Arsenal FC

Diskusjon rundt spesifikke klubber. Engelske og internasjonale.
PS: Alt om United i eget forum
User avatar

pixma
Donor
Posts: 1921
Joined: 08 Aug 2018, 22:35
Liker gitt: 803
Liker mottatt: 2494

Lite skremme skudd fra Arsenal, dem så bra ut.
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Tror Arsenal kommer til å gjøre det bedre enn sist sesong ja.
LUHG!
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7393
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26230
Liker mottatt: 16755

Mikael Arteta gjør visstnok en så mye bedre jobb enn Solskjær.
Javel.

Arsenal gjør sin verste sesongstart siden 1981/82.
Da hadde de 12 poeng etter 11 matcher.
Nå har de 13.

Arteta blir den første Arsenal manager som taper sine to første NL derbier på over 50 år.
Den forrige var Bertie Mee i 1966/67.

Arsenal med 70% ball og Spurs med 50 klareringer.
Men, resultater sliter Arsenal med.
0,8 mål pr match - det er på nivå med Terry Neill’s Arsenal 1981/82.
1,1 baklengs i snitt.

Glad United har ubrukelige Solskjær 😜😁
post liked by: Buchan
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Arsenal lider også under at Aubameyang virker ferdig som toppspiller for tiden, han er viktig for dem.

Arteta sliter, blir jo tatt på to kontringer. Mourinho-bussen var så og si ugjennomtrengelig, og Partey ble skadet igjen.

Uten en frisk Auba og Partey kan Arsenal gjøre sin dårligste sesong i PL! Jeg hadde litt troa på dem jeg. Jeg tror det bor mer i prosjektet enn det de har fått ut, men spørs om Arteta får tid.
LUHG!
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Arteta fortsatt sjef, og Arsenal er et av formlagene i PL, klatrer fælt på tabellen, og Ødegaard klar for dem ut sesongen. Veldig spent på om det går kjempebra. Blir spennende å se hvordan han fremstår, kanskje debut mot United til helga?

En kamp jeg gruer meg til forresten. Har ikke bare oppturer mot Arsenal den gode Solskjær...
LUHG!
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Henry om Daniel Ek og kjøp av Arsenal, Henry, Bergkamp og Vieira er ombord. Snakker om "Golden Chair" system i klubben. Fans får innpass.

LUHG!
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7393
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26230
Liker mottatt: 16755

Ta en kikk på PL tabellen - hvem ligger sist?
Ekstra sårt er det nok for the gooners når man ser hvem som ligger først, erkerival Tottenham Hotspur.
Arsenal fansen har begrepet St.Totteringhams day.
Dagen da det matematisk er umulig for Spurs å passere Arsenal.
Den lengste rekken med Arsenal foran Spurs er 21 sesonger, fra 95/96 til 15/16.
Bildet har snudd etter avgangen til Wenger.
Med Emery og Arteta til rors.

Arsenal, klubben som spiller sin 95 strake sesong i toppen.
Klubben med kun 14 plasseringer under midt på tabellen på de 94 foregående.
Klubben som er tredje mest vinnende i engelsk fotball og historisk en av de tre største klubbene i landet.
Det er ikke mer enn 8-9 måneder siden Arteta ble forklart å ha kommet så mye lenger enn Solskjær i oppbygging av egen klubb.
Både fra «eksperter» på tv og i aviser, og verre - fra Uniteds egne supportere 😨
Arsenal spiller hjemme mot Norwich etter landslagspausen, en mulighet til å ta 3 poeng, i det minste ett.
Allikevel, det ser stygt ut for Arsenal.
Ikke spiller de severdig og god fotball, og resultatene blir bare svakere.
I fjor hadde de sin svakeste sesonginnledning siden 1981.
Forverres den ytterligere i år?
Hvor lenge beholder Mikel Arteta jobben?
post liked by: Pancho P, Buchan
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Topic author
Torquemada
Posts: 1343
Joined: 23 Dec 2018, 13:24
Liker gitt: 345
Liker mottatt: 1577

