Newcastle

Diskusjon rundt spesifikke klubber. Engelske og internasjonale.
PS: Alt om United i eget forum
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7391
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26214
Liker mottatt: 16723

Newcastle utligner til 1-1 2 min på overtid.
Etter at Lfc hadde mange store sjanser i 1 omg.

Også blir den VAR annulert.
Spretter opp i armen på Wilson.

Også utligner Willoch - Jaaaa :bump:
post liked by: Blodfink
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14245
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22203
Liker mottatt: 18044

Deilig å se Klopp, skulle jo ha tapt...Vips så ble 4.plass til 6.plass, det var jo enda noe.
post liked by: Pink Final
LUHG!
User avatar

Pancho P
Donor
Posts: 2516
Joined: 24 Aug 2021, 20:09
Liker gitt: 12954
Liker mottatt: 8243

I dag vert det truleg annonsert at 80 prosent av Newcastle United Football Club vert kjøpt av eit saudiarabisk konsortium med nære band til regimet i Riyadh. Avtalen skal vere verd 300 millionar pund og vil gjere upopulære Mike Ashley steinrik. Fansen i Geordieland er delt, men mange vil ønske det nye eigarskapet velkommen, ikkje minst med tanke på Ashley si manglande investering i ei årrekke.

Kva vil det ha å seie for oss United-fans? For det første vil det nok føre til at vår gamle kaptein, Steve Bruce, vil få sparken som manager. Vidare vil det heilt sikkert innebere voldsomme investeringar I spelarstallen. Ser vi begynnelsen på eit nytt City, Chelsea eller PSG?

Eit anna aspekt som alltid vert nemnt i samband med Saudi-Arabia er menneskerettar. Er det rett at regime som står bak systematiske brot på menneskerettane skal få kvitvaske sitt eige møkkete rykte gjennom å eige eit lag i verdas mest populære liga? Premier League sa tidligare nei til oppkjøpet frå det same selskapet, men det var ikkje pga etiske motforestillingar. Grunnen var at Saudi-Arabia tillet piratstrømming av beIN Sports, det qatariske selskapet som har rettane til Premier League i Midtausten.
Som vanleg trumfar pengar alt, men suksesshungrige Magpies bryr seg kanskje ikkje, om resultatet vert sportslege framgang?
post liked by: Pink Final, Belfastboy, Cola2
It's Squeaky Bum Time!
User avatar

pixma
Donor
Posts: 1921
Joined: 08 Aug 2018, 22:35
Liker gitt: 803
Liker mottatt: 2494

Blir nok noen topp spillere som får noen vanvittige lønninger når dem signerer for Newcastele når dem begynner å shoppe, ser ikke bort fra at Håland blir å ende opp der.
post liked by: Belfastboy, Blodfink, Cola2
User avatar

offside
Posts: 1305
Joined: 25 Feb 2019, 20:55
Liker gitt: 581
Liker mottatt: 1250

Fysj Ja ja da ser vi Newcastle i champions leauge snart. Jeg merker for min egen del disse rike eiere har tatt bort min interesse for fotball. Slik utviklingen er nå med alle disse sjekken inn i fotballen, og alt annet så synte jeg fotball faktisk mister sin sjarm og sjel.

Tro ikke superliga er død, den lever i beste velgående bare i en annen form.
post liked by: Cola2

Otac
Donor
Posts: 956
Joined: 24 Sep 2020, 12:46
Liker gitt: 382
Liker mottatt: 658

Trist for faen.

Men vi må vel feie for eiga dør først.
post liked by: Blodfink
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14245
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22203
Liker mottatt: 18044

Newcastle blir å regne med nå ja. Om det er Saudi eller alle de andre korrupte og mer eller mindre lyssky selskaper/nasjoner som allerede har tatt over fotballen(dette gjelder også Uniteds eiere), blåser nå jeg i...Toget gikk for lenge siden...
LUHG!
User avatar

offside
Posts: 1305
Joined: 25 Feb 2019, 20:55
Liker gitt: 581
Liker mottatt: 1250

Otac wrote: 07 Oct 2021, 19:13 Trist for faen.

Men vi må vel feie for eiga dør først.
Jepp vi er bare konsumenter i en kynisk bransje. Også kalt showbiz.

