for de sportsvaska sebratrøyene 😬
post liked by: Ryder, messilingard, Belfastboy, Jan Erik, Pwint, RedTrafford, Pink Final
Football, bloody hell!

Blodfink
Donor

messilingard wrote: 16 May 2024, 15:25 @LoveBruno&Rashford

Så eksisterer det selvsagt diverse troll, spesielt i supporterklubbens Facebookgruppe, men blir man provosert over de så bør mener jeg faktisk helt genuint at man heller bør ta seg en titt i speilet og stille seg spørsmålet om hvorfor man skal bruke energi og tid på sånne folk.

Et godt avsnitt👍🏻
post liked by: Jan Erik, Pwint, RedTrafford, messilingard
LUHG!
Post Reply