Når man ser på overgangene til Arsenal, så ser det ut som om de ikke har ambisjoner umiddelbart heller. Ben White, Martin Ødegaard, Aaron Ramsdale, Albert Lokonga, Nuno Taveres og Takehiro Tomiyasu har helt sikkert sine kvaliteter og potensiale. Ødegaard er den eldste av disse, og da kan det nesten se ut som om Arteta planlegger for framtiden. Meeeeen.... akkurat nå ser det nesten ut som om han er i ferd med å sørge for sin egen avgang. Hvis de ryker mot Norwich og Burnley, så blir det helt sikkert tap mot Tottenham i kampen etter der. Da ryker Arteta helt sikkert.

Hvis Arsenal står med 0p etter 6 kamper, så blir det nok demonstrasjoner på og rundt Emirates Stadium.
post liked by: Buchan, Pink Final
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Krise nå ja, de kom jo i bedre form sist sesong og tok noen jafs på tabellen, men de kan jo ikke holde på slik hver sesong uten at det får konsekvenser.
post liked by: Buchan
LUHG!
User avatar

Buchan
Donor
Posts: 2010
Joined: 08 Aug 2018, 21:54
Liker gitt: 7288
Liker mottatt: 4157

Ja det blir spennende og se hva som skjer med Arsenal, det ser ut til at de satser jo ungt. Men jeg tror de mangler en leder i laget, og da kan de få det tungt.
post liked by: Blodfink

Deleted User 430

Pink Final wrote:02 Sep 2021, 06:59 Bildet har snudd etter avgangen til Wenger.
Vil påstå at bildet snudde før Wenger dro. 2015-sesongen var vel den siste hvor de kunne kalle seg bedre enn Tottenham. Sesongen etter ble de reddet av Tottenhams kollaps og etter det var det bare en trist skue hele greia. Mannen satt ALT for lenge og er, etter min mening, hovedårsaken til at Arsenal famler i blinde i dag. 3 FA cup-titler på slutten endrer ikke på det.

Ang Arteta så tror jeg han ryker i god tid før jul, selv om oversikten jeg å på SkySports i helgen viser at Arsenal faktisk er laget som har tatt 3. flest poeng siden boxing day. Det sier dog mer om hvordan sesongen i fjor var enn om Arsenal, i mine øyne..
De har brukt ca 1,6 milliarder på spillere i år som kan bli gode om 2-3 år og selv da er det tvilsomt hvor gode de faktisk kan bli. Edu har vært en tilnærmet katastrofe som sportsdirektør og Arteta er tja.. En spennende managerprofil, men virker å famle veldig i blinde over hvordan han skal bruke materiellet han har til rådighet.

Håper Arsenal kommer seg oppover tabellen igjen, samme hvor artig det er å kose seg på deres bekostning akkurat nå :D
post liked by: Pink Final, Pancho P, Blodfink, Buchan
User avatar

red
Posts: 1510
Joined: 29 Jul 2018, 20:36
Liker gitt: 2212
Liker mottatt: 4058

Kolašinac ute i lang tid etter horribel beinskade (brudd) mot Frankrike. Xhaka ute med covid-19. Vil liksom ingen enda ta dette marerittet for Arsenal.

Merker jeg har litt mer sympati med dem enn vanlig pga Ødegaard. Potensialet hans er fremdeles stort, og ser gjerne at han utvikler seg så god som mulig pga landslaget.
post liked by: Pink Final, Pancho P, Blodfink, Buchan
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7393
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26230
Liker mottatt: 16755

Steinar Stenseth wrote:02 Sep 2021, 10:52 Vil påstå at bildet snudde før Wenger dro. 2015-sesongen var vel den siste hvor de kunne kalle seg bedre enn Tottenham. Sesongen etter ble de reddet av Tottenhams kollaps og etter det var det bare en trist skue hele greia. Mannen satt ALT for lenge og er, etter min mening, hovedårsaken til at Arsenal famler i blinde i dag. 3 FA cup-titler på slutten endrer ikke på det.