Nei nå skal jeg avgårde å se litt breddefotball. Susende taklinger og håpløse ferdigheter.
post liked by: Blodfink, Otac, Pink Final, Pancho P

Vidar Dale Fjeld

Den dagen den ene har sin sti ren skal jeg fordømme eierskap i en klubb. Hvor går grensen? Ved draktsalg, produsert i lavkostland med underbetalte arbeidere...moralens voktere skal en vokte seg for å være...selv i dagliglivet bidrar vi alle til urettferdige og til dels ulovlige virksomheter lever i beste velgående, ubevisst for det meste. Det er lite som tåler dagens lys i så måte.
post liked by: Blodfink, Otac, Pink Final
User avatar

Pancho P
Donor
Posts: 2516
Joined: 24 Aug 2021, 20:09
Liker gitt: 12954
Liker mottatt: 8243

United har heilt klart bidratt til kommersialiseringa av fotballen og eg hevdar ikkje at klubben er eit fyrtårn for etikk og moral i verda. Likevel synest eg det er ein viktig prinsippiell forskjell på United sitt eigarskap og ein klubb eigd av f.eks. eit diktatur i Midtausten. Ok, Glazers er kyniske kapitalistar som har lessa ei enorm gjeld på klubben, men så vidt eg veit torturerer og undertrykker dei ikkje folk. Ikkje sponsar dei terroristar heller.
post liked by: Belfastboy, Pink Final, Ryder, Salte25
It's Squeaky Bum Time!

Otac
Donor
Posts: 956
Joined: 24 Sep 2020, 12:46
Liker gitt: 382
Liker mottatt: 658

@Pancho P, det er der grensa di går, ved tortur? 😅
post liked by: Pink Final, Pancho P
User avatar

Pancho P
Donor
Posts: 2516
Joined: 24 Aug 2021, 20:09
Liker gitt: 12954
Liker mottatt: 8243

Otac wrote: 07 Oct 2021, 20:02 @Pancho P, det er der grensa di går, ved tortur? 😅
Har aldri vore nokon fan av tortur og partering av journalistar, nei. Terror er også ganske teit, eigentleg 😉
post liked by: Otac, Pink Final, Ryder
It's Squeaky Bum Time!
User avatar

Topic author
Blodfink
Donor
Posts: 14245
Joined: 11 Aug 2018, 11:57
Liker gitt: 22203
Liker mottatt: 18044

Pancho P wrote:07 Oct 2021, 19:57 men så vidt eg veit torturerer og undertrykker dei ikkje folk. Ikkje sponsar dei terroristar heller.
Om vi skal bli politiske her, så er jeg veldig spent på hva Glazers synes om Israel og deres politikk på de områdene du lister opp her. Saudi er ikke de eneste som bedriver slikt. USA gjør også dette. Dette er ikke enkelt å navigere i muligens, men at Saudi skal henges spesielt ut blir litt for enkelt.
:down: Dette ble for automatisk redigert inn i posten for å hindre dobbel post.
Tror det finnes noen poster angående Saudi i andre tråder her. Med litt info om hva som har skjedd i Saudi de senere år. Husker ikke hvor...Har skrevet noen av de selv.
post liked by: Pink Final, offside
LUHG!
User avatar

Pancho P
Donor
Posts: 2516
Joined: 24 Aug 2021, 20:09
Liker gitt: 12954
Liker mottatt: 8243

@Blodfink At USA har sine svin på skogen i utanrikspolitikken er heva over einkvar tvil. Som Latin-Amerika-fantast kunne eg ha gitt deg utallige grelle eksempel på amerikansk støtte av diktatorar og geriljagrupper dei siste 100 åra. Eg ville heller ikkje ha godtatt at United hadde blitt kjøpt av staten Israel, nettopp pga den systematiske undertrykkinga av den palestinske befolkninga.

Likevel meiner eg at Saudi-Arabia er blant dei verste syndarane mot menneskerettane i verda i dag. Krigføringa i Yemen er også eit skammens kapittel. Då er det eit lite plaster på såret at kvinner endeleg har fått lov til å køyre bil.
post liked by: Pink Final, Ryder
It's Squeaky Bum Time!
User avatar

Pink Final
Manchester; football, music, fashion, industry, history
Posts: 7391
Joined: 03 Aug 2018, 21:11
Liker gitt: 26214
Liker mottatt: 16723

Pancho P wrote:07 Oct 2021, 20:37 Då er det eit lite plaster på såret at kvinner endeleg har fått lov til å køyre bil.
Hva? 😉
Er det ikke innafor at en voksen mor må sitte i baksete med døtrene mens lillebror på 10 kjører dem rundt? 😅😜
post liked by: Pancho P, Salte25, Blodfink
Football Pink Final, Manchester’s saturday Pink - 1904-2000
Post Reply