Chelsea

Diskusjon rundt spesifikke klubber. Engelske og internasjonale.
PS: Alt om United i eget forum
User avatar

Elkey
Posts: 1259
Joined: 08 Aug 2018, 21:19
Liker gitt: 301
Liker mottatt: 299

Det er imponerende hva Chelsea klarer å kjøpe inn av spillere, spesielt med tanke på de lave prisene de alltid betaler. Timo Werner til €53 millioner. Skampris. Og det ser ut til at de klarer å lande Havertz også. De får han sikkert billig, for i motsetning til Sancho, så ber Havertz om å bli solgt.

Deleted User 108

Timo Werner hadde utkjøpsklausul da,så alle lag i verden kunne kjøpt han for samme sum.
Chelsea sliter litt med Havertz. De holder på å prøve å dele opp summen som det ryktes United gjør ned Sancho. Betale over flere år.
Ziyech hadde vel også utkjøpsklausul.
Men i utgangspunktet gode kjøp. Skal bli spennende å se hva som skjer med unggutta deres som fikk mye skryt i år.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14246
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22207
Liker mottatt: 18044

United ser ut til å trenge mer tid for å lande spillere, Chelsea har vist seg raskere i avtrekkeren, Werner, Ziyech, Havertz og Chilwell har alle vært linket til United, uten at jeg vet hvor reell interessen har vært. Men alle disse ville vært interessante å sett i Uniteds farger. Jeg har vært lunken til Werner, og det gjenstår jo å se om han og Ziyech slår til, og de 3 andre om de blir kjøpt. Man har jo aldri garantier.

Men jeg regner med at fansen til Chelsea liker aktiviteten. Hadde United hatt 2 signeringer ferdig avtalt, og 3 til på gang ville jeg også vært begeistret.
LUHG!
User avatar

Lingard
Moderator
Posts: 2728
Joined: 30 Jan 2019, 03:49
Liker gitt: 226
Liker mottatt: 2857

Elkey wrote: 22 Aug 2020, 19:00 Det er imponerende hva Chelsea klarer å kjøpe inn av spillere, spesielt med tanke på de lave prisene de alltid betaler. Timo Werner til €53 millioner. Skampris. Og det ser ut til at de klarer å lande Havertz også. De får han sikkert billig, for i motsetning til Sancho, så ber Havertz om å bli solgt.
Chelsea blir skumle i årene fremover - og kanskje allerede neste sesong? Spørs om ikke gapet til Liverpool (og City) er for stort, men jeg håper vi klarer å nærme oss lagene kommende sesong. Det ser i alle fall ut som Lampard har store planer om å gjøre nettopp det.

På keeperplassen mangler de fortsatt en toppkeeper, selv om Kepa fortsatt er ung.

Forsvaret er på grensen til meget bra, spesielt med Chilwell inn dørene. Azpilicueta og Rudiger er gode, men både Zouma og Christensen varierer en del.. så det spørs om de ikke trenger enda en midtstopper for å få ordentlig orden på forsvaret. Tomori er ung og lovende.. det samme med Reece James.
Ikke akkurat dårlig med James og Chilwell på backene (selv om Azpi sikkert er bankers, enten som midtstopper eller på en av backene).

På midtbanen og i angrepet er det også en del gode spillere. Det skal bli spennende å se hvem av spillerne som får mest tillit av Lampard og i hvordan posisjoner. Jeg kan ikke skjønne annet enn at Pulisic får litt mer spilletid neste sesong, selv om Mount ikke akkurat gjorde en dårlig jobb da han spilte. Pulisic rekker vel forresten ikke sesongstarten, tror jeg.

Men Chelsea kan bli farlige om de nyinnkjøpte slår til fra første stund. Selv er jeg litt skeptisk til Ziyech. Han kommer sikkert til å gjøre en grei jobb av og til, men blir overrasket om han spiller seg til fast plass på laget.. og det selv om Willian er forsvunnet. Jeg krysser fingrene for at Werner ikke får det til.. men her frykter jeg det verste. Han virker meget god.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14246
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22207
Liker mottatt: 18044

Ben Chilwell klar, Marina Granovskaia er ei dame som får ting gjort. Burde jo headhuntet henne til MUFC? Hun styrer det meste, Abramovich har ikke vært å se på ei stund...

https://www.rt.com/sport/499127-ben-chi ... -transfer/



https://www.thesun.co.uk/sport/football ... bramovich/
LUHG!
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14246
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22207
Liker mottatt: 18044



6 signeringer ser det ut til å bli, bra jobba det.
LUHG!
User avatar

offside
Posts: 1305
Joined: 25 Feb 2019, 20:55
Liker gitt: 581
Liker mottatt: 1250

Blodfink wrote: 26 Aug 2020, 23:36 6 signeringer ser det ut til å bli, bra jobba det.
There is no value in the market :hah: , men ikke glem vi henta inn en 13 åring, og en 16 åring. Samt 17 år gamle Stevanovic fra Partizan.....

