Manchester City

Diskusjon rundt spesifikke klubber. Engelske og internasjonale.
PS: Alt om United i eget forum
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 15363
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 26438
Liker mottatt: 22192

Klovnefest i den blasse, tomme delen av byen.

Stemmer også for å flytte hele Etihad Campus med klubb + rubbel og bit til Emiratene.
post liked by: Andtho01, Pangaea, Can2, Belfastboy, Pwint, RedTrafford
LUHG!
User avatar

Pangaea
Posts: 3262
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 5501
Liker mottatt: 7288

Det er så patetisk at man ikke engang vet hva man skal si til slike klovnefakter. Å følge lover, regler og regulering, som alle andre (nesten...) klarer helt fint, er altså diskriminering. Kanskje de skulle lese seg opp på ordboka.

Kast de til helvete ut av PL, Football league, FIFA, UEFA og alt annet. Siden de allerede lever på en annen planet, kan de starte opp på nytt på Pluto. Okay, det er ikke en planet lenger, men hva faen har det å si. 115 bryr seg jo ikke om virkeligheten uansett, så det må være en "match made in heaven".
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Jan Erik wrote: 04 Jun 2024, 17:27 Sånn jeg leser dette, så gidder ikke City lengre å skjule at de vil ha fordeler av å være eid av ett land. Selskaper tilknyttet eierne skal selv kunne bestemme hvor mye de vil betale (uendelig?), og de vil også endre regelverket for premier league. (14/20 klubber må stemme for eller imot noe), og de vil endre de reglene som ble endret etter Saudi kjøpte Newcastle. Fordi det kun påvirker gulfstater...på tide å finne noe annet å følge enn dette faenskapet PL er blitt? Sånn helt seriøst.
Har tenkt det samme ganske lenge. Er i ferd med å gi opp fotballen. Korrupsjonen på snart alle nivå og usportsligheten har nådd et "mettet" nivå. Knapt mulig å bli verre (men 115 group prøver jaggu faen meg hardt!). Har elsket United siden jeg ble interessert i fotball, men hva er egentlig vitsen med å følge med på dette tullet når hele dritten er totalt uthulet?

Ikke engang CL eller VM klarer å engasjere meg lenger. Det er bare Manchester United som er siste tråden som knytter meg til sporten. Men Eggens legendariske utsagn er i ferd med å miste taket.
post liked by: Andtho01, Blodfink, Jan Erik, RedTrafford, Pink Final, Spirograf1, Can2, Rød Pølse, Belfastboy, Pwint
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 15363
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 26438
Liker mottatt: 22192

Spørs om de noble :D og lite smørbare politikerne :D går med på noe som kan avslutte festen UAE betaler for dem....Stikker både dypt og høyt dette...
post liked by: Pangaea, RedTrafford, Andtho01, Spirograf1, Can2, Belfastboy, Pwint
LUHG!
User avatar

Jan Erik
Posts: 3187
Joined: 16 Oct 2021, 21:39
Liker gitt: 10852
Liker mottatt: 11299

Helt enig, @Pangaea. Helt enig. United er siste 'halmstrået' jeg gidder engasjere meg i. VM, EM, CL, la liga osv. Spiller ingen rolle lenger.
post liked by: Pangaea, RedTrafford, Spirograf1, Can2, Rød Pølse, Pink Final, Belfastboy, Pwint
User avatar

Can2
Kongen av understatements
Posts: 1258
Joined: 29 Jun 2022, 15:39
Liker gitt: 11650
Liker mottatt: 4369

Pangaea wrote: 04 Jun 2024, 21:02 Siden de allerede lever på en annen planet, kan de starte opp på nytt på Pluto. Okay, det er ikke en planet lenger
Måtte City bli degradert som fotballag, slik Pluto ble som planet.

Er helt enig med resonnementet ditt :thumb_up:
post liked by: Blodfink, Rød Pølse, Pink Final, Belfastboy, Pwint, Pangaea
Kong Eric Cantona
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 8103
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 30521
Liker mottatt: 20573

Enig, stort sett bare United som engasjerer nå til dags 🔴⚪️⚫️❤️
Pluss litt til, som FA cupen, og gjerne de tidlige rundene - ink kval rundene.