Ang Arteta så tror jeg han ryker i god tid før jul, selv om oversikten jeg å på SkySports i helgen viser at Arsenal faktisk er laget som har tatt 3. flest poeng siden boxing day
Kan være enig i det, problemene begynte under Wenger.
De 4 FA cup titlene de har tatt (Arteta tok også 1) varmer Arsenal hjertene.
Men de har ikke satt klubben i bedre stand.
Arsenal er jo det materialiserte eksemplet på hva Solskjær har snakket om.
En pokal i seg selv er ikke så mye verdt, om det ikke er progresjon i klubben.

Det kan være Arteta gjør en god jobb i kulissene.
En jobb vi som ikke følger Arsenal klarer å se.
Jeg tviler dog, han får bl.a kritikk for man management ifbm Maitland-Niles.
Vi som kun følger Arsenal på (god) avstand forholder oss til hva vi ser på gresset.
Virker som han blåkopierer Pep, uten å ha mannskap til det.
Fungerer bra mot U18 laget til WBA i ligacupen, men faller igjennom mot bedre motstand.

Jeg er såpass smålig at jeg må le over hvor United og Arsenal befinner seg nå.
Arteta var jo så mye bedre enn Solskjær!
Er mest «eksperter» og «gresset er alltid grønnere på andre siden» United fans jeg humrer over.

Arsenal som klubb hører jo så absolutt hjemme i toppen.
Det er vel ingen andre klubber Manchester United har spilt så mange både avgjørende og minneverdige matcher mot.

Har virkelig Arsenal tatt tredje flest poeng siden boxing day?
Kun bak City og United?
post liked by: Pancho P, Buchan
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Pancho P
Donor
Posts: 2518
Joined: 24 Aug 2021, 20:09
Liker gitt: 12977
Liker mottatt: 8251

Kanskje ei litt spekulativ samanlikning, men eg synest både Sir Alex og Wenger gjorde mange av dei same feila på slutten av karrierene sine. Store namn forsvann og blei enten ikkje erstatta eller dei blei erstatta med lovande, men uferdige spelarar som ikkje heilt tok steget. Om vi samanliknar Solskjær og Fergie sine siste signeringar, vil eg hevde at nordmannen har truffe langt betre enn sin skotske læremeister.

Kanskje var det pga økonomiske restriksjonar frå eigarane? Bjarte Valen har dokumentert kor dårleg det sto til med økonomien til the Glazers før salget av Ronaldo. Utad hevda han at det ikkje var verdi i marknaden. Wenger insisterte på å satse på ungdommen, sjølv om den eigentlege grunnen nok var kostnadene ved bygginga av Emirates. Heldigvis innsåg Sir Alex at ein også trengde spelarar som van Persie for å nå heilt til topps.

I tida etter at dei to gamle kamphanane trekte seg tilbake, har klubbane slite med mange av dei same problema. Managerar med ulik filosofi, feilslåtte spelarkjøp og til dels udugeleg styre. Til tross for all kritikken mot Solskjær og alle dommedagsprofetiane, veit eg iallefall kven av dei to klubbane som er på rett kjøl.
post liked by: Pink Final, Blodfink, Buchan
It's Squeaky Bum Time!
User avatar

Blodfink
Donor
Posts: 14250
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22217
Liker mottatt: 18071

Pink Final wrote:02 Sep 2021, 19:40 Har virkelig Arsenal tatt tredje flest poeng siden boxing day?
Tror det stemmer, denne reflekterer over Arsenal forrige sesong:

https://paininthearsenal.com/2021/05/13 ... -top-four/
post liked by: Pink Final, Buchan
LUHG!
Post Reply