Cola

Fra VG

CORONA-TRØBBEL FOR CHELSEA
Sesongoppkjøringen til Chelsea går ikke helt som planlagt. Ifølge britiske medier skal minst fire spillere ha isolert seg etter å ha testet positivt på corona-viruset. Spillerne ble testet før helgen.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14246
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22207
Liker mottatt: 18044

14 dager karantene på de i Chelsea da, går nok helt fint...Pogba har testa positivt, merker ikke noen ting.
LUHG!
User avatar

Ryder
Posts: 4548
Joined: 03 Jun 2019, 09:59
Liker gitt: 2471
Liker mottatt: 10100

Chelsea har åpenbart tittelambisjoner og oppfører seg deretter, vi derimot...

Greit, de har sikkert en del mer penger oppspart etter transfernekten, men det de gjør viser først og fremst at:
1. Det går faktisk an å ha avtaler for neste sesong klare FØR inneværende sesongen er ferdig.
2. Det går faktisk an å forhandle om flere spillere på samme tid!

United synes ikke å være i stand til noe av dette.
User avatar

offside
Posts: 1305
Joined: 25 Feb 2019, 20:55
Liker gitt: 581
Liker mottatt: 1250

Ryder wrote: 28 Aug 2020, 09:34 United synes ikke å være i stand til noe av dette.
Kan faktisk virke sånn. Derfor kunne jeg gjerne trengt en sportsdirektør. I dagens fotball så må du være orientert på forhånd, du må alltid tenke 2 steg frem.
Hvis du ser på store bedrifter, altså giganter hvordan de jobber. Alltid 2 steg foran, hva gjelder rekruttering.
Planlegg->kartlegge->analyser->tiltak->handling!

Mange klubber sliter i dag med denne rekrutteringen, det er en prosess i seg selv.
Personlig ønsker jeg ikke at vi skal kjøpe stjerner hele veien, men at vi har et klart mønster å rekrutterer kommende stjerner.
Men forsatt over 1 måned igjen av transfer-vinduet, vi har tid enn så lenge.
Det er ikke bare vi som blir rammet av Corona, andre klubber også som vil medføre at de må selge.
Mange klubber kommer til å slite, ingen sesongkort, ingen billettinntekter enn så lenge. Da må man få inntekter på en annen måte.(Spillersalg)
Er det kynisk? Ja det vil jeg si, men andre klubber er også kyniske med oss.

Litt is i magen, men forsatt bekymringsfullt hvor vi står per nå.

Vidar Dale Fjeld

Spørsmålet er om ikke Chelsea kjøper for mye på for kort tid. De hadde noe spennende på gang. Nå må nye spillere drilles i "ukjente" mønster og de som spilte i fjor blir skjøvet ut....men bare tiden vil vise det. Chelsea blir ikke tittelutfordrer med denne manøveren, tror jeg...blir en kamp som for oss til å klare topp 4! Blir de helt der oppe overrasker Lampard meg og viser klassetendenser som manager...spennende i så fall.
User avatar

Topic author
pixma
Donor
Posts: 1921
Joined: 08 Aug 2018, 22:35
Liker gitt: 803
Liker mottatt: 2494

Chelsea skikkelig ute å kjøre nu ligger under 3-0 for WBA, bombe de lux vist dem går på et tap mot WBA, men ganske artig da.
:down: Dette ble automatisk redigert inn i posten for å unngå dobbel post.
God 2 omgang av Chelsea 3-3.

Deleted User 108

Å spille med så gyselige drakter som Chelsea gjorde i dag, fortjener de ikke poeng i det hele tatt 😂
User avatar

Pangaea
Posts: 2676
Joined: 07 Jul 2020, 03:51
Liker gitt: 3806
Liker mottatt: 4789

Kjøpte de noen nye spillere i pausen også? :hah:
Post Reply