Man City?
De vil utgjøre den lille hersker klassen over resten.
En liten elite i et samfunn av der andre ikke har samme rettigheter.
Er det hva man kalte en banan republikk i gamle dager?
I såfall er ringen sluttet for City’s del.

Likte dem mye bedre da de bare var funny og dårlige og hadde med seg oppblåste plast bananer på Kippax.
Nå er de bare oppblåste, en oppblåst banan republikk blitt 🍌🍌🍌🔵⚪️⚫️.
We all agree, flytt dem til Pluto.
😉😉
post liked by: Belfastboy, Blodfink, Pwint, Andtho01, Rød Pølse, Pangaea, Can2
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Andtho01
Posts: 2276
Joined: 18 Jul 2023, 22:45
Liker gitt: 8390
Liker mottatt: 8480

Hate Glazer love United
User avatar

Pwint
Donor
Posts: 3606
Joined: 16 Oct 2021, 09:39
Liker gitt: 17527
Liker mottatt: 11903

Kan ikke skjønne at denne saken kan føre noe sted. "Ja vi jukset, men bare fordi reglene gjorde det umulig å bruke mer penger enn vi tjener på ærlig vis." Samtidig så er de så ubegripelig rike at de kan holde PL opptatt i retten i all evighet uten å merke utgiftene.
post liked by: Pangaea, Andtho01, red, Blodfink, Can2
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona
User avatar

Jan Erik
Posts: 3187
Joined: 16 Oct 2021, 21:39
Liker gitt: 10852
Liker mottatt: 11299

Jeg kan på en måte se argumentet til City. Hvis en eier vil bruke de ulike 'bedriftene' sine til å finansiere en fotballklubb, så må de gjerne gjøre det. En 'vanlig' forretningseier, uansett hvilken del av verden vedkommende måtte være fra, vil ikke ukritisk pøse uendelig med penger inn i en klubb....

Men når det er snakk om nasjoner...som har ubegrenset med midler, da blir det noe helt annet. Jeg tror vi skal være lettet over at Qatar av en eller annen grunn ikke gjennomførte oppkjøpet av United. Da hadde de sannsynligvis støttet City i dette...
post liked by: Andtho01
User avatar

Pwint
Donor
Posts: 3606
Joined: 16 Oct 2021, 09:39
Liker gitt: 17527
Liker mottatt: 11903

Mener du virkelig det @Jan Erik? Da tenker jeg at det eneste som avgjør hvem som er best, er hvem som har de rikeste eierne. Si at jeg er Elon Musk og kjøper Sunderland. Så putter jeg inn 30-40 milliarder første overgangsvindu og får den beste stallen i verden. Det er lommerusk for Elon, men siden man hadde en utømmelig kilde med penger, så kunne man alltid hatt de beste folkene til å styre klubben, den beste manageren og de beste spillerne, uavhengig av inntjening. For meg så ville sånne ting ødelagt siste rest av interesse og den interessen er ganske tynnslitt allerede.
post liked by: Jan Erik, Blodfink
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona
User avatar

Pangaea
Posts: 3262
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 5501
Liker mottatt: 7288

Vil tro dette er del av strategien for å utsette saken mot dem, samtidig som de legger massivt politisk press på britiske myndigheter. Så de har vurdert hva som ville være det mest destruktive eller effektive (alt etter øynene som ser) argumentet, og går så til søksmål på det. Bare for å trenere og gjøre motpartens advokater opptatt, og selvsagt øke kostnadene, samtidig som de driter i slike kostnader, fordi de har nesten uendelig med midler å kaste på problemet.

Og så skal alle sakene ankes i årevis, uansett om de ikke har en fot å stå på juridisk.

Håper de blir fratatt alt som er av titler, flyttet til Pluto eller et annet temperaturmessig passelig sted. De er en skam for fotballen, akkurat som PSG og Chelsea er det også, og som ganske sikkert Newcastle kommer til å bli (de har gjort mye gæli allerede, men det er vekslepenger i forhold til PSG og 115).

Ikke at eierne til 115 bryr seg en dritt om slikt selvsagt, men de er i ferd med å sage over greina de sitter på, med å undergrave integriteten til hele sporten.

For å ta et veldig annet eksempel. Hvis Coca Cola og Brænne Brus skal konkurrere direkte, så blir ingen overrasket når det viser seg at Brænne Brus selger litt færre flasker brus enn miniputten Coca Cola.
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Pwint wrote: 05 Jun 2024, 15:25 Mener du virkelig det @Jan Erik? Da tenker jeg at det eneste som avgjør hvem som er best, er hvem som har de rikeste eierne. Si at jeg er Elon Musk og kjøper Sunderland. Så putter jeg inn 30-40 milliarder første overgangsvindu og får den beste stallen i verden. Det er lommerusk for Elon, men siden man hadde en utømmelig kilde med penger, så kunne man alltid hatt de beste folkene til å styre klubben, den beste manageren og de beste spillerne, uavhengig av inntjening. For meg så ville sånne ting ødelagt siste rest av interesse og den interessen er ganske tynnslitt allerede.
Helt enig. Det ville vært galskap. Samtidig er en viktig grunn til regler om "ikke for mye underskudd" osv, nettopp å forhindre den typen risikodrift av klubber. Og likevel ser vi at mange går med dundrende underskudd (Everton bl.a.), og at det fører til at klubber går konkurs.

Det kjipe, for å si det pent, er at disse reglene hittil i praksis bare har hatt konsekvenser for "småklubber". Ikke de virkelige kjeltringene, slik som 115.
post liked by: Pwint
User avatar

Jan Erik
Posts: 3187
Joined: 16 Oct 2021, 21:39
Liker gitt: 10852
Liker mottatt: 11299

@Pwint, nei, jeg mener ikke det. Men jeg kan skjønne måten å argumentere på. Om man er Elon Musk eller Jim Ratcliffe. Men de ville sannsynligvis ikke brukt penger på den måten. Det vil uansett være de rikeste som vinner til slutt. Abramovich gjorde det du beskriver med Chelsea. Men en nasjon som helt klart har andre motiver enn kun sportslig suksess, er noe helt annet.
post liked by: Pangaea
User avatar

Pwint
Donor
Posts: 3606
Joined: 16 Oct 2021, 09:39
Liker gitt: 17527
Liker mottatt: 11903

Jan Erik wrote: 05 Jun 2024, 15:31 Det vil uansett være de rikeste som vinner til slutt.
Skjønner hva du mener, men samtidig så tenker jeg at FFP beskytter oss mot sånne tenkte scenarioer som mitt Elon Musk eksempel. Ikke ideelt, men kanskje det beste alternativet akkurat nå. Når 115 vil rive i stykker denne ordningen så truer de hele ligaen syns jeg.
post liked by: Jan Erik, Pangaea, Blodfink, Andtho01
“I don’t play against a particular team. I play against the idea of losing.”
— Eric Cantona
User avatar

Jan Erik
Posts: 3187
Joined: 16 Oct 2021, 21:39
Liker gitt: 10852
Liker mottatt: 11299

@Pwint, nasjoner, eller selskaper eid av nasjoner burde ikke hatt mulighet til å eie klubber. FFP er ok det, eller den engelske versjonen, men reglene må være enda klarere og enklere. Da slipper man situasjoner som Everton og Forest står i nå.
post liked by: Pwint, Blodfink
User avatar

pixma
Donor
Posts: 2005
Joined: 08 Aug 2018, 22:35
Liker gitt: 872
Liker mottatt: 2825

Trur at City blir å vinne den rettsaken mot PL og at økonomisk doping blir en del av fotball greia, trur det mange som er enig med det City gjør nu.
post liked by: Blodfink
Post